1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Fox Mulder »

Chtěl jsem se zeptat jak to vypadá s dálnicí D11 od Jaroměře ke Královci (státní hranice s Polskem), jestli je stále ještě v plánech jako jakési Rko, nebo to bude plnohodnotné Dčko, tedy i v mapách bude zakreslena opravdová dálnice a ne nějaká 4pruhová silnice. ;)

Díky.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Bude D11 Jaroměř-Královec jako plnohodnotné D?

Příspěvek od martini »

Zatím to vypadá stále na Rko, ale také to vypadá na to, že na tento úsek nikdo ve skutečnosti reálně netlačí neboť není až tak úplně potřeba (samozřejmě zase úvahy o nesmyslném polovičním profilu). Až se vyřeší Havránková, začne se poměrně rychle s úsekem HK - Jaroměř, kde se to na nějaké roky ukončí, napojí se to severním obchvatem Jaroměře na I/33, kde už tou dobou určitě bude minimálně obchvat České Skalice a snad i Náchoda. Hodně dopravy míří do oblasti Klodska a bude se čekat "co se bude dít". Pak musí padnout rozhodnutí, jestli by třeba opravdu na dlouhé roky tohle řešení nebylo dostačující, alespoň dokud nebude jasno o nějaké pokračování od Královce na Legnicu, ale i dál na sever, jinak ta kapacita R11 je tam opravdu zbytečná.

Vidím R11 a R49 jako "dálnice", které budou dokončeny jako jedny z posledních, z těch, tkeré jsou teď plánované, protože jejich opodstatnění je v podstatě jen jediné (dálniční propojení se sousední zemí), ale intenzity by tam na Rko nebyly ani za 10 let.

Můžete se zeptat, proč tedy ne poloviční profil, na což odpovídám jednoduše: Na dálnici se pak staví nadvakrát, což stavbu v důsledku prodražuje a oddaluje. Také vyšší nehodovost a pouze malé zlepšení oproti stavu bez dálnice, kdy stejně v úseku musím jet za kamiónem. Pokud se ale nepletu, tak zrovna R11 je snad plánována jako 27,5/120, takže v návaznosti na proběhlou diskusi by byl umožněn i provoz 2+2. Ale to už je nesmysl teď řešit.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Bude D11 Jaroměř-Královec jako plnohodnotné D?

Příspěvek od viky »

martini píše:
Vidím R11 a R49 jako "dálnice", které budou dokončeny jako jedny z posledních, z těch, tkeré jsou teď plánované, protože jejich opodstatnění je v podstatě jen jediné (dálniční propojení se sousední zemí), ale intenzity by tam na Rko nebyly ani za 10 let.
R49 po dokončení bude mít velké intenzity,protože stáhne většinu tranzitu z I/50 a I/35 a odlehčí jim.A to je taky smysl této komunikace,ne jen propojení 2 států..
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Bude D11 Jaroměř-Královec jako plnohodnotné D?

Příspěvek od martini »

Ano, R49 se samozřejmě v budoucnu využije, ale předpokladem pro toto je kompletní dokončení všech okolních staveb, které také nebudou brzo. Celá R35 od HK, R55 a D1 aby se dal objet Přerov, navazující slovenská rychlostní cesta, na kterou není ze strany Slováků logicky také žádný spěch... Nechci se opakovat, už jsem vše řekl ve vlákně nazvaném I/57 a pojení ČR a SR.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Příspěvek od Lenny »

Rozdíli mezi D 27,5/120 a R 27,5/120 jsou velice nepatrné skoro žádné. Takže v tomto případě se bude jednat jen o barvu v autoatlase a místo červené tam bude modrá cedulka s číslíčkem. Ale do zprovoznění je ještě opravdu daleko, tak se to může vyvinout ještě všelajak. ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Marty - KV
Příspěvky: 45
Registrován: 13.4.2009 18:09:20

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Marty - KV »

V článku "Havránková má dostat jen to, co jí kvůli D11 seberou" se píše o nějaké uvažované změně trasy. O co jde? Měl jsem za to, že úsek Jaroměř - Trutnov - st. hranice je vyjasněn, ale koukám, že to jsem si asi myslel špatně.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Lenny »

Marty - KV píše:V článku "Havránková má dostat jen to, co jí kvůli D11 seberou" se píše o nějaké uvažované změně trasy. O co jde? Měl jsem za to, že úsek Jaroměř - Trutnov - st. hranice je vyjasněn, ale koukám, že to jsem si asi myslel špatně.
Vyjasněn je koridor vedení. V probíhajícím procesu EIA na 1108 Jaroměř - Trutnov, jsou navrženy 3 varianty. Která se nakonec bude realizovat záleží mimojiné na tom, jestli dostane v procesu EIA doporučení nebo ne.

Snaha vícehejtmana je asi taková, že Pozemkový fond, v té oblasti vlastní celou řadu pozemků a chce se vyhnout případným problémům při možném převodu na třetí osoby a následném výkupu pro trasu R11
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od martini »

Hlavní problematický úsek, dle mne dostupných informací, je mezi Choustníkovým Hradištěm a obchvatem obce Kocbeře. Pak něco ohledně vedení a MÚK u obce Střítež a další místo u toho odkaliště nad Trutnovem. Více naleznete, jak psal Lenny, v oznámení na EIA: 1108 a 1109.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od andy »

Dálnice D11 a R35 možná postaví soukromníci
...
Stát kvůli nedostatku peněz pozastavuje i připravené projekty, natož ty plánované. Královéhradecký kraj se rozhodl zjistit možnosti veřejně–soukromého partnerství u D11 mezi Hradcem a Trutnovem...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od martini »

Jedná se defacto o prvotní studii proveditelnosti formou PPP. Původně se to mělo vypsat již v listopadu 2009, ale z důvodů nedostatku peněz došlo k odkladu. Nyní se peníze našli a zakázka bude konečně vypsána. Cílem bude především prověřit problematické aspekty projektu co se týče jeho strukturování vzhledem k odlišnému stavu investorské přípravy jednotlivých úseků, což bude výstup využitelný i u jiných projektů.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od andy »

Zveřejněna dokumentace k záměru Rychlostní silnice R11, stavba 1108. Je docela velká, tak do ní mrknu až někdy pozdějc :)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od pp21 »

andy píše:Zveřejněna dokumentace k záměru Rychlostní silnice R11, stavba 1108. Je docela velká, tak do ní mrknu až někdy pozdějc :)
Taky jsem to moc nestudoval, ale je tam nová varianta ... o 2 km delší než původní, nesjpíš se tam řeší ten problém se zdroji pitné vody u Krchleb, a ta nová varianta má o tunel méně ;o)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Lenny »

Jen upřesním, nová varianta je delší o 0,9 km, má o 3 mosty více a žádný tunel. Zbytek doplním až to přečtu
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Lenny »

Varianta A je z dopravního hlediska lepší než varianta D, která nepřevezme tolik současné zátěže ze stávající silnice I/37. Varianta D má sice o 3 mosty na hlavní trase méně, ale zato jejich celková délka je o více než 600 m delší. Z hlediska objemů zemních prací je lepší varianta D.

Z hlediska životního prostředí je mírně lepší varianta A, ale i varianta D je přípustná.

Varianta D není obsažena v územně plánovací dokumentaci oproti variantě A.

Další podrobnosti na http://dalnice-silnice.cz/D11.htm
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od andy »

K dálnici mají obce připomínky

Královédvorsko – Dvanáct obcí, které jsou členy sdružení Podkrkonoší zaslalo ministerstvu životního prostředí své námitky k dokumentaci o vlivu na životní prostředí záměru Rychlostní silnice R11, stavba 1108.

Připomínky jsou zásadní. Podle sdružení totiž ministerstvo nevzalo na vědomí připomínky, které obce vyjádřily už před dvěma roky. Proto vyzývají úředníky, aby se znovu zabývali také jejich návrhem trasy dálnice. „Opětovně žádáme ministerstvo, aby v posudku požadovalo prověření a doplnění šetrné a odpovědné varianty – východní kocbeřská“...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Lenny »

To už tu všechno bylo, jenže to nebylo pořádně zdůrazněno. V EIA východní varianta nedopadla příliš dobře.

Ten tunel v sedle na variantě západní by měli vyhodit a vést ji v trase východní a byl by klid.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od andy »

Už je dokumentace i k záměru 1109, Trutnov - státní hranice ČR/Polsko. Záměr je v dokumentaci předkládán v jedné aktivní variantě A a v podvariantě A1 (ta se liší v podstatě jen umístěním a délkou tunelu Poříčí).
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Bobek »

Varianta A získala souhlasné stanovisko.
Království a půl princezny za 511.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od martini »

Konkrétně se jedná o stavbu 1109, viz. http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP197 co mne však zaráží, že u projektu není zaznamenáno veřejné projednání, ani není připojen zápis z něho a rovnou je tam stanovisko. Proběhlo k tomu zákonem požadované veřejné projednání? Víte?

Stavba 1108 je dle http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP196 stále jen ve fázi dokumentace.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Bobek »

Pardon, jsem to zkrátil trochu moc. :)
Království a půl princezny za 511.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od martini »

Veřejné projednání se v souladu se zákonem nekonalo neboť příslušný úřad neobdržel nesouhlasná vyjádření k dokumentaci ani posudku.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od martini »

Dnes od 15:00 v Jaroměři bude probíhat veřejné projednání EIA na stavbu 1108.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od michal »

Zrovna dnes jsem v metru viděl, jak tu dokumentaci někdo studoval. Někdo odsud? :D
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od martini »

MŽP vydalo souhlasné na R11 1108. Na Cenii ještě nevisí.

Doporučená varianta:

Obě varianty záměru jsou z hlediska jejich vlivů na životní prostředí přijatelné. Varianta A (zanesená v mapy.cz) je vhodnější z důvodu menšího záboru PUPFL, menšího zásahu do biotopů zvláště chráněných druhů a do méně významných krajinných prvků, vlivů na vodu a ve vazbě na širší dopravní vztahy je rovněž výhodnější z hlediska nepřímých vlivů na zdraví obyvatel. Varianta D (zhruba takto) je příznivější z hlediska přímých vlivů na zdraví obyvatel záměrem bezprostředně dotčených obcí, menšího záboru ZPF, nižšího vlivu na nerostné zdroje a absence přímého zásahu do ochranného pásma památkové rezervace Kuks. Umístění SSÚRS se jako nejvhodnější jeví v lokalitě č. 1.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko

Příspěvek od Avantime »

Už to visí i na Cenii: souhlasné stanovisko k záměru Rychlostní silnice R11, stavba 1108.
Odpovědět

Zpět na „D11“