Magistrát hlavního města Prahy, odbor stavebního řádu, jako příslušný správní orgán oznamuje pokračování v odvolacím řízení vedeném proti rozhodnutí Úřadu městské části Praha 20, odboru výstavby a územního rozvoje spis.zn. SZ MCP20 011635/2017, č.j.MCP20 013022/2018/OVUR/Kr ze dne 10.8.2018, kterým byla umístěna stavba mimoúrovňové křižovatky v km 3,2, dálnice D11 - "D11-MÚK Beranka" na pozemcích v katastrálním území Horní Počernice.
MÚK a komunikační spojka Beranka
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
https://www.pocernice.cz/urad/uredni-deska/2286/
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Aktuální leták:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/511 ... eranka.pdf
"K získání pravomocného ÚR došlo 22. 6"
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/511 ... eranka.pdf
"K získání pravomocného ÚR došlo 22. 6"
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Chybička se vloudila:
Okružní křižovatka jih bude čtyřramenná s vnějším
průměrem 45. Stejný průměr bude mít také okružní
křižovatka jih, která bude tříramenná.
Okružní křižovatka jih bude čtyřramenná s vnějším
průměrem 45. Stejný průměr bude mít také okružní
křižovatka jih, která bude tříramenná.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
adamosi, nebude jedna z nich přece jen SEVER ?
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
přímo se to nabízí
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Znamená to tedy, že magistrát to odvolání zamítnul, nebo jak to kluci vyřešili?
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Ano, odvolání byla zamítnuta (jako pozdě podaná ...)
https://edesky.cz/dokument/3965757
https://edesky.cz/dokument/3965757
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Vypracovává se "Odpočívka Beranka D11 - Vyhledávací studie"
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/13571800
ŘSD si objednalo "D11 MUK Beranka – zpracování podkladu pro účely prodloužení stanoviska dle zákona č.100/2001 Sb"
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/13199044
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/13571800
ŘSD si objednalo "D11 MUK Beranka – zpracování podkladu pro účely prodloužení stanoviska dle zákona č.100/2001 Sb"
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/13199044
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Nevím proč se to k té odpočívce jmenuje vyhledávací studie, když místo je dané a má jít o rozšíření stávájící odpočívky vlevo.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Aktualizovaný leták k 10/2020
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/511 ... eranka.pdf
nevím, zda se tam vůbec něco změnilo...
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/511 ... eranka.pdf
nevím, zda se tam vůbec něco změnilo...
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
a k tomu dodám:krtek700 před 2 lety píše:Klánovická spojka a podklady pro EIA.
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_STC2221
Nemáte to někdo prostudováno, nebo jste znalí, kde a zda vůbec lze v tomto dohledat něco o vztahu k VRT?
Na výše uvedeném odkaze už je i nová dokumentace pro EIA, včetně vyjádření ke kolizi s VRT.úřední desky píše:Vážení občané,
Dne 10. 3.2021 bylo do datové schránky ÚMČ Praha 20 doručeno oznámení o zahájení posuzování záměru
„Klánovická spojka“ na životní prostředí.
Zkráceně:
Záměr stavby KS je v přímé kolizi s VRT a bude nutná úprava její trasy v oblasti křížení
v podobě nadjezdu nad tratí VRT. Dle vyjádření SŽDC (viz příloha H.6) se v současnosti
předpokládá, že je nereálné budovat přemostění v předstihu před výstavbu VRT. S ohledem na
uvažovanou realizaci VRT v letech 2025-2028 je nutné tuto skutečnost respektovat s tím, že v
místě křížení nevznikne nic, co by budoucí realizaci VRT nějak významně ztížilo
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Uvedené vyjádření SŽDC si laicky překládám takto:
"My tam chceme za 4 roky začít stavět VRT, ať vás ani nenapadne tam něco postavit dřív".
při tom ono zahájení za 4 roky beru jako "velmi ale opravdu VELMI" optimistické.
Jen mi jaksi nedochází jak to souvisí s posuzováním vlivů na životní prostředí.
"My tam chceme za 4 roky začít stavět VRT, ať vás ani nenapadne tam něco postavit dřív".
při tom ono zahájení za 4 roky beru jako "velmi ale opravdu VELMI" optimistické.
Jen mi jaksi nedochází jak to souvisí s posuzováním vlivů na životní prostředí.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
2 MPMP : Omlouvám se, ale tvůj výraz "velmi ale opravdu velmi optimistické" bych nahradil výrazem "zcela nereálné"...
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
protože správné znění je
my tam chceme - možná - někdy něco postavit, tak ať tam pro nás zbude místo
zatím sice nevíme, co to bude, ale prostě to něco bude
zbytek už dle MPMP
my tam chceme - možná - někdy něco postavit, tak ať tam pro nás zbude místo
zatím sice nevíme, co to bude, ale prostě to něco bude
zbytek už dle MPMP
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Pánové a není to tak, že železnice upozorňují, že jim přes trasu povede VRT? Pokud se nepletu, tak s tím prostě na tvrdo nepočítají a mají tam naplánováno normální silnici v úrovni terénu. V ideálním případě by to znamenalo, že se Spojka dokončí a za rok zase rozkope.
A upřímně, zase to není komunikace, která by nemohla počkat pár let, aby se ten úsek dělal souběžně s VRT.
Ona hlavně i samotná příprava Spojky se bude dost pravděpodobně prodlužovat, jelikož postoje obcí nejsou přívětivé(Praha stavbu chce, Praha-Klánovice ne; investor Stč. kraj-obec Šestajovice neutrální, lidé nechtějí) a vzhledem k tomu, že se to prakticky týká pouze těchto 2 obcí, tak očekávám jednání.
A upřímně, zase to není komunikace, která by nemohla počkat pár let, aby se ten úsek dělal souběžně s VRT.
Ona hlavně i samotná příprava Spojky se bude dost pravděpodobně prodlužovat, jelikož postoje obcí nejsou přívětivé(Praha stavbu chce, Praha-Klánovice ne; investor Stč. kraj-obec Šestajovice neutrální, lidé nechtějí) a vzhledem k tomu, že se to prakticky týká pouze těchto 2 obcí, tak očekávám jednání.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Já z toho teda spíš pochopil, že by i byla snaha postavit tam něco "s přípravou na VRT", ale v té odpovědi je, že mimoúrovňové křížení v předstihu stavět nelze.
A zásadně nesouhlasím s tím, aby se dopravní stavba odkládala jen proto, že ji má křížit VRT od které existuje zatím pouze "ideový plán", protože to zamená, že se bude moci začít s přípravou až bude ta VRT. A víme jak dlouho u nás příprava trvá.
A zásadně nesouhlasím s tím, aby se dopravní stavba odkládala jen proto, že ji má křížit VRT od které existuje zatím pouze "ideový plán", protože to zamená, že se bude moci začít s přípravou až bude ta VRT. A víme jak dlouho u nás příprava trvá.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Pane kolego, já to trochu otočím. VRT nebude v provozu ani za 15 let, takže Beranka by se mohla za 20 let začít připravovat...
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Já si naopak myslím, že VRT (tím myslím tedy zárodek, tedy VRT Polabí, tedy novou trať Běchovice-Poříčany/Sadská) se začne stavět dřív než Klánovická spojka.
Spojku bude stavět město za své, a bude trpět sníženým výběrem daní, nepůjde na to čerpat dotace, atd.
Naopak VRT bude propagována státem, Evropou, možná na ni půjde čerpat nějaký "po-covidový fond obnovy" apod.
U Klánovické spojky jsme ve fázi zahájení posuzování EIA. VRT je ve fázi přípravy dokumentace pro EIA a ÚR zároveň (s očekávaným dokončením dokumentace pro ÚR v první polovině 2022).
Něco jiného je MÚK Beranka, tam se očekává vydání SP letos, to se postaví určitě dřív.
Spojku bude stavět město za své, a bude trpět sníženým výběrem daní, nepůjde na to čerpat dotace, atd.
Naopak VRT bude propagována státem, Evropou, možná na ni půjde čerpat nějaký "po-covidový fond obnovy" apod.
U Klánovické spojky jsme ve fázi zahájení posuzování EIA. VRT je ve fázi přípravy dokumentace pro EIA a ÚR zároveň (s očekávaným dokončením dokumentace pro ÚR v první polovině 2022).
Něco jiného je MÚK Beranka, tam se očekává vydání SP letos, to se postaví určitě dřív.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
V základu souhlas s Mosquitem, nerad bych si na to vsadil, ale VRT v tomto úseku není tak daleko, jak si myslíte.
Na druhou stranu bych si ale rozhodně nevsadil na to, že se Klánovická spojka vůbec bude stavět.
Mosquita ještě opravím, že spojka není stavba Prahy, ale Středočeského kraje.
Navíc pokud by vůbec měla Klánovická spoja správně fungovat, tak musí být hotova přeložka silnice I/12 okolo Újezda a Běchovic, aby se nestala alternativou k ráno ucpané I/12.
VRT x KS: VRT bude v těchto místech v řázezu a ještě k tomu v oblouku, takže stavět tam přemostění ve stylu, vyhneme se celému úseku je dost odvážné. Mohlo by se stát, že nakonec VRT bude v takovém zářezu, že nebude potřeba nějaké velké přemostění, ale postavíme tam kvůli KS most naprosto zbytečně dlouhý a vysoký. Podle mě pokud nebude přesný projekt na VRT, tak nemá smysl projektovat přesně přemostění KS. Pokud by se začala stavět KS dříve, tak by v té určité části asi museli udělat prostor i pro VRT.
Na druhou stranu bych si ale rozhodně nevsadil na to, že se Klánovická spojka vůbec bude stavět.
Mosquita ještě opravím, že spojka není stavba Prahy, ale Středočeského kraje.
Navíc pokud by vůbec měla Klánovická spoja správně fungovat, tak musí být hotova přeložka silnice I/12 okolo Újezda a Běchovic, aby se nestala alternativou k ráno ucpané I/12.
VRT x KS: VRT bude v těchto místech v řázezu a ještě k tomu v oblouku, takže stavět tam přemostění ve stylu, vyhneme se celému úseku je dost odvážné. Mohlo by se stát, že nakonec VRT bude v takovém zářezu, že nebude potřeba nějaké velké přemostění, ale postavíme tam kvůli KS most naprosto zbytečně dlouhý a vysoký. Podle mě pokud nebude přesný projekt na VRT, tak nemá smysl projektovat přesně přemostění KS. Pokud by se začala stavět KS dříve, tak by v té určité části asi museli udělat prostor i pro VRT.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Pánové, souhlasím s oběma, ale v ČR to, bohužel, znamená pro Klánovickou spojku doslova: "ruce z prken, zastavte přípravu, čeká se na VRT". Jak rád bych se mýlil.
Mně nevadí, že se KS bude stavět až po VRT. To je celkem logické. Mně ale vadí, že se nesmí posuzovat vliv KS na životní prostředí dokud nebude stát VRT! A to proto, že jakékoli dnes neznámé přemostění VRT má výrazný dopad do EIA.
Tak a teď mě přesvědčtě, že uvedené stanovisko SŽDC neznamená v reálu kompletní zastavení přípravy procesu EIA pro KS. A dokud nebude EIA, tak se ty obce nemají o čem dohadovat, protože jim jde o konkrétní řešením, nikoliv o "idee".
Mně nevadí, že se KS bude stavět až po VRT. To je celkem logické. Mně ale vadí, že se nesmí posuzovat vliv KS na životní prostředí dokud nebude stát VRT! A to proto, že jakékoli dnes neznámé přemostění VRT má výrazný dopad do EIA.
Tak a teď mě přesvědčtě, že uvedené stanovisko SŽDC neznamená v reálu kompletní zastavení přípravy procesu EIA pro KS. A dokud nebude EIA, tak se ty obce nemají o čem dohadovat, protože jim jde o konkrétní řešením, nikoliv o "idee".
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
A jak je to bez mostu s tou EIU, několikrát se v dokumentu logicky nachází připomínka souběhu KS a VRT v různých procesech posuzování vlivu na přírodu. Přišlo mi, že je to tak psáno a i logika by s tím souhlasila, že by se EIA u obou měla dělat dohromady ne? Nebo pak některá opatření vzhledem k přírodě společně dořešit. V tomhle konkrétním případě mi příjde naprosto v pořádku, že by se lehce vyčkávalo na významější stavbu(vzhledem k blízkosti fází přípravy a "neduležitosti KS")MPMP píše:Pánové, souhlasím s oběma, ale v ČR to, bohužel, znamená pro Klánovickou spojku doslova: "ruce z prken, zastavte přípravu, čeká se na VRT". Jak rád bych se mýlil.
Mně nevadí, že se KS bude stavět až po VRT. To je celkem logické. Mně ale vadí, že se nesmí posuzovat vliv KS na životní prostředí dokud nebude stát VRT! A to proto, že jakékoli dnes neznámé přemostění VRT má výrazný dopad do EIA.
Tak a teď mě přesvědčtě, že uvedené stanovisko SŽDC neznamená v reálu kompletní zastavení přípravy procesu EIA pro KS. A dokud nebude EIA, tak se ty obce nemají o čem dohadovat, protože jim jde o konkrétní řešením, nikoliv o "idee".
Co přesně by se muselo měnit, kdyby se přišlo na to, že se KS bude muset k D11 přiblížit trochu jinak, než bylo zatím plánováno. Pokud se nepletu, tak KS snad nemá ani Praha, ani Šestajovice v územním plánu. A byl by to pohyb v rámci jednoho pole maximálně o pár set metrů.(zase tak velký prostor k výmyslům tam není)
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Vy tu všichni děláte, jak kdyby se v CZ nidky nestalo že by se sešli dva záměry v území.krtek700 píše:V základu souhlas s Mosquitem, nerad bych si na to vsadil, ale VRT v tomto úseku není tak daleko, jak si myslíte.
Na druhou stranu bych si ale rozhodně nevsadil na to, že se Klánovická spojka vůbec bude stavět.
Mosquita ještě opravím, že spojka není stavba Prahy, ale Středočeského kraje.
Navíc pokud by vůbec měla Klánovická spoja správně fungovat, tak musí být hotova přeložka silnice I/12 okolo Újezda a Běchovic, aby se nestala alternativou k ráno ucpané I/12.
VRT x KS: VRT bude v těchto místech v řázezu a ještě k tomu v oblouku, takže stavět tam přemostění ve stylu, vyhneme se celému úseku je dost odvážné. Mohlo by se stát, že nakonec VRT bude v takovém zářezu, že nebude potřeba nějaké velké přemostění, ale postavíme tam kvůli KS most naprosto zbytečně dlouhý a vysoký. Podle mě pokud nebude přesný projekt na VRT, tak nemá smysl projektovat přesně přemostění KS. Pokud by se začala stavět KS dříve, tak by v té určité části asi museli udělat prostor i pro VRT.
Jen na VRT Polabí je těch kolizí asi 6 nebo 7.
Takové křížení s D0 511 je o dost náročnější.
V zářezů půjde VRT na Brno, ale cca 0,7km před křížením s KS ji vrchem přechází jedna z kolejí VRT na HK, tak aby pak Brněnská VRT vedla středem a HK na vnějších stranách. Nejspíš aby vedly stejné směry vedle sebe a šli prospojkovat. Takže i když bude Brněnská kousek předtim v tunelu, tak v místě křížení s KS bude Hradecká trať o dost výš.
Žádný problém v tom ale není. Prostě se to zkoordinuje.
Dá se předpokládat, že do léta, nejpozději konce prázdnic bude trasa VRT daná. Takže je celkem jasné kdo se bude přizpůsobovat komu a i kdo bude dřív (minimálně v projekční fázi). Prostě se projektanti obou staveb domluví nebo si projektant KS převezme od projektantů MMD již hotové řešení. Jednání kolem toho určitě proběhne spousta, takže se nebojte že se to nezkoordinuje.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Hlavně ať postaví aspoň spojku na II/611.
Aby to nedopadlo tak, že se postaví MÚK Beranka, a ta zůstane jako nepoužitelné torzo bez napojení ...
Aby to nedopadlo tak, že se postaví MÚK Beranka, a ta zůstane jako nepoužitelné torzo bez napojení ...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: MÚK a komunikační spojka Beranka
Když se to tak vezme, tak by to spojení s 611 úplně stačilo a každá "vesnice" mít s dálnicí spojení nemusí. Obzvlášť, když ho vůbec nechce A pak to hezky prodloužit až k D10 .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023