0805 Lovosice – Řehlovice

Praha – Ústí nad Labem – Německo
Odpovědět

Jak dlouho bude nový úsek otevřen?

den
0
Žádná hlasování
několik dní
4
3%
týden
2
2%
měsíc
17
14%
rok
8
7%
několik let
22
18%
na věky
66
55%
 
Celkem hlasů: 119

martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od martini »

Ať se na mne nikdo ze zkušených stavařů nezlobí, ale Radejčín (620 m) prostě nemůže být hotový za rok a tři měsíce, když se teď razí průzkumná štola a navíc není ani rozestavěn most přes Uhelnou strouhu, který má sloužit staveništní dopravě k pražským portálům od tunelu Prackovice. To ať se utěšuje kdo chce jak chce, reálně vidím roční zpoždění, pokud se podaří to nějak vypapírovat to co teď zase zrušil soud to povolení zásahu do CHKO.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od Lenny »

Vyrazit 446 m za rok a čtvrt a ještě k tomu to dokončit by neměl být problém. Bude se razit z více čeleb najednou a při dobré koordinaci by to mělo jít stihnout. I ta průzkumná štola se bude hodit. Neznáte někdo její profil a zda-li se razí jedna nebo více?

Více mě trapí, že navazující úsek nemá vydané SP. Může být hezké postavit tunel za rok a čtvrt, ale bez navazujícího úseku je to zbytečné plýtvání penězi.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Majkl
Příspěvky: 221
Registrován: 21.4.2009 12:14:29

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od Majkl »

Proč jsou stále problémy s SP na tento úsek? Přepodkládám, že do něj patří i MUK Řehlovice.
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od pavel.hrdina »

Lenny píše:Vyrazit 446 m za rok a čtvrt a ještě k tomu to dokončit by neměl být problém. Bude se razit z více čeleb najednou a při dobré koordinaci by to mělo jít stihnout. I ta průzkumná štola se bude hodit. Neznáte někdo její profil a zda-li se razí jedna nebo více?
Z fotky http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 ... s/036.html mi laickym pohledem prijde, ze profil pruzkumne stoly nebude mit daleko od vysledneho profilu (mozna je to uplne vysledny profil a i to muze byt duvod informacniho embarga ktere vsichni citime), ale je to jen velice hruby odhad podle proporci ktere tam vidim a proporci ktere jsem videl u jinych pruzkumnych stol.

Jinak na one fotce je zretelne videt pouze jedna stola a pochybuju, ze tam napravo od ni je misto jeste na jednu v tomto profilu (ackoliv ten prostorovy dojem muze hodne mast).
Lenny píše:Více mě trapí, že navazující úsek nemá vydané SP. Může být hezké postavit tunel za rok a čtvrt, ale bez navazujícího úseku je to zbytečné plýtvání penězi.
Presne jak rikas - dokud nebude povoleni na usek od Prackovic k Rehlovicum a nezacne se tam neco dit, tak je to cele pase.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od P_V »

V novinách Metrostavu 18 / 2009 krátký článek o tunelu Radejčín i s fotkou portálu.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od pp21 »

P_V píše:V novinách Metrostavu 18 / 2009 krátký článek o tunelu Radejčín i s fotkou portálu.
A taky je tam informace, že 21. září nabylo stavební povolení právní moci, takže už se razí jedna roura ... cituji:

"Po přeložce plynového potrubí se pracovníkům divize 5 otevře přístup i k profilu druhé trouby a od té chvíle budou obě trasy razit současně. Denně je v kalotě prorazí asi o 3,5 m a to znamená, že příští rok touto dobou zde 40 razičů Ing. Davida Cyroně svou práci skončí."
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od pavel.hrdina »

P_V píše:V novinách Metrostavu 18 / 2009 krátký článek o tunelu Radejčín i s fotkou portálu.
Tak clanecek potvrzuje presne to co jsem si myslel - tedy, ze se nerazi pruzkumna stola, ale rovnou cilovy profil a ze se zatim razi jen jeden tubus.
Metrostav píše:Ostře sledovaný tunel na dostavbě dálnice D8

V pondělí 21. září se dozvěděli raziči Ing. Davida Cyroně, vedoucího projektu ražeb divize 5, že povolení k zahájení výstavby tunelu Radejčín na závěrečném nedokončeném úseku dálnice D8 mezi Lovosicemi a Ústím n/L nabylo právní moci. Tímto okamžikem se mohly naplno rozběhnout práce na jedné z dalších dlouho odkládaných staveb v naší republice.

Ve skutečnosti nikdo, ani ti nejzatvrzelejší odpůrci nepopírají význam a užitečnost dálnice D8, jenom mají nepotlačitelnou tendenci řídit se principem, který Angličané označují jako „Never in my backyard“, jinak řečeno: ano, dělejte si co chcete, jenom ne tady! A tak od dubna, kdy se mělo se stavbou začít a kdy byl proti stavebnímu povolení podán odpor, Metrostav se stavbou čekal.

Je pravda, že tato část D8 prochází Chráněnou krajinnou oblastí České středohoří a že dálnice znamená zásah do krajiny. Hodně však záleží na tom, jak se provádí. „Tunel Radejčín je situován v otevřeném prostoru, v polích, takže jeho stavba by neměla vážněji narušovat život v okolí,“ řekl Ing. Cyroň. „Jsme si vědomi, kde stavíme, a respektujeme, že budeme pod ostrým dohledem úřadu CHKO, oficiálního stavebního dozoru, ale i místních lidí a ochránců přírody. Předpokládáme, že většinu vyrubané zeminy zpracujeme v rámci vlastní stavby, takže provoz těžké dopravy snížíme na minimum. Zkušenosti už máme. Vyhloubila se zde stavební jáma, proběhl inženýrsko-geologický průzkum a na přelomu června a července začal Metrostav budovat zařízení staveniště. Zatím šlo vše bez problémů a věřím, že to tak půjde i dál.“

Tunel bude 650 m dlouhý, jeho ražená část dosáhne 446 m. Skládá se ze dvou samostatných trub, kterými povede dvouproudová vozovka, a ze tří propojek. Plocha výrubu měří 130 m². Tunel projde převážně rozloženými a zvětralými horninami sopečného původu, a jak naznačil geologický průzkum, po technické stránce by zde neměly být žádné nepředvídané potíže. Navíc ho staví party razičů, které své schopnosti dostatečně prokázaly v daleko složitějších podmínkách při stavbě tunelu na Islandu.

Po přeložce plynového potrubí se pracovníkům divize 5 otevře přístup i k profilu druhé trouby a od té chvíle budou obě trasy razit současně. Denně je v kalotě prorazí asi o 3,5 m a to znamená, že příští rok touto dobou zde 40 razičů Ing. Davida Cyroně svou práci skončí.

– r i p –
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od mapman »

Čili ražby skončí v září příštího roku, na podzim a v zimě betonáže v tunelech a osazování technologií, pokud se stavba vyloženě nezasekne na úseku Radejčín - Řehlovice, bude se moci na jaře 2011 jezdit, co myslíte?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od Lenny »

tak tak jaro 2011 je reálné.

teď už je jedno jestli se razí průzkumná štola nebo kalota, když je pravomocné SP
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od martini »

Nevíte, zda-li součástí toho stavebního povolení je i most přes Uhelnou strouhu? Nebo se na to půjde obráceným způsobem, než bylo původně zamýšleno a bude se razit jen od Ústí?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od Svatosp »

To by mohlo byt drive hotove, ten tunel se vyrazi za pul roku, tj. za rok muze byt hotovy:-))))
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od mapman »

martini píše:Nevíte, zda-li součástí toho stavebního povolení je i most přes Uhelnou strouhu? Nebo se na to půjde obráceným způsobem, než bylo původně zamýšleno a bude se razit jen od Ústí?
Most přes Uhelnou strouhu je součástí stavby F (konkr. jde o SO F211) což je i tunel Radejčín, takže je to vysoce pravděpodobné...
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od pavel.hrdina »

Me jen zarazi to, ze je kolem toho stavebniho povoleni takove ticho po pesine...
Pritom je to pomerne stezejni prulom v kauze D8 0805.
Nemate nekdo vice informaci?
JKr
Příspěvky: 76
Registrován: 15.3.2009 22:27:13
Bydliště: Vysočiňák ze severu Čech

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od JKr »

Nebude problém v tom, že pod mostem přes Uhelnou strouhu rostou docela velký stromy, na který bude třeba povolení na kácení? viz http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/091006-D8/031.jpg - ani do tunelů Prackovice přes ně skoro neni vidět...

Tuším, že to povolení asi jen tak vydáno nebude. A kdyby přece, tak až v období vegetačního klidu, nebo tak něco...
Tam někde bych čekal naše přátele a jejich válečnou sekeru... :(
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od Lenny »

Ne most přes Úhelnou strouhu nebyl součastí tohoto SP. A musím ještě upozornit, že SP není vydáno na celý tunel Radějčín, ale jen na část. Viz předchozí příspěvky nebo stránky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Pája K
Příspěvky: 89
Registrován: 17.8.2009 16:29:17
Kontaktovat uživatele:

0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od Pája K »

Ekologové: Stavba D8 se protáhne nejméně do roku 2012
http://auto.denik.cz/rady/ekologove-sta ... -7f38.html
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od Fox Mulder »

Pája K píše:Ekologové: Stavba D8 se protáhne nejméně do roku 2012
http://auto.denik.cz/rady/ekologove-sta ... -7f38.html
Příště to také uveďte i v této sekci, prosím: http://forum.ceskedalnice.cz/viewforum.php?f=75 Děkuji. Teď už tam ale nic neuvádějte, už jsem to udělal. ;)
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
apimen
Příspěvky: 128
Registrován: 14.3.2009 22:45:13
Bydliště: u Humpolce

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od apimen »

Nevíte prosím někdo jak bude vypadat a jak se bude stavět most Chotiměř?
Děkuji.
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od Fox Mulder »

apimen píše:Nevíte prosím někdo jak bude vypadat a jak se bude stavět most Chotiměř?
Děkuji.
Koukám na mapu, to je ten hned za mostem Oparno, že jo? zde mapa Podle této mapy má 136 m na délku..
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
apimen
Příspěvky: 128
Registrován: 14.3.2009 22:45:13
Bydliště: u Humpolce

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od apimen »

Pravděpodobně je to on. Někde jsem četl, že se začne stavět až se k němu budou moci dostat po mostě Opárno. Podobně jako most přez Uhelnou strouhu čeká na zprovoznění tunelu(ů)? aby se k němu mohli dostat.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od Lenny »

Most Chotiměř bude o 3 polích (41 + 58 + 41), délky nosné konstrukce 141 m. Konstrukce je navržena jako ocelové spojité nosníky se spřaženou železobetonovou deskou. Na mostě bude PHS.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JKr
Příspěvky: 76
Registrován: 15.3.2009 22:27:13
Bydliště: Vysočiňák ze severu Čech

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od JKr »

apimen píše:Nevíte prosím někdo jak bude vypadat a jak se bude stavět most Chotiměř?
Most Chotiměř už se začal stavět. Foto z této stavby je zde... http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 ... s/007.html - příjezdová cesta v trase dálnice od Opárenského mostu. Následující dvě fotky ukazují spodní stavbu jedné z opěr mostu od Opárna a z údolí potoka. Druhá opěra se v době kdy jsem to fotil ještě nestavěla.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od siesa »

Pred dvema tydny jsem na savbe MUK Rehlovice videl pohybovat se vrtnou soupravu-ze by zacalo zakladani pilot??

A jeste odkaz na zajimavy clanek o tunelu Radejcin a Prackovice (snad to tu jeste nikdo nelinkoval):
http://www.ita-aites.cz/files/tunel/200 ... 804-12.pdf
Predevsim me zaujaly ty podelne rezy a hlavne geologie a TT NRTM.
Stanleyk
Příspěvky: 60
Registrován: 11.3.2009 22:34:47
Bydliště: Nový Bor

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od Stanleyk »

Pátek 13. na D8 : http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 05/091113/ Zatím jen vzorek.
JKr
Příspěvky: 76
Registrován: 15.3.2009 22:27:13
Bydliště: Vysočiňák ze severu Čech

Re: 0805 Lovosice-Řehlovice

Příspěvek od JKr »

Stanleyk píše:Zatím jen vzorek.
Stando, to je super práce!

Na obrázku http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 6.JPG.html dole je vidět začátek spodní stavby mostu silnice Dobkovičky-Litochovice? Je tam nějaká přeložka, nebo se most staví mimo současnou silnici?

Tahle je jak z pohádky http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 7.JPG.html
Naposledy upravil(a) JKr dne 15.11.2009 15:50:32, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „D8“