Už jsem tu o tom psal, poslední dva úseky polské S3 už se od 31. května soutěží. Vzhledem k tomu, že se to bude stavět ve formátu, ve kterém si stavební firma musí ještě po podepsání smlouvy silnici naprojektovat a získat stavební povolení, tak se stavba reálně rozjede (pokud nedojde k žádným komplikacím) v roce 2019.Atos píše:poslední úsek polské dálnice by měl být soutěžen už letos
1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Volal mi "strejda" z Trutnova-Poříčí, že se mám za ním stavit. Obdržel (zřejmě od ŘSD) různé plány a schémata ve kterých se nemůže vyznat a potřebuje to trošku vysvětlit. Právě přes jeho pozemky dálnice D11 povede, vlastně je téměř všechny pohltí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Honey pevně doufám, že se s námi podělíš !
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
O vyvarkot píše:Honey pevně doufám, že se s námi podělíš !
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: 13.8.2014 22:37:09
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
...zajímavé - vedení MD ubezpečuje starosty (Kocbeře) aj., že oba úseky JŘ-TU, TU-Polsko připravuje současně... ale letáky informují zcela o jiném postupu - tj. upřednostnění úseku do Polska...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Patrně na úseku 1109 během výstavby narazí na "neočekávaný" problém s kabely několika různých správců, jejichž přetnutí by vyplo internet od Polska až do Číny, či se skládkou popílku, který má být použit na trasu, ale ještě před tím se rozletěl "pravděpodobně kvůli nějaké nekázni" spolu s vápnem po okolí, takže stavba nabere dostatečné zpoždění na to, aby se s velkou pompou otevíralo vše naráz...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Martine, pár stránek zpět je rovněž uvedeno proč.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Zřejmě připravuje, ale samozřejmě tam kde nejsou problémy se daří připravovat snáz a rychleji. No a shodou okolností paní, která jezdí občas na naše pracoviště, ta bydlí v Kocbeřích. Tak jsem vyzvídal, co dálnice a tak. Bydlí 400 metrů od trasy, navíc 300 metrů je les, ale stejně, jako kafelmlejnek, jak jim to někdo předhodil ala Blesk. Tedy, že vyschnou prameny potoka, zvýší se hluk, vykací se víc lesa než je potřeba atd. Sice už boj o východní trasu vzdali, což je dobrá zpráva, ale bojím se o průtahy. Říkal jsem jí, ať se jako obec zaměří na nejmenší dopady, ale ne na zdržování stavby. To naštěstí už chápou díky tomu, že přes Kocbeře nyní vede půlroční objížďka pro kamiony a to jen jednosměrná, jen pro kamiony a jen částečná. Ne, to co se jim tam navalí po zprovoznění hraničního úseku. Kolem obce by měl být 4 metry vysoký val, část povede lesem. Říkala, že příští měsíc by jim měli ukázat podrobnější plány, zřejmě bude zase nějaké veřejné seskupení.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Tak to abychom poprosili pana kolegu Atose o účast a jeho podrobný a zasvěcený komentář.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
v tom letáku je krásně vidět, že to nemá být D11, ale D37
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
A kde byste tedy při trasování D11 ukončil její číslování, aby to dávalo smysl z pohledu člověka jedoucího po dálnici, ne z pohledu člověka hledícího na mapu?
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Přesně tak. Je potřeba se oprostit od historického číslování dálnic podle toho, kterou jedničku to kopíruje, byť se to některým dříve narozeným nemusí líbit. D11 musí mít jako funkční celek jedno číslo. Je jasné, že I/11 nikdy žádná další dálnice kopírovat nebude, to zajistí D35, a slezské 4-pruhy jedenáctky budou SMV, čili pořád I/11. Podobný maglajz v číslech by byl, kdyby se D47 a nepřečíslovala na D1, atp. A navíc, cizinec není našinec, nejen on by si zcela určitě klepal na čelo.
Myslím si, že všichni zainteresovaní by z logiky věci potřebovali zprovoznit poslední dva úseky D11 najednou, a podle mě se s touto verzí pořád pracuje. Termínům v letácích už dávno nevěřím. Sám jsem ale zvědavý, jak to dopadne, protože pokud bude dřív 1109, tak se z toho obce na I/37 po***ou do výšky.
Myslím si, že všichni zainteresovaní by z logiky věci potřebovali zprovoznit poslední dva úseky D11 najednou, a podle mě se s touto verzí pořád pracuje. Termínům v letácích už dávno nevěřím. Sám jsem ale zvědavý, jak to dopadne, protože pokud bude dřív 1109, tak se z toho obce na I/37 po***ou do výšky.
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
S tím číslováním je to stejně úplně jedno. Někteří lidé se snaží tvrdit, že dálnice nahrazuje silnici první třídy a pokud se podíváme na D2 a I/2 jsou tyto komunikace úplně někde jinde.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
No tehdy to bylo podle "politické významnosti" stavby.
D1: Praha - SSSR
D2: "odbočka do Bratislavy
Pak už se ta "doktrína" o nahrazování silnic, až na výjimky, dodržovala.
D1: Praha - SSSR
D2: "odbočka do Bratislavy
Pak už se ta "doktrína" o nahrazování silnic, až na výjimky, dodržovala.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Třeba teď je přesně vidět tenhle nesmysl o změně čísel v praxi na D1 u Lipníka. Člověk jede celou dobu od Ostravy po dálnici jménem D1 a najednou zjistí, že jede po D35. Naštěstí to v snad dohledné době zmizí dostavbou té múk. Ovšem nedovedu si představit, jak by to chtěl ten Mike řešit u D11, když ta žádnou múk, kde by přečíslování připadalo do úvahy, nekončí. Už jen ta změna D11 na R11 mi přišla ulítlá, naštěstí to změnila změna legislativy...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Tam by přicházely v úvahu dvě MÚK, a to Sedlice (Exit 84) nebo Plotiště (Exit 95). Pro mě logičtější by byly Sedlice - D11 by končila a D35 by pokračovala na sever k HK. Na MÚK Plotiště by D35 odbočila na Jičín a na sever by pokračovala D37.
U Lipníka se vždy počítalo s tím, že tam bude MÚK. Proto mi to nikdy nevadilo, že přejíždím z D1 na D35 (nebo R35). Stejná situace byla i u Vyškova do roku 2005, kdy z D1 se jelo na R46.
U Lipníka se vždy počítalo s tím, že tam bude MÚK. Proto mi to nikdy nevadilo, že přejíždím z D1 na D35 (nebo R35). Stejná situace byla i u Vyškova do roku 2005, kdy z D1 se jelo na R46.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Tak to by ale ta múk Sedlice musela mít poněkud jinačí tvar, aby to dávalo smysl, že... Vždyť to není ani pořádná dálniční (pardon, stavěno jako D x R) křižovatka, ale má to úplně stejné připojováky a odpojováky jak múk Horní Dolní... A vůbec celá D35 od Plotišť po Sedlice by musela být trošku preferovanější než stávající řešení. Takže dovést to do stávající stavu a utnout číslování je fakt blbost.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
A nebude náhodou ta část Sedlice-Plotiště značená D11/D35?
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
No, to by snad měla určitě. Dálnice vedené peážně...
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
přesně tak, paeáž na sever už by byla D35/D37
o tom že ta křižovatka je cokoli jiného, než křížení dvou v budoucnu ( vlastně tří ) dálnic, jsem tu psal už dávno.
a D11 by paeážovala s D35 k Holicím, kde ba se D11 najednou ztratila...
pro ty co jedou podle navigace je stejně číslování k prdu a pro nás co D11 říkali poděbradská by to dávalo smysl
o tom že ta křižovatka je cokoli jiného, než křížení dvou v budoucnu ( vlastně tří ) dálnic, jsem tu psal už dávno.
a D11 by paeážovala s D35 k Holicím, kde ba se D11 najednou ztratila...
pro ty co jedou podle navigace je stejně číslování k prdu a pro nás co D11 říkali poděbradská by to dávalo smysl
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Ale vůbec ne. Blbě je jen D1 a nikoliv z politických důvodů, ale prostě jako páteřní dálnice, která by jinak měla 4 čísla - 2, 50 (podle protektorátního trasování 49), 61 a 18. 1 bylo původně vyhrazeno pro PO, nyní D0.petsheny píše:No tehdy to bylo podle "politické významnosti" stavby.
D1: Praha - SSSR
D2: "odbočka do Bratislavy
Pak už se ta "doktrína" o nahrazování silnic, až na výjimky, dodržovala.
Rozestavěná protektorátní dálnice Praha - Humpolec (ta jen na mapě) a dál navazující silnice I. třídy z Jihlavy do Bratislavy a dál do Maďarska měly číslo 2 (doteď je Jihlava - Brno po staré značena jako II/602, I/2 lze vidět na mapách před stavbou dálnice). Dnešní I/2 na Kutnou Horu je paskvil vzniklý až při přečíslování v 90. letech, do té doby to byla II/333.Hanes píše:S tím číslováním je to stejně úplně jedno. Někteří lidé se snaží tvrdit, že dálnice nahrazuje silnici první třídy a pokud se podíváme na D2 a I/2 jsou tyto komunikace úplně někde jinde.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
už hodně off-topic, ale navrhoval bych následující přečíslování jedniček, aby se nekryly s čísly dálnic:
I/2->I/72
budoucí I/3 Václavice-Mirošovice I/73
I/4 N. Hospoda-Strážný I/74 (zatímco I/4 N. Hospoda-ČB)
I/8 Bílinka-Cínovec I/78
I/10 Ohrazenice-Harrachov I/80, zatímco I/10 by vedla do Liberce a Hrádku n.N.
I/11: HK-Opava I/81, Opava-Mosty u J. včlenit do I/68
Možná i I/35 /D35 rozdělit
I/2->I/72
budoucí I/3 Václavice-Mirošovice I/73
I/4 N. Hospoda-Strážný I/74 (zatímco I/4 N. Hospoda-ČB)
I/8 Bílinka-Cínovec I/78
I/10 Ohrazenice-Harrachov I/80, zatímco I/10 by vedla do Liberce a Hrádku n.N.
I/11: HK-Opava I/81, Opava-Mosty u J. včlenit do I/68
Možná i I/35 /D35 rozdělit
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
Omlouvam se, ale aplikaci metody "Mapa drti logiku i system" jste zcela nevycerpal, spolecnymi silami ale nebude problem dosahnout toho, ze Kralovehradecky a Pardubicky kraj budou mit na svem uzemi co do poctu vic dalnic nez o neco malo vetsi SRN. Tady jsou me vyhrady k Vasi strategii, ktere by mohly dopomoct zprehlednit neproniknutelnou zmet dalnicni site vychodnich Cech.Mike píše:přesně tak, paeáž na sever už by byla D35/D37
o tom že ta křižovatka je cokoli jiného, než křížení dvou v budoucnu ( vlastně tří ) dálnic, jsem tu psal už dávno.
a D11 by paeážovala s D35 k Holicím, kde ba se D11 najednou ztratila...
pro ty co jedou podle navigace je stejně číslování k prdu a pro nás co D11 říkali poděbradská by to dávalo smysl
1) Silnici I/33 musi byt lito, ze jste si pri pohledu na mapu nevsimnul, ze mezi HK a Jaromeri kopiruje trasa dalnice tuto silnici I. tridy. Jejich vzdalenost je mnohdy tak mala, ze je opravdu skoda ten kus dalnice mezi muk Plotiste a muk Jaromer sever nepojmenovat D33.
2) Od Trutnova na hranicni prechod Kralovec vede silnice I. tridy I/16. Stejne jako v bode jedna, i tady bych postupoval tak, ze po Trutnov bude D37, od Trutnova dal D16. I teto silnici by bylo lito, ze po ni nechcete pojmenovat dalnici.
3) D35 od Opatovic je vlastne take nesmysl, staci se podivat poradne do mapy a uvidite, ze od Prahy na Holice vede I/36. Nova dalnice by mela tedy byt z logiky aplikovane metody D36. Ale nebojte. U Holic by D36 zmizela a objevila se D35. Kdyz muze zmizet D11, proc by se neobjevila D35, ze?
Osobne si myslim, ze tyto zmeny pomohou zkvalitnit Vasi koncepci natolik, ze by byla prijatelna pro politickou reprezentaci jako cesta, jak co nejrychleji zlepsit dalnicni sit regionu. Asi by to trochu komplilovalo pripadna hlaseni Zelene vlny Radiozurnalu, ale ruku na srdce. Stavajici koncepce se dvema dalnicemi je zcela mylna a je potreba ji upravit tak, aby nejen co nejlepe pomohla v orientaci ridicum, ale predevsim plne odpovidala tomu, jak jsou v soucasne ocislovany zcela pretizene terezianske silnice.
Re: 1108-9 Jaroměř - Trutnov - Královec - Polsko
naopak, hlášní zelené vlny by byla přehlednější, protože by bylo zbytečné uvádět kilometráž
což mne vede k myšlence, že nejen použít Vámi navrhovaný model značení dálnic, ale i kilometrovníky
libovolná dálnice by tak začínala vždy 0 kilometrem ( ačkoli nevím, jestli neaplikovat řešeni z D8 a nezačít nějakým tím - )
takže za mě
což mne vede k myšlence, že nejen použít Vámi navrhovaný model značení dálnic, ale i kilometrovníky
libovolná dálnice by tak začínala vždy 0 kilometrem ( ačkoli nevím, jestli neaplikovat řešeni z D8 a nezačít nějakým tím - )
takže za mě
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit