Stránka 1 z 6

MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 19.1.2010 23:54:12
od andy
Zveřejněna dokumentace pro EIA k záměru MÚK Beranka na D11 a komunikační spojka.

Záměr navazuje na záměr zkapacitnění SOKP 510 a jeho cílem je korigovat nepříznivý vliv místní dopravy na nadřazené komunikace. Jedná se o výstavbu nové MÚK Beranka na 3. km dálnice D11 v místech dnešního nadjezdu nad D11 (ulice Bořetická spojující Horní Počernice a Klánovice asfaltovou cestou - cyklistickou trasou). Stávající nadjezd bude demolován, nahradí jej nový mostní objekt v šířkovém uspořádání 3 jízdní pruhy + jednostranný chodník a cyklostezka.

Záměr vedle výstavby samotné deltovité MÚK zahrnuje:
  • 2 malé okružní křižovatky a 1 křižovatku styčnou řízenou SSZ na větvích deltovité MÚK (tyto křižovatky jsou přípraveny pro napojení dalších plánovaných komunikací - viz situaci),
    2 kolektorové komunikace podél dálnice D11 (ty umožní připojení/odpojení větví budoucí křižovatky i připojení čerpacích stanic) o šířce vozovky 8 m a délce cca 1450 m,
    komunikační spojku Beranka kategorie S7, 5/50 podél dálnice D11 (přivaděč k MÚK z ulice Ve Žlíbku) - ta je uvažována ve dvou variantách - varianta 1 jižně od D11, varianta 2 severně od D11.
Situace s komunikační spojkou Beranka ve variantě 1 je přiložena k oznámení záměru. Zaujme v ní zejména zákres zkapacitnění začátku dálnice D11 - rozšíření vozovky na úkor stávající rezervy SDP o 3, 5 m, jehož cílem je postupné a plynulé snížení počtu jízdních pruhů ze 4 na stávající 2 v délce 1485 m. Toto zkapacitnění ovšem není součástí záměru a oznámení záměru zkapacitnění SOKP 510 o něm rovněž mlčí :?

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 21.1.2010 13:09:45
od martini
Cílem záměru je korigovat nepříznivý vliv místní dopravy na nadřazené komunikace. To je panečku odůvodnění pro novou MÚK po 3 km od křížení s R1!

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 21.1.2010 15:26:03
od andy
martini píše:Cílem záměru je korigovat nepříznivý vliv místní dopravy na nadřazené komunikace. To je panečku odůvodnění pro novou MÚK po 3 km od křížení s R1!
:) Hlavně by mě zajímalo, jak taková korekce funguje - osobně bych spíš čekal, že čím víc MÚK na nadřazených komunikacích, tím víc "místních" po nich bude chtít jezdit :?
Jinak mě hodně zaujala ta plánovaná křižovatka řízená SSZ mezi dvěma kruhovými objezdy, vzdálená cca 100 m od bližšího kruháku - to už je snad vážně nějaký lobbing výrobců SSZ :roll:

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 25.1.2010 8:54:00
od MPMP
martini píše:Cílem záměru je korigovat nepříznivý vliv místní dopravy na nadřazené komunikace. To je panečku odůvodnění pro novou MÚK po 3 km od křížení s R1!
To se jen někdo neumí vyjádřit, cílem (apoň radnice Horních Počernic) není "KORIGOVAT nepříznivý vliv místní dopravy na nadřazené komunikace", ale "SNÍŽIT nepříznivý vliv místní dopravy JEJÍM PŘESUNEM na nadřazené komunikace", čemuž má sloužit uvedená MÚK a převedení provozu ze silnice 611 před Horními počernicemi na D11. 8-)

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 25.1.2010 15:58:16
od martini
No samozřejmě, ale že to takhle projde v dokumentaci EIA...

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 6.7.2010 22:17:57
od andy
Byl zveřejněn posudek záměru, zpracovatel navrhuje vydat souhlasné stanovisko.
Ke stanovení pořadí variant komunikační spojky Beranka podél dálnice D11 zpracovatel posudku konstatuje, že z hlediska ochrany přírody a krajiny je varianta 2-severní vhodnější, nicméně, co se týče výhledové akustické situace a výsledků hodnocení zdravotních rizik, je tato varianta zcela jednoznačně méně vhodná než varianta 1-jižní.
Za předpokladu realizace navržených podmínek k ochraně životního prostředí lze konstatovat, že životní prostředí jako celek nebude realizací záměru „MÚK Beranka na D11 a komunikační spojka“ jak ve variantě vedení komunikační spojky 1-jižní, tak i 2-severní ovlivněno nad únosnou míru a záměr je tedy akceptovatelný v obou navrhovaných variantách vedení komunikační spojky.

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 11.10.2010 19:01:28
od Avantime
Dnes bylo v informačním systému EIA zveřejněno souhlasné stanovisko k výše diskutovanému záměru.
Stanovisko píše:Na základě závěrů posudku, veřejného projednání a doplňujících informací se k realizaci doporučuje varianta řešení záměru popsaná v dokumentaci vlivů záměru „MÚK Beranka na D11 a komunikační spojka“ na životní prostředí z listopadu 2009. Toto představuje invariantní řešení nové mimoúrovňové křižovatky Beranka na cca 3,0 km dálnice D11 a řešení komunikační spojky Beranka podél dálnice D11 (přivaděč k MÚK Beranka z ulice Ve Žlíbku) v obou navrhovaných variantách vedení komunikační spojky (1-jižní, 2-severní).

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 12.10.2010 20:15:32
od Mike
a jak chtějí řešit ono "odvedení dopravy z II/611"?
to jako že tudy naženou všechnu dopravu na D11 ?
jedinou výhodu spatřuji v tom, že se tudy bude dát "utéct" z ucpané D11 na Náchodskou, ale to asi nebylo záměrem :lol:

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 12.10.2010 22:05:05
od MiT
Mike píše:jedinou výhodu spatřuji v tom, že se tudy bude dát "utéct" z ucpané D11
Ono to tudy půjde i "střihnout" na R10 nebo opačně, když se to ucpe okolo ČM. Taky je to cesta ze Zelenče na Shellku ;) za cenu devastace relativně klidné pěšinky do Klánovic. Taky lidi, co občas zajdou na "Hummer tvrz" nebudou asi nadšení :(

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 13.10.2010 20:07:58
od Mike
aneb předzvěst odsunuté 511 v praxi ;)
pardon, spíš 520

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 13.10.2010 21:17:06
od MiT
Nebo taky VR, pokud tedy výstavba nepoběží stejným tempem:
MÚK Beranka - Bořetická - Náchodská - Bystrá - K Cihelně - Trabantská - Hornopočernická - Mladoboleslavská - Kbelská ;)
Nebo z Mladoboleslavské Toužimská - Beranových - Veselská - Tupolevova - Kostelecká - Cínovecká :jidlo:

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 14.10.2010 22:00:08
od GiuseppeS
Mike píše: jedinou výhodu spatřuji v tom, že se tudy bude dát "utéct" z ucpané D11 na Náchodskou, ale to asi nebylo záměrem :lol:
Nějaké divné vtipy - sice tam nejezdím, ale snad mi nebudete tvrdit, že je dálnice častěji ucpaná než ulice s několika semafory, nejmíň tak 20 přechody ...

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 15.10.2010 8:11:57
od pp21
GiuseppeS píše:Nějaké divné vtipy - sice tam nejezdím, ale snad mi nebudete tvrdit, že je dálnice častěji ucpaná než ulice s několika semafory, nejmíň tak 20 přechody ...
Ano, každé ráno stojí (zlehka popojíždí) kolona na Štěrboholské radiále a odhadem tak 2x týdně se tato kolona táhne až na km 1 D11. Navíc na D11 jsou pochopitelně největší intenzity na jejím začátku, takže čas od času se tam stane nehoda a D11 je ucpaná i z centra. Je to tam dopravně zabitá oblast ... přestože kolem Horních počernic vede z každé strany jedna dálnice, byl by tam třeba vybudovat i obyčejný obchvat. Bohužel reálné šance na jeho stavbu byly během posledních 10ti let pohřbeny :( Ideální stopa se přímo nabízí: http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133594 ... 45824@z=13

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 15.10.2010 15:49:40
od Sojer
Já Vám dám stopu :o

http://www.presko.cz

Zkuste si pak jít bydlet k nám do HP. speciálně do ulice Kludských!

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 15.10.2010 16:11:55
od MiT
Souhlas, ta trasa vypadá na papíře zajímavě, ale v reálu je tak pro vrtulník - napřed trať na náspu, pak čistička, potom industriální park a nakonec Metrostav. Pod tím zahradnictví, hotel, škola a zázemí cirkusu. Když obchvat, tak snad jedině od Sychrova rovnou na D11 a tam zrušit dálniční známky. Jenže to by napřed muselo existovat pokračování 510 v obou směrech (511, 520). Táhnout přes Beranku trasu mezi HP a Klánovicemi a řídit SSZ se mi příčí.

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 15.10.2010 16:29:35
od mapman
Vždyť Petr taky psal, že:
Petr Pokorný píše:Bohužel reálné šance na jeho stavbu byly během posledních 10ti let pohřbeny
čímž vcelku jasně říká že to nepovažuje dnes za reálné...

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 16.10.2010 16:37:22
od dd
A proč ne tudy a dále po R10? Navíc po dostavbě VR to bude mít přímé pokračování na centrum.

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 17.10.2010 16:33:58
od Michal R
to DD: no však to není nic proti ničemu. Návrh od Petra je důležitý hlavně pro dopravu z centra ven, váš řeší hlavně trasy do města, a to hlavně ve směrech na sever (Pha 8/Pha 9). Nicméně stavby se vzájemně doplňují, lze etapizovat. Nejprve část propojení 601-R10 (dle DD) a posléze obchvat až do ulice Skorkovská (dle Petra).

A teď si rejpnu. Výše uvedená stavba (či stavby dvě) je dost možná príma nápad se zcela jasně prokazatelnými přínosy (doprava i enviro) - ostatně zkuste dnes přejít mimo semafor v Počernicích... Ale tak nějak tušíme, že najít peníze na tuto stavbu bude ještě dlouho problém. A teď ten štouchanec. Ekologické, či spíše ekologistické, organizace se staví jako bojovníci proti stavbám dálničního typu a často mluví o potřebách na místní úrovni, o stavbách obchvatů měst a obcí. A pokud by mysleli svá slova vážně, očekával bych spory typu: ... místo 12km dálnice postavme 15 staveb lokálního významu třebas jako výše uvedená stavba. (prosím opravte mě, já předpokládám, že rozumě postavený obchvat Horních Počernic, jak ho nakreslil Petr, by stál něco málo pod 1 mld. Kč).

To že se tak neděje, je dle mého soudu jedním z důkazů toho, že hlavním motivem oněch organizací je "BÝT PROTI". Tož, sorry za trochu OT.

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 17.10.2010 21:48:41
od dd
Jenomže jednak už bylo řečeno, že dnes ten obchvat není reálný. Jsou tam nově postavené haly a těžko je bude někdo bourat.

Zadruhé při bližším pohledu není třeba obchvat ve smyslu silnice, která odvede tranzit - Počernice lze z obou stran objet po dálnici (D11 a R10). Takže tu dopravu asi tvoří převážně místní a byla by potřeba spíš pořádná sběrná komunikace. Ale na tu tam není prostor a ani to nedopovídá trendu "zklidňování".

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 17.10.2010 22:46:18
od MiT
dd píše:Počernice lze z obou stran objet po dálnici (D11 a R10)
Ne tak docela - na D11 se dá najet jedině na 8. km u Jiren, kdo je blíž k Praze (Zeleneč, Šestajovice), použije spíš II/611 (Náchodskou). Na R10 je názezd u Brandýsa (9. km) a u HP (3. km), ale na ten se nedá "rozumně" dostat - musí se do HP, okolo Kovárny a ulicí Ve Žlíbku, kde 30, příčný práh a nízký podjezd pod tratí. Navíc do ulice Ve Žlíbku ústí přímo výjezd z VGP, takže obsluha těch skladů, pokud nepřijede po dálnici/rychlostnici to má tudy nejblíž ke skladům v Jirnech. Tranzitu skrze HP zase tak málo nebude, protože když se ucpe Chlumecká, tak se za chvíli vytvoří v HP kolona až k Vojické, ne-li k nádraží.
Ta stopa dd má problém u trati (trať je na náspu, který je dost nízký na to, aby se dal podkopat, ale dost vysoký na to, aby most přes trať dominoval širokému dalekému okolí), pak v Čertousích (vede blízko domečků a vilek v klidné části) a nakonec u cirkusů. Leda přestavět výjezd z R10 na kruháč a zaústit to rovnou do něj. Jsme ale už dost OT.

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 25.10.2010 11:21:55
od Mike
Petr Pokorný píše:Ano, každé ráno stojí (zlehka popojíždí) kolona na Štěrboholské radiále a odhadem tak 2x týdně se tato kolona táhne až na km 1 D11. ...
malý fotoseriál z dnešního rána, cesta od ČM směr HK

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 25.10.2010 11:23:20
od Mike
a proože se nemohou přiložit více než 3 soubory, tak jestě pokračování

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 9.11.2010 23:06:34
od MiT
Podle "Nového územního plánu Prahy" http://www.uppraha.cz/uploads/assets/vy ... _07_Kc.pdf o MÚK nejspíš není sporu. I se zatažením dopravy do Klánovic. Podle té malůvky s kruháky by tam musel být zatraceně hustý provoz, když nestačí ty stávající nájezdy z parkovišť plus trojúhelník nebo stopka. :oops:

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 23.5.2018 14:00:19
od Mosquit
ZAHÁJENÍ ÚZEMNÍHO ŘÍZENÍ A POZVÁNÍ K VEŘEJNÉMU ÚSTNÍMU JEDNÁNÍ (konanému 28. června 2018 (čtvrtek) v 9,00 hodin), vyvěšeno na ÚD 21.5.2018
https://www.pocernice.cz/app/uploads/eu ... s/2342.pdf
Stavba zahrnuje nový mostní objekt (nadjezd) v šířkovém uspořádání 3 pruhy s jednostranným
chodníkem a cyklostezkou. Součástí stavby jsou dále dvě kolektorové komunikace podél dálnice D11 a
okrajů prostoru ČS PHM, které umožní jak připojení a odpojení větví budoucí křižovatky, tak i
nájezdy/výjezdy do/z prostorů ČS PHM. Předpokládaná délka kolektorových komunikací s šířkou
vozovky 8 m, včetně odpojovacích a připojovacích úseků, je cca 1450 m. Větve mimoúrovňové
deltovité křižovatky budou vybaveny dvěma malými okružními křižovatkami a jednou křižovatkou
styčnou. Křižovatky tvoří základ pro budoucí navazující komunikace (komunikační propojení II/611 -
D11 a komunikační propojení D11 - Klánovice)

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Napsal: 20.6.2018 11:30:59
od balance