1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Přechod Lubawka/Královec je Polskem uměle blokován do 9 tun, aby touto trasou neprojížděl tranzit. Ta silnice je úzká, klikatá, s prudkým stoupáním a odbočováním, spousta přejezdů. Každý náklaďák, co mezi Bolkovem a Lubavkou jede tu dopravu komplikuje, nedá se nikde předjet. Cestovní rychlost je i mimo špičku kolem padesátky. Jinak samozřejmě až ke hranicím není váhově nikdo omezován, můžete dojet až k čáře. Pak už záleží na každém řidiči, jestli to riskne Jednou za čas mi nějaký hrdina se zbožím tímto směrem opravdu přijede, protože je pro něho zajížďka přes Harrachov nebo Náchod otázkou ztráty i více než dne. Těch několik hodin kvůli zajížďce totiž stojí dopravce dost peněz, protože nestihne vykládku a čeká do dalšího dne nebo třeba přes celý víkend. Jestli to tam někdo hlídá se mi nezdá. Spíše to je věcí náhody
důvody proč tudy nejezdí nákladní tranzit - silnice Lubawka-Bolkow:
Zákazová značka těsně před čárou:
https://www.google.cz/maps/@50.6869088, ... 6656?hl=cs
Průjezd Lubavkou:
https://www.google.cz/maps/@50.7076454, ... 6656?hl=cs
Železniční přejezd v Lubavce:
https://www.google.cz/maps/@50.7145478, ... 6656?hl=cs
Jediná nová část trasy, obchvat Przedwojowa:
https://www.google.cz/maps/@50.7547841, ... 6656?hl=cs
Největší špunt na trase, tady mají kamiony ke všemu problém s najížděním do odbočení:
https://www.google.cz/maps/@50.7869276, ... 6656?hl=cs
Další otravný přejezd:
https://www.google.cz/maps/@50.8143105, ... 6656?hl=cs
Často se dva kamiony sotva vyhnou, u Bolkova:
https://www.google.cz/maps/@50.8670245, ... 6656?hl=cs
Přes spousty vesnic je 40, nejsou tam chodníky a za každou zatáčkou auto vyjeté do protisměru:
https://www.google.cz/maps/@50.9070024, ... 6656?hl=cs
důvody proč tudy nejezdí nákladní tranzit - silnice Lubawka-Bolkow:
Zákazová značka těsně před čárou:
https://www.google.cz/maps/@50.6869088, ... 6656?hl=cs
Průjezd Lubavkou:
https://www.google.cz/maps/@50.7076454, ... 6656?hl=cs
Železniční přejezd v Lubavce:
https://www.google.cz/maps/@50.7145478, ... 6656?hl=cs
Jediná nová část trasy, obchvat Przedwojowa:
https://www.google.cz/maps/@50.7547841, ... 6656?hl=cs
Největší špunt na trase, tady mají kamiony ke všemu problém s najížděním do odbočení:
https://www.google.cz/maps/@50.7869276, ... 6656?hl=cs
Další otravný přejezd:
https://www.google.cz/maps/@50.8143105, ... 6656?hl=cs
Často se dva kamiony sotva vyhnou, u Bolkova:
https://www.google.cz/maps/@50.8670245, ... 6656?hl=cs
Přes spousty vesnic je 40, nejsou tam chodníky a za každou zatáčkou auto vyjeté do protisměru:
https://www.google.cz/maps/@50.9070024, ... 6656?hl=cs
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Zrovna dnes, kolem 10 hod Straz graniczna na parkovišti hned za čárou na polské straně. Sem tam se hlídkuje, Češi i Poláci, každý na své straně, jednou však i jako na smíšená hlídka na onom polském parkovišti.
Dále jsem si všiml zřejmě vrtných souprav v trase D11 a to v pastvinách severozápadně od MÚK Z.Olešince a pak opět vlevo v loukách mezi MÚK Královec a odpočívkou směr hranice, zhruba někde v polovině.
K blokaci přechodu: dosud jsem měl za to, že největší problém jsou serpentiny severně od Bolkówa okolo zříceniny Świny a lesní úsek. Silnice jižně od Bolkówa prošla významnější rekonstrukcí a někde byla i přeložena viz https://www.google.cz/maps/@50.874409,1 ... 6656?hl=cs
K napojení Lubawky na S3: Celá DK369 je obousměrná https://www.google.cz/maps/@50.7092175, ... ,15z?hl=cs
(ano, úzká a příšerná), provoz bude jen lokální, stejně jako např. Rozvadov.
Dále jsem si všiml zřejmě vrtných souprav v trase D11 a to v pastvinách severozápadně od MÚK Z.Olešince a pak opět vlevo v loukách mezi MÚK Královec a odpočívkou směr hranice, zhruba někde v polovině.
K blokaci přechodu: dosud jsem měl za to, že největší problém jsou serpentiny severně od Bolkówa okolo zříceniny Świny a lesní úsek. Silnice jižně od Bolkówa prošla významnější rekonstrukcí a někde byla i přeložena viz https://www.google.cz/maps/@50.874409,1 ... 6656?hl=cs
K napojení Lubawky na S3: Celá DK369 je obousměrná https://www.google.cz/maps/@50.7092175, ... ,15z?hl=cs
(ano, úzká a příšerná), provoz bude jen lokální, stejně jako např. Rozvadov.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Ano hlídkují tam, ale hlavně kvůli feťákům, co poslední dobou mají tento přechod v oblibě při kradení aut nebo pašování.
Serpentiny severně od Bolkova na silnici 3 jsou zároveň E65, po ní se normálně jezdí avšak v Bolkově se musí odbočit na Harrachov. Od pondělka se už po serpentinách a labyrintem Javoru nemusí, nahradila je konečně S3.
Silnice z Bolkova na jih k hranicím byla sice na velké části zrekonstruována novým povrchem, ale tam jak píšete byl pouze postaven chodník v obci Domanow a prohloubeny příkopy (až nebezpečně). Jediná přeložka co si 30 let pamatuji vznikla jen jižně od Kamienné Góry. Vše ostatní je řekl bych původní císařská silnice.
Ano, máte pravdu, jak vidím, silnici 369 zobousměrnili, ale jen směrem do Trutnova. Silnice 369 má v Lubavce totiž dvě větvě, původně obě jednosměrné, což bývalo pěkně otravné. Ta druhá větev směrem z města totiž prochází historickým centrem a řidič se doslova proplétá uličkami. https://www.google.cz/maps/@50.7072638, ... 6656?hl=cs Představitelé města zřejmě nechtějí, aby se jádrem projíždělo a tak jednosměrku od Trutnova zrušili. Což dost komplikuje provoz. https://www.google.cz/maps/@50.7058818, ... 6656?hl=cs Víceméně celá ta ulice má přednost v protisměru, takže to asi někdy bývá rychlejší přes centrum. Každopádně, přes centrum je to stále značeno.
Serpentiny severně od Bolkova na silnici 3 jsou zároveň E65, po ní se normálně jezdí avšak v Bolkově se musí odbočit na Harrachov. Od pondělka se už po serpentinách a labyrintem Javoru nemusí, nahradila je konečně S3.
Silnice z Bolkova na jih k hranicím byla sice na velké části zrekonstruována novým povrchem, ale tam jak píšete byl pouze postaven chodník v obci Domanow a prohloubeny příkopy (až nebezpečně). Jediná přeložka co si 30 let pamatuji vznikla jen jižně od Kamienné Góry. Vše ostatní je řekl bych původní císařská silnice.
Ano, máte pravdu, jak vidím, silnici 369 zobousměrnili, ale jen směrem do Trutnova. Silnice 369 má v Lubavce totiž dvě větvě, původně obě jednosměrné, což bývalo pěkně otravné. Ta druhá větev směrem z města totiž prochází historickým centrem a řidič se doslova proplétá uličkami. https://www.google.cz/maps/@50.7072638, ... 6656?hl=cs Představitelé města zřejmě nechtějí, aby se jádrem projíždělo a tak jednosměrku od Trutnova zrušili. Což dost komplikuje provoz. https://www.google.cz/maps/@50.7058818, ... 6656?hl=cs Víceméně celá ta ulice má přednost v protisměru, takže to asi někdy bývá rychlejší přes centrum. Každopádně, přes centrum je to stále značeno.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Měl jsem na mysli spíš narovnání oblouků, je to patrné i z té mé fotky, na stromech vpravo. Pak jsou o kus dál ještě nové mostní propustky atd.
K té jediné křižovatce se semaforem: Okoukal jsem od Poláků zkratku okolo benzínky a ulicí Zamkowa. Pro ty co tankují a pokračují na sever, přičemž pro kamiony to rozhodně není. https://www.google.cz/maps/@50.7899726, ... ,16z?hl=cs Kolony u semaforu bývají pouze ze směru Walbrzych, od sídliště.
K té jediné křižovatce se semaforem: Okoukal jsem od Poláků zkratku okolo benzínky a ulicí Zamkowa. Pro ty co tankují a pokračují na sever, přičemž pro kamiony to rozhodně není. https://www.google.cz/maps/@50.7899726, ... ,16z?hl=cs Kolony u semaforu bývají pouze ze směru Walbrzych, od sídliště.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Ano, touto zkratkou k benzínce mě už několikrát chtěla navigace také vést, ale čas jsem neušetřil, protože jsem pak tvrdnul s dáváním přednosti na hlavní Ano, když jsou kolony, tak to pomůže. Ale jednou za tmy jsem tam málem srazil psa a opilého chodce a ještě vlétl do díry, takže jen za světla
Jo tak toto narovnání oblouků jste myslel No, když se podívám na trávu a sloup veřejného osvětlení, který už se snad ani nevyrábí, tak to tam bude jistě hodně hodně dlouho. Možná ještě z doby před 30 lety Ale zaráží mne, že by tak dlouho vydržel nátěr na stromech. Jestli to někdo aktivní neobnovoval i potom
Jo tak toto narovnání oblouků jste myslel No, když se podívám na trávu a sloup veřejného osvětlení, který už se snad ani nevyrábí, tak to tam bude jistě hodně hodně dlouho. Možná ještě z doby před 30 lety Ale zaráží mne, že by tak dlouho vydržel nátěr na stromech. Jestli to někdo aktivní neobnovoval i potom
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Myslím, že to bylo mezi roky 98-99(00), v tu dobu se párkrát do roka jezdilo na gieldu do Lubinu a ty úpravy si pamatuji, proto jsem na ně poukázal, jinak bych si jich nevšiml. Sloup si myslím, že jenom posunuli a zapojili. Také se rozšiřoval propustek pro 2 auta hned po výjezdu z lesa.
https://www.google.cz/maps/@50.8818189, ... 6656?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@50.8818189, ... 6656?hl=cs
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Aha, tak v té době jsem tak daleko do nitra Polska ještě nejezdil Na nákupy nám stačila Kamienna Góra, nyní už Wroclaw. Levnější Ikea apod Dobrá, díky za info a opět přenecháme vlákno české straně hranic.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Děti Země se zase pro jistotu odvolali do "živočichových výjimek" u obou staveb, což zase oddálí zahájení územního řízení
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Já se před časem ptal Patrika na výroční zprávu a kdo je financuje, ale naprosto bez úspěchu. Podle zákona výroční zprávu mít nemusí a tím pádem ani nemusí říkat kdo a jak je financuje....
Já na jednu stranu chápu že se příroda musí chránit. Ale na druhou stranu by mě zajímalo jací vzácní živočichové tam podle DZ žijí.
Já na jednu stranu chápu že se příroda musí chránit. Ale na druhou stranu by mě zajímalo jací vzácní živočichové tam podle DZ žijí.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Ten bude blokovat všechno, jen aby se u nás nemuselo nic stavět... Bohužel mu ale sama ŘSD dává hodně munice
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Zajímavé je, že nikdy nečtu o tom, že by Děti země blokovali něco jiného než dopravní stavby. Neslyšel jsem, že by takto bojovali proti výstavbě hypermarketu na místě obojživelníky přeplněných tůní, městským satelitům na loukách kde vládnou svišti apod. Holt ŘSD je živná půda bez práce. Patrik a děcka jen sedí, pročítají si ty jejich písemky a hledají chyby. Přivazování ke stromům, sbírání odpadků a vysazování stromků nechávají na jiných organizacích. Spodině, ke které by televizní hvězda Patrik neklesl.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Samozřejmě že neblokují, ti jim zadají studie a mají klid. Pokud nezadají....
Už se to i řešilo, ale než zasáhla spravedlnost, tak byly rychlejší i boží mlýny.
Už se to i řešilo, ale než zasáhla spravedlnost, tak byly rychlejší i boží mlýny.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Poláci dokončí dálnici dřív než Češi. Na Trutnov se může valit třikrát víc aut
https://www.denik.cz/ekonomika/ne-prine ... 81113.html
https://www.denik.cz/ekonomika/ne-prine ... 81113.html
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Novinový článek jak má být ! Autor s.Cajthaml si ani nedal práci zjistit nějaká fakta o SOUČASNÉ výstavbě. Natož o tom, že se jedná o 4 oddělené stavební úseky. Takže dle něj, budou Poláci na hranicích a my u Smiřic... Klasický přístup, neví o čem píše a pouze zblbne čtenáře. Martas je zkrátka jiná liga !!!
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Mě taky vůbec nejde do hlavy, co tak neskutečně zásadního se na poli přípravy staveb zlomí, že zatímco teď je zablokované kde co a jen se vše odsouvá a odsouvá, naráz se postaví takový flák dálnice, že se bude roku 2025 až na hranicích.... On jde Patrik do důchodu, v Kocbeřích budou nové volby a nikdo nebude prudit? Výkupy pozemků a soutěže na zhotovitele půjdou jako po másle? Nějak se zázračně urychlí stavba samotná a v kopcovitém terénu, když nyní na jednoduché úseky potřebují 4 roky? Jak to, že tady to naráz půjde a jinde ne a ne se hnout z místa? Nevěřím tomu. D1 Říkovice - Přerov se měla začínat už loni, dělá se ZAV. Nyní padlo od Patrika, že bude blokovat zahájení dokonce až do roku 2023. Realita i tady bude taková, že v r. 2025 se bude teprve řešit rozklad na první úsek za Jaroměří, v nejlepším případě se bude vypisovat několikátá soutěž na zhotovitele po předchozích zrušených.....
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
No on se dá úsek od Trutnova k hranicím postavit, a asi se tak i stane, před úsekem od Jaroměře. Sice budeme na hranicích, ale za Trutnovem to půjde na současnou silnici.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Mě spíš přijde zajímavé, jak Ťok uklidňuje Trutnováky, že hraniční přechod zůstane pro 9 tun. Chápat se to dá, ale co na to Poláci ? Oni staví drahou dálnici k našim hranicím, aby nemusela dálková doprava jezdit přes polské vesnice v kladském výběžku a přes krkonošskou Sklářskou Porubu, ale my si dáme na hranice zákaz, protože jsme prostě neschopní svou dálnici dokončit včas ? Takže polská část dálnice zůstane léta ležet ladem, aby po ní projelo jen pár tisíc osobáků ?
Zajímavé je, že Pardubický kraj se snaží převzít silnici I/36 mezi D11 a Pardubicemi a převést jí mezi druhou třídu, aby na ní mohl zakázat kamiony. Nyní to nejde, protože je to silnice první třídy. Ale zakázat přejezd hranic se silnicemi prvních tříd lze. Obávám se, že dopravci a Polsko budou vyvíjet tlak, aby byl přechod v Královci bez omezení.
Zajímavé je, že Pardubický kraj se snaží převzít silnici I/36 mezi D11 a Pardubicemi a převést jí mezi druhou třídu, aby na ní mohl zakázat kamiony. Nyní to nejde, protože je to silnice první třídy. Ale zakázat přejezd hranic se silnicemi prvních tříd lze. Obávám se, že dopravci a Polsko budou vyvíjet tlak, aby byl přechod v Královci bez omezení.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
To je to klasický český úřední "nejde to", který se liší okres od okresu, podle toho, kdo tam zrovna sedí na rozhodující pozici na úřadě, resp. na PČR.Honey72 píše: Nyní to nejde, protože je to silnice první třídy. Ale zakázat přejezd hranic se silnicemi prvních tříd lze.
Jako další z příkladů je situace pár let zpátky s přechody na silnicích v Olomouckém kraji, kde úředníci začali (a stále v tom pokračují) hromadně rušit přechody v obcích i městech, protože nevyhovují současným normám. Zrušené přechody ovšem zůstaly ve většině případů zcela bez náhrady, což úředníci vysvětlují tím, že normy jsou tu přece pro bezpečnost provozu a tím pádem žádný přechod je BEZPEČNĚJŠÍ než starý a současným normám nevyhovující. tato naprosto zvrácená logika počítá s tím, že člověk má právo přejít silnici mimo přechod (resp. v určitě vzdálenosti od něj). To, že při takovém přecházení není chodec nijak legislativně chráněn proti řidičům a že v místech s provozem jako např. na I/46 v Olomouci to znamená pro chodce akorát sebevražedné skočení do nekončícího proudu vozidel, to už v normách úředník napsané nemá. O nějaké ochraně zranitelnějších chodců (dětí, špatně pohyblivých, nevidomých) ani nemluvě. Takový chodec mimo přechod nemá šanci přejít.
A na začátku toho všeho bylo akorát jedno "nejde to" od úředníka, zatímco ve zbytku republiky "to jde".
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Honey, malá poznámka k té I/36 - tam to je proto, aby se omezil jednak průjezd Lázněmi Bohdaneč a jednak snaha převést dopravu na D35 a pak následně na I/37. On ten průjezd Bohdančí a následně Semtínem opravdu není nic moc - omezená rychlost, nedá se předjíždět, trolejbusy... Tam to má z mého pohledu svou logiku.
Co se týká D11, tak si myslím, že to dopadne tak, že v Královci padne omezení a pokud nebude postaven dálnice min. kolem Trutnova, tak se z toho Trutnov posere a dostane se do stejné sračky jako Náchod. A v zimě nebude I/37 z Trutnova do Jaroměře průjezdná protože bude zablokovaná stojícími kamiony.
Co se týká D11, tak si myslím, že to dopadne tak, že v Královci padne omezení a pokud nebude postaven dálnice min. kolem Trutnova, tak se z toho Trutnov posere a dostane se do stejné sračky jako Náchod. A v zimě nebude I/37 z Trutnova do Jaroměře průjezdná protože bude zablokovaná stojícími kamiony.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
I/36 znám dobře. Bohdaneč je pro průjezd kamionů v pohodě, ale snaží se je vystrnadit kvůli tomu, že jako lázeňskému městu jezdí tranzit přímo přes náměstí, kde se lidé chtějí promenádovat A jelikož se přivaděč k Opatovicím stavěl hlavně kvůli tranzitu, jsou Bohdanečtí zklamáni, že se toho moc nezměnilo. Ono totiž nestačí jen smazat u sjezdů z dálnice Pardubice Také jsem se po dokončení D11 divil, že ta 36 tam zůstala a vede souběžně s dálnicí.
Trutnov se z toho potentí každopádně. Několik malých testů už proběhlo během náchodské objížďky a zácpy jsou každodenní i normálně.
Během té objížďky vznikla a už tam zůstala tato na hlavu postavená značka. Podotýkám, že to je v obci, kde se jízda v levém pruhu nepovažuje za předjíždění.
https://www.google.cz/maps/@50.5607313, ... 312!8i6656
Trutnov se z toho potentí každopádně. Několik malých testů už proběhlo během náchodské objížďky a zácpy jsou každodenní i normálně.
Během té objížďky vznikla a už tam zůstala tato na hlavu postavená značka. Podotýkám, že to je v obci, kde se jízda v levém pruhu nepovažuje za předjíždění.
https://www.google.cz/maps/@50.5607313, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Kdyby jen Trutnov.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Honey "potentí" se z toho v těch několika vesnicích mezi Trutnovem a Jaroměří. Nebo předpokládáš "objíždění" D11 nákladními vozidly Trutnovem ?
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Předpokládá se pouze to, že Poláci budou na hranicích dřív než my.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Nevím zda to tu už neproběhlo, ale na stránkách Jaroměře visí už třetí den povoleni geologického průzkumu k 1108.
https://www.jaromer-josefov.cz/mesto/ur ... -1895.html
https://www.jaromer-josefov.cz/mesto/ur ... -1895.html
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Trutnov od hranic s Polskem nikudy objet nelze. Obě jediné silnice 16 a 300, co vedou z královeckého výběžku, se zase spojují v Trutnově. Po té dvojce se sice alespoň dá vyhnout Polské ulici (což je jediná průjezdová komunikace centrem - kamion jí nemá jak objet), ale po 300 to není žádný valný zážitek. Kolikrát i já jedu do Polska oklikou po 16, i když bydlím u té 300 Vesnice mezi Trutnovem a Jaroměří budou mít alespoň výhodu v tom, že tam nejsou kruhové objezdy a kromě hustého provozu a šňůry aut tam nebude docházet k úplnému ucpání. Ale i tak na spoustě míst hrozí, že silnici zastaví jedno jediné odbočující auto, které bude čekat na uvolnění protisměru. Známe to mezi Jaroměří a Hradcem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023