1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Je tam toho opravdu hodně. Konečně jsem se dozvěděl, které baráky budou v Trutnově skutečně zbourány, protože jedna paní povídala a lidi blbnou i stovky metrů od dálnice. Jak bude provedeno to provizorní napojení dálnice u Nového Rokytníka, jak budou vypadat tunely apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Divné.
a) Děti Země nemají internet? Proč mají mít takovéto spolky výhodu, zatímco my si musíme s úředními deskami vystačit? není to "dyškryminácyje"?
b) Tohoto řízení se neúčastní více než třicet účastníků? U takhle velké stavby?
Krajský úřad se totiž rozhodl, že Dětem Země a dalším spolkům žádné informace posílat nebude, neboť si je mají vyhledávat na úřední desce. Přitom jde o rozpor s účelem § 70 odst. 3 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, podle kterého úřady musejí tyto informace posílat všem spolkům, které si o ně požádají, přímo.
Výjimkou jsou jen ta řízení, u nichž je prokazatelně doloženo, že se ho účastní více než třicet účastníků, jak například uvádí § 144 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., o správním řádu.
a) Děti Země nemají internet? Proč mají mít takovéto spolky výhodu, zatímco my si musíme s úředními deskami vystačit? není to "dyškryminácyje"?
b) Tohoto řízení se neúčastní více než třicet účastníků? U takhle velké stavby?
Krajský úřad se totiž rozhodl, že Dětem Země a dalším spolkům žádné informace posílat nebude, neboť si je mají vyhledávat na úřední desce. Přitom jde o rozpor s účelem § 70 odst. 3 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, podle kterého úřady musejí tyto informace posílat všem spolkům, které si o ně požádají, přímo.
Výjimkou jsou jen ta řízení, u nichž je prokazatelně doloženo, že se ho účastní více než třicet účastníků, jak například uvádí § 144 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., o správním řádu.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
D1108, nový leták
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/33/ ... rutnov.pdf
ÚR je od července ve Dvoře Králové na MÚ - proč ted ynenní nějaký termín na vydání?
Ani pro SP, když se už dělá na DSP?
ZS 2025...
D1109, nový leták
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/34/ ... ranice.pdf
Podobně, v červnu začalo ÚR, bez termínu, kdy bude vydáno.
ZS 2024
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/33/ ... rutnov.pdf
ÚR je od července ve Dvoře Králové na MÚ - proč ted ynenní nějaký termín na vydání?
Ani pro SP, když se už dělá na DSP?
ZS 2025...
D1109, nový leták
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/34/ ... ranice.pdf
Podobně, v červnu začalo ÚR, bez termínu, kdy bude vydáno.
ZS 2024
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Aneb posunů výstavby není nikdy dost... Čili dalších 5 a šest let na zahájení stavby jednotlivých úseků. Jsem zvědav, kdy doopravdy dorazí ke hranicím naši polští sousedi. To pak bude v Trutnově ten správný masakr. Potěš koště...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Chlapi, a ta kategorie u úseku Jaroměř-Trutnov R21,5/120 byla už dříve ? Já měl za to, že bez odstavného to bude až od sjezdu do Trutnova směrem na Polsko Tak my do letáku všude cpeme, že to je koridor Ten-T a jak je to důležité, ale budeme dálnici stavět tak, jak se stavěla za minulého režimu a století a to jen někde Jako na těch posledních úsecích před hranicemi se to dalo ještě možná nějak pochopit, když tam bude jezdit plácnu 5000 vozidel a především kamionů, ale tady hned za Jaroměří mě to přijde už úplný nesmysl. Říkám si, že to je asi tím, že v Karlovarském kraji víc křičeli, tudíž na D6 bude odstavný, ale tady ho zase zrušili ? (oba úseky dálnic jsou pro 8000 vozidel/24h, ovšem na D11 lze více než předpokládat nárůst řádově vyšší). Pořád doufám, že to je jen překlep ..
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Máš částečně pravdu. 21.5 NEZAČÍNÁ hned ZA Jaroměří, ale AŽ NA SJEZDU z dálnice do Trutnova. Jednoduše řečeno až 1109 je celá ve 21.5...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
aniž bych to chtěl nějak vychvalovat, tak kdyby minulý režim neudělal prvních 8km D11 jak udělal, tak nějaké 3pruhy jsou dodnes jen vlhkým snem....Aram96 píše:.., ale budeme dálnici stavět tak, jak se stavěla za minulého režimu a století ..
ale za těch 6let to buď ještě ořežou nebo naopak rozšíří
i když ideálem je, to teď postavit jak je plánováno a pak to dalších 6-8let za provozu rozšiřovat ala D1
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Tyjo uf, dík za upřesnění. Až teď to čtu .. předtím jsem pročítal texty u obou letáků, ale nikde jsem to neviděl, nenapadlo mě, že to mají zmíněno u těch termínů dole. Měl jsem za to, že dole u kategorie byla u 1108 právě ta 25,5, tak se moc omlouvám za zmatkykot píše:Máš částečně pravdu. 21.5 NEZAČÍNÁ hned ZA Jaroměří, ale AŽ NA SJEZDU z dálnice do Trutnova. Jednoduše řečeno až 1109 je celá ve 21.5...
Však jsem tím minulý režim víceméně vychválil, napsal jsem, že se to stavělo dříve a to jen někde, ne všude. D11 byla naopak prozíravá a škoda, že dnes se něco podobného nestaví, našly by se i ještě úseky, kde by to smysl dávalo a realizace ještě nezačala a do roka ani nezačne .. např. 0136 .Mike píše:aniž bych to chtěl nějak vychvalovat, tak kdyby minulý režim neudělal prvních 8km D11 jak udělal, tak nějaké 3pruhy jsou dodnes jen vlhkým snem....Aram96 píše:.., ale budeme dálnici stavět tak, jak se stavěla za minulého režimu a století ..
ale za těch 6let to buď ještě ořežou nebo naopak rozšíří
i když ideálem je, to teď postavit jak je plánováno a pak to dalších 6-8let za provozu rozšiřovat ala D1
Ideálem to určitě není, lepší je tu rezervu tam mít a nemuset pak vše ostatní přestavovat, ale je mi samozřejmě jasné, jak to myslíš .. ano bohužel u nás je to určitě lepší postavit tak, jak to je a za 10-20 let rozšířit. Právě třeba 0136 by s rezervou na 6-pruh neměla šanci
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
A když už to budou stavět úsporně, budou mít alespoň vykoupené pozemky kolem dálnice aby to do budoucna mohli třeba rozšířit? Ono by to ušetřilo problémy do budoucna s vykupováním pruhu pozemků kolem dálnic. Zase by to o tolik víc nestálo a ušetřilo by to dohadování s desítkami majitelů pozemků.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Ladi, a pak budeš ředitel ŘSD a budeš řešit, že tě Vašek Moravců, NKÚ, Transparency, Míra Patrik a další prudí, proč je km dálnice u nás tak drahej (protože budeš vykupovat více, než bude momentálně postaveno) a zároveň za ty peníze, co vydáš za nákup "hlíny", nepostavíš reálný km někde jinde.
Kucí. Svět není tak jednoduchej a černobílej:o)
Kucí. Svět není tak jednoduchej a černobílej:o)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
musklin píše:Finanční stránka je kapitola sama o sobě - ŘSD/MD doteď nepochopilo, že cena pozemků je v ceně dálnice zastoupena takovým procentem, že zda vykupuji pozemky za 10 nebo 20 násobek odhadu je úplně jedno.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
...tak to u 511 to asi úplně platit nebude...tady možná trochu ano. Ale jak víš, tak úderné organizace typu AI, NKÚ hlídají každý halíř...)
Donedávna smělo ŘSD vykoupit jen ten kus pozemku, po kterém dálnice skutečně povede a nemohlo řešit (=dokoupit) ani ty zbytky od stejného majitele.
Donedávna smělo ŘSD vykoupit jen ten kus pozemku, po kterém dálnice skutečně povede a nemohlo řešit (=dokoupit) ani ty zbytky od stejného majitele.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
U Kamiennej Góry předpokládají že budou v 2/2 2023 .... už žádají o stavební povolení https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/35683/Zl ... ennej-Gorykot píše:Aneb posunů výstavby není nikdy dost... Čili dalších 5 a šest let na zahájení stavby jednotlivých úseků. Jsem zvědav, kdy doopravdy dorazí ke hranicím naši polští sousedi. To pak bude v Trutnově ten správný masakr. Potěš koště...
Pak už je to na hranice kousek ....
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
a přitom stačí jen "vydat Pokyn" )kot píše:Aneb posunů výstavby není nikdy dost... Čili dalších 5 a šest let na zahájení stavby jednotlivých úseků. Jsem zvědav, kdy doopravdy dorazí ke hranicím naši polští sousedi. To pak bude v Trutnově ten správný masakr. Potěš koště...
https://zdopravy.cz/babis-prikazal-sefo ... lu-37201/
„Já jsem přikázal panu řediteli (SŽDC Jiřímu Svobodovi), až se bude otevírat terminál, tak on tady bude mít ten vlak,“ řekl Babiš. Podle Svobody všechny stavby v roce 2028 ještě nebudou dokončeny, ale vlaky už by mohly jezdit. „Ještě dnes vydám pokyny,“ reagoval Svoboda.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Tohle je naprosto demagogický argument, proč nevykoupit pozemky i pro případné rozšíření na 6-pruh, to se moc nepovedlo. Pokud tohle někdy někdo tvrdil (neslyšel, nečetl jsem), tak se ho zeptejte, proč se teď na D1 nové mosty staví na výhledový 6-pruh. Naopak by totiž byl za ten výkup pochválen, protože v opačném případě by okolní pozemky nakoupili spekulanti a s odstupem času by to stát stálo mnohonásobně více peněz.1975 píše:Ladi, a pak budeš ředitel ŘSD a budeš řešit, že tě Vašek Moravců, NKÚ, Transparency, Míra Patrik a další prudí, proč je km dálnice u nás tak drahej (protože budeš vykupovat více, než bude momentálně postaveno) a zároveň za ty peníze, co vydáš za nákup "hlíny", nepostavíš reálný km někde jinde.
Kucí. Svět není tak jednoduchej a černobílej:o)
1975 píše:
a přitom stačí jen "vydat Pokyn" )
https://zdopravy.cz/babis-prikazal-sefo ... lu-37201/
„Já jsem přikázal panu řediteli (SŽDC Jiřímu Svobodovi), až se bude otevírat terminál, tak on tady bude mít ten vlak,“ řekl Babiš. Podle Svobody všechny stavby v roce 2028 ještě nebudou dokončeny, ale vlaky už by mohly jezdit. „Ještě dnes vydám pokyny,“ reagoval Svoboda.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Řekl bych, že v našich podmínkách není zrovna snadné vykupovat pozemky pro něco, co nemá definitivní požehnání od kdejakých úřadů včetně rozpočtu vlády. Pokud by se daly pozemky vykupovat jen tak, už jsou v trasách dálnic dávno vykoupené. Vezměte si jak velký problém byl i s pitomým rozšířením krajnic na D1 a to se pozemky ani nemusely vykupovat. Pokud někde začne stát vykupovat pozemky pro rozšíření na šestipruh, aniž by na to již existovalo územní rozhodnutí, EIA a kdo ví co ještě, můžete 100% počítat s tím, že se najde spousta odpůrců včetně opozice, kteří to budou blokovat. Prostě, naší dálniční síť musíme postavit tak jak byla naplánována před XX lety a na kterou byla vydána povolení. BUď za "chvíli" něco anebo na dlouho nic. Není v zájmu, aby se začalo vše zadávat od začátku jen kvůli tomu, že se vykoupí pozemky pro něco, co bude rozšířeno třeba za XX let.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Právěže s D1 byl problém právě v pozemcích. Když by je stát měl po stranách vykoupené na rozšíření na 6-pruh, tak by se ten 6-pruh na 99% stavěl, jenže minulé vlády na rekonstrukce nebo projektovou přípravu 6-pruhu sr*ly, tak se zvolilo NUTNÉ řešení a opravuje se to pořád jen na 4-pruh, právě kvůli času, resp. ta dálnice by se jinak asi rozpadla ..
Tudíž tam, kde by mohly přirozeně hrozit intenzity na 6-pruh (že stoupnou na D10 nemohl nikdo tušit, tam to chápu, ale především peáže více dálnic jsou adepty na rezervu a to všechny - D1+D55, D1+"D35+D48" již 6-pruh , D11+D35), se mohlo stavět s rezervou v SDP, když už ne ani to, tak mít vykoupené pozemky a ideálně mít nachystány zemní tělesa, když už ani ne ta tělesa, tak mít právě vykoupené pozemky na budoucí posunutí. Potom by se nemohlo stávat, že v ochranném pásmu dálnice vyrostou haly Celkově se u nás nemyslí moc dopředu, např. ten prostřední úsek na D1 u Brna se bude někdy snad rozšiřovat na 6-pruh a do pár let by to sneslo 8-pruh
Tudíž tam, kde by mohly přirozeně hrozit intenzity na 6-pruh (že stoupnou na D10 nemohl nikdo tušit, tam to chápu, ale především peáže více dálnic jsou adepty na rezervu a to všechny - D1+D55, D1+"D35+D48" již 6-pruh , D11+D35), se mohlo stavět s rezervou v SDP, když už ne ani to, tak mít vykoupené pozemky a ideálně mít nachystány zemní tělesa, když už ani ne ta tělesa, tak mít právě vykoupené pozemky na budoucí posunutí. Potom by se nemohlo stávat, že v ochranném pásmu dálnice vyrostou haly Celkově se u nás nemyslí moc dopředu, např. ten prostřední úsek na D1 u Brna se bude někdy snad rozšiřovat na 6-pruh a do pár let by to sneslo 8-pruh
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
...a ono se to bude vracet pořád a pořád, jako bumerang:o)
Na 3+3 to nešlo rozšířit, protože to by právě muselo být ÚR a EIA. Takto se to prohlásilo za modernizaci a tím se EIA a ÚR vyhnulo.
S 416 to již vykupovat půjde radostněji, včetně mezitímního rozhodnutí, takže problém zas a opět bude vykopat pro to EIU. Takže kdyby všichni mudrlanti ve všech diskusích, co opakují "proč ty nemehla nerozšířili rovnou na 3+3), laskavě vezmou pero, dají na papír a pošlou na RNDr. Miroslav P., Cejl, Vídeň-sever.
Díky.
Na 3+3 to nešlo rozšířit, protože to by právě muselo být ÚR a EIA. Takto se to prohlásilo za modernizaci a tím se EIA a ÚR vyhnulo.
S 416 to již vykupovat půjde radostněji, včetně mezitímního rozhodnutí, takže problém zas a opět bude vykopat pro to EIU. Takže kdyby všichni mudrlanti ve všech diskusích, co opakují "proč ty nemehla nerozšířili rovnou na 3+3), laskavě vezmou pero, dají na papír a pošlou na RNDr. Miroslav P., Cejl, Vídeň-sever.
Díky.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Wien-NordStatl
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
...tak zase je to pořád ještě evropské město... to Wien-SudStatl už je tak trochu Bejrut... ale to jsme maličko odbočili:o)
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Však já vím, že problém byl s EIOU a UR, případně pozemky, ale šlo O ČAS. Jako i kdyby nebylo DZ, tak by příprava 6-pruhu trvala tak dlouho, že bychom z Brna do Prahy jezdili přes I/43+I/35+D11 a D1 by byla uzavřena i pro cyklisty. A to dávám za vinu jednoznačně politikům případně ŘSD, že na to prděli dávno před 10-15 lety ...
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Nedobré, nicméně podle stavu očekávatelné..
https://zdopravy.cz/revize-slibu-minist ... tok-37609/
Podle Mátla by územní rozhodnutí na úsek z Trutnova na hranice mohlo být vydáno ještě v listopadu 2019. U úseku z Jaroměře do Trutnova by se tak mohlo stát v prvním pololetí roku 2020. ŘSD také pro oba úseky letos zadalo práce na projektování dokumentace pro stavební povolení. Stavba by mohla začít v letech 2024 až 2025.
https://zdopravy.cz/revize-slibu-minist ... tok-37609/
Podle Mátla by územní rozhodnutí na úsek z Trutnova na hranice mohlo být vydáno ještě v listopadu 2019. U úseku z Jaroměře do Trutnova by se tak mohlo stát v prvním pololetí roku 2020. ŘSD také pro oba úseky letos zadalo práce na projektování dokumentace pro stavební povolení. Stavba by mohla začít v letech 2024 až 2025.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
V Trutnově tato zpráva způsobila dost velký poprask, protože zrovna minulý týden probíhal opět menší nácvik situace dopravy ve městě, která totálně zkolabovala a krátkým ovšem úzkým hrdlem se projíždělo až padesát minut. A co bylo důvodem ? Město kvůli opravě pouhou jednu městskou ulici (důležitou, ale ne tranzitní) dočasně zjednosměrnilo a na tranzitní komunikaci se přelil místní provoz. Jak se řidiči snažili všemožně kličkovat městem a vyhnout se koloně, ucpalo se nakonec všechno a nikdo nemohl tam ani zpátky Patová situace. A to přes Trutnov nevede žádný významný tranzit. Tedy dokud nebude polská dálnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Na 1109 se bude dělat BIM model.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)