1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od mstitek »

Ladi píše:No hlavně vzhledem k tomu, že 5 měsíců od "zahájení" ani nehrábli a po dohodě skončí o měsíc drív značí jen jedno a to, že doba výstavby je zbytečně dlouhá. Nebo to projektanti zkalkulují cenu a vyjde jim tak dlouhá doba výstavby? Podle mě by se mělo tlačit i na rychlost výstavby.
Tak to záleží co se mělo v těch prvních měsících dělat. Jestli se do toho počítá i zima, kdy se nic nedělá a pak ještě práce, které už netřeba dělat, tak to zas tak divný být nemusí.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od evilcleaner »

no byly doby kdy se tady diskutovalo fundovaněji :( nevím, jak přesně na této zakázce, ale běžně je v harmonogramu tříměsíční pauza v zimní sezoně co se stavebních prací týče, za zimu se toho skutečně moc nepostaví - proto jde zde "opticky" zkrátit doba výstavby. mnohem více je důležité projektování realizační dokumentace a to se dost pravděpodobně odehrává a není to samozřejmě vůbec vidět. RDS (a technologické předpisy, kontrolní a zkušební plány) na jednotlivé objekty, resp. jejich části dnes často trvá schválit dlouhé měsíce a bez nich můžete dělat maximálně skrývky a kácení.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Benedikt
Příspěvky: 154
Registrován: 6.1.2019 21:02:03
Bydliště: D11

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Benedikt »

[quote="evilcleaner"]no byly doby kdy se tady diskutovalo fundovaněji :( nevím, jak přesně na této zakázce, ale běžně je v harmonogramu tříměsíční pauza v zimní sezoně co se stavebních prací týče, za zimu se toho skutečně moc nepostaví - proto jde zde "opticky" zkrátit doba výstavby. mnohem více je důležité projektování realizační dokumentace a to se dost pravděpodobně odehrává a není to samozřejmě vůbec vidět. RDS (a technologické předpisy, kontrolní a zkušební plány) na jednotlivé objekty, resp. jejich části dnes často trvá schválit dlouhé měsíce a bez nich můžete dělat maximálně skrývky a kácení.[/quote]
Nevím, jak se tu diskutovalo dříve, ale když to tady procitam, je to tady jeden nesmysl vedle druhého :/

[quote="Atos"]Benedikt: Pinus: Řekl bych, že ani vy ani mnozí novináři, ale před první reakcí dokonce ani ředitel ŘSD Kroupa (jehož[i] "první reakci" [/i]pouštějí stále dokola v TV) jste si dobře nepřečetli inkriminované smlouvy. Dodavatel měl přeci povinnost držet cenu jeden rok, stavba byla předána cca s měsíčním zpožděním a tak od vypracování nabídky uběhlo více než 13 měsíců. dd: ... dodavatel má tedy na úpravu nabídky dle podepsaných smluv právo.

Někdo by mohl namítnout, že pár měsíců před oficiálním předáním stavby (myslím někdy v srpnu) teprve podepsali smlouvu, ale moje zkušenost se soutěžemi je taková, že smlouva je ze strany dodavatele podepsána již v době podání nabídky a to ještě bez jakékoliv diskuze, takže v tom srpnu smlouvu zřejmě už jen potvrdilo ŘSD. ....[/quote]
Myslím, že GŘ Kroupa ví, co je obsaženo ve smlouvách se Zhotovitelem, pokud by nevěděl, bylo by něco opravdu špatně. Smlouva je podepsána všemi uchazeči při podání tuším, nevěřím ale, že před podepsáním smlouvy za Objednatele není nějaké jednání, jestli třeba o tu zakázku po 13 měsících mají stále zájem.
Co se týče valorizace, nic o ní a jejim nároku ve FIDICu není. Buď se u ní na stavbě počítá, nebo ne ... u posledních smluv se s valorizaci tuším nepočítalo.
Co se týče termínu, tak bych nějaké zdržení taky neřešil. Pro FIDIC je podstatné oznámit termín zahájení prací (pod-clanek 8.1) o staveništi se tam nic nepíše, první měsíce se stejně většinou na stavbě nepracuje a dělají se RDS, tepře a kzp (což tedy může Zhotovitel dělat). Podle něčeho se musí jet a ty podrobné výkresy musí Zhotovitel udělat. Přes zimu se také nestaví, tak se začne v březnu, jako by se nic nestalo. Staveniště jako takové nemusí být předáno.
Zadání je přesně na měsíce, na které musí Zhotovitelé nějak ty zakázky nacenit a projektant PDPS neví, za kolik zimnich přestávek se bude stavět, tak tam musí být nějaké rezervy.
Fytko
Příspěvky: 1
Registrován: 15.2.2019 0:26:56

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Fytko »

Souhlasím s Benediktem.

Těch cca 149 mil. Kč navíc je úprava ceny ( valorizace) stavebních prací za 13 měsíců od podání nabídky.
tato stavba byla soutěžena bez možnosti valorizace, takže zhotovitel si tímto srovnal nabídkové ceny za 13 měsíců jím nezaviněného zdržení.

Co se týká 6 ZBV za archeologické práce, půjde o úpravu cen položkového soupisu prací objektu " příprava staveniště" . Je potřeba si uvědomit , že zhotovitel je při fakturaci prací vázán položkovým soupisem prací. Pokud se tedy staveniště nachází v jiném stavu než definoval soutěžní soupis prací není možno tyto práce fakturovat.

Pro příklad . Zhotovitel měl sejmou plošně ornici ( provádí se dozerem) tuto naložit a odvést na místo trvalého uložení. Pokud na stavě zůstaly hromady sejmuté ornice po archeolozích odpadá zhotoviteli nutnost sejmutí a provede pouze naložení a odvoz. Ale to je jiná položka soupisu prací !!!! Takže do doby úpravy nabídkového soupisu prací nemůže zhotovitel tyto práce vyfakturovat, defacto dotuje stát.
Předpokládám, že zhotovitel si chtěl tyto úpravy s ŘSD vyjasnit hned na začátku.

Kam až to dospělo je věc jiná
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od kot »

Kdopak jezdí pravidelně okolo 1106 ? Dneska by podle dodatku měly nejpozději začít práce na výstavbě. Děje se tam něco ? Alespoň nějaká kadibudka - jako předtím na 1107. :lol: Či něco podstatnějšího ? díky
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Atos »

Včera byl cca uprostřed úseku 1106, myslím že u odbočky na Neděliště, zaparkován buldozer, bagr a 3 buňky. Tak snad ...
Šefel
Příspěvky: 188
Registrován: 13.9.2016 21:45:16

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Šefel »

V pátek jsem tam také zahlédl nějakou techniku. Zdálo se mi, že i na konci 1106 u Arkusu - že to byly jiné stroje než má Porr na 1107. Jaro se hlásí o slovo, tak se může začít makat.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Jirka L »

kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od kot »

Díky pánové za upřesnění a novinky. Vaše zprávy byly plně potvrzeny krátkou zprávou v rádiu. Tak jak píše Atos : tak snad...
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od bumbik »

Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Honey72 »

Myslím, že po tom "průšvihu" si to novináři nenechali ujít a pěkně by si to vychutnali :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
milanek
Příspěvky: 200
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od milanek »

Tak dnes jsem viděl prvních 6 kousků v akci, konkrétně 2 ks bagrů, 1 ks dodávky a 3 ks žlutých vest. ;)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od kot »

2 kusy bagrů a 0 kusů :shock: náklaďáků :lol: . Tak snad to opravdu začíná...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Honey72 »

Snad tam ty žluté vesty jen neprotestovaly jak v Paříži :-) Úplně tento ochranný prostředek postrádá původní účel. Vestu nosí kdejaký demonstrant, antikonfliktní team, cyklista a nikdo s krumpáčem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od JirkaS »

Komické je, když si je tady na sebe brali komanči. Aspoň měli zůstat u své rudé :-)
Ladi
Příspěvky: 59
Registrován: 29.8.2018 0:26:47

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Ladi »

Je na čase něco začít dělat, ale podle vlažného nástupu Eurovie je zřejmé, že stavba nebude hotova dřív než je ve smlouvě. Do nástupu zimy tam dělali pěkně zostra.
Eurovia své stroje moc nevytěžuje. Jinak by nenechali stát bagr 5 měsíců bez hnutí. Vidím ho vždycky když jedu na Jaroměř. U Trotiny odbočka na Rodov u ž. přejezdu tam stojí stále ve stejné poloze.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od kot »

Není to spíše "zapomenutý" bagr, který tam zůstal po firmě co prováděla skrývku pro ZAV ?
milanek
Příspěvky: 200
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od milanek »

Sice tam jsou jen dva bagry a buldozer, ale jako dneska bych to tipnul na vyčištěných 100 m budoucí dálnice od zbytků skrývky se zahrnutýma dírama po archeolozích, takže rozhodně tempo sice není drtivé, ale rozhodně tam nestojí jen tak zbůhdarma. Hrnou to směrem k dolíku, kterým teče Olšovka. S ohledem na solidní rozměry toho buldozeru to tipuji, že ty bagry to předkopou a buldozer to hrne, kam je potřeba i bez náklaďáků. Ten bagr co je u Trotiny mi spíš připadá jako nepojízdný šrot, který tam nechal nějaký subdodavatel arch. průzkumu.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od kot »

Milanku, díky za vysvětlení proč nejsou v akci náklaďáky. Mohl by jsi prosím ještě upřesnit odkud kam tu hlínu hrnou ? díky
Benedikt
Příspěvky: 154
Registrován: 6.1.2019 21:02:03
Bydliště: D11

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Benedikt »

Uvědomme si, že vše má nějaký postup a první krok rozhodně není bagr a tatra, stavební firma není banda dětí, které se vrhnou na pískoviště na "písknutí".
První se musí ten terén nějak zaměřit (zkontrolovat), musí se připravit dokumenty k provádění jednotlivých SO (RDS, Tepř, KZP) a až poté nastoupí technika a bude dělat tu viditelnou práci, kterou každý chce vidět .... na kterou se ale zase za týden bude nadávat, protože to moc práší.
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Atos »

V trase 1106 jsou projektovány poměrně velké přeložky inženýrských sítí. Mám zprávu, že majitelé (správci) už byli osloveni.
milanek
Příspěvky: 200
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od milanek »

Myslím, že jste zbytečně opatrní, protože tam po pár dnech mají už i 3 sklápěče a tempo nepolevuje. Hrnou to směrem od silnice III tř. Lochenice - Neděliště na okraj prvního údolí, kterým teče potok nazvaný Olšovka, je to zhruba na úrovni severní odbočky do Lochenic ze současné hlavní silnice (úsek dlouhý cca. 1km).
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od kot »

Milanku díky za upřesnění, teď už díky tobě mám představu co a jak + odkud a kam... :D
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od kot »

Venku praží sluníčko a vypadá to, že zima končí... Najde se nějaký šikovný majitel dronu či motorového padáku, který by byl ochoten 1106 + 1107 zdokumentovat na začátku stavební sezony ? Předpokládám, že zvědavců na to by bylo jistě více. díky :D
milanek
Příspěvky: 200
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od milanek »

Taky bych to bral z nadhledu.

Jinak dneska jsem se projel kousek podél budoucí dálnice a když to vezmu od konce, tak dálnice už někam po II/285 má středovou kanalizaci, dále je už hotová výpusť do Jezbinského potoka napříč polem u Horních Dolců. Také je už odstavený vrtací stroj u silnice II/285 ve směru na Trutnov. Vrtací stroj u silnice II/285 ve směru na Hradec Kálové už je dokonce odvezen. Kotvy, nebo co to je jsou asi navrtané. Na hřebenu Libina už je hluboký zářez, odhadem tak šest metrů a vedle něho pořádný kopec vytěžené zeminy. Podle toho, že dělníci prořezávali větve zasahující do cesty z Libin do Jezbin, tak se asi chystá odvoz této kupy silničními náklaďáky se sklěpecími návěsy. Dále směr Praha je hotová skrývka. Souběžně se silnicí Semonice Rožnov je už položená podkladní vrstva pod přeložku této silnice. Boží muka jsou stále na místě na takovém ostrůvku 3 x 3 m, dle informací JPP už to po půl roce zase začalo ŘSD řešit. Dále je taktéž provedena skrývka ornice až do konce úseku.
Odpovědět

Zpět na „D11“