1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Ano, to už jsme se dozvěděli o pět příspěvků dříve. Nicméně mazat nebudu kvůli odkazu, který předtím chyběl.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
K těm problémům u MÚK Jaroměř-jih apod.
Je to potvrzující v tom, že je vždy lepší mít navazující přeložky hotové dřív, než dálnici nebo to otevírat současně. Tady obchvat Jaroměře, u D35 je toho více ..
Tady tahle změna je určitě mnohem nebezpečnější a (bude) problémovější než třeba Rádelský mlýn. Až se postaví obchvat Jaroměře, tak bude zase trochu rodeo, i když mnohem menší než teď.
Další příspěvky týkající se zejména úseku D35 okolo Stradouně přesunuty sem, příspěvky o vyvlastňování přesunuty sem Jirka L.
Je to potvrzující v tom, že je vždy lepší mít navazující přeložky hotové dřív, než dálnici nebo to otevírat současně. Tady obchvat Jaroměře, u D35 je toho více ..
Tady tahle změna je určitě mnohem nebezpečnější a (bude) problémovější než třeba Rádelský mlýn. Až se postaví obchvat Jaroměře, tak bude zase trochu rodeo, i když mnohem menší než teď.
Další příspěvky týkající se zejména úseku D35 okolo Stradouně přesunuty sem, příspěvky o vyvlastňování přesunuty sem Jirka L.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
jak je mozne, ze u MUK plotiste ze smeru d11 od prahy na budouci d35 smer jicin se najizdi pres kruhovy.objezd?budw tam v budoucnu nejaka uprava po dokoncenu useku d35 plotiste-sadova?
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
V den otevření se tak jezdilo, ale od soboty se jezdí po samostatné rampě mimo kruhák, v neděli jsem po ní jel
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Psal jsem dotaz na firmu DIOZ dopravní značení, proč nebyla použita varianta se semafory.
Dotaz: “ Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, proč na křižovatce D11 - III/2858 - I/33 nejsou semafory, když tam měly být ? https://www.jaromer-josefov.cz/e_downlo ... inal=DIO_n
Takto je to velmi nebezpečné místo …. https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek ... st-v-jizde”
Opověď firmy DIOZ dopravní značení:
“Dobrý den,
nejsem sice mluvčí za oficiální úřad nebo PČR, ale pokusím se za dopravní značení...
Na zmíněné křižovatce byla navržena a schválena přechodná úprava provozu pouze značením, a to proto, že průjezdové časy vozidel jsou kratší a nedochází k takové tvorbě kolon.
Použité značení je ve velikosti a reflexi odrazové plochy nejlepší vyráběné v EU. Jinak řečeno, lepší se nikde nevyrábí.
Začátek úpravy je ve vzdálenosti 1200 m od křižovatky a upozornění se opakuje, snižuje se rychlost a optická brzda je doplněna ještě světlem.
Tedy jinak řečeno, při 90km/h (nepočítám se snižováním max. povolené rychlosti) je téměř 50 sec. každý řidič upozorňován... POZOR... POZOR... POZOR... něco se děje..
Bohužel ŘP vlastní i občané, u kterých by se dalo úspěšně pochybovat o svéprávnosti, a kteří nereagují ani na světlo, ani na značení a situaci kdy jsou na pochybách, řeší místo ohleduplnosti a zastavení, vyostřením situace a jízdou...
Dále se vyjadřovat nechci...
Vámi zmíněná varianta byla navržena a schválena jako poslední možné řešení (z důvodu délky správního řízení a blížících se svátků), pokud by se situace se změnou přednosti v jízdě neusadila a docházelo zde k težkým nehodám, případně fatálním následkům...
I Tato varianta má svá úskalí, protože je reálná možnost vytvoření kolony na přivaděči od D11, případně i na D11, kde hrozí ještě větší následky...
Volba varianty je plně v ruce PČR nebo odboru dopravy KHK.
Každý den tam někdo z nás, úřadu nebo PČR situaci monitoruje a jsme ve spojení. Dělají se korekce ve značení, abychom řidičům tuto změnu pomohli zvládnout.
99% řidičů to zvládá výborně, ten zbytek je za mě bez komentáře...
Ještě si dovolím nesouhlasit s titulem článku. Křižovatka je normální "T", naprosto přehledná a vyjímečně označená.
Nebezpeční jsou pouze bezohlední a nepozorní řidiči.
Přeji i Vám klidné a ve zdraví prožité svátky.
Jaroslav Michek“
Že to monitorují a dělají korekce je pozitivní ….. a asi varianta se semafory by byla ještě horší ….
Dotaz: “ Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, proč na křižovatce D11 - III/2858 - I/33 nejsou semafory, když tam měly být ? https://www.jaromer-josefov.cz/e_downlo ... inal=DIO_n
Takto je to velmi nebezpečné místo …. https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek ... st-v-jizde”
Opověď firmy DIOZ dopravní značení:
“Dobrý den,
nejsem sice mluvčí za oficiální úřad nebo PČR, ale pokusím se za dopravní značení...
Na zmíněné křižovatce byla navržena a schválena přechodná úprava provozu pouze značením, a to proto, že průjezdové časy vozidel jsou kratší a nedochází k takové tvorbě kolon.
Použité značení je ve velikosti a reflexi odrazové plochy nejlepší vyráběné v EU. Jinak řečeno, lepší se nikde nevyrábí.
Začátek úpravy je ve vzdálenosti 1200 m od křižovatky a upozornění se opakuje, snižuje se rychlost a optická brzda je doplněna ještě světlem.
Tedy jinak řečeno, při 90km/h (nepočítám se snižováním max. povolené rychlosti) je téměř 50 sec. každý řidič upozorňován... POZOR... POZOR... POZOR... něco se děje..
Bohužel ŘP vlastní i občané, u kterých by se dalo úspěšně pochybovat o svéprávnosti, a kteří nereagují ani na světlo, ani na značení a situaci kdy jsou na pochybách, řeší místo ohleduplnosti a zastavení, vyostřením situace a jízdou...
Dále se vyjadřovat nechci...
Vámi zmíněná varianta byla navržena a schválena jako poslední možné řešení (z důvodu délky správního řízení a blížících se svátků), pokud by se situace se změnou přednosti v jízdě neusadila a docházelo zde k težkým nehodám, případně fatálním následkům...
I Tato varianta má svá úskalí, protože je reálná možnost vytvoření kolony na přivaděči od D11, případně i na D11, kde hrozí ještě větší následky...
Volba varianty je plně v ruce PČR nebo odboru dopravy KHK.
Každý den tam někdo z nás, úřadu nebo PČR situaci monitoruje a jsme ve spojení. Dělají se korekce ve značení, abychom řidičům tuto změnu pomohli zvládnout.
99% řidičů to zvládá výborně, ten zbytek je za mě bez komentáře...
Ještě si dovolím nesouhlasit s titulem článku. Křižovatka je normální "T", naprosto přehledná a vyjímečně označená.
Nebezpeční jsou pouze bezohlední a nepozorní řidiči.
Přeji i Vám klidné a ve zdraví prožité svátky.
Jaroslav Michek“
Že to monitorují a dělají korekce je pozitivní ….. a asi varianta se semafory by byla ještě horší ….
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
a ze smeru jaromer-jicin?vum ze jsem na to koukal a kroutil hlavou jak je to mozne?mapman píše:V den otevření se tak jezdilo, ale od soboty se jezdí po samostatné rampě mimo kruhák, v neděli jsem po ní jel
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Tenhle směr je přes kruhák.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
No, ja uplne neuznavam tyhle nazory, ze kdyz je nekde znacka, tak je hned vsechno jasne. Ridic neni stroj, lide delaji chyby, navic treba to, ze to upozorneni zacina zbytecne brzo, muze taky vest k tomu otupeni pozornosti. Ale predevsim komunikace musi byt tak intuitivni, aby vsechny znacky byly jen takovym doplnenim, ale aby se ridici spravne chovali i bez nich. A psychologicka hlavni v rozporu s vyznacenou hlavni je zakladni vec, kterou nema nikdo zodpovedny dopustit. Udelat se to da, ale musi se u toho premyslet a investovat do toho trochu vic penez...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Kdyby na železnici stačila návěst, neprojížděl by každou chvíli nějaký strojvůdce na červenou a to jsou školení profesionálové s psychologickými testy. Proto se budují všemožná zabezpečení. Po silnici jezdí kde kdo a stejně si úřady myslí, že reflexní značka se postará o všechno.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Tak to je opravdu zajímavý a zcela jasný argument
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Vypadá to, že v listopadu zjistili, že nemají projekt dopravního značení.Haward píše:Psal jsem dotaz na firmu DIOZ dopravní značení, proč nebyla použita varianta se semafory.
Opověď firmy DIOZ dopravní značení:
Na zmíněné křižovatce byla navržena a schválena přechodná úprava provozu pouze značením, a to proto, že průjezdové časy vozidel jsou kratší a nedochází k takové tvorbě kolon.
Vámi zmíněná varianta byla navržena a schválena jako poslední možné řešení (z důvodu délky správního řízení a blížících se svátků), pokud by se situace se změnou přednosti v jízdě neusadila a docházelo zde k těžkým nehodám, případně fatálním následkům...
Nechali ho vypracovat, ale nebyl čas na standartní proces - Stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích, které má vydat krajský úřad
Zřejmě volili cestu DIO (Dopravně-inženýrské opatření) a RIO (inženýrského rozhodnutí od Policie ČR)
Dopravně-inženýrské opatření je proces, při kterém se vypracovává příslušná projektová dokumentace, která navrhuje řešení přechodné dopravní situace na pozemních komunikacích. I dva roky jsou přechodná doba.
Ta druhá varianta plánovala přenosné semafory? Jako, že dva roky budou chodit měnit baterky?
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Myslíš minimálně 3 roky, že ?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
V popisovém rámečku Dopravně-inženýrského opatření je uvedeno: 17.12.2021-17.12.2023
Měl jsem zato, že by tam mělo být jméno projektanta. Není tam, zřejmě to má svůj důvod.
Jestli to nebude takový východ, jak o něm mluví monin ve vlákně I/37 Chrudim, obchvat.
Měl jsem zato, že by tam mělo být jméno projektanta. Není tam, zřejmě to má svůj důvod.
Jestli to nebude takový východ, jak o něm mluví monin ve vlákně I/37 Chrudim, obchvat.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p247766monin píše:Vše určitě luxus, vozovka, reflexivní špunty, značení, atd. Celkově obrovské plus.
Ale. Ale nebyli bychom samozřejmě v Čechách, aby tom víně něco ještě neplavalo. ...ve směru od V. Mýta na Slatiňany jsou směrovky s cíli vesele pořád přeškrtlé. Chápu, naprostá "blbost", ale člověk si říká, že už by jsme měli po 30 letech od revoluce, začít dělat vše opravdu už pořádně a pečlivě. Kolik úředníků tam bylo na kolaudaci, kolik potentátů tam přijelo dnes na slavnostní otevření a nikdo z těch lidí nezaregistruje, že je ještě přeškrtlé směrové dopravní značení na nájezdu obchvatu. Takže pořád takový východ ...
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Srovnávací článek jízd před a s dálnicí: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Proboha, co je tohle za značku? 11 Trutnov?
- Přílohy
-
- obrázek_2021-12-24_133520.png (24.81 KiB) Zobrazeno 6986 x
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Opravdu to vypadá na změnu přístupu k obcím.
-
- Příspěvky: 653
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Jen houšť ! Snad podobný přístup a postup bude zvolen i u odvolání proti ÚR 1108..
-
- Příspěvky: 653
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Vikingkiller píše:Jen houšť ! Snad půjde vyřešit odvolání proti ÚR 1108, kde je centrum sporu také PHS
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Asi to bohužel nebude vyjímečné, ale dnes jsem nejprve potkal couvající polský kamion na dálnici, který o kousek přejel sjezd Jaroměř jih a potom jsem se vyhýbal běloruskému kamionu v Běluni.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
A Orgáni nikde......
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Orgáni číhaj u Rokytna.Hanes píše:A Orgáni nikde......
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Ale tady by měli pomáhat a chránit pomahači z Jaroměře.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Dnešní zkušenost TU-Hradec a zpět.
Ranní špička z Trutnova:
1/ na kruháku v Hořenicích odbočovalo k dálnici pouze každé třetí auto. Buď všichni přede mnou a za mnou dojíždějí jen do Jaroměře anebo nemají známku.
2/ když se po dálnici blížíte k Jaroměři-jih, nájezd a mosty svítí pro samé kamiony jako vánoční stromeček. Podvědomě jsem přidal, aby mi tam nevjely, ale žádný strach, po těch zatáčkách jedou krokem a brzdí vše ostatní. Připadá mi, že než aby se za nimi někdo ploužil k dálnici, raději dojede do Hradce po staré silnici.
3/ Při pohledu na starou silnici - byla poměrně využita. Nejen kvůli chybějící známce, ale díky volnějšímu provozu tu už nejsou zácpy a jede se svižně. Ovšem překvapilo mne množství kamionů na staré silnici.
4/ Sjezd do Hradce v Kuklenách, velký průšvih. Samozřejmě tabule se šipkou rovně není zakrytá, takže se všichni hrnou do levého pruhu a pak se vrací do pravého. Jenže na konci za zatáčkou zase musí do levého. Myslím, že značka o řazení v pruzích by měla být umístěna mnohem dřív než pár desítek metrů před trojúhelníkem. Možná i cíle bych nastříkal na vozovku. Řidiči zmatkují, z pravého chtějí do levého a kdo tu jezdí denně a je najetý v levém už od dálnice, je nechce pustit. A ani se nedivím. O najetí na hlavní silnici směr Hradec se totiž tvrdě bojuje. Chybějící rameno je secsakra znát a dojde tu brzy k průseru. Nekonečná rychlá šňůra od Chlumce a Bydžova vás nutí riskovat, vyhlédnout si auto a střelit to před něho. Jinak tu budete stát celé dopoledne.
5/ Dálnice je znát, kamionů je v Hradci tak málo, že bych tipoval víkend. Žádné ucpané křižovatky jako při posledních stejných cestách. Na zelenou projedou všichni a nezůstanou viset v křižovatce. Ale přijde mi, že zmizela známá zelená vlna, na kterou jsem byl zvyklý. Třeba je to jen pocit, ale červenou jsem chytával jen při odbočení a nyní skoro na každých světlech. Že by to město upravilo?
6/ cesta dopoledne zpátky. V Hradci ještě prominu chybějící navádění k dálnici, ale ten mišmaš zmatek u starého kruháku je dobrá ujetina. Jako by někdo dostal kotouč s oranžovou páskou a přelepil co přišlo pod ruku. Jenže nic se nesmí přehánět a v oranžovém stužkovacím folkloru na návěstech naprosto zanikají jiné cíle a drobounké zelené Praha je k smíchu. Z dálky je sice vidět obří tabule Wroclaw Náchod Trutnov po staré silnici, ale směrovky z kruháku jsou přeškrtané. Co tedy platí? Běžný řidič si musí myslet, že je tu objížďka a nemůže na starou. Pak dojedete na kruháku k výjezdu, kde je sice zelený příjezd k dálnici, ale návěst vás hned "ujišťuje", že tudy se jede jen do Liberce a Jičína. Doufejme, že tabule budou co nejrychleji vyměněny
7/ no a přichází kruhák D11/D35. Řidič neznalý zahraničních cílů, co potřebuje jen do Krkonoš či Náchoda jak byl zvyklý, má před sebou jen Wroclaw. Další návěst na kruháku už naštěstí obsahuje i české cíle, ale zbytečně neznalého řidiče vyhání z bypassu.
Ranní špička z Trutnova:
1/ na kruháku v Hořenicích odbočovalo k dálnici pouze každé třetí auto. Buď všichni přede mnou a za mnou dojíždějí jen do Jaroměře anebo nemají známku.
2/ když se po dálnici blížíte k Jaroměři-jih, nájezd a mosty svítí pro samé kamiony jako vánoční stromeček. Podvědomě jsem přidal, aby mi tam nevjely, ale žádný strach, po těch zatáčkách jedou krokem a brzdí vše ostatní. Připadá mi, že než aby se za nimi někdo ploužil k dálnici, raději dojede do Hradce po staré silnici.
3/ Při pohledu na starou silnici - byla poměrně využita. Nejen kvůli chybějící známce, ale díky volnějšímu provozu tu už nejsou zácpy a jede se svižně. Ovšem překvapilo mne množství kamionů na staré silnici.
4/ Sjezd do Hradce v Kuklenách, velký průšvih. Samozřejmě tabule se šipkou rovně není zakrytá, takže se všichni hrnou do levého pruhu a pak se vrací do pravého. Jenže na konci za zatáčkou zase musí do levého. Myslím, že značka o řazení v pruzích by měla být umístěna mnohem dřív než pár desítek metrů před trojúhelníkem. Možná i cíle bych nastříkal na vozovku. Řidiči zmatkují, z pravého chtějí do levého a kdo tu jezdí denně a je najetý v levém už od dálnice, je nechce pustit. A ani se nedivím. O najetí na hlavní silnici směr Hradec se totiž tvrdě bojuje. Chybějící rameno je secsakra znát a dojde tu brzy k průseru. Nekonečná rychlá šňůra od Chlumce a Bydžova vás nutí riskovat, vyhlédnout si auto a střelit to před něho. Jinak tu budete stát celé dopoledne.
5/ Dálnice je znát, kamionů je v Hradci tak málo, že bych tipoval víkend. Žádné ucpané křižovatky jako při posledních stejných cestách. Na zelenou projedou všichni a nezůstanou viset v křižovatce. Ale přijde mi, že zmizela známá zelená vlna, na kterou jsem byl zvyklý. Třeba je to jen pocit, ale červenou jsem chytával jen při odbočení a nyní skoro na každých světlech. Že by to město upravilo?
6/ cesta dopoledne zpátky. V Hradci ještě prominu chybějící navádění k dálnici, ale ten mišmaš zmatek u starého kruháku je dobrá ujetina. Jako by někdo dostal kotouč s oranžovou páskou a přelepil co přišlo pod ruku. Jenže nic se nesmí přehánět a v oranžovém stužkovacím folkloru na návěstech naprosto zanikají jiné cíle a drobounké zelené Praha je k smíchu. Z dálky je sice vidět obří tabule Wroclaw Náchod Trutnov po staré silnici, ale směrovky z kruháku jsou přeškrtané. Co tedy platí? Běžný řidič si musí myslet, že je tu objížďka a nemůže na starou. Pak dojedete na kruháku k výjezdu, kde je sice zelený příjezd k dálnici, ale návěst vás hned "ujišťuje", že tudy se jede jen do Liberce a Jičína. Doufejme, že tabule budou co nejrychleji vyměněny
7/ no a přichází kruhák D11/D35. Řidič neznalý zahraničních cílů, co potřebuje jen do Krkonoš či Náchoda jak byl zvyklý, má před sebou jen Wroclaw. Další návěst na kruháku už naštěstí obsahuje i české cíle, ale zbytečně neznalého řidiče vyhání z bypassu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023