1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Trošku jsem zmaten z letáku Trutnov-hranice. Podle něho by měl být úsek zprovozněn ve stejném roce 2021 jako úsek z Hradce do Smiřic. Jenže u Hradce jsou již vykoupeny pozemky, začne se tam stavět letos na podzim a celé to vede po rovině. Z Trutnova to povede přes hory, po několika dlouhých estakádách a dvěma tunely a ještě se tam nezačalo vykupovat a má se začít stavět až v roce 2019. To bude chybička anebo velký fofr.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Hradec-Smiřice 09/2017 - 04/2021
Trutnov-hranice 04/2019 - 12/2021
= 3 stavební sezóny
Trutnov-hranice 04/2019 - 12/2021
= 3 stavební sezóny
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Na letáku Trutnov - hranice jsou termíny asi až moc optimistické. Na druhou stranu v Sudetech by mohlo být hodně pozemků ještě ve vlastnictví Státního pozemkového fondu a nemuselo by být tolik výkupů, jako třeba u Jaroměře. O termínech napoví už to, jestli se letos stihne UR a jestli budou případná odvolání.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Tam nejspíš nebude tolik problémů s výkupy. Na dálnici tam spíše čekají, než by ji odmítali. Ale roku 2021 taky nevěřím.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Nebude rok 2021 rokem zahájení? Přípomíná mi to situaci v roce 2010, kdy se tvrdilo, že D35 se začne stavět v roce 2012 a to už měla DÚR a v roce 2015 se bude jezdit...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Od Trutnova k hranicím s pozemky asi opravdu problém moc nebude. Těch, co by se snažili odvolávat na staleté obdělávání polí jejich předky tu bude minimum nebo spíš žádný, vše bylo zabaveno Němcům. Známému vrátili v 90. letech pole, které je na trase, ale pronajímá jej družstvu. Pěstovat se tu nikde moc nedá, spíš jsou to pastviny. Lesy patří většinou městu nebo LČR. V územním plánu Trutnova je trasa zakreslena dost dlouho a město si to úzkostlivě hlídá, takže vznik satelitních městeček u budoucí dálnice jako jinde nehrozí. Vlastně snad polovina úseku 1109 i část 1108 prochází územím Trutnova.
Nevím o žádném protestu obcí u její trasy a kromě předměstí Trutnova se stavba dálnice skoro žádné obce přímo nedotkne a pokud ano, je to pár domů poblíž dálnice, které by měla chránit stěna. O trase estakády přes údolí Úpy v Poříčí se ví již od pádu komunismu, tak se snad nenajde žádná skupinka prudičů, kteří by si najednou vzpomněli. Pokud budou protihlukové stěny, nemůže nikomu dálnice vadit. A pokud se někdo najde, Adamec si ho jistě podá osobně
Nevím o žádném protestu obcí u její trasy a kromě předměstí Trutnova se stavba dálnice skoro žádné obce přímo nedotkne a pokud ano, je to pár domů poblíž dálnice, které by měla chránit stěna. O trase estakády přes údolí Úpy v Poříčí se ví již od pádu komunismu, tak se snad nenajde žádná skupinka prudičů, kteří by si najednou vzpomněli. Pokud budou protihlukové stěny, nemůže nikomu dálnice vadit. A pokud se někdo najde, Adamec si ho jistě podá osobně
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Honey, chlape přál bych si, aby jsi měl pravdu, ale upřímně řečeno trochu se tvého optimismu bojím. Tím spíše, že víme, jak to u nás chodí...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
A když zůstaneme optimisty v souladu s "Honeyho pozemkovou vizí" (od nás z Podkrkonoší to opravdu nevypadá nijak špatně), tak mi stále jako nejkritičtější termíny vycházejí spíše ty z přípravy stavby než z její realizace.
Ano dva tunely, ale poměrně krátké ..., obtížný terén, ale zvládnutelný ... atd. A bude-li konsorcium dodavatelů stavby dostatečně silné, mohlo by to být za tři stavební sezóny zvládnutelné, i když třeba obtížný přístup k některým úsekům může právě "celoplošné" rychlé výstavbě dost bránit. A tak, přestože je trasa lokalizovaná poměrně dlouho (vidíme, jak to šlo u D8), může kdokoliv vše zpozdit třeba jen bráněním potřebných přístupových cest.
No a tím jsme u přípravy stavby - nedovedu si (doma stále považovaný za optimistu) představit, že by se letos podařilo dosáhnout u takto komplikované stavby na územní rozhodnutí. ÚR spojené s pozemkovými úpravami klidně trvá rok u nesrovnatelně menší stavby. A bez aktivistů ...
A pak během příštího roku vykoupit pozemky ( ... optimista uvnitř mi říká, že u obchvatu Chrudimi to teď vykypují taky rychle ..., ale třeba poslední procenta u D11 či 35 už tak rychle nejdou), tzn. cca za půl roku a hned pak připravit stavební povolení ... a vybrat dodavatele.
Taky je to o projektových kapacitách, třeba u D11 či D35 se PD pro provedení stavby neudělala za 2 měsíce.
No ale těším se. Nebylo by to super, kdybych se mýlil? Pak by totiž byl náš byrokratický systém spojený s povolováním staveb už konečně v pořádku a i ty námi projektované "pidi" stavby by šly na svět mnohem snadněji, než dnes.
Ano dva tunely, ale poměrně krátké ..., obtížný terén, ale zvládnutelný ... atd. A bude-li konsorcium dodavatelů stavby dostatečně silné, mohlo by to být za tři stavební sezóny zvládnutelné, i když třeba obtížný přístup k některým úsekům může právě "celoplošné" rychlé výstavbě dost bránit. A tak, přestože je trasa lokalizovaná poměrně dlouho (vidíme, jak to šlo u D8), může kdokoliv vše zpozdit třeba jen bráněním potřebných přístupových cest.
No a tím jsme u přípravy stavby - nedovedu si (doma stále považovaný za optimistu) představit, že by se letos podařilo dosáhnout u takto komplikované stavby na územní rozhodnutí. ÚR spojené s pozemkovými úpravami klidně trvá rok u nesrovnatelně menší stavby. A bez aktivistů ...
A pak během příštího roku vykoupit pozemky ( ... optimista uvnitř mi říká, že u obchvatu Chrudimi to teď vykypují taky rychle ..., ale třeba poslední procenta u D11 či 35 už tak rychle nejdou), tzn. cca za půl roku a hned pak připravit stavební povolení ... a vybrat dodavatele.
Taky je to o projektových kapacitách, třeba u D11 či D35 se PD pro provedení stavby neudělala za 2 měsíce.
No ale těším se. Nebylo by to super, kdybych se mýlil? Pak by totiž byl náš byrokratický systém spojený s povolováním staveb už konečně v pořádku a i ty námi projektované "pidi" stavby by šly na svět mnohem snadněji, než dnes.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
pozitivem je, že když se nenajdou nějaké nezdaněné kabelky, tak podzim 2021 je opět volební
negativem pak zkušenost s D0 - 511
negativem pak zkušenost s D0 - 511
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
S D0-511 bych to nesrovnával, přijde mi, že je zde od obcí i Trutnova (na rozdíl od Prahy) tlak na to, aby se stavělo. Jediný kdo je na D11 proti je Kocbeře. Obcím za Trutnovem a celému Žacléřsku tato dálnice pomůže v rozvoji, dnešní komunikace jsou tam v žalostném stavu.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Sdružení pro výstavbu dálnice D11 - A3 vzniklo tenkrát právě v Trutnově a sídli, či sídlilo přímo na Městském úřadě, takže město samotné bude určitě maximálně pomáhat s výkupy pozemků a možná tu vznikne informační centrum, aby lidé nečetli jen bláboly z novin a televize typu "dálnice povede přes Krkonoše" nebo "přetne město vejpůl".
Stavba by opravdu mohla proběhnout rychle, je to tu jen samý červený pískovec, takže s tunely a zářezy to nebude nic složitého. Horší se sezónou. Sněžit tu začíná dříve.
Stavba by opravdu mohla proběhnout rychle, je to tu jen samý červený pískovec, takže s tunely a zářezy to nebude nic složitého. Horší se sezónou. Sněžit tu začíná dříve.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Není to jen o projektových kapacitách. Mezi ÚR a DSP by se měl ještě provést podrobný inženýrskogeologický průzkum. A to je práce v utopicky skvělém případě na 6 měsíců, spíš však na rok (bez času na vypsání zakázky a výběrové řízení)...Atos píše:A pak během příštího roku vykoupit pozemky ( ... optimista uvnitř mi říká, že u obchvatu Chrudimi to teď vykypují taky rychle ..., ale třeba poslední procenta u D11 či 35 už tak rychle nejdou), tzn. cca za půl roku a hned pak připravit stavební povolení ... a vybrat dodavatele.
Taky je to o projektových kapacitách, třeba u D11 či D35 se PD pro provedení stavby neudělala za 2 měsíce.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Kocbeře jsou za to proti velmi intenzivně. Už to jednou dotáhly až k Ústavnímu soudu. Myslím, že útulek všech zelených advokátů - kancelář Frank Bold - bude mít u dalších správních řízeních o práci postaráno.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Hejkal: U úseku přes Kocbeře je ten (nyní) oficiální termín přeci jen vzdálenější (na první pohled možná zas trochu moc), ale vzhledem k současné jaksi málo úspěšné "komunikaci" mezi obcí a ministerstvem ... nevím, nevím, bude-li to stačit.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Koukal jsem zběžně na katastr a snad všechny lesy v Trutnově i okolí vlastní město samotné a pole a pastviny zase Česká republika - státní pozemkový fond. Co mě překvapilo, že město vlastní i spousty polí a luk. Jen malý zbytek je soukromý. Na chvíli jsem se zděsil, že pozemky na trase mají pořád Ti tři samí lidé a chtějí jen spekulovat, ale pak jsem si všiml, že vlastní mnohá pole po celém Trutnově. I to by nakonec mohlo uspíšit výkup, když budou rozumní, vykoupí se hned desítky pozemků.
Možná jediný majitel, u kterého se bojím, že může dělat problémy typu Havránková, je místní bramborář ze Stříteže. Spíš se z toho bude snažit vytěžit, je to taková známá držgrešle. Ale protože město a pozemkový fond vlastní spousty pozemků v okolí, může mu je třeba nabídnout jako náhradu.
Možná jediný majitel, u kterého se bojím, že může dělat problémy typu Havránková, je místní bramborář ze Stříteže. Spíš se z toho bude snažit vytěžit, je to taková známá držgrešle. Ale protože město a pozemkový fond vlastní spousty pozemků v okolí, může mu je třeba nabídnout jako náhradu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Zběžně jsem na katastru koukl na pozemky v okolí Královce a kupodivu jich tam již Státní pozemkový fond v minulosti dost prodal, přestože po 89 jich musel vlastnit většinu. Nicméně mají zapsaná omezení dispozičních práv
Předkupní právo
Zástavní právo zákonné
Tak snad to mají pořešené.
Předkupní právo
Zástavní právo zákonné
Tak snad to mají pořešené.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Pro zajímavost ukázka jednoho z trutnovských katastrů Trutnov-Starý Rokytník, jací jsou tam nyní na trase D11 největší vlastníci. Možná i jediní. Do výkupu pozemků je sice ještě daleko, ale tady je nádherně vidět, že někdo už před lety mimořádně myslel daleko dopředu (myslím že přímo město Trutnov) a pozemky snad kromě Města, Státu (České lesy a pozemkový fond) a jednoho družstva zemědělců nikdo jiný nevlastní.
Pro zajímavost - územní plán města Trutnova, s jasnou trasou dálnice, MÚK a přivaděčů a hlavně - jejich ochranným pásmem, kde město nedovolí žádnou výstavbu. MÚK se sjezdem k silnici 16 úplně na severu původně město požadovalo, ale ŘSD prosadilo sjezd u elektrárny k silnici 14, což je lepší. Severní sjezd si však město přesto zřejmě nechává v rezervě.
http://www.trutnov.cz/file/2823
Pro zajímavost - územní plán města Trutnova, s jasnou trasou dálnice, MÚK a přivaděčů a hlavně - jejich ochranným pásmem, kde město nedovolí žádnou výstavbu. MÚK se sjezdem k silnici 16 úplně na severu původně město požadovalo, ale ŘSD prosadilo sjezd u elektrárny k silnici 14, což je lepší. Severní sjezd si však město přesto zřejmě nechává v rezervě.
http://www.trutnov.cz/file/2823
- Přílohy
-
- dalnice_rokytnik_zemedelec.jpg (222.82 KiB) Zobrazeno 7984 x
-
- dalnice_rokytnik_mesto.jpg (236.79 KiB) Zobrazeno 7984 x
-
- dalnice_rokytnik_cr.jpg (229.09 KiB) Zobrazeno 7984 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Pánové, pánové... Vy tady porcujete prase, které se ještě ani nenarodilo... Podívejte se na I/11 v Porubě, jak dokáže jeden zatvrzelý majitel zatočit s veřejným zájmem... Bylo by skvělé, kdyby šly výkupy rychleji, protože doba přípravy do zahájení výstavby je opravdu tristní vizitka naší státní správy. Ale rozhodně bych si už teď nepředstavoval, jakou tam má stát výhodu. A taky nezapomeňte na Kocbeře. I když tam mají tu taktickou "nevýhodu", že jestli budou u hranic čekat nervózní Poláci s páskou a nůžkami, půjde 1109 do výstavby i bez 1108...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Ale Michale, 1108 opravdu půjde do výstavby jako poslední. Takže jak z 1109, tak z 1107 vtrhnou rozjetí řidiči do Kocbeří a je otázka jak se s tím tam vyrovnají...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
V tom případě nezbývá než doufat, že to tak opravdu bude. Aby nepřišel nějaký nový ministr s nějakou novou tezí, která bude znamenat výstavbu 1108 a 1109 zároveň...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Nyní je téměř jisté, že 1109 bude dříve. vypadá to tak, že přes Kocbeře se bude jezdit ještě dlouho po otevření sousedních úseků. Ten nárůst kamionů jim tam nezávidím, jelikož Poláci po otevření dálnice uzavřou cestu pro kamiony přes Náchod. Jediní k politování budou obyvatelé Chroustníkova Hradiště a obcí mezi Jaroměří a Chroustníkovým Hŕadištěm.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
A nevíte někdo, jak je na tom s přípravou tahle spojka na Wroclaw? Na mapě jejich sítě jsem ji nenašel, snad by to mohlo být pokračování té A/S8. A při pohledu na mapu to je silnice, která by měla svůj význam právě i v duchu výše zmíněné snahy nacpat vše na D11/S3. A stav v Kocbeřích by ještě více mohla zhoršit (abych tedy nebyl OT)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Zatím tato spojka v Polsku není státní prioritou, takže asi záleží na snaze Vojvodství Dolního Slezska, aby si jí prosadilo nebo financovalo.
V první fázi to dopadne tak, že u nás budou kvůli Kocbeřím trpět obce mezi Trutnovem a Hořenicemi a v Polsku kvůli chybějící spojce zase obce na silnici 5 mezi Bolkovem a dálnicí A4.
V první fázi to dopadne tak, že u nás budou kvůli Kocbeřím trpět obce mezi Trutnovem a Hořenicemi a v Polsku kvůli chybějící spojce zase obce na silnici 5 mezi Bolkovem a dálnicí A4.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
No, Honey neřekl bych, že kvůli Kocbeřím. Příhraniční úsek se staví dříve proto, aby mohla EU poslat peníze i na 1106 +1107. Alespoň "musíme" začít stavět, jinak nebudou peníze z OPD na "vnitrozemské" úseky...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
michal: V současných vládních plánech to není, ale dolnoslezské vojvodství má tuším alespoň dvě různé varianty v územních plánech, takže šance že se to bude realizovat tady je. Určitě to ale není záležitost nejbližších let.