1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Teď na to koukám :-) No, občas to i Google ujede. A ani to není původní název města - Bolkenhain.
Ten Bolkov je nějaký prokletý. Na mapy.cz se jim zase u Bolkova povedlo úplně vymazat z povrchu silnici 3 :-)) https://mapy.cz/zakladni?x=16.1555158&y=50.9548338&z=12 Kromě S3 rozestavěli i starou silnici :-) Ale už jsem je upozornil a náprava přijde v další aktualizaci.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od ML90 »

Honey72 píše:Silniční obchvat města se však ještě stavět zřejmě nezačal.
Nezačal, protože stavební firma ho musí nejdřív naprojektovat a získat stavební povolení. O to už bylo ale v říjnu zažádáno, takže příští sezónu by se měla stavba naplno rozjet. Podrobné info (v polštině) o téhle stavbě je k dispozici tady: http://obwodnica-bolkowa.pl/index.html
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Houdini »

Bobek píše:Klein Waltersdorf, taková ideová diverze!
https://pl.wikipedia.org/wiki/Klein_Waltersdorf
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Šefel
Příspěvky: 188
Registrován: 13.9.2016 21:45:16

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Šefel »

Chtěl jsem se původně zeptat, jestli někdo neví, zda už je UR na Trutnov - státní hranice, které mělo být do konce roku. Nakonec se stačilo podívat do nového letáku a termín je tradičně posunut - zatím do 05/2018. Takže vše při starém: Nekecáme a makáme........
Kaspar Hauser
Příspěvky: 12
Registrován: 11.1.2018 22:54:43

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Kaspar Hauser »

Aktuálně jsou obesíláni dotčení správci inženýrských sítí s žádostmi o vyjádření. Takže asi tak..
Šefel
Příspěvky: 188
Registrován: 13.9.2016 21:45:16

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Šefel »

To by mě právě docela zajímalo, proč jsou správci inženýrských sítí obesíláni nyní a nemohli být obesláni třeba před rokem, když už mělo být UR do konce roku 2017. Jestli při přípravě UR existuje předem daná souslednost úkonů nebo něco lze s předstihem vyřešit, ale je to na něčí dobré vůli.
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Atos »

Jen tipuji - jak už bylo řečeno, byla zpracována dokumentace pro ÚR a správci sítí by se k ní měli vyjádřit, třeba např. jak jsou řešeny přeložky, přípojky apod. Teď už se určitě nejedná o pouhé vyjádření k existenci sítí, které lze řešit v předstihu.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Lenny »

Neboť před rokem ještě nebyl čistopis DÚR.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Kubajsu »

A vyjádření má také omezenou platnost; většinou zhruba rok nebo méně. Takže pokud by byli obesláni před rokem, muselo by se to nyní řešit znovu.
Šefel
Příspěvky: 188
Registrován: 13.9.2016 21:45:16

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Šefel »

Tak snad je to na dobré cestě. Lépe nyní menší zdržení a pořádně připravit podklady pro UR, než rychlé, ale chybné, které by poskytlo záminku odpůrcům pro několikaleté oddálení.
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Atos »

citace MF DNES, pátek 18.2.2018:

Vzdor slibům: Kocbeře mají s D11 problém
Přestože odborníci ujišťují, že dálnice D11 zdroj pitné vody v Kocbeřích na Trutnovsku neohrozí, místní stále neskrývají obavy. Stát však nehodlá trasu dálnice měnit. Obyvatele má uklidnit série opatření, která dopady stavby na život ve vesnici sníží.
Protihlukové stěny, nová zeleň, lávka pro pěší i sedimentační nádrže. Všechna tato opatření mají zmírnit obavy obyvatel Kocbeří na Trutnovsku, kterými povede dálnice D11. Ani tento balíček však není dost přesvědčivý: obec proti trase bojuje dál.
Nová opatření představili zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a projektantské firmy na středečním jednání v Kocbeřích. Místní zdaleka nejvíc zajímá Janská Studánka. Ta je hlavním důvodem, proč by dálnici nejraději vedli úplně jinudy, aby se klíčovému zdroji pitné vody v horní části vesnice vyhnula velkým obloukem. „Jak bude ochráněna voda, když se tam vyklopí kamion?“ vykřikovali lidé z publika směrem ke stolu, kde seděli zástupci investora.
Podle stávajícího návrhu bude silnice od vodního zdroje vzdálena 350 metrů, navíc se bude nacházet o 50 výškových metrů níže. Podle dopravních expertů jsou rizika znečištění minimální. „Nemyslíme si, že bude Janská Studánka jakkoli ohrožena. Od začátku projektování stavby jsme si vědomi její důležitosti,“ sdělil ředitel ŘSD Hradec Králové Marek Novotný.

Vrty jako záložní zdroje
Zabránit případnému znečištění má také odkanalizování dálnice. „Celá vozovka bude chycená do kanalizace, počítáme s vybudováním sedimentačních nádrží. Technologie v případě havárie zachytí ropné látky, aby neunikly do vodoteče,“ vysvětlil projektant Roman Petřík ze společnosti SUDOP.
Silničáři podle Novotného v letošním roce navíc objednají podrobný geotechnický průzkum celé lokality za 40 milionů korun a odborníci provedou i monitoring podzemních vod. Do země udělají vrty, které by mohly sloužit jako záložní zdroj pitné vody. Podél dálnice rovněž vznikne systém retenčních nádrží, jež budou plnit stejnou funkci jako přehrady. Vodu ze srážek postupně odvedou do potoků.
„Riziko bude existovat vždycky. Investor se na to snaží klást důraz a doufáme, že to tak skutečně bude. Myslím, že naše obavy říkané nahlas, mají svou váhu. Kdybychom si je nechávali pro sebe, nemělo by to žádný význam,“ poznamenala starostka Eva Rezková (SNK). Mezi další opatření, která mají snížit dopad dálnice na život v Kocbeřích, patří výsadba nové zeleně a především série protihlukových stěn podél vozovky. „Po všech těch peripetiích, které jednání provázela, by tato opatření mohla být dostačující. Samozřejmě obec pocítí stavbu dálnice, zvýší se prašnost, nákladní automobily budou ve větší míře jezdit po stávající silnici,“ uvedl zastupitel Luboš Hroneš (SNK).

Začátek v roce 2022?
Úsek dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova měří necelých 20 kilometrů, na trase bude 25 mostů, tunel i dvě mimoúrovňové křižovatky, v Choustníkově Hradišti a právě v Kocbeřích. Propojí dálnici se silnicí do Dvora Králové nad Labem. Projekt počítá s novou komunikací pro pěší, s podchodem a také s obloukovou lávkou.
Kdyby záleželo na radnici a obyvatelích v Kocbeřích, dálnice by vedla přes nedaleké Vlčkovice a obci by se tak vyhnula. „Koridor dálnice od začátku nerespektuje to, co jsme chtěli,“ zaznělo také z publika při středečním jednání. S tím, že se dálnice Kocbeřím nevyhne, jsou všichni už víceméně smíření. „Trasa je schválená. Projekt je už tak daleko, že s tím nejde nic dělat,“ potvrdil šéf ŘSD v Královéhradeckém kraji Marek Novotný.
Podle něj by se dálnice z Jaroměře do Trutnova měla začít budovat v roce 2022. „Rádi bychom tento úsek stavěli současně s úsekem od Trutnova k polským hranicím. Vše nasvědčuje tomu, že by se to mohlo podařit,“ naznačil. Na posledním úseku ale přípravy nejsou v tak pokročilém stádiu. Dálnice má v Kocbeřích výrazně ulevit silnici vedoucí z Hradce Králové do východních Krkonoš.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Mě připadá, že voda je už nyní spíše záminkou, na kterou lidé slyší. Zatímco podél stávajících silnic 37 a 300 bydlí "chudší" obyvatelstvo Kocbeří, na které nikdo zdá se nebere ohled, ta bohatší sorta, náplava, co si postavila nebo koupila domky pod lesem, samozřejmě u trasy dálnice, křičí že nebude voda.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kik
Příspěvky: 1009
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od kik »

No, pokud tam ta firma má sídlo, tak nejspíš v obci platí i nějaké místní daně. A jestli tam část místních dělá, tak nejspíš obec má strach že by firma mohle přesunout výrobu do Trhového Štěpánova.

A pokud se nepletu tak bylo několik variant vedení D11 z Jaroměře do Trutnova (jedna myslím hodně na východ kolem Chvalkovic a Hořiček, druhá přes Vlčkovice a pak dále lesy na Kohoutov a Hajnice a poslední právě západně od Kocbeře. A ta poslední varianta prošla právě i proto, že jednak vedla ve stopě stávající silnice I/37 a jednak že by na těch dalších trasách došlo k velkým zasahům do poměrně ekologicky čistého území.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Hlavně by ta varianta přes Chvalkovice z 60. let vedla územím nikoho, tedy nic by neobsluhovala. Do Dvora Králové a městy za ním by se muselo sjíždět už před Jaroměří, protože s křižovatkou se počítalo u Dolan (sjezd do Náchoda) a další blízká MÚK u Chvalkovic nebo u Heřmanic by asi nepřipadala v úvahu. A pokud u Chvalkovic ano, neobešla by se bez dlouhého přivaděče ke Dvoru Králové.

Varianta východně kolem Kocbeře, jak obec požaduje, by zase mnohem více narušila les Království, asi 2x. A pokud se jedná o vodu, o kterou se bojí Kocbeře u varianty současné, u východní by se zase bály jiné obce a tam by už opravdu dálnice prameništi procházela. A hlavně, severní sjezd do Dvora Králové by musel vzniknout u Hajnice. Takže doprava na silnici 300 by nekončila před Kocbeří, ale procházela by k dálnici přes obec.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kik
Příspěvky: 1009
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od kik »

Honey, přesně tak - byla vybrána nejekologičtější a nejekonomičtější varianta. Jenže to některým lidem prostě nevysvětlíte.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Atos »

Další potíže pro D11
Choustníkovo Hradiště chce z projektu vyškrtnout sjezd z D11. Obává se kamionů

31.3.2018 zdroj: MF DNES

Zatímco Kocbeře jsou s podobou připravované dálnice D11 smířené, investor klíčové spojnice Hradce Králové s Polskem má nového protivníka – sousední Choustníkovo Hradiště. Obec s šesti stovkami obyvatel nic nenamítá s trasováním dálnice, proti čemuž dlouho bojovaly právě Kocbeře, ale zásadní problém má se sjezdem a nájezdem na D11. Ten má vyrůst za hřbitovem na kraji vesnice ve směru od Jaroměře. Radnice by byla nejraději, kdyby tady vůbec nebyl a na dálnici se najíždělo v sousedních obcích. Podle všeho už je ale na změnu projektu pozdě.

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) i projektanti chystané dálnice téměř tři hodiny marně přesvědčovali vedení radnice a část obyvatel na nedávném veřejném projednání ve společenském sále. Kritikům se vůbec nelíbí, že automobily a hlavně kamiony budou na dálnici najíždět na území Choustníkova Hradiště. Podle nich to do obce zbytečně přivede kamionovou dopravu ze Dvora Králové nad Labem a širšího okolí. Auta k nájezdu pojedou přes celé centrum, tak jako to je v současné době. Choustníkovo Hradiště se potýká s obrovským dopravním zatížením, podle statistik jím denně projede 7,5 tisíce až 12 tisíc vozidel.

„Pokud bude nájezd za hřbitovem, zvýší se provoz v obci. Veškerá doprava od Dvora Králové bude na dálnici směřovat přes Choustníkovo Hradiště. Na jednu stranu nám D11 pomůže s dopravou, na druhou stranu si vědomě pustíme kamiony přes obec. Pro nás by bylo nejlepší, kdyby tady nájezd a sjezd vůbec nebyly,“ domnívá se místostarosta Jaroslav Hloušek (nestraník), který je po odstoupení dlouholetého starosty Vratislava Vopálky v čele radnice. Další nájezdy vzniknou v nedalekých Kocbeřích a také v Jaroměři.

Podle ŘSD ale bude mít dálnice přesně opačný efekt a dopravu rozředí. „Dnes obcí každý den v průměru projede téměř deset tisíc aut. Po realizování dálnice a sjezdu v Choustníkově Hradišti klesne počet aut na polovinu. Dopravní situace bude lepší než dnes. Pozitiva v tomto případě převyšují negativa, která s sebou stavba dálnice přinese,“ říká šéf ŘSD v Královéhradeckém kraji Marek Novotný.

Podoba dálnice už je definitivní

Změnit v této fázi plán a vymazat hradišťský sjezd z projektu by navíc bylo mimořádně problematické a podle všeho by zdrželo stavbu celého úseku z Jaroměře do Trutnova. Územní plán, který zastupitelé schválili v roce 2010, přitom s nájezdem u hřbitova počítá. „Když se schvaloval územní plán, žádné připomínky k tomu nebyly. Trasa dálnice včetně staveb, jako jsou sjezdy a nájezdy, už je definitivní, jejich umístění prošlo schvalovacím procesem a toto řešení vykrystalizovalo jako nejvýhodnější,“ naznačuje Novotný. V příštím roce už projektanti začnou pracovat na dokumentaci ke stavebnímu povolení.

S nájezdem v Choustníkově Hradišti nevidí žádný problém ani senátor Jan Sobotka (nestraník za hnutí STAN), který z pozice předsedy Svazku měst a obcí Krkonoše řadu let bojuje za to, aby D11 propojila východní Čechy a Polsko. „S dálnicí přichází prosperita, pomůže nám všem. Auta, která budou mířit do Trutnova a Polska, Choustníkovým Hradištěm vůbec nepojedou. Obec nebude zatížena tranzitní dopravou, pouze automobily, které končí ve Dvoře Králové nad Labem,“ míní starosta Vrchlabí.

Veřejné projednání provázela zjitřená atmosféra. Tvrdé jádro odpůrců se nechtělo smířit s tím, že s projektem už nejspíš nejde nic dělat. Na zástupce ŘSD například pokřikovali, že hájí zájmy kamionů. Pro některé obyvatele byl naopak názor vedení obce překvapením. „Je to víceméně názor jednoho člověka, slyšel jsem to tady poprvé. Nebylo to projednané ani na radě, ani na zastupitelstvu. Myslím si, že by o tom měli rozhodnout všichni obyvatelé, například v referendu. Vedení by mělo na veřejnosti prezentovat většinový názor obce,“ poznamenává Zdeněk Seidl, který je příznivcem stávající podoby D11.

Přestože se vedení radnice domluvilo s ŘSD na tom, že budou dál jednat, i místostarosta Choustníkova Hradiště Josef Hloušek si uvědomuje, že k zásadním změnám už je nejspíš pozdě. „Krajský územní plán je nadřízený územnímu plánu obce, což musíme respektovat. Jedinou naší šancí je dál jednat a pokusit se investora přesvědčit o našich argumentech.“

D11 povede na území Choustníkova Hradiště téměř souběžně se stávající silnicí první třídy, která spojuje Hradec Králové a východní Krkonoše. Nad zdejším mokřadem bude mít rychlostní komunikace podobu estakády. Takřka v celé délce budou dálnici lemovat protihlukové stěny, někde dosáhnou až osmimetrové výšky. V některých úsecích totiž D11 bude od domů vzdálená „jen“ 470 metrů. „Dálnice bude díky systému protihlukových stěn tišší než současná silnice v Choustníkově Hradišti,“ ubezpečuje projektant Roman Petřík ze společnosti SUDOP. Úsek dálnice z Jaroměře do Trutnova by se mohl začít stavět v roce 2022. Měří necelých 20 kilometrů, na trase bude 25 mostů, tunel a dvě mimoúrovňové křižovatky v Choustníkově Hradišti a v Kocbeřích.

:roll:
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Atos »

Tak nevím, jak to nový pan starosta v CH. Hr. myslí, ale vytáhnout tuto změnu v době, kdy už je (snad) dokončena PD pro ÚR ...
Navíc dle mého názoru část Dvora Králové nebude sjíždět z D11 při cestě od HK již před Hradištěm (5km do DKnL), ale až další MUK pod Kocbeřemi, kde alespoň severní část města bude vzdálena 3 km a navíc se odtud nebude muset jet přes město.
Asi by bylo technicky zvládnutelné udělat MUK až za Hradištěm, ale proč tam tak dlouho spali ... a jak je patrno z článku, otázka je, kolik lidí vůbec za tím požadavkem je.
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Martin96 »

Někde MÚK se silnicí do Dvora Králové zkrátka být musí. Měli se v ChH ozvat dříve... :?
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Jarda Š. »

Nebylo by vhodným řešením přeložit II/299 zhruba takto: https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... 0eXe5d0faW ?
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od jozka »

Obcane Zirce by asi podekovali. A taky predpokladam, ze to mezi vesnici a rekou je zaplavove uzemi.

Resenim je nevymyslet pred komunalkami chujoviny, nic vic.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Trupman »

Starosta sice nemá moje sympatie, ale myslím, že poukazuje na jeden dost širokej problém plánovaných dálnic. A to sice, že investice do dálnic málokdy, vlastně skoro vůbec, nepočítají s investicemi do přivaděčů a dalších okolních komunikací, na kterých se s otevřením dálnice zvýší intenzity.
Kolik se toho nakecalo např. o přivaděčích k Chocni, Ústí nad Orlicí a České Třebové na D35. Jsou v územních plánech, ministerstvo a ŘSD slibují řešení. A realita? Nebude z toho ani kulový. Bude zázrak, když se postaví samotná dálnice. Samozřejmě starostové do toho budou i nadále kecat, protože ucítí, že ty jejich slibované silnice jsou jaksi v nedohlednu. Takže bude stát i výstavba dálnice. Případně se udělá se zavřenými exity, jako na D0. Práci čest
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
kik
Příspěvky: 1009
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od kik »

Taky mě napadlo proč není ta MÚK na místě křížení s II/299 což by logicky podstatně snížilo provoz v obci. Jestli tam hrálo nějakou roli to, že D11 povede po vyšším mostě kvúli následnému stoupání ke Kocběřům? Kdo ví? Asi jen projektant....
milanek
Příspěvky: 204
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od milanek »

Mě ta přeložka přijde jako výborný nápad. Ve Zboží i ChH by to jistě kvitovali, navíc kamiony do rostoucí průmyslové zony u letiště by nemuseli přes město. Celému Dvoru by se zkrátila cesta na dálnici. Silnice z města až k uvažovanému odbočení prochází zrovna rekonstrukcí. Jediným negativem by byla blízkost Žirče, ale ruku na srdce, stále by to byla silnice druhé třídy, není to D1 a i to přemostění Labe by šlo udělat na estakádě. Myslím, že to je reálně cesta, kam by měli Chostníkovští zaměřit pozornost. Koneckonců ta Žireč má mizernou dopravní dostupnost, takže toto by se mohlo líbit i místním.
Odpovědět

Zpět na „D11“