1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Petře díky za podpultovku !!! To bylo / je / nejkritičtější místo 1107. Pokud ovšem neřešíme KO x T křižovatce u judříka...
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Díky všem za fotky.
A k tomu značení u Plotišť dodám jediné .. kdyby se ta DÁLNIČNÍ křižovatka postavila opravdu jako dálniční, tak nevzniklo tolik matoucích situací se značením.
Projel jsem si teď po Evropě zase x dálničních uzlů a až na některé výjimky tak ze 70. a 80. let jsme totálně jednoznačně nejhorší země, a to včetně těch postkomunistických a i chudších zemí. Ty mají naopak výhodu, že jsou ty křižovatky nové a postavené tak, jak člověk očekává. Moderně, přehledně, komfortně a bezpečně. U nás je to jedna tragédie za druhou a tenhle paskvil u Plotišť se dá opravdu ještě vyzdvihnout a to především proto, že jeho stavba probíhá nyní čili se staví nově. Je totálně jedno, že ten kruháč to bude kapacitně stíhat, postavit pro dopravu měnící dálnici (Jičín-Jaroměř) kruháč, kde se dává přednost, je prostě odpornost a nechápu, jak se může od Jaroměře křižovatka značit jako “dálniční křížení”. Kdyby takhle doktoři léčili, jak tihle inženýři navrhují a hlavně schvalují tyhle nehoráznosti, tak tady máme úmrtnost jak někde v Africe. Na tohle opravdu ani ten bártovsky zprasený Přerov nemá.
OT: Jestli se do 10 let nepřestaví MÚK Sedlice, tak nechápu, jak může někdo mluvit o nějaké severní alternativě k D1. Pro takový směr a takovou prakticky celorepublikovou tepnu tam nechat tenhle přežitek uprostřed, kde jedete jedním pruhem a ještě málem vyletíte ze zatáčky je za mě doslova zločin (zabití z nedbalosti) a jsem zvědavý, kolik životů tam stihne vyhasnout. O komfortu a plynulosti/kapacitě už radši vůbec nemluvím, tady jde opravdu už i o prachsprostou bezpečnost.
Byl jsem po dovolené velmi pozitivně naladěn, ale české dálnice (spíš nedálnice) mě zase umravnily. Obzvláště po projetí např. slovinských dálnic (jak co do kvality tak do těch křížení)
A k tomu značení u Plotišť dodám jediné .. kdyby se ta DÁLNIČNÍ křižovatka postavila opravdu jako dálniční, tak nevzniklo tolik matoucích situací se značením.
Projel jsem si teď po Evropě zase x dálničních uzlů a až na některé výjimky tak ze 70. a 80. let jsme totálně jednoznačně nejhorší země, a to včetně těch postkomunistických a i chudších zemí. Ty mají naopak výhodu, že jsou ty křižovatky nové a postavené tak, jak člověk očekává. Moderně, přehledně, komfortně a bezpečně. U nás je to jedna tragédie za druhou a tenhle paskvil u Plotišť se dá opravdu ještě vyzdvihnout a to především proto, že jeho stavba probíhá nyní čili se staví nově. Je totálně jedno, že ten kruháč to bude kapacitně stíhat, postavit pro dopravu měnící dálnici (Jičín-Jaroměř) kruháč, kde se dává přednost, je prostě odpornost a nechápu, jak se může od Jaroměře křižovatka značit jako “dálniční křížení”. Kdyby takhle doktoři léčili, jak tihle inženýři navrhují a hlavně schvalují tyhle nehoráznosti, tak tady máme úmrtnost jak někde v Africe. Na tohle opravdu ani ten bártovsky zprasený Přerov nemá.
OT: Jestli se do 10 let nepřestaví MÚK Sedlice, tak nechápu, jak může někdo mluvit o nějaké severní alternativě k D1. Pro takový směr a takovou prakticky celorepublikovou tepnu tam nechat tenhle přežitek uprostřed, kde jedete jedním pruhem a ještě málem vyletíte ze zatáčky je za mě doslova zločin (zabití z nedbalosti) a jsem zvědavý, kolik životů tam stihne vyhasnout. O komfortu a plynulosti/kapacitě už radši vůbec nemluvím, tady jde opravdu už i o prachsprostou bezpečnost.
Byl jsem po dovolené velmi pozitivně naladěn, ale české dálnice (spíš nedálnice) mě zase umravnily. Obzvláště po projetí např. slovinských dálnic (jak co do kvality tak do těch křížení)
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Určitě se to řešilo, ale uteklo mi to. Proč je u napojení od Jičína takovéto vypočení před napojením na kruháč?
- Přílohy
-
- DJI_0557 (3).JPG (329.8 KiB) Zobrazeno 3709 x
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
To se dělá běžně před kruháčema jako zpomalovací prvek před vjezdem do křižovatky.
Nejdřív bych si křižovatku projel nebo aspoň prohlédl z průjezdného videa a pak budu hodnotit, jestli je zprasená nebo ne.
Nejdřív bych si křižovatku projel nebo aspoň prohlédl z průjezdného videa a pak budu hodnotit, jestli je zprasená nebo ne.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Od Hradce to tak není, proto se ptám..._jan91 píše:To se dělá běžně před kruháčema jako zpomalovací prvek před vjezdem do křižovatky.
Nejdřív bych si křižovatku projel nebo aspoň prohlédl z průjezdného videa a pak budu hodnotit, jestli je zprasená nebo ne.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Jenže od HK se nebude přijíždět po dálnici.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
To vyosení je tam proto, že od Jičína tam výhledově přijede hlavní trasa dálnice po dlouhém úseku se 130kou, tak aby nikdo nevletěl rychle do kruháku. Od Hradce se pojede relativně pomalu, tak není nutné to zdůrazňovat.
A k těm IP17 - je tam jedno místo, kam by se IP17 měla dát, a to při příjezdu od Hradce, tam je. U těch ostatních příjezdů každý stréc i tetka dopravní situaci pozná jak z VDZ tak hlavně z té pruhové IS 9b, kterou bude mít nad hlavou. Nevím čeho se bojíš.
Stejně jako _jan91 bych počkal na první průjezd...
Toto je pahýl. Než se postaví D35, tak bude tato větev nevyužívaná, nicméně při výstavbě D35 ji budeme občas potřebovat, neb se bude občas zavírat ta polopřímá rampa. A taky ji bude používat údržba. Proto je taky dál na ni ta směšná značka s čísly, když už tam někdo zabloudí, tak tam má upozornění na kruhák, ale nikdo by se tam v běžném provozu vyskytovat neměl.Honey72 píše:Tak jsem si prohlédl materiál a je mi jasné, že můj táta bude raději jezdit po staré silnici, než aby musel sjíždět na tomto exitu, pardon na dálničním uzlu. Jak úsporně byla zmršena křižovatka, tak úsporně bylo provedeno i dopravní značení. Copak my neznáme značku IP 17? To budu muset na konci každé větve přemýšlet, jestli tam na mě čeká připojovací pruh nebo rovnou vlítnu mezi auta? Stejně tak před místem, kde se splétají dvě větvě (od kruháku a od Jičína). Mám se pokaždé leknout, kdo dává přednost?
A co je proboha zase toto?
A k těm IP17 - je tam jedno místo, kam by se IP17 měla dát, a to při příjezdu od Hradce, tam je. U těch ostatních příjezdů každý stréc i tetka dopravní situaci pozná jak z VDZ tak hlavně z té pruhové IS 9b, kterou bude mít nad hlavou. Nevím čeho se bojíš.
Stejně jako _jan91 bych počkal na první průjezd...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
A není to málo? Možná by to mezi tou šikanou chtělo rovnou vybudovat únikový pruh Ale víceméně není třeba, zastavíte se o kolonu před kruhákem .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Já se prostě bojím této křižovatky s třetí třídou. Chápu, že ta křižovatka je "dočasná", ale je složitá, nepřehledná kvůli těm větvím před ní. Stejně nebudou mít z vedlejší šanci na tu hlavní najet a projet skrz bude sebevražda. Podle mne je nejhorší to napojení dlouhé dálniční větve od Prahy do Jičína. Zakončit jí krátkým připojovacím pruhem a ke všemu uvnitř další křižovatky? Jo, kdyby se jednalo o málo používanou větev, ale tato to určitě nebude. Navíc od kuháku všichni směr Jičín vystřelí do levého, aby najednou zjistili, že jsou v odbočovacím vlevo. Ten levý by měl vzniknout až u značky IP19 a ne už u kruháku. Přímo s křižovatkou se nic neudělá, tam pomůže jen stavba přeložky silnice do Všestar. A bojím se, že tam bude muset vzniknout mini kruhák.
- Přílohy
-
- křiž.jpg (82.51 KiB) Zobrazeno 3487 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Fajn Jene, nelíbí se ti to, ale co s tím jiného?
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Stačí říci "bárta" a v tom je obsaženo vše...
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
No, nezlobte se na mě, ale i když o Bártovi nic dobrého říct nelze, to křížení s III. třídou v této navržené podobě mu přišít fakt nelze. Nevím, kolik z vás mělo tu čest tím místem projíždět během výstavby, alespoň část řidičů ale jela dle dopravního značení. Jakmile se tady povolí 90, tak vymalováno... A je jedno, jestli tam jede jedno, nebo deset aut denně. Takováto místa by vznikat neměla.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
No na 100m se v rychlosti dostat přes přímý směr na Jičín do odbočovacího pruhu na Břízu asi bude chtít dost zručnosti i odvahy. Skoda že zároveň nepostavili i přeložku I/35. Nechci být pesimista ale myslím že tam bude asi hodně nehod.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Tady mělo dojít na napojení skrz tu přeložku, která je součástí D35 Sadová-Plotiště, ale správně měla být součástí D11.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Chápu, že vymyslet dopravní značení na něco, co není dokončené, bude těžké. Osobně předem lituji řidiče autobusových linek, kterým na těchto křižovatkách dávám přednost, ať se kolona za mnou třeba zblázní. Jinak nikdy nevyjedou.
Pozemky jsou vykoupené v plné šíři D35, takže zřejmě nakonec nezbude než sem fláknout asfalt a vybudovat provizorní malý kruhák nebo ostrůvek, aby byly lépe odděleny směry a odbočovací pruhy. Je jasné, že 99,9% řidičů z větve Praha-Jičín nebude potřebovat odbočit do Lípy, čímž odpadá vysoké riziko přejíždění dvou pruhů. Takže rozšířením křižovatky by mohlo vést křižovatkou více pruhů. S tím, že pruh pro auta od větve a pruh od kruháku by se spojily až za křižovatkou. Ale to jsou jen pokusy
Pozemky jsou vykoupené v plné šíři D35, takže zřejmě nakonec nezbude než sem fláknout asfalt a vybudovat provizorní malý kruhák nebo ostrůvek, aby byly lépe odděleny směry a odbočovací pruhy. Je jasné, že 99,9% řidičů z větve Praha-Jičín nebude potřebovat odbočit do Lípy, čímž odpadá vysoké riziko přejíždění dvou pruhů. Takže rozšířením křižovatky by mohlo vést křižovatkou více pruhů. S tím, že pruh pro auta od větve a pruh od kruháku by se spojily až za křižovatkou. Ale to jsou jen pokusy
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Na druhou stranu tam existují alternativní cesty takže za mě bych to do dostavby D35 klidně zavřel.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Jak píše Joe, to by byla / zatím / ta nejjednodušší a zároveň nejbezpečnější volba...
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Upřímně řečeno na to koukám jak puk, to snad není možný . Zase budování naprosto nekomfortních připojovacích pruhů. A to jsem si říkal, že doby budování takovýchto řešení už jsou dávno pryč... Na místa tohoto typu se po cestě vždycky už zdaleka "těším". A to jsem si myslel, že budu ve směru od Prahy na Jičín využívat tu přímou větev - po tom co jsem viděl o pár příspěvků výš, tak spíš ne - to to radši vezmu přes tu okružku...
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
[glosa]
Já bych to vyřešil takhle a nechal bych to tam i po otevření D35 na Jičín. Problém by to vyřešilo a řidiči už na tohle jsou v ČR (a zvláště okolo HK) zvyklí.
[konec glosy]
Já bych to vyřešil takhle a nechal bych to tam i po otevření D35 na Jičín. Problém by to vyřešilo a řidiči už na tohle jsou v ČR (a zvláště okolo HK) zvyklí.
[konec glosy]
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Ano, zaslepení nebo jen zjednosměrnění těch dvou silnic by vyřešilo problém. Pruh od kruháku a od větve by se spojily až za křižovatkou a zrušilo by se odbočování doleva. Do Světí se dá z Hradce snadno dostat mnohem komfortněji a po otevření dálnice bezpečněji ze staré 33. Do Břízy se dá dostat přes Svobodné Dvory.
Autobusové linka HK-Nechanice může být odkloněna právě přes Svobodné Dvory a v Bříze objet náves. Stejně tak linka HK-Hoříněves to může vzít po 33. Obyvatelé osady u přejezdu nebo v Bříze sice budou mrmlat, ale stejně by brzy zjistili, že na této nebezpečné křižovatce nemají šanci najet či odbočit a začali by sami jezdit okolo.
Autobusové linka HK-Nechanice může být odkloněna právě přes Svobodné Dvory a v Bříze objet náves. Stejně tak linka HK-Hoříněves to může vzít po 33. Obyvatelé osady u přejezdu nebo v Bříze sice budou mrmlat, ale stejně by brzy zjistili, že na této nebezpečné křižovatce nemají šanci najet či odbočit a začali by sami jezdit okolo.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Ta Bříza by šla lehce vyřešit přednostnÍm postavením přeložky 1/35, která je součástí stavby D35. Most na větvi Jičín Praha je hotový, napojení do kruháče je dokonce vyasfaltované. Všeho všudy tam chybí 250 m asfaltu na placatém poli.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Pravda, to by také šlo. Pozemky jsou vykoupené. A do Světí bych zakázal odbočení od Jičína (Stejně většina odbočuje už v Všesterech) a tím by zůstal prodloužený prostor pro spojení těch dvou pruhů (od HK+Prahy).
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Aktuální pohled SMĚR HK z nového mostu mezi Jaroměří a Zaloňovem.
- Přílohy
-
- 1630523359059.jpg (84.3 KiB) Zobrazeno 2307 x
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
... a ze stejné pozice SMĚR KRKONOŠE
- Přílohy
-
- 1630523359055.jpg (90.63 KiB) Zobrazeno 2307 x
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
A na Kotovu "výzvu" ještě z pozice pěšáka 3x Judrův KO. Dobré je, že ještě v 18,30 pracovali, Foceno s D11 za zády přes provizorní přeložku směrem k budoucímu obchvatu Jaroměře.
Za linií kanalizačních šachet ten travnatý povrch před keři je Kučerův nedotknutelný a zatím nedotčený pozemek.
Za linií kanalizačních šachet ten travnatý povrch před keři je Kučerův nedotknutelný a zatím nedotčený pozemek.
- Přílohy
-
- 1630523359041.jpg (95.21 KiB) Zobrazeno 2309 x
-
- 1630523359046.jpg (94.48 KiB) Zobrazeno 2309 x
-
- 1630523359050.jpg (98.63 KiB) Zobrazeno 2309 x