1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
No jsem zvědavej, kterou variantu vyberou, ale v neprospěch A asi bude hrát roli tunel, ten tu cenu může pěkně navýšit.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
V ZÚR je varianta A... Je to i varianta dlouhodobě připravovaná a preferovaná, předpokládat lze že se bude pokračovat s touto variantou...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Ale zase je na ni tunel. Obecně jsou tunely drahé na provoz....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Každopádně bude další SSÚRS
Jak se bude jmenovat? SSÚRS Kuks nebo SSÚRS Dolní Vlčkovice ?
Jak se bude jmenovat? SSÚRS Kuks nebo SSÚRS Dolní Vlčkovice ?
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
A jaké bude mít číslo, že? No mělo by mít 15.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
btw: předpokládá varianta D stavbu přivaděče od Dvora Králové? Bo při variantě A by přivaděče nebylo třeba via II/300, avšak při variantě D by asi vše sjíždělo do Dvora přes II/299 přes vesnici Zboží....
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Nedavno jsem nekde cetl vyjadreni starosty Dvora a rmyslim i reditele Juty o stavu prijezdovych komunikaci do mesta. Podle nich je snad jedinou slusnou prave II/299 ale ta zase nevyhovuje sirkou a vedenim. Podle me to dopadne tak, ze do Dvora budou nakonec privadece 2 - pro smer od HK po II/299 a pro smer od Trutnova po II/300.
Jenom se obavam, ze proti variante D se zdvihne odpor tzv. ochrancu prirody z protoze tato varianta prochazi lesnim komplexem...
Jenom se obavam, ze proti variante D se zdvihne odpor tzv. ochrancu prirody z protoze tato varianta prochazi lesnim komplexem...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Díky za vysvětlení. V jednom se však mýlíte.... Odpor tzv. ochránců přírody se zdvihne tak i tak, bez ohledu na zvolenou variantu.....kik píše:Nedavno jsem nekde cetl vyjadreni starosty Dvora a rmyslim i reditele Juty o stavu prijezdovych komunikaci do mesta. Podle nich je snad jedinou slusnou prave II/299 ale ta zase nevyhovuje sirkou a vedenim. Podle me to dopadne tak, ze do Dvora budou nakonec privadece 2 - pro smer od HK po II/299 a pro smer od Trutnova po II/300.
Jenom se obavam, ze proti variante D se zdvihne odpor tzv. ochrancu prirody z protoze tato varianta prochazi lesnim komplexem...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
a přejmenuje se to někdy na R37 nebo tam tůstane ten nesmysl R11
každopádně do fotbalu v Polsku to nestihnou, takže si Jaroměř a Náchod ještě užijou
každopádně do fotbalu v Polsku to nestihnou, takže si Jaroměř a Náchod ještě užijou
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Mike: Snad Mapman do té doby prosadí kategorii D25,5.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
V Náchodě Poláci rozšiřují hraniční přechod, protože se bojí návalu vozidel. Podle mě to nebude taková katastrofa. A pokud se nezačne stavět R43, tak další pokračování D11(R11) na hranice s Polskem nemá cenu.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Nemyslím si, že by otázka výstavby na hranice zrovna závisela na R43, tranzitní doprava sever-jih republiky tam moc významná zatím není.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Po Jaroměř to ještě smysl má, dál už ne. To by Poláci museli daleko rychleji pokračovat s výstavbou na naše hranice. A přesunout 2 mezinárodní trasy (E67, E65) na naši plánovanou R11. Ale kapacitně by měli stačit Náchod a Harrachov... peníze pro výstavbu naši dálniční sítě budeme potřebovat určitě jinam a na důležitější úseky.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
předpokládám, že jste Náchodem nikdy nejeli nebo měli to štěstí, že tam nebyl na kruháčích žádný ťukanec.
pak to stojí přes celé město
pak to stojí přes celé město
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
To jsme se asi vůbec nepochopili. Já jsem narážel pouze na to, že závislost mezi R11 a R43 je podlě mě dost malá, takže si nemyslim, že by se smysluplnost pokračování R11 na hranice dala posozuvat podle toho, jestli se současně bude dít něco s R43.
Jinak Miku, já bydlim 8 kilometrů od Náchoda a R11 bych považoval za spásu, ale nejsem si jistej, že je v celorepublikovým měřítku v současné době kdovíjak prioritní, což na druhou stranu i docela chápu, protože si osobně myslim, že jsou důležitějsí stavby než R11. Bohužel s náchodským obchvatem to taky vypadá všelijak.
Jinak Miku, já bydlim 8 kilometrů od Náchoda a R11 bych považoval za spásu, ale nejsem si jistej, že je v celorepublikovým měřítku v současné době kdovíjak prioritní, což na druhou stranu i docela chápu, protože si osobně myslim, že jsou důležitějsí stavby než R11. Bohužel s náchodským obchvatem to taky vypadá všelijak.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Podle mě navíc zůstane velká část tranzitu do Polska na trase přes Náchod i po dokončení R11 na hranice, takže bych skoro řekl, že pro Náchod by mnohem větší spásou bylo vybudování obchvatu, než pokračování R11 za Jaroměř. (Párkrát jsem tam jel a měl asi velké štěstí, protože se více méně plynule projíždělo.)xkorj píše:...Jinak Miku, já bydlim 8 kilometrů od Náchoda a R11 bych považoval za spásu, ale nejsem si jistej, že je v celorepublikovým měřítku v současné době kdovíjak prioritní, což na druhou stranu i docela chápu, protože si osobně myslim, že jsou důležitějsí stavby než R11. Bohužel s náchodským obchvatem to taky vypadá všelijak.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Trochu to s R43 spojitost má. Povede po ní trasa E65, která je nyní po R10 a D1. Zkrátka tím chci říct, že pokud se nepostaví R43, tak R11 nemá až tak velkou prioritu i hlediska tranzitu. http://g.co/maps/xsd4f Nevím jaký je provoz na Trutnov, ale podle mě to nebude nijak katastrofální. Náchod má bohužel tu smůlu, že skoro celá trasa I/33 se modernizovala a pokud se postaví D11 po Jaroměř, tak Náchod bude asi jediný špunt na celé trase. A už se někdy mluvilo o modernizaci a úpravě průtahu přes město (protihlukové stěny, 2-3 svět. křižovatky)? http://g.co/maps/f9jht možná to bude levnější než celý obchvat a efekt může být dostačující pokud se tam zvýší rychlost na 70 km/h.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Musí se postavit alespoň stavba 1109 byť třeba v nějaké úsporné variantě, abychom se mohli napojit na Polsko, oni jsou v přípravě mnohem dál (zpracován ekvivalent DSP a probíhá povolovací proces) a u nás je I/16 od Královce po Trutnov nesjízdná pro NA nad 12t...
Cesta přes Náchod by se v případě dostavby 1109 zakázala pravděpodobně pro tranzitující automobily nad 12t, neboť i polská Kudowa Zdroj není z tranzitu nadšená a je třeba se ho zbavit a nuceně to vytěsnit na R11. To je i důvod proč nepreferovat obchvat Náchoda, protože Poláci by si stejně ten zákaz vynucovali a tlačí na urychlení R11.
Souvislost s R43 tam samozřejmě je, trasa by pak získala vyšší atraktivitu.
Cesta přes Náchod by se v případě dostavby 1109 zakázala pravděpodobně pro tranzitující automobily nad 12t, neboť i polská Kudowa Zdroj není z tranzitu nadšená a je třeba se ho zbavit a nuceně to vytěsnit na R11. To je i důvod proč nepreferovat obchvat Náchoda, protože Poláci by si stejně ten zákaz vynucovali a tlačí na urychlení R11.
Souvislost s R43 tam samozřejmě je, trasa by pak získala vyšší atraktivitu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Světelné křižovatky v Náchodě bývávaly, ale dnes místo nich jsou kruháky. MD slíbilo nějaké peníze na jejich úpravu + výstavbu jednoho nového. Měl by se i opravit povrch a možná budou ještě nějaké jiné drobné úpravy. Protihlukové stěny a 70 jsou ale nereálné.FlakY` píše: A už se někdy mluvilo o modernizaci a úpravě průtahu přes město (protihlukové stěny, 2-3 svět. křižovatky)? http://g.co/maps/f9jht možná to bude levnější než celý obchvat a efekt může být dostačující pokud se tam zvýší rychlost na 70 km/h.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
právě, že jsem slyšel, že jsou to především Poláci, kdo nechce tranzit v "lázeňském" městě
a priorita ?
dnes se staví to, co má povolení, takže priority jsou jaksi vedlejší
viz "rekonstrukce" D1
z tohoto pohledu je obchvat Náchoda vyhozením peněz
a priorita ?
dnes se staví to, co má povolení, takže priority jsou jaksi vedlejší
viz "rekonstrukce" D1
z tohoto pohledu je obchvat Náchoda vyhozením peněz
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Naprostej souhlas! eRko by mělo vést kolem Náchoda a né na Trutnov. Tam by stačila "jen" lepší jednička. A nebo by se aspoň u Jaroměře R11 mohla rozdělit na dvě pořádný jedničky s múkStanda píše:Podle mě navíc zůstane velká část tranzitu do Polska na trase přes Náchod i po dokončení R11 na hranice
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Já myslím, že ne. Ekonomicky vzato, by asi řešení s dvěma trasami "lepších jedniček" bylo cca stejně nákladné jako jedna trasa R26,5 a najednou by "pořešila" dvě mouchy. Potud ano. Ale strategicky (dlouhodobě) by to konzerovovalo řešení budoucí (ne)možnosti zkapacitnění trasy. Jednak prakticky - po té, co by se zde realivala stavba takovéhoto rozsahu, přestavba by díky jiným prioritám byla možná nejdříve za 50-100 let, za druhé - daleko dřív by přesataly trasy stačit kapacitně.egelebege píše:Naprostej souhlas! eRko by mělo vést kolem Náchoda a né na Trutnov. Tam by stačila "jen" lepší jednička. A nebo by se aspoň u Jaroměře R11 mohla rozdělit na dvě pořádný jedničky s múkStanda píše:Podle mě navíc zůstane velká část tranzitu do Polska na trase přes Náchod i po dokončení R11 na hranice
Cesta do pekla bývá dlážděna dobrými úmysly.
P.S. A nebál bych se nevyužívání delší, ale kapacitnější trasy. Když jedu z Prahy do Mnichova na letiště, tak taky jedu přes Rozvadov (po D5 a A93), než abych jel na Folmavu, byť by to bylo o 50km kratší! (a nevím o nikom, kdo by to tak dělal!)
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Jenže tam je největší problém s kamionama a ty vždy pojedou kratší cestou. Mapa intenzit jasně dokazuje, kde je třeba stavět
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Jenže s novými silnicemi se rozmělňuje doprava a provoz se většinou přesune na kapacitnější a rychlejší silnici. ČR chtěla vést D11(R11) kolem Náchoda, ale poláci byli proti.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Tak to je něco jiného, potom by dostavba R11 až do Polska samozřejmě výrazně pomohla i Náchodu. Díky za osvětlení mezinárodních souvislostí.martini píše:...Cesta přes Náchod by se v případě dostavby 1109 zakázala pravděpodobně pro tranzitující automobily nad 12t, neboť i polská Kudowa Zdroj není z tranzitu nadšená a je třeba se ho zbavit a nuceně to vytěsnit na R11. To je i důvod proč nepreferovat obchvat Náchoda, protože Poláci by si stejně ten zákaz vynucovali a tlačí na urychlení R11...