1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Byl by to pěkný mezinárodní trapas, aby byla jízda na dálnici omezena do 9 tun Ke všemu bezdůvodně. Mezi Trutnovem a Jaroměří vede silnice první třídy. A komě náchodské vlétne do Kocbeří i Harrachovská dálková doprava.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Při projíždění vizualizací jsem si připadal trochu jako ve snu. Velmi pozitivně vidím pohledy na trasu z větších vzdáleností za účelem zdůraznění její "neviditelnosti" a dobrého začlenění do krajiny. U těch Kocbeří jsem toho naopak asi očekával o trochu víc jako přímou reakci na opakující se připomínky k trase dálnice dotýkající se ochranného pásma vodovodu. Ale to by asi bylo na samostatnou "vědeckou práci".
Líbí se mi to.
Líbí se mi to.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Kocbeře budou chráněny dobře, protože většina trasy vede v zářezu a zbytek v lese. Vodní zdroje jsou až za mosty přes rokle, takže staveniště dálnice nemůže ohrozit rezervoár a případná havárie na dálnici také nemůže způsobit otrávení pramenů, protože pod dálnicí už voda teče vodovodem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Oproti staré vizualizaci přibylo dost změn, největší na konci úseku.
1/ úsek měl podle původních plánů ŘSD končit na MÚK Střítež, ale město Trutnov si vynutilo sjezd posunout až za Nový Rokytník a spojit s městem přivaděčem. Takže 1108 vlastně končí v polích Ještě, že se nejprve bude stavět 1109, tam aspoň budou moci auta od Polska sjet.
2/ další novinkou je odpočívka, doufám že jen pracovně nazvaná Brusnice. Ano, je sice na hranici Trutnova a Hajnice - katastru Brusnice, ale název této části obce Hajnice zaprvé nikdo nepoužívá a je to u zástavby Stříteže. Takže pokud, tak název odpočívky Střítež. Stejně jí tak každý bude říkat.
3/ trošku mě zaráží, že odpočívka bude malá, tedy bez čerpací stanice nebo motorestu, protože v Trutnově najede na dálnici nejvyšší počet vozidel z celého úseku. A když cestují lidé z Krkonoš, dělají první pauzu právě za Trutnovem. Ale nemusíme se bát, protože na staré silnici doprava zmizí, přesunou se na odpočívku se stánkem dva střítežští podnikavci, rivalové. Až bude dálnice, nebudu se muset na tu jejich mexickou kulturu prodeje zeleniny muset konečně koukat https://www.google.cz/maps/@50.5116129, ... 6656?hl=cs Teď tam mají oba ve stejném stylu i ručně psané billboardy.
1/ úsek měl podle původních plánů ŘSD končit na MÚK Střítež, ale město Trutnov si vynutilo sjezd posunout až za Nový Rokytník a spojit s městem přivaděčem. Takže 1108 vlastně končí v polích Ještě, že se nejprve bude stavět 1109, tam aspoň budou moci auta od Polska sjet.
2/ další novinkou je odpočívka, doufám že jen pracovně nazvaná Brusnice. Ano, je sice na hranici Trutnova a Hajnice - katastru Brusnice, ale název této části obce Hajnice zaprvé nikdo nepoužívá a je to u zástavby Stříteže. Takže pokud, tak název odpočívky Střítež. Stejně jí tak každý bude říkat.
3/ trošku mě zaráží, že odpočívka bude malá, tedy bez čerpací stanice nebo motorestu, protože v Trutnově najede na dálnici nejvyšší počet vozidel z celého úseku. A když cestují lidé z Krkonoš, dělají první pauzu právě za Trutnovem. Ale nemusíme se bát, protože na staré silnici doprava zmizí, přesunou se na odpočívku se stánkem dva střítežští podnikavci, rivalové. Až bude dálnice, nebudu se muset na tu jejich mexickou kulturu prodeje zeleniny muset konečně koukat https://www.google.cz/maps/@50.5116129, ... 6656?hl=cs Teď tam mají oba ve stejném stylu i ručně psané billboardy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
... a poslouchat povídky prodavače jak vejce z marketu smrdí rybinou, neboť jsou krmeny rybí moučkou a ty jeho jsou echt domácí ale to jsem odbočil...
Odpočívka se mi zdá hodně nalepená na Střítěž, i ta odpočívka dělá hluk od nastartovaných kamionů, světelný smog apod., nonstop provoz. A taky nevím, proč je situována v tak prudké zatáčce.
Kdo jel po A8/S3 směr Lodž, tak na obchvatu Wroclawi není ani jedna pumpa a do Lodže jsou jen dvě, zato odpočívek bez benzinky je strašně moc...
Co se týče prvního sjezdu do Trutnova, ten byl odjakživa plánován na Bojišti, to jen v první vyhledávací studii ji autor strčil za Nový Rokytník, aniž by předem prozkoumal územní plány...
Ten druhý sjezd Poříčí, tam je změna ve prospěch trasy na Náchod. Původně Voletiny/Libeč.
Překvapilo mne, v jaké výšce je dálnice u Hořenic, aby pak klesala do mokřadů u Ch.Hradiště a následně opět stoupala do výšin směr Kocbeře. Těším se na další vizualizaci 1109.
Odpočívka se mi zdá hodně nalepená na Střítěž, i ta odpočívka dělá hluk od nastartovaných kamionů, světelný smog apod., nonstop provoz. A taky nevím, proč je situována v tak prudké zatáčce.
Kdo jel po A8/S3 směr Lodž, tak na obchvatu Wroclawi není ani jedna pumpa a do Lodže jsou jen dvě, zato odpočívek bez benzinky je strašně moc...
Co se týče prvního sjezdu do Trutnova, ten byl odjakživa plánován na Bojišti, to jen v první vyhledávací studii ji autor strčil za Nový Rokytník, aniž by předem prozkoumal územní plány...
Ten druhý sjezd Poříčí, tam je změna ve prospěch trasy na Náchod. Původně Voletiny/Libeč.
Překvapilo mne, v jaké výšce je dálnice u Hořenic, aby pak klesala do mokřadů u Ch.Hradiště a následně opět stoupala do výšin směr Kocbeře. Těším se na další vizualizaci 1109.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Rozmístění odpočívek je podle koncepce, viz vlákno k odpočívkám, velká odpočívka bude přímo u hranic, tam bude jak ČSPH, tak restaurace, u Jaroměře pak bude střední s ČSPH. Bohužel jedině tuto malou se podařilo zařadit přímo do stavby dálnice, ostatní jedou samostatně. Proto to teď vypadá nelogicky.
Původně byla celá D11 od HK bez odpočívek.
Jestli někdo uslyší ze Stříteže startovat kaminon (na odpočívce jen 10 míst pro kamiony), tak by měl jít dělat vyzvědače, protože hluk z dálnice bude 100% dominatnější.
Světelný smog nebude, budou použity LED-ky u kterých díky lepšímu rozložení světla stačí nižší stožáry.
Takže nešiřme zase tyto poplašné výkřiky, pokud tedy nechceme dálnici úplně bez odpočívek.
Na odpočívce žádné stánky nebudou.
Původně byla celá D11 od HK bez odpočívek.
Jestli někdo uslyší ze Stříteže startovat kaminon (na odpočívce jen 10 míst pro kamiony), tak by měl jít dělat vyzvědače, protože hluk z dálnice bude 100% dominatnější.
Světelný smog nebude, budou použity LED-ky u kterých díky lepšímu rozložení světla stačí nižší stožáry.
Takže nešiřme zase tyto poplašné výkřiky, pokud tedy nechceme dálnici úplně bez odpočívek.
Na odpočívce žádné stánky nebudou.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Odpočívka je fajn, jen mi připadá divný ten název Kdyby se tam pak postavila rozhledna, je odtud nádherný výhled na Krkonoše. Stánky tam samozřejmě nebudou a asi ani občerstvení, takže to budou nabízet z dodávky
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
nastartované kvůli EET
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
směr Polsko ujetMike píše:nastartované kvůli EET
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Dálnice z Trutnova na hranici má vyrůst do roku 2023
https://www.denik.cz/ekonomika/dalnice- ... 71108.html
https://www.denik.cz/ekonomika/dalnice- ... 71108.html
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Bude stát 15 mld. Kč a přesto to bude D21,5/100 bez odstavného pruhu, max. rychlost tedy 100 km/h. Výborně, v roce 2038 se to bude předělávat, protože tam budou kolony a nehody.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Kuba: Toho bych se až tak nebál, neočekávám, že by tam do r. 2050 narostla intenzita přes 20 tis. aut denně.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
To je paskvil, to se snad ani nesmí stavet dle normy, to by bylo uz fakt jako v Kocourkove u nove dalnice!Kuba píše:Bude stát 15 mld. Kč a přesto to bude D21,5/100 bez odstavného pruhu, max. rychlost tedy 100 km/h.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Je škoda, že úsek není navržen na vyšší rychlost a rovnou ji tam povolit. To by vyskošila oblíbenost politků. Však se nestaví na další pětiletku, ale rovnou na padesát let dopředu ne?
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Na druhou stranu buďme rádi alespoň za tento "úzký čtyřpruh"... Ještě nedávno to vypadalo že tento úsek bude jen střídavý třípruh. Předpokládám že navazující polská S3 bude také v podobném profilu bez odstavného pruhu se zálivy...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
O povolené rychlosti už je někde rozhodnuto?
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Na jednu stranu chápu, že motto "Budme rádi alespon za to" je v českých parametrech zavedená značka, ale tady si kladu jinou otázku: Proč jenom "budme rádi za to". Proč se to rovnou nemůže udělat chytře? byla tu diskuze maximálce 150 km/h na dálnici. Tak proč nestavět nové dálnice v těchto parametrech? To si nemůžeme razit vlastní linii?
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Ono jde o to, že tento úsek je v dost náročném terénu, kde by se muselo za lepší parametry hodně připlatit a i v projektovaných je to poměrně drahá stavba.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
S3 Bolków - Lubawka bude samozřejmě plnohodnotná s odstavným pruhem šířky dokonce 2,5 m. V článku se ty prametry uvádějí v těch 2 tunelech, takže předpokládám, že i mimo ně budou minimálně stejné-
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/25704/Dr ... ca-Panstwa
Tady je vizualizace:
http://conadrogach.pl/zdjecia/taka-bedz ... bawka.html
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/25704/Dr ... ca-Panstwa
Tady je vizualizace:
http://conadrogach.pl/zdjecia/taka-bedz ... bawka.html
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Je to škoda, bude to sice užší, prostě něco jako dnešní D46, což ovšem neznamená, že tu bude povolená rychlost pouhých 100. Bude tam minimálně 110, ale spíše plných 130. Kvůli tunelům a estakádě přes Trutnov ovšem určitě jen 80-100. Kvůli častým stoupáním a klesáním si myslím, že zde bude i spousta přídavných pruhů. Kamiony ty dlouhé výjezdy jinak nezvládnou.
Co mě ovšem stále zaráží, že i když byla MÚK Střítež asi o 1,5 km posunuta směrem k Trutnovu, úsek 1108 posunut nebyl a přechod mezi parametry tak stále zůstává ve stejném místě ? Tedy ještě před sjezdem do Trutnova. Jelikož předpokládám, že Trutnov se bude snažit vystrnadit tranzit z města na dálniční obchvat a Poříčí je průmyslová část Trutnova a rozšíří se zde průmyslová zóna, hustá doprava bude až ke sjezdu v Poříčí. Tato část tak náročná není (kromě tunelu) a mohla být klidně ještě v parametrech klasické dálnice.
Co mě ovšem stále zaráží, že i když byla MÚK Střítež asi o 1,5 km posunuta směrem k Trutnovu, úsek 1108 posunut nebyl a přechod mezi parametry tak stále zůstává ve stejném místě ? Tedy ještě před sjezdem do Trutnova. Jelikož předpokládám, že Trutnov se bude snažit vystrnadit tranzit z města na dálniční obchvat a Poříčí je průmyslová část Trutnova a rozšíří se zde průmyslová zóna, hustá doprava bude až ke sjezdu v Poříčí. Tato část tak náročná není (kromě tunelu) a mohla být klidně ještě v parametrech klasické dálnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
honey, problém je, že ty uvažuješ VE PROSPĚCH věci a LOGICKY. Uvažování úředníka je ale jiný šálek čaje....
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Díky Kuba za odkaz na zajímavý web o dálnicích v Polsku. Díky tomu jsem se dočetl, že prodloužili termíny pro podávání nabídek na poslední dva úseky S3 k hranicím na 10. respektive 15. listopad. http://conadrogach.pl/informacje/jeszcz ... bawka.html
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Je to tak. Technické parametry by měly být na celé trase z Legnice až k hranici stejné. Konkrétně to najdete třeba tady: http://pliki.transportpodkontrola.pl/do ... 5.2009.pdf (strana 10)Kuba píše:S3 Bolków - Lubawka bude samozřejmě plnohodnotná s odstavným pruhem šířky dokonce 2,5 m.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Nowy termin dla zad. IV: 17.11.2017 g. 11:30Šefel píše:na 10. respektive 15. listopad.
zdroj: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 57&page=82
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Mluvil jsem ve Wroclawi zcela náhodou na kafé s jedním pánem z GDKIA (polská ŘSD). Potvrdil, že oni považují jejich rychlostku S3 za jednu z hlavních spojů severu (Balt a Skandinávie) s jihem (Jadran a Balkán přes naši D3) a tedy součást evropské TEN-T a s parametry naší 25,5 se středovým pásem 5 m pro budoucí rozšíření na tři pruhy - v tunelech odstraněním chodníků. Když jsem se zeptal, zda ví, že v ČR bude jejich dálniční komunikace napojena na paskvil zvaný D21,5 bez odstavného pruhu, který zatím v ČR neexistuje, usmál se a řekl, že by museli před hranici s ČR dát značku ,,Konec dálnice'' a varování kamionům, jelikož D21,5 bez odstavných pruhů nepovažují Poláci a prý ani EU za dálnici kvůli možným nehodám a ucpání. Díval jsem se na leták ŘSD a tu kategorii od Trutnova na hranici schválila ,,komise ministerstva''. Víte někdo kdo v ní vůbec sedí a jak je možné, že k tomu došlo? Pán z GDKIA se tvářil, že to je jako výraz nedůvěry urážka polského dálničního plánování a ostuda pro Česko a poradil, abychom napsali do Bruselu a varovali je a že on to dá dál u nich. Kdyby komise pod tlakem veřejnosti změnila názor a třeba zúžila středový pás (kolik ten u ,,D21,5'' vůbec je?), pak by se tam možná ten odstavný mohl vejít, jinak se to později bude pracně přestavovat... Nakonec se se smíchem divil ,,rychlosti'' a ,,pružnosti'' našeho dálničního plánovacího schvalování (řekl jsem mu o 511) a tak jsem mu ještě sdělil, že jsme v rychlosti a byrokratičnosti stavebního plánovacího procesu podle statistik až na nějakém 150. místě ve světě, někde za Rwanda-Burundi a to už kroutil hlavou a já se za hodně ČR styděl!!!