MÚK a komunikační spojka Beranka
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
na prodloužení k D10 bych si nechal zajít chuť, tam to není kudy procpat.
http://www.konhefr.cz/projekt/konhefrovy-domy/ už se staví...
spojka (I/12)-D11-D10 bude spíš na úrovni II/101, až se dokončí přeložky.
http://www.konhefr.cz/projekt/konhefrovy-domy/ už se staví...
spojka (I/12)-D11-D10 bude spíš na úrovni II/101, až se dokončí přeložky.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Což bude "na svatého Dyndy", např. obchvat Jiren není v krajských plánech na příštích 5 let vůbec zmíněn - prostě se s ním nepočítá.Mosquit píše:spojka (I/12)-D11-D10 bude spíš na úrovni II/101, až se dokončí přeložky.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Obchvaty všech těch vesnic okolo Prahy stejně nebude kudy vést, protože největší slovo budou mít stovky obyvatel satelitů než pár desítek původních obyvatel podél silnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Střevočeši no. Možná jim ale osladí levé odbočení v Újezdě.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Můžete to rozvést?Geo píše:... odbočení v Újezdě.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
předpokládám, že myslí tohle
https://goo.gl/maps/2rijotgKkp7qEsrY8
https://goo.gl/maps/2rijotgKkp7qEsrY8
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Ano, to jsem si myslel. Často tudy jezdím, ale co se s křižovatkou má dít?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Beranka je typickým příkladem toho, jak by se to dělat nemělo. Nebo spíš chci říct dělat opatrně. Každá nově přidaná MÚK dálnici zbržďuje a zvyšuje nebezpečí, obzvlášť nájezdy vybudované u obchodních center a nových sídel.
V zemích, kde jsou kvůli mýtnicím nájezdy hodně daleko od sebe sice prskáte, když musíte jet podél dálnice i desítky kilometrů, než na ní konečně můžete najet, ale má to své výhody. Jednoznačně správce dálnice dává najevo, že dálnice je určena pro dálkovou dopravu, takže není zaplevelena jako u nás místní, často pomalejší dopravou. A nemusíte tak často jako u nás před každým nájezdem dávat pozor na najíždějící vozidla.
Developeři by rádi více sjezdů z dálnice, protože pokud se v Praze nejlépe prodávají byty u metra, za Prahopu to platí o domech u nájezdu
V zemích, kde jsou kvůli mýtnicím nájezdy hodně daleko od sebe sice prskáte, když musíte jet podél dálnice i desítky kilometrů, než na ní konečně můžete najet, ale má to své výhody. Jednoznačně správce dálnice dává najevo, že dálnice je určena pro dálkovou dopravu, takže není zaplevelena jako u nás místní, často pomalejší dopravou. A nemusíte tak často jako u nás před každým nájezdem dávat pozor na najíždějící vozidla.
Developeři by rádi více sjezdů z dálnice, protože pokud se v Praze nejlépe prodávají byty u metra, za Prahopu to platí o domech u nájezdu
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Tak zrovna Beranka není tak špatný příklad. Dálnice bude 3+3, dlouhé kolektory, již existující odpočívka, takže se vlastně nic zásadního nezmění, naopak bezpečnost se možná i zvýší. Navíc je to poměrně potřebný obchvat Počernic
Jinak k cenám. To o levnějších domech platí trochu dále od Prahy. Zejména Praha Klánovice nebo Šestajovice nejsou typická "šetřící" lokace. Není to nic ve stylu, prodám v Praze normální byt a koupím si vilu s krásnou zahradou na kraji. Když se podíváte třeba na letecký pohled Nehvizd a konkrétně jihovýchod, nebo jih Zelenče, tak to jsou spíš byty s kouskem trávy, než domy se zahradou. A to je spíš otázka toho, že chci bydlet trochu v přírodě a mimo městský ruch(asi s dětmi), než nějaké šetření. Psal to Mosquit, ty "domky" na jihu Zelenče za 12 mega a to stejné ty domky v Nehvizdech.
OT přesunuto sem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=7153 Jirka L.
Jinak k cenám. To o levnějších domech platí trochu dále od Prahy. Zejména Praha Klánovice nebo Šestajovice nejsou typická "šetřící" lokace. Není to nic ve stylu, prodám v Praze normální byt a koupím si vilu s krásnou zahradou na kraji. Když se podíváte třeba na letecký pohled Nehvizd a konkrétně jihovýchod, nebo jih Zelenče, tak to jsou spíš byty s kouskem trávy, než domy se zahradou. A to je spíš otázka toho, že chci bydlet trochu v přírodě a mimo městský ruch(asi s dětmi), než nějaké šetření. Psal to Mosquit, ty "domky" na jihu Zelenče za 12 mega a to stejné ty domky v Nehvizdech.
OT přesunuto sem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=7153 Jirka L.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Asi sem - Klánovická spojka potřebuje novou dokumentaci pro EIA.
https://www.praha-klanovice.cz/e_downlo ... d0IGrBJPF4
https://www.praha-klanovice.cz/e_downlo ... d0IGrBJPF4
Na základě výše uvedeného, jako příslušný úřad požadujeme přepracování dokumentace EIA podle § 8 odst. 5.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Což je labutí píšeň celého projektu. S Klánovickou spojkou se tedy můžeme rozloučit.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Za sebe doufám, že tohle neovlivní MÚK Beranka a alespoň napojení na II/611 bude postaveno.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Souhlas s Mosquitem. Taky doufám. Podle mě je tohle hlavním účelem MÚK Beranka, tedy jakýsi obchvat Horních Počernic, kde ulice Náchodská (hlavní ul. ve směru na Prahu) je většinu dne dopravou přetížená. Ve špičkách jsou tam pomalu popojíždějící kolony.
Jinak Klánovičtí NIMBYsté by zasloužili odpojit od dopravy, např. protitankovými zátarasy . Když tedy nechtějí, aby jim sousedi jezdili okolo, ať tedy sami taky nikam nejezdí sousedům pod okny.
Jinak Klánovičtí NIMBYsté by zasloužili odpojit od dopravy, např. protitankovými zátarasy . Když tedy nechtějí, aby jim sousedi jezdili okolo, ať tedy sami taky nikam nejezdí sousedům pod okny.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Klánovická spojka je podle mě spíš taková vedlejší odbočka, hlavní význam tam je to napojení na 611. I kdyby se nikdy nepostavila, tak ŘSD nemá moc důvod Beranku nestavět. Jestli se nepletu, tak se ještě mluví o napojení Beranky na Xaverov, takže by i z Jihu nějakou funkci měla. A obchvat Počernic je dostačující přínos.
Jinak Klánovická spojka je taková kuriózní stavba, kdy vlastně nikdo neví, proč se má stavět, a působí to, že jí vlastně ani nikdo stavět nechce. A jestli jsem to dobře zachytil, tak dokonce podle dopravních modelů má způsobit nárůst dopravy prakticky všude(nárůst v Klánovicích, Šestajovicích, Újezdě) a pokles vlastně jenom na Poděbradské jak směrem do Prahy tak k D11. To vypadá jako špatný výsledek, nárůst ve 3 obcích a pokles na poli. Plus ještě přichází do hry další prvek a to potencionální výstavba okolo nové silnice, která by do budoucna bez ní asi nepřipadala v úvahu. Zatím je v plánech menší trojúhelník na severozápadě Klánovic, který se už měl stavět mnohem dříve, ale jenom za předpokladu, že se kompletně napojí na Klánovice(sítě, silnice atd), bez cesty přes dálnici. Částečně zakopaný pes je v tom, že zastavěné území Klánovic je prakticky vše, co jsou Klánovice(plus les), pole směrem k D11 jsou Počernice, směrem Šestajovice jsou Šestajovice. V případě pole k Počernicím by to vlastně bylo napojeno na Klánovice, od Počernic to bude odděleno VRT i D11, ale pravomoce a daně z toho budou plynout do Počernic.
Takže to není úplně typický Nimbysmus, protože to nakonec působí tak, že moc pozitiva nejsou a je skoro jedno, že se to nepostaví. Pak z toho skoro zbývá jen ten luxus, že každá obec bude mít svůj čistý přístup na dálnici.
Jinak Klánovická spojka je taková kuriózní stavba, kdy vlastně nikdo neví, proč se má stavět, a působí to, že jí vlastně ani nikdo stavět nechce. A jestli jsem to dobře zachytil, tak dokonce podle dopravních modelů má způsobit nárůst dopravy prakticky všude(nárůst v Klánovicích, Šestajovicích, Újezdě) a pokles vlastně jenom na Poděbradské jak směrem do Prahy tak k D11. To vypadá jako špatný výsledek, nárůst ve 3 obcích a pokles na poli. Plus ještě přichází do hry další prvek a to potencionální výstavba okolo nové silnice, která by do budoucna bez ní asi nepřipadala v úvahu. Zatím je v plánech menší trojúhelník na severozápadě Klánovic, který se už měl stavět mnohem dříve, ale jenom za předpokladu, že se kompletně napojí na Klánovice(sítě, silnice atd), bez cesty přes dálnici. Částečně zakopaný pes je v tom, že zastavěné území Klánovic je prakticky vše, co jsou Klánovice(plus les), pole směrem k D11 jsou Počernice, směrem Šestajovice jsou Šestajovice. V případě pole k Počernicím by to vlastně bylo napojeno na Klánovice, od Počernic to bude odděleno VRT i D11, ale pravomoce a daně z toho budou plynout do Počernic.
Takže to není úplně typický Nimbysmus, protože to nakonec působí tak, že moc pozitiva nejsou a je skoro jedno, že se to nepostaví. Pak z toho skoro zbývá jen ten luxus, že každá obec bude mít svůj čistý přístup na dálnici.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Středočeský kraj pozastaví přípravu projektu takzvané Klánovické spojky
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/klano ... zpravy_zuf
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/klano ... zpravy_zuf
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Nový leták z 7/2021
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/511 ... eranka.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/511 ... eranka.pdf
Probíhá projednání čistopisu DSP s dotčenými orgány státní správy (stav k 07/2021). Předpoklad podání žádosti o vydání SP je v 08/2021.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Leták z 9/2021 potvrzuje, že v srpnu došlo k podání žádosti o vydání SP.
Jak je na tom vlastně příprava toho napojení na II/611, to není součástí stavby, ne? Aby nám pak nezůstala MÚK, kde se dá jen najet na opačný směr D11 a na odpočívku, ale nikam dál...
Jak je na tom vlastně příprava toho napojení na II/611, to není součástí stavby, ne? Aby nám pak nezůstala MÚK, kde se dá jen najet na opačný směr D11 a na odpočívku, ale nikam dál...
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Zároveň byla vypsána (a zadána) veřejná zakázka pro přípravu podlimitní EIA pro rozšíření odpočívky vpravo.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/424571
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/424571
- Přílohy
-
- beranka.jpg (238.29 KiB) Zobrazeno 6944 x
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
aspoň něcoMosquit píše:...
Aby nám pak nezůstala MÚK, kde se dá jen najet na opačný směr D11 a na odpočívku, ale nikam dál...
takový malý návrat do dob, kdy to šlo
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Ona by pořádná odpočívka před D0 měla jistě své opodstatnění, když se toho na D0 moc neplánuje...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Posuzovaná odpočívka je ale vpravo, tedy směr Hradec. Levá má hotovou studii, ale je již indikován odpor obcí, které směrem k dálnici mají naplánovanou obytnou zástavbu...
Na D0 se plánuje, ale je to absolutně neprůchozí.
Na D0 se plánuje, ale je to absolutně neprůchozí.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
To já vím. To byl jen povzdech, že na jedné straně se má rozšiřovat, na druhé to nepůjde, má tam být most, ale pro účel odpočívky využít nepůjde.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Odpor obcí je zase jen něčí výkřik do tmy a lidi se toho hned chytnou, aniž by znali situaci. Ta odpočívka tam už stojí dnes, nebude se budovat nic nového, jen rozšířit. A právě rozšíření a celková přestavba by jim naopak mohla pomoci. Obce nejen tady si mohou "nadiktovat" různé požadavky, jako protihlukové valy, pás zeleně, jiné osvětlení. Plánovat obytnou zástavbu směrem k dálnici dokáže jen blázen a pokud zde plánují budovat jen služby a sklady, pomůže to dálnici ještě více odhlučnit.
S tímhle naším českým přístupem k odpočívkam budeme první stát na světě, co bude nucen budovat odpočívky v podzemí. Vlastně prvním už je Norsko, ale trošku z jiného důvodu
S tímhle naším českým přístupem k odpočívkam budeme první stát na světě, co bude nucen budovat odpočívky v podzemí. Vlastně prvním už je Norsko, ale trošku z jiného důvodu
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Honey72: Teď nevím, jestli jsme to pochopil správně, že Martin o tom odporu obcí jenom něco plácá bez místní znalosti, nebo obce plácají bez místní znalosti odpor? Zrovna před několika dny jsem zaznamenal, že se zpracovává „Územní studie Horní Počernice – východ“ https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... pj7GReSmqs.
Takže Martin mluví o věci co je reálná.
Vzhledem ke složitosti vkládat sem obrázky házím jenom označenou plochu z mapy.cz https://mapy.cz/s/jamakubera
Takže Martin mluví o věci co je reálná.
Vzhledem ke složitosti vkládat sem obrázky házím jenom označenou plochu z mapy.cz https://mapy.cz/s/jamakubera
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Já bych udělal pořádnou jednostrannou odpočívku jako je třeba Deutsch Wagram na S1 u Vídně, ať si tu druhou stranu klidně rozvíjejí.