1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Je zajímavé, že když město Trutnov donutilo ŘSD posunout sjezd z dálnice o pár kilometrů dál, název MÚK zůstal přesto stejný. Tedy nesmyslný. Zatímco původní MÚK měla být přímo u zástavby městské části Trutnov-Střítež, nyní bude sjezd do části Trutnov-Bojiště, tedy už vlastně do centra. Samozřejmě, je to jen pracovní název, který se na cedulích a mapách v praxi používat nebude. Také by bylo zbytečné kvůli tomu měnit projekt a i aktivisté by se rádi chytli jediné chybičky v překlepu.
Po dostavbě by ovšem bylo vhodné používat označení Trutnov-jih a namísto Poříčí Trutnov-sever. Nebo jednodušeji, MÚK Trutnov a MÚK Poříčí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od ML90 »

Polská GDDKiA oficiálně podala žádost k dofinancování rychlostní silnice S3 v úseku Bolków-Lubawka (hranice s ČR) z fondů CEF.

http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/24570/Odc ... one-do-CEF
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od kot »

Hodně dobrá zpráva. Bude to další tlak na postavení příhraničního úseku u nás. :D
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od _jan91 »

Nemyslím si, že takový "tlak" u nás něco urychlí...
Hanpav
Příspěvky: 147
Registrován: 3.11.2016 10:15:46

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Hanpav »

ku8a
Příspěvky: 316
Registrován: 7.10.2016 22:29:38

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od ku8a »

Hanpav píše:Nový leták Jaroměř - Trutnov:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/0969 ... 041326.pdf
20km, 620metrů dlouhý tunel, 2km mostu, dve MUK = 2 roky práce?!
Jak moc je reálné pracovat 50hodin denně?
D3 nad zlato
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od kot »

Pardon ku8bo, ale 22 - 24 jsou TŘI roky.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Sosa »

Tři stavební sezóny. Tedy pokud se začne na jaře 2022.
ku8a
Příspěvky: 316
Registrován: 7.10.2016 22:29:38

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od ku8a »

No jasny, ale i tak se mi to zdá strašně málo. Na to, aby se to stihlo tak musí podat nabídky velká sdružení
D3 nad zlato
Šefel
Příspěvky: 188
Registrován: 13.9.2016 21:45:16

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Šefel »

V Polsku aktuálně není dostatek peněz na výstavbu všech plánovaných dálnic a tak bude plán výstavby rozložen v delším časovém úseku. Nicméně S3 v úseku Bolkow - hranice ČR se to nedoktne a v první polovině letošního roku má být výběrko na stavbu. (W pierwszej połowie roku ma być przetarg na S3 między Bolkowem a Lubawką. To ostatni graniczny odcinek S3 w kierunku Czech, który z powodu konieczności budowy tunelu pod Górami Wałbrzyskimi może kosztować ponad 3 mld zł.)
viz článek: http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpop ... spartanntp
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od ML90 »

Dokud skutečně nebude tendr vyhlášený, tak bych to neřešil. Současná polská garnitura má sice plnou hubu řečí o investicích do infrastruktury, ale fakticky skutek utek (samozřejmě za to může předchozí vláda, která nezajistila potřebné finance). Neustále se mluví o tom, že na nějaké trase má být vyhlášen tendr na samotnou stavbu, studii proveditelnosti nebo poslaný tendr do druhého kola, v takovém termíně podepsaná smlouva atp. (a samozřejmě nechybí patřičné PR v podobě tiskových konferencí na rozestavěných úsecích po celém Polsku), ale ve finále se všechno jenom neustále bez jakéhokoliv rozumného důvodu protahuje. Z tendrů vyhlášených na konci funkčního období minulé vlády (srpen až říjen 2015) doteď nebyla podepsaná ani jedna smlouva. Takže i kdyby byl tendr na poslední úsek S3 vyhlášen hned zítra, tak to bude do dokončení stavby ještě chvíli trvat.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Kvůli uzavírce mezi Náchodem a Jaroměří musí kamiony z Polska jezdit šíleně dlouhou objížďkou až přes Trutnov. Proto se v Trutnově zvýšil provoz nejen kamionů od Náchoda, ale ty menší do 9 tun si našli na Trutnov přímou cestu přes hraniční přechod v Královci. Bohužel obě silnice se schází v úzkém hrdle v centru Trutnova se dvěma kruhovými objezdy a množstvím přechodů, takže aby se kolony zkrátily, pro místní osobní dopravu byly obráceny jednosměrky v postranních ulicích.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Kuba »

Překvapila mě cena tohoto úseku, která je totožná jako S10 Unterweitersdorf - Freistadt je to podobná délka (31 km). Přitom tunel má jenom 2290 m. Ale koukal jsem na několik článků v polském tisku a je to tak.
Mike
Příspěvky: 4986
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Mike »

ML90 píše:....
Současná polská garnitura má sice plnou hubu řečí o investicích do infrastruktury, ale fakticky skutek utek (samozřejmě za to může předchozí vláda, která nezajistila potřebné finance). .
jen maličké OT
byl jsem na předvelikonočním nákupu v Mittelwalde a DPH na potraviny je 5 a 8%....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od ML90 »

Polská GDDKiA vyhlásila tendr na stavbu rychlostní silnice S3 z Bolkowa k české hranici.

http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/25756/Kol ... -przetargu
zelenejmartin
Příspěvky: 79
Registrován: 13.8.2014 22:37:09

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od zelenejmartin »

:) jo Poláci jedou... jinak včera šla reportáž o dalších termínech na ČT . Dálnice D11 by se měla dotknout polské hranice v roce 2024 - http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... -roce-2024
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Mroz »

Tak Polaci asi nejsou Rakusaci, aby na nas cekali. Jsem zvedav, pokud to opravdu ufinancuji a postavi o par let drive nez my, jestli pak zakazou ihned ND pres Kudowa-Zdroj. Asi to nebude ani potreba, ale i tak se maji lide v Trutnove, narozdil od Nachoda, na co tesit.
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Atos »

Dnes jsem zajel do Kocbeří na setkání celé obce s ministrem Ťokem (+ ředitel ŘSD Kroupa, ved. ŘSD HK Novotný, náměstek hejtmana KHK Červíček, projektanti DÚR). Tělocvična školy praskala ve švech, na některé se možná ani nedostalo.

Všichni jmenovaní se velmi snažili jemně našlapovat, ale současně lidem jasně sdělili, že jiná varianta trasy už není. Např. na připomínku z publika ("rozhodnuto bylo o nás bez nás") Ing. Kroupa ukončil poznámky na toto téma: Vítězná varianta A prošla vítězným porovnáním v mnoha řízeních (územní plány kraje, obce, EIA, ...), kterých se obec účastnila svými protinávrhy či protesty a konečné rozhodnutí padlo u ústavního soudu. Varianta D (obchází obec z druhé východní strany) předložená ministrstvem ŽP nakonec neuspěla ani u svých navrhovatelů, mířila totiž přímo na vodní zdroje sousedního Choustníkova Hradiště. Pan ministr dokonce vyslovil doměnku, že by nebyla průchodná z pohledu ŽP (celá vede lesem) ani z důvodu zásahu do biotopu.

Tady se ukázala i určitá marnost kolektivního projednávání - někteří nepochopili vysvětlení nereálnosti trasy D a stále po ní volali. Postupně se přidaly i místní problémy (areál JZD, fabrika a občasné vypuštění chemikálií do potoka, atd.) a málem to přešlo v obecní schůzi.

Hlavním tématem byla ale pořád voda. Přestože projektanti i lidé z ŘSD poměrně podrobně vysvětlili, že k ohrožení zdroje vody by dojít nemělo (je to potvrzeno i výsledkem EIA - dálnice povede na úrovni výškově 50m pod zdrojem vody a v trase, kde se bude jen dotýkat ochranného pásma bude na mírném násypu a do zemně se prakticky vůbec nepůjde), moc lidí to nepřesvědčilo a některé argumenty se neustále opakovaly dokola, jakoby se nechumelilo.

Co by se asi zástupcům státu dalo vytknout bylo, že nikde nebyla ve velkém (ani malém) zobrazena diskutovaná trasa a těch pár kousků map z předsednického stolu, které pronikly mezi lid spíše situaci znepřehlednily, protože jim málokdo dostatečně rozumněl. Diskuze probíhala do vzduchu, ale místní jsou znalí, tak snad to moc nevadilo.

Pro mne zásadní informace:
- ŘSD se stále snaží připravovat oba úseky 1108 a 09 pro stavbu najednou, což by bylo optimální, když to vyjde
- nyní je již zpracována dokumentace pro ÚR a projednává se. Snaha je podat žádost o ÚR na konci tohoto roku
- zrušení MÚK Kocbeře nebylo odborníky doporučeno a vypadá to, že alespoň paní starostku předložené argumenty přesvědčily (auta na trase DKnL - Trutnov by neabsolvovala 8km zajížďku přes Hradiště na D11 a jezdila by raději přímo přes Kocbeře, tzn. cca 4-6000 aut/den navíc). Obci zde vadilo omezení možného rozvoje. Tomuto požadavku obce moc nerozumím, protože zde ležící poloopuštěné a ne moc hezké objekty bývalého JZD moc k rozvoji nevybízejí. Spíše si myslím, že by obci asi vadilo, aby se z tohoto areálu po vybudování křižovatky nestala jakási mohutná skladištní oblast.
- protihluková opatření - v místě MÚK Kocbeře a dále v trase k lesu u Janské studánky (vodní zdroj) povede dálnice v zářezu cca 4m na straně do svahu směrem k obci, po obou stranách budou navíc protihlukové stěny doplněny nadstandardně zelení obdobně jako u připravovaného úseku D0 511. V lese pak bude D11 v malém násypu kopírovat přibližně terén.
- dešťové vody zachycované v retenčních nádržích nemohou vodní zdroj rovněž znečistit, koncentrace soli či znečištění budou sledovány, stabdardně bude optimalizováno jejich vypouštění do vodotečí pod limity příp. budou před tím i čištěny, jako u jednoho tunelu na D8
- již nyní bude probíhat monitoring stavu podzemních vod pomocí vrtů v trase D11 podél Kocbeří, protože obec má obavu i ze ztraty vodu vůbec. Vše bude průběžně ovlivňovat dokumentaci až po dokončení dálnice. Dle ŘSD by obec a její zdroje vody mohly z takto rozsáhlého hydrologického průzkumu nakonec profitovat a využití zdrojů vody v daném území po dostavbě dálnice optimalizovat.
- poslední úsek polské dálnice by měl být soutěžen už letos

No a můj pocit "nezůčastněného" pozorovatele. Na jedné straně trochu moc nechápajících i po řečených vysvětleních, ale sborem všichni místní tvrdí - nejsme proti dálnici, máme strach jen o vodu. Na straně druhé upřímný obdiv, jakou měli "politici i odborníci" trpělivost. Já už jsem ji chvílema i ztrácel. Ale nakonec i díky tomu to třeba malinko ty hrany obrousilo. Lidi oceňovali, že ministr vůbec přijel.
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od vaclav »

skvely report! diky.
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od kot »

Naprosto vyčerpávající vylíčení ! Díky. Vypadá to, že se stavba "tvého" exitu 123 začala docela slušně vynořovat z mlhy. :D
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Hlavním důvodem je, že místní se o dálnici jaksi moc nezajímají. Žijí stále a ani se jim po takové době nedivím v jakémsi v přesvědčení, že dálnice je v nedohlednu a nikdy se stavět nebude. Více je zajímá voda než hluk, zplodiny a bezpečnost v obci. Kolik obcí by si to s nimi vyměnilo, mít kolem nich obchvat. Navíc sjezd z dálnice bude bonusem. Hned za lesem je město Dvůr Králové, které však oproti Kocbeřím nemá nezastavěné plochy. A přesně jak zaznělo v příspěvku Atose. Spousta aut pendluje mezi Trutnovem a Dvorem a pokud by tu sjezd nebyl, ten provoz tu zůstane.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Atos »

Ještě poznámka ke včerejšímu setkání a k doplnění Honeyho72. Vše probíhalo v horku s otevřenými okny přímo u silnice I/37 a pro hluk často nebylo moc rozumět. Přesto jsem zaznamenal pouze jednu reakci na to, že dálnice obec rozdělí:
"Vždyť právě teď je radikálně rozdělena a lidé se bojí pustit děti z jedné strany obce na druhou samotné !" (pouze přibližná citace)

A ve shodě s Honeym72, mně osobně by toto asi vadilo úplně nejvíc.
Šefel
Příspěvky: 188
Registrován: 13.9.2016 21:45:16

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Šefel »

Nový leták Trutnov - státní hranice: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5609 ... 661618.pdf
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Mě to trošku připadá, jako by předtím agitovali po vesnici ekologičtí aktivisté a vtloukali lidem ta svá klišé, jako rozdělení obce, minimální přínos, ohrožení zvířátek, narušení vodního režimu. Přitom dálnice od Kocbeří nerozdělí jediný domek, pokud nepočítám samotu Janská Studánka, která je stejně oddělena lesem. Zvěř bude mít pod dálnicí podchody a na hřebeni dálniční tunel, kdežto nyní jí hyne skoro denně na silnici přes les Království dost a přes den se kvůli hustotě provozu ani nedostanou na druhou stranu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „D11“