To máš odkud?FlakY` píše:Jenže s novými silnicemi se rozmělňuje doprava a provoz se většinou přesune na kapacitnější a rychlejší silnici. ČR chtěla vést D11(R11) kolem Náchoda, ale poláci byli proti.
1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Je dávno co jsem to někde četl. Úplně nejstarší varianta, která počítala s dálnicí podél současné silnice I/33 přes Náchod ještě v sedmdesátých letech, byla zamítnuta. A opravuji ČR na ČSSR.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
No, nevím, kde se to bralo, ale viděl jsem jen jednu variantu na Náchod a to ve studii od VPÚ Praha z roku 1969, studie starší i mladší počítali s dostavbou na Trutnov.
Jako perličku uvadím, že dnešní náchodský průtah je postaven v trase dálnice, tak jak byla uvažována ve výše zmíněné studii.
Jako perličku uvadím, že dnešní náchodský průtah je postaven v trase dálnice, tak jak byla uvažována ve výše zmíněné studii.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
V roce 1971 se s tím počítalo jak s variantním řešením..
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Zajímavá mapka..je někde k nahlédnutí?jannnn píše:
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Kam v Polsku pokračuje většina kamionů z Náchoda? Podle googlu je trasa Hradec-Wroclaw po současných silnicích zhruba ve stopě plánované dálnice o 30km a 20 minut delší než přes Náchod. Dá se počítat, že po dálnici bude rozdíl oproti náchodské trase ve vzdálenosti zanedbatelný, zato časově se výrazně zlepší.egelebege píše:Jenže tam je největší problém s kamionama a ty vždy pojedou kratší cestou. Mapa intenzit jasně dokazuje, kde je třeba stavět
Jediné, co by to kazilo, pokud by většina kamionů směřovala po A4 na východ.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Podobně jako tato mapka pochází z publikace "Informativní údaje o československých dálnicích" z roku 1971. Krom různých map celé ČSSR (mapa plánované sítě, intenzity momentální i výhledové, návrhové rychlosti, umístění cestmistrovství apod) obsahuje i velice podrobné rozpisy nákladů (projekce/výkupy/stavba/vyvolané investice/atd/atd...) na jednotlivé úseky dálnic či mostů nebo srovnání se zahraničím...pokud je zájem mohu nafotit/naskenovat či třeba vzít k prolistování na nějaký kasmeho srazlooki píše:Zajímavá mapka..je někde k nahlédnutí?jannnn píše:
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
OT: Nebyl by výřez z mapy, kde by bylo vedení D35 ve Východních Čechách a R/D 43?
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
to by bylo prímajannnn píše:...pokud je zájem mohu nafotit/naskenovat či třeba vzít k prolistování na nějaký kasmeho sraz
mapy, mapy, mapy (hlavně teda tehdejší plánování silniční sítě)
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Prosil bych o naskenování, na sraz se nedostanu.jannnn píše:pokud je zájem mohu nafotit/naskenovat či třeba vzít k prolistování na nějaký kasmeho sraz
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
a nemáme tu někde sekci
"historické poklady" kam by se toto dalo pro reistrované návštěvníky uložit ?
co admini
"historické poklady" kam by se toto dalo pro reistrované návštěvníky uložit ?
co admini
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Mno nevím, do toho se chce málokdo pustit - buď se zbavit zodpovědnosti za obsah nebo riskovat porušení autorských práv.Mike píše:a nemáme tu někde sekci
"historické poklady" kam by se toto dalo pro reistrované návštěvníky uložit ?
co admini
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Dobrá, až budu mít čas, tak naskenuji. Možná teď o víkendu, ale slíbit to nemohu..
admini by nás asi už měli přesunout
admini by nás asi už měli přesunout
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Mapy by byly moc fajn, jestli najdete čas, tka budu další z těch, co Vám budou vděční Ale zpět k tématu. když vezmu celou oblast východních Čech a Dolního Slezska, tak bych snad ještě přežil to vedení přes Trutnov, ale vadí mi, že Poláci naprosto zbytečně preferují S3 a ten jejich Štětín. Přitom Štětín je dnes zcela pohodlně dostupný přes Berlin. Zato S5, která by z velké části vyřešila onu zajížďku do Wroclawi a Warszawy nic. Slyšel jsem, že by snad jednou mohla být, ale podle téhle mapy to zřejmě není nějaká priorita příštích 10 let...Stejně nejlepší by bylo vést E65 (či jí odpovídající koridor) přes R43 až na hranice a pak na Klodzko a Wroclaw. Klidně v podobě pěkné jedničky Moravská Třebová-Klodzko. A směr od Jaroměř buď řešit tou S5 a nebo by klidně nějakou dobu postačily obchvaty na I/33 (teď už vlastně jen Jaroměř a Náchod) a DK8 (Kudowa-Zdrój, Duszniki). Je škoda, že zrovna zde si Poláci hrají na ekology a u Bielska-Biale staví S69 způsobem u nás jen těžko představitelným.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Objevil jsem zajímavý materiál z jednoho polského zdroje, kde se doslovně konstatuje, že polská strana měla v úmyslu vyhlásit již v roce 2013 výběrové řízení na stavbu úseku rychlostní silnice S3 Legnica-Lubawka, ale vzhledem k faktu, že česká strana nic takového na stavbě rychlostní silnice R11 do roku 2018 neplánuje, tak nakonec i polská strana od toho upustila a předmetný úsek z prioritní osy 5 taky odstranila.
Tady je originál pasáž z uvedeného polského dokumentu:
Tady je originál pasáž z uvedeného polského dokumentu:
Zadanie „S3 Legnica-Lubawka” było pierwotnie planowane do realizacji i uruchomienia przetargu jeszcze w 2013 r. Odcinek ten ma natomiast charakter transgraniczny i jego budowa była ściśle uzależniona od stanowiska strony czeskiej o realizacji po ich stronie właściwego odcinka transeuropejskiego korytarza transportowego TEN-T (R11). Wobec ostatecznego stanowiska strony czeskiej, że jego realizacja może się rozpocząć nie wcześniej niż w 2018 r., nie ma uzasadnienia do uruchomienia postępowania przetargowego na tym odcinku S3 jeszcze w 2013 r. Stąd propozycja usunięcia odcinka z listy załącznika 5.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Je to tak, protože EU DG MOVE výrazněji přiškrtila podmínky pro možnost financovat silnice z nástroje CEF - bez jakékoliv opory ve schváleném textu nařízení, ale bohužel rozhodují oni . Nepřipravenost naší R11 pak byla tím důvodem, že od toho PL couvá, ale není vyloučeno, že to u nich půjde normálně z kohezního fondu alespoň od A4 po Bolkow. Během jara by mělo být rozhodnuto v jaké kategoii se zadá DÚR na R11.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
na polské straně se bude dělat na kousku nová EIA pro S3
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t112431183
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t112431183
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=112431183#post112431183 píše:Szanowna Pani Marszałek! W odpowiedzi na przesłaną przez pana Marka Kuchcińskiego, wicemarszałka Sejmu RP, przy piśmie z dnia 20 listopada br. (znak: SPS-023-22582/13) interpelację pani poseł Elżbiety Witek w sprawie wykreślenia zadania pod nazwą ˝Budowa drogi S3 na odcinku Legnica - Lubawka˝ z ˝Programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015˝ informuję, co następuje.
Należy na wstępie jednoznacznie stwierdzić, iż kwestia wprowadzenia na listę załącznika nr 5 do ˝Programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015˝ zadania pn.: S2 w. Puławska - w. Lubelska (bez węzła) oraz usunięcie zadania: S3 Legnica - Lubawka są dwiema osobnymi sprawami. Decyzja o wprowadzeniu nowego zadania związanego z budową drogi ekspresowej S2 jest podyktowana potrzebą domknięcia obwodnicy Warszawy i wyprowadzenia ruchu tranzytowego z centrum miasta. Odcinek S2 w. Puławska - w. Lubelska stanowi przedłużenie oddanego do ruchu we wrześniu 2013 r. odcinka S2 w. Konotopa - w. Puławska. W związku z tą decyzją przesuwa się w czasie realizację dwóch zadań na S7 w okolicach Warszawy: S7 Płońsk - Czosnów - Warszawa oraz S7 Warszawa - Grójec.
Odcinek S3 Legnica - Lubawka ma charakter transgraniczny i jego budowa jest ściśle uzależniona od stanowiska strony czeskiej o realizacji czeskiego odcinka transeuropejskiego korytarza transportowego TEN-T (R11). Resort otrzymał pismo ministra transportu Republiki Czeskiej z 17 września 2013 r., w którym stwierdzono, że budowa odcinka R11 Kralovec - Trutnov nie może zostać rozpoczęta przed 2018 r., co wymaga zsynchronizowania realizacji zadania z działaniami strony czeskiej. Ponadto ze względu na zmianę przebiegu trasy po stronie czeskiej konieczne będzie przeprojektowanie ok. 2 km odcinka przygranicznego po stronie polskiej. !
Odnosząc się do kwestii kosztów związanych z przesunięciem terminu realizacji odcinka S3, uprzejmie informuję, iż z uwagi na zmianę lokalizacji odcinka po stronie czeskiej na odcinku przygranicznym niezbędne będzie przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania na środowisko.
Odcinek S3 Legnica - Lubawka został wpisany na listę rezerwową zadań do finansowania z instrumentu CEF i inwestor, tj. GDDKiA, może się ubiegać o dofinansowanie z tego źródła.
Z poważaniem
Sekretarz stanu
Zbigniew Rynasiewicz
Warszawa, dnia 12 grudnia 2013 r.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
http://www.kamienna-gora.pl/news/articl ... urzd/1/857
Czechami o S3 i R11
Opublikowano: 27/03/2014
W sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Kamiennej Górze w czwartek 27 marca odbyło się spotkanie urzedników z Czech i Polski, dotyczące rozwiązań projektowych na styku dróg ekspresowych S3 i R11 (po stronie czeskiej).
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele GDDKiA Oddziału we Wrocławiu, przedstawiciel Centarli GDDKiA w Warszawie, reprezentanci czeskiego odpowiednika GDDKiA (Ředitelství silnic a dálnic ČR w Hradec Kralove) oraz przedstawiciele biur projektowych, wykonujących dokumentację dla drogi R11 i drogi S3.
Spotkanie zorganizowano celem koordynacji rozwiązań technicznych na połączeniu dróg ekspresowych S3 i R11.
Podczas rozmów strony spotkania ustaliły ostatecznie rozwiązania projektowe na punkcie styku dróg ekspresowych S3 i R11 na granicy obu państw.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Ministerstvo dopravy schválilo studii proveditelnosti souboru staveb D11/R11, která v několika variantách posuzovala ekonomickou efektivitu souboru staveb D11/R11 od Hradce Králové až po státní hranici. Posuzované varianty se týkaly šířkového uspořádání R11. D11 1106 a 1107 byly hodnoceny s ohledem na stav přípravy invariantně jako D 27,5/120. V případě R11 1108 a R11 1109 byly hodnoceny varianty:
R 25,5/120 (směrodatná = povolená rychlost 130 km/h)
1/2 R 25,5/120 s uspořádáním 2+1 jízdní pruh (bez dostavby v hodnoceném období 30ti let) (90 km/h)
R 21,5/100 (110 km/h)
Rozhodovací orgán MD se přiklonil s ohledem na dosahované dopravní zátěže modelované dopravním modelem a s ohledem na výsledky posouzení R11 v Dopravních sektorových strategiích k následující variantě:
R11 1108 - R 25,5/120
R11 1109 - R 21,5/100
Úspora investičních nákladů R1109 ve variantě R 25,5/120 vs. R 21,5/100 je cca 2 mld. Kč. Další úspory jsou v oblasti nákladů provozních. Dosahované intenzity provozu na 1109 výrazně klesají a dosahují +/- 10 tisíc vozidel v prvním roce provozu uceleného souboru staveb (předpoklad zprovoznění uceleného souboru staveb v 2025), R11 1109 předchází 1108 - zprovoznění v 2022.
R 25,5/120 (směrodatná = povolená rychlost 130 km/h)
1/2 R 25,5/120 s uspořádáním 2+1 jízdní pruh (bez dostavby v hodnoceném období 30ti let) (90 km/h)
R 21,5/100 (110 km/h)
Rozhodovací orgán MD se přiklonil s ohledem na dosahované dopravní zátěže modelované dopravním modelem a s ohledem na výsledky posouzení R11 v Dopravních sektorových strategiích k následující variantě:
R11 1108 - R 25,5/120
R11 1109 - R 21,5/100
Úspora investičních nákladů R1109 ve variantě R 25,5/120 vs. R 21,5/100 je cca 2 mld. Kč. Další úspory jsou v oblasti nákladů provozních. Dosahované intenzity provozu na 1109 výrazně klesají a dosahují +/- 10 tisíc vozidel v prvním roce provozu uceleného souboru staveb (předpoklad zprovoznění uceleného souboru staveb v 2025), R11 1109 předchází 1108 - zprovoznění v 2022.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
No nevím, přijde mi, že se to s tím šetřením přehání. Podlě mě by měly zůstat páteřní dálnice ve standardních parametrech a kategorii R21 používat na čtyřproudovky "od města k městu".
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Souhlasím,JirkaS píše:No nevím, přijde mi, že se to s tím šetřením přehání. Podlě mě by měly zůstat páteřní dálnice ve standardních parametrech a kategorii R21 používat na čtyřproudovky "od města k městu".
přitom s penězi není problém, banky jsou přecpané likviditou, sazby prakticky na nule.
Vemte si ty dvě mld splátkovat deset let a úročit za současných podmínek.
Pak to srovnejte s tím, že IT systém na správu státních budov stál čtvrt miliardy.
Opět velmi špatné a absolutně nekoncepční rozhodnutí ať už z pohledu ekonomického tak dopravního.
A dovoluji si doplnit, že kdo jezdí do Polska musí vidět, že jim začínáme koukat hodně na záda. Takže v budoucnu to může být ekonomicky velmi důležitý trh mající význam v současnosti německého.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Přesně tak, tohle je jednoznačně chyba. U nás se všechno plánuje bez jakékoli rezervy do budoucna. Používat zúžené pruhy na mezinárodní komunikaci s klíčovým sousedním státem a členem EU, kde je předpoklad, že doprava skokově naroste až Polsko dokončí navazující úsek od A4 je nesmyslně krátkozraké. Navíc tato silnice má být v core networku TEN-T a není problém na ni čerpat dotace.
Ale nevadí - nejpozději za rok bude na MD sedět další nový rozumbrada (raději bych použil jiné slovo) a celá "koncepce" se zase 3x změní než dojde na realizaci.
Ale nevadí - nejpozději za rok bude na MD sedět další nový rozumbrada (raději bych použil jiné slovo) a celá "koncepce" se zase 3x změní než dojde na realizaci.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Ach jo.
Co to R11 1109 postavit rovnou S 11,5/70 se stoupacími a klesacími pruhy jako Chomutov - Hora Sv. Šebestiána. Tam jsou aspoň zatáčky a stoupání/klesání, kde mi přijde ta 90km/h akorát. Ve výsledku to vypadá skoro stejně dělený čtyřpruh ...
Nejhorší na tom je, že ten trend R21,5 bez odstavného razí spíš zase nějaká odborná obec.
Jsem zvědav jak vyjde R4 a R3?
Co to R11 1109 postavit rovnou S 11,5/70 se stoupacími a klesacími pruhy jako Chomutov - Hora Sv. Šebestiána. Tam jsou aspoň zatáčky a stoupání/klesání, kde mi přijde ta 90km/h akorát. Ve výsledku to vypadá skoro stejně dělený čtyřpruh ...
Nejhorší na tom je, že ten trend R21,5 bez odstavného razí spíš zase nějaká odborná obec.
Jsem zvědav jak vyjde R4 a R3?
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
OT: já jsem zvědav na R7 - Slaný - Chomutov a R52
nicméně ta 21.5 na 1109 mi připadá hodně neefektivní - srovnejme s D 4709.2, kde ten provoz bude dejme tomu podobný a parametry tam?
nicméně ta 21.5 na 1109 mi připadá hodně neefektivní - srovnejme s D 4709.2, kde ten provoz bude dejme tomu podobný a parametry tam?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
A hlavně parametry na A1 za hranicemi, to je teprve srovnání.
Jak už tady padlo, hlavní dálnice by měly mít rozumné parametry tj. aspoň těch R25,5/120, ono už vůbec to, že to není celé ani stavebně D je divné. Doufám, že než se tyto úseky postaví bude už ošetřeno to, že to bude pořád dálnice,a ne že se to nebude někde za Jaroměří měnit na erko.
Jak už tady padlo, hlavní dálnice by měly mít rozumné parametry tj. aspoň těch R25,5/120, ono už vůbec to, že to není celé ani stavebně D je divné. Doufám, že než se tyto úseky postaví bude už ošetřeno to, že to bude pořád dálnice,a ne že se to nebude někde za Jaroměří měnit na erko.
R48 -> D48 se podařilo!