Teď nevím dost dobře na co reagujete, ale pravděpodobně to vědět stejně nebudu, nejsem zas tak znalej ohledně podrobností. Zkuste se zeptat kompetentnějších lidí tady na fóru, jistě budou vědět víc, než já.Thomas píše:FM: to je sice pravda, ale proč s ním nepřišel někdo přímo při trasování? ...
0805 Lovosice – Řehlovice
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
na příspěvek o 3 před mým, ale to je jedno. Šlo mi o to, proč se nepreferovala takováto relativně přímá trasa, která je první co člověka napadne, když se podívá na mapu, ale něco, co je delší, s větším převýšením, méně ekologické (delší vedení v CHKO), ...
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Jasně, rozumim. No pokud vím, tak kvůli penězům, protože jeden delší tunel je prostě dražší, než současná delší trasa s tunely Radejčín a Prackovice. O kolik je dražší, nevím.Thomas píše:na příspěvek o 3 před mým, ale to je jedno. Šlo mi o to, proč se nepreferovala takováto relativně přímá trasa, která je první co člověka napadne, když se podívá na mapu, ale něco, co je delší, s větším převýšením, méně ekologické (delší vedení v CHKO), ...
Také nevím co je pravdy na tom co řikal Standa, že tunel Kubačka (Kletečná) zasahuje do nejcennějších částí CHKO České Středohoří. Nevím.
Osobně si ale myslím, že ta přímější trasa s 3-4 km dlouhým tunelem by byla lepší, než současná, ale nevím, nejsem v tomto dostatečně znalý.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Dopravně výhodnější by určitě byla, nicméně největší roli tam sehrála tři hlediska:
a) koncentrace výfukových plynů v oblastech výdechů u portálů
b) vysoká energetická náročnost provozu dlouhého tunelu ve srovnání s kratšími tunely
c) délka výstavby
Více bychom se určitě dozvěděli ze studie která zmíněné varianty porovnávala, kdyby ji měl někdo na dosah...
a) koncentrace výfukových plynů v oblastech výdechů u portálů
b) vysoká energetická náročnost provozu dlouhého tunelu ve srovnání s kratšími tunely
c) délka výstavby
Více bychom se určitě dozvěděli ze studie která zmíněné varianty porovnávala, kdyby ji měl někdo na dosah...
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Možná tak za 30-50 let, až svítidla budou mít 80% účinnost a auta budou jezdit na baterky, by tunel začal smysl mít, protože větrání se bude na plný knedlík zapínat jen při havárii.
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Více info a sturčný výcuc ze studie lze nalézt na
Teď další pozitivní zpráva. V pátek MDČR vydalo další stavební povolení, tentokrát na Tunel Radějčín stavební objekty hlavní trasa km 59,380 - 59,660, tunel Radějčín km 59,040 - 59,380 (Ústecký portál, hloubená část Ústeckého portálu, ražená část) a zařízení staveniště. Vydané stavební povolení ještě nenabylo právní moci. Ale dá se očekávat úplně stejný scénář jako u všeho předchozího.
Kód: Vybrat vše
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/a3eda25d005dc6bec125737e0045602e/e09994fcf389dff2c1256fa900482237/$FILE/Tunel%20Kubačka.doc
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Nějaké zajímavosti ze stavby, zejména mostů Oparno a Dobkovičky tunelu Prackovice najdete na třetí straně novin Metrostavu
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/072009.pdf
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/072009.pdf
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Na konci dubna měl být údajně proražen levá tunelová trouba v kalotě v tunelu Prackovice. Může to někdo potvrdit?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
dnešní foto tunel Prackovice + most Opárno
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 05/090512/
to Lenny:
k tomu proražení, to nevidim na konec dubna jestě dost metrů zbývá
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 05/090512/
to Lenny:
k tomu proražení, to nevidim na konec dubna jestě dost metrů zbývá
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Tak už to vidím na této fotce http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 2.JPG.htmlMar3ek píše:dnešní foto tunel Prackovice + most Opárno
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 05/090512/
to Lenny:
k tomu proražení, to nevidim na konec dubna jestě dost metrů zbývá
Mě totiž bylo divné, že jsem o tom nezaslechl. Hlavně ještě nemají vyhloubený ustecký portál.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
To co je vidět je jen průzkumná štola,už to tady bylo že se na ní končně napojili.
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
18. června se uskuteční prorážka LTT Prackovice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
zdroj: http://www.subterra.cz/aktuality.tab.cs ... 9-09-09-57
a také z magazínu (str.1): PRACKOVICKÝ TUNEL V ZIMĚ NESPÍ
Po uklidnění pohybů skalního masivu se v Prackovickém tunelu začalo razit naplno. Na konci března bylo vyraženo 123, respektive 91 metrů v kalotě. Divize 1 plánuje prorazit levou tunelovou troubu (LTT) na konci dubna.
(termín si trochu protiřečí s předchozí zprávou, ale alespoň je to důkaz, že jim to nešlo tak jak čekali ... )
a také z magazínu (str.1): PRACKOVICKÝ TUNEL V ZIMĚ NESPÍ
Po uklidnění pohybů skalního masivu se v Prackovickém tunelu začalo razit naplno. Na konci března bylo vyraženo 123, respektive 91 metrů v kalotě. Divize 1 plánuje prorazit levou tunelovou troubu (LTT) na konci dubna.
(termín si trochu protiřečí s předchozí zprávou, ale alespoň je to důkaz, že jim to nešlo tak jak čekali ... )
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Jak je to se stavebním povolením na most přes uhelnou strouhu (mezi tunelama)? Je to již povoleno v rámci některého ze stávajících SP, nebo je to v rámci toho neuzavřeného na tunel Radejčín?
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Za cé. Ještě na něj neproběhlo stavební řízení.JKr píše:Jak je to se stavebním povolením na most přes uhelnou strouhu (mezi tunelama)? Je to již povoleno v rámci některého ze stávajících SP, nebo je to v rámci toho neuzavřeného na tunel Radejčín?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Na stránkách Subterry jsou nové fotky téměř proraženého tunelu...
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Stanleyk tam v posledních dnech byl, fotky doplňuje tady:
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 05/090618/
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 05/090618/
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Tak fotky ze čtvrtečních toulkách po D8,jak napsal mapman jsou již všechny zde :
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 05/090618/ (kvůli zkouškám trošku opožděně )
Pár změn na trase dálnice:
Přeložka II/608-přeložky inženýrských sítí a zemní práce v celé dýlce
MÚK Lovosice-probíhají zemní práce na trase dálnice od mostu Vchynice
Most Vchynice-probíhá zakládání nového mostu
MÚK Vchýnice-zařízení staveniště v prostoru současné úrovňové křižovatky
MÚK Bílinka-postupné budování zemního valu u obce Bílinka
Most přes Opárenské údolí-chybí 2 takty na spojení oblouku pro směr na Prahu,probíhá betonáž 1.etapy NK a mostovky pro směr na Drážďany
Mosty Chotiměř-probíhají zemní práce(budování zářezu od Opárenského mostu k mostu Dobkovičky) a prostoru budoucích mostů
Most Dobkovičky-probíhá betonáž NK a mostovky pro směr na Prahu
Estakáda Prackovice-Probíhá betonáž prvních pilířů u Řehlovické opěry
Tunel Prackovice-TT směr Praha proražena v plným profilu,TT směr Drážďany proraženo v kalotě
-Tunel Radejčín-vykolíkována přístupová komunikace k pražskému portálu tunelu
-MÚK Řehlovice až k tunelu Radejčín - beze změny=jen místy skrytá ornice
2 fotky dne :
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 05/090618/ (kvůli zkouškám trošku opožděně )
Pár změn na trase dálnice:
Přeložka II/608-přeložky inženýrských sítí a zemní práce v celé dýlce
MÚK Lovosice-probíhají zemní práce na trase dálnice od mostu Vchynice
Most Vchynice-probíhá zakládání nového mostu
MÚK Vchýnice-zařízení staveniště v prostoru současné úrovňové křižovatky
MÚK Bílinka-postupné budování zemního valu u obce Bílinka
Most přes Opárenské údolí-chybí 2 takty na spojení oblouku pro směr na Prahu,probíhá betonáž 1.etapy NK a mostovky pro směr na Drážďany
Mosty Chotiměř-probíhají zemní práce(budování zářezu od Opárenského mostu k mostu Dobkovičky) a prostoru budoucích mostů
Most Dobkovičky-probíhá betonáž NK a mostovky pro směr na Prahu
Estakáda Prackovice-Probíhá betonáž prvních pilířů u Řehlovické opěry
Tunel Prackovice-TT směr Praha proražena v plným profilu,TT směr Drážďany proraženo v kalotě
-Tunel Radejčín-vykolíkována přístupová komunikace k pražskému portálu tunelu
-MÚK Řehlovice až k tunelu Radejčín - beze změny=jen místy skrytá ornice
2 fotky dne :
- Přílohy
-
- Drážďanský portál tunelu Prackovice
- P1190121a.jpg (153.15 KiB) Zobrazeno 12505 x
-
- Pohled z Opárenského údolí na postupné vyvěšování oblouku
- P1180876a.jpg (237.09 KiB) Zobrazeno 12509 x
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Tak další podaný rozklad byl zamítnut. Tentokrát se jednalo o hlavní trasu v km 61,1 - 62,3, most a ještě cosi.
Jen tak dál
Jen tak dál
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
V pondělí 13.7.09 jsem byl opět na D8-0805
Od mé předešlé návštěvy stavba opět pokročila :
Přeložka II/608 : Probíhají práce na celé délce i na napojení na obou koncích přeložky-od Vchynice probíhá upravování zemní pláně pro asfaltový koberec a u Lovosic finišují zemní práce.Podle mého odhadu by se v září mohlo jezdit.
MÚK Lovosice : Probíhají zemní práce v místě budoucí rampy pro sjezd od Prahy do Lovosic a nájezd od Lovosic na Řehlovice.Zemní práce probíhají až k mostu Vchynice.
Most Vchynice : Už jsou založeny všechny základy pro pilíře-zbývají jen ty v místě stávajícího mostu Vchynice.
MÚK Vchynice a MÚK Bílinka : Nad obcí Vchynice stále beze změny.Nad obcí Bílinka se rýsuje zemní val i prostor přemostění polní cesty.Na MÚK Bílinka je již jasně vidět kudy povedou její rampy i kde bude přemostění dálnice.
Most přes Opárenské údolí : Oblouk na mostě pro směr Praha je již v posledním taktu-zbývá již jen odbednit.Na mostě pro směr Drážďany pomalu vyrůstají pilony pro postupné vyvěšování oblouku.Dochází k demontáži skruže na obou částech mostu pro směr Drážďany.Za mostem směr Řehlovice se pomalu připravuje zářez.
Mosty Chotiměř : Probíhají zemní práce na mostu přes údolí u Chotiměře i na mostě přes polní cestu u Chotiměře.Před mostem Dobkovičky se ještě nejspíš zakládá ekodukt Chotiměř.
Mosty Dobkovičky : Na mostě Dobkovičky se most pro směr Drážďany již dostal do poloviny cesty k řehlovické opěře.Kousek dál probíhá zakládání mostu přes údolí v Ječkách.
Estakáda Prackovice : Probíhají zemní práce před estakádou a kolem pražské opěry. Probíhá zakládání pilířů u pražské opěry a u řehlovkcé opěry jejich betonáž.
Tunel Prackovice,most přes Uhelnou strouhu a tunel Radejčín : U pražského předportálí probíhají terénní úpravy.Obě dvě TT proraženy v plném profilu,most přes Uhelnou strouhu a pražský portál tunelu Radejčín beze změny a v prostoru budoucího řehlovického portálu vyrostla ohrada a začali zemní práce.
MÚK Řehlovice : Jak již psal Lenny v km 61,1 - 62,3 se začalo již také něco dít.Ovšem MÚK Řehlovice stále beze změny.
Ještě 2 ochutnávky :
Od mé předešlé návštěvy stavba opět pokročila :
Přeložka II/608 : Probíhají práce na celé délce i na napojení na obou koncích přeložky-od Vchynice probíhá upravování zemní pláně pro asfaltový koberec a u Lovosic finišují zemní práce.Podle mého odhadu by se v září mohlo jezdit.
MÚK Lovosice : Probíhají zemní práce v místě budoucí rampy pro sjezd od Prahy do Lovosic a nájezd od Lovosic na Řehlovice.Zemní práce probíhají až k mostu Vchynice.
Most Vchynice : Už jsou založeny všechny základy pro pilíře-zbývají jen ty v místě stávajícího mostu Vchynice.
MÚK Vchynice a MÚK Bílinka : Nad obcí Vchynice stále beze změny.Nad obcí Bílinka se rýsuje zemní val i prostor přemostění polní cesty.Na MÚK Bílinka je již jasně vidět kudy povedou její rampy i kde bude přemostění dálnice.
Most přes Opárenské údolí : Oblouk na mostě pro směr Praha je již v posledním taktu-zbývá již jen odbednit.Na mostě pro směr Drážďany pomalu vyrůstají pilony pro postupné vyvěšování oblouku.Dochází k demontáži skruže na obou částech mostu pro směr Drážďany.Za mostem směr Řehlovice se pomalu připravuje zářez.
Mosty Chotiměř : Probíhají zemní práce na mostu přes údolí u Chotiměře i na mostě přes polní cestu u Chotiměře.Před mostem Dobkovičky se ještě nejspíš zakládá ekodukt Chotiměř.
Mosty Dobkovičky : Na mostě Dobkovičky se most pro směr Drážďany již dostal do poloviny cesty k řehlovické opěře.Kousek dál probíhá zakládání mostu přes údolí v Ječkách.
Estakáda Prackovice : Probíhají zemní práce před estakádou a kolem pražské opěry. Probíhá zakládání pilířů u pražské opěry a u řehlovkcé opěry jejich betonáž.
Tunel Prackovice,most přes Uhelnou strouhu a tunel Radejčín : U pražského předportálí probíhají terénní úpravy.Obě dvě TT proraženy v plném profilu,most přes Uhelnou strouhu a pražský portál tunelu Radejčín beze změny a v prostoru budoucího řehlovického portálu vyrostla ohrada a začali zemní práce.
MÚK Řehlovice : Jak již psal Lenny v km 61,1 - 62,3 se začalo již také něco dít.Ovšem MÚK Řehlovice stále beze změny.
Ještě 2 ochutnávky :
- Přílohy
-
- Most přes Opárenské údolí
- P1200696a.jpg (199.56 KiB) Zobrazeno 11774 x
-
- Most Dobkovičky
- P1200853a.jpg (175.79 KiB) Zobrazeno 11776 x
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Díky za skvělou exkurzi
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Díky za díkymartini píše:Díky za skvělou exkurzi
Více píše i dnešní Litoměřický deník.Hitrádio píše:Za 14dní by měl motoristům začít fungovat nový obchvat Lovosic,který převede dopravu ze stávajícího mostu Vchynice,jenž ustoupí stavbě mostu nového.
Takže to nebude září,jak jsem psal minule,ale už 15.srpna.No vida,třeba se tady už pohneme z místa.
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
píšou tam začátek 1.čtvrtletí 2009 + 2 roky stavba, to asi 12/2010 neotevřou
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Ne že bych chtěl být nemístným optimistou, ale dokončení nerovná se zprovoznění.
Království a půl princezny za 511.
Re: 0805 Lovosice-Řehlovice
Dnes je další významný den, byl zamítnut rozklad proti stavebnímu povolení.
Jedná se o část km 48,276 - 53,218 (mimo mostu Vchýnice), součástí jsou 2 MÚK, 3 mosty, nadjezd. SOS systém a kanalizace pro úsek ZÚ - tunel Prackovice.
V současné době se může vesele stavět v úseku ZÚ - tunel Prackovice a km 61,1 - 62,3. Doufejme, že v blízké době bude zahájeno nějaké další stavební řízení.
Nevíte někdo, zda-li je možné zprovoznit úsek MÚK Lovosice - MÚK Bílinka dříve než zbytek?
Jedná se o část km 48,276 - 53,218 (mimo mostu Vchýnice), součástí jsou 2 MÚK, 3 mosty, nadjezd. SOS systém a kanalizace pro úsek ZÚ - tunel Prackovice.
V současné době se může vesele stavět v úseku ZÚ - tunel Prackovice a km 61,1 - 62,3. Doufejme, že v blízké době bude zahájeno nějaké další stavební řízení.
Nevíte někdo, zda-li je možné zprovoznit úsek MÚK Lovosice - MÚK Bílinka dříve než zbytek?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)