1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Honey, asi tak. Zkuste se zeptat takovych, co se pozastavuji nad tim, proc se nedela nonstop, jestli by zacal chodit na smeny. Udiveny a nechapajici pohled temer zarucen.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Hlavní překážkou výstavby v noci je většinou hluk. A to ne přímo hluk na stavbě, která je mnohdy někde daleko od lidských obydlí, ale hluk dopravy, která by tam musela jezdit, hluk betonárky, která by musela pracovat i v noci atd.
Nemusíme ale chodit do extrémů, stačilo by na rychlost výstavby klást trochu větší důraz a žádné náklady navíc by to stát nemuselo, natož násobky jak píše Honey výše. Ty násobky by odpovídaly tomu, kdyby chtěl někdo stavbu co je na 4 sezony postavit za rok, pak v takovémto extrému ano, to by mohlo stát třeba i násobky. I když násobky by byly asi i tak přehnané. Ale pokud jde například o zkrácení ze 4 sezon na 3 nebo alespoň 3,5, tak by to nic navíc stát nemuselo. Jde jen o to, aby to investor požadoval, aby mu na tom záleželo.
Mimochodem, u nás v Praze se dělá nyní na silnicích a chodnících ostošet. Stavební dělnící kmitají jako málokdy. Zjevně se snaží počasí využít. Tam kde se chce, tam to jde.
Nemusíme ale chodit do extrémů, stačilo by na rychlost výstavby klást trochu větší důraz a žádné náklady navíc by to stát nemuselo, natož násobky jak píše Honey výše. Ty násobky by odpovídaly tomu, kdyby chtěl někdo stavbu co je na 4 sezony postavit za rok, pak v takovémto extrému ano, to by mohlo stát třeba i násobky. I když násobky by byly asi i tak přehnané. Ale pokud jde například o zkrácení ze 4 sezon na 3 nebo alespoň 3,5, tak by to nic navíc stát nemuselo. Jde jen o to, aby to investor požadoval, aby mu na tom záleželo.
Tak tomu udivenému pohledu se vůbec nedivím, na takový nesmyslný argument. Ona vůbec tahle argumentace typu "tak si to běžte dělat sám" je principiálně lichá.jozka píše:Honey, asi tak. Zkuste se zeptat takovych, co se pozastavuji nad tim, proc se nedela nonstop, jestli by zacal chodit na smeny. Udiveny a nechapajici pohled temer zarucen.
Mimochodem, u nás v Praze se dělá nyní na silnicích a chodnících ostošet. Stavební dělnící kmitají jako málokdy. Zjevně se snaží počasí využít. Tam kde se chce, tam to jde.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Rychlost výstavby závisí hodně i na organizaci. Úsek Smiřice - Jaroměř je toho ukázkou, že když se chce tak to jde. Začali sice až v půlce srpna ale od té doby stihli spoustu práce. Makají na tom až do tmy a kdyby na tom dělali už od toho Května byl by hotový obrovský kus práce. Práco v noci není nutná, ale když vidím opravu silnice, kde projíždím po 14 hodině a nikde nikdo v létě kdy je perfektní počasí tak si nelze nepoložit otázku, proč tam nikdo nedělá , když by tam mohla jet i odpolední směna a proč těch pár metrů silnice opravují půl roku.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Samozrejme si polozit lze. A taky si odpovedet... mame vic lidi (prototoze kupodivu dve smeny znamenaji dvakrat vic lidi)? Mame vic penez (kdyz si chrochtame, jak se nam na te ktere stavbe povedlo stlacit vysoutezenou cenu)? A tak dale a tak dale...
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Když se dělají hrubé zemní práce, které jsou na řadě jako první, tak ono těch lidí paradoxně zas tak moc potřeba není, přestože jsou to obrovské objemy práce. Protože tu hlavní práci dělají stroje a ta jemnější práce se v této fázi nedělá (snad kromě geodetů). Takže ze začátku jsou v permanenci buldozery pro sejmutí ornice a pak už hlavně bagry a nákladní auta. A zároveň není potřeba pro ty lidí bůhvíjaké zázemí. Nákladáky přijedou ráno a večer zase odjedou tam odkud jsou najaté (Hradec Králové, Jaroměř apod.). Akorát ti buldozeristé a bagristé by potřebovali nějáké zázemí na místě, což by mohla spravit jedna dvě stavební buňky. Takže v tomhle by, domnívám se, zásadní problém nebyl.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Lynxi, na 99% to není počasím, ale potřebou "dočerpat"
ono než se sešla rada po volbách, než se rozdělily trafiky....
tolik asi k počasí
ono než se sešla rada po volbách, než se rozdělily trafiky....
tolik asi k počasí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Podle mě je to obojím. Pokud by nebylo dobré počasí (například by napadnul sníh), nešlo by to, ani kdyby se hodně snažili. Na nějákém videu z Ruska jsem sice viděl, jak tamní silničáři lejou asfalt na sněhovou pokrývku, ale u nás by to doufám neprošlo
Samozřejmě, že ale zároveň musí mít nějákou motivaci k tomu aby začali stavět. Ta motivace může být jak pozitivní (odměna za dočerpání peněz) tak i negativní (hrozba sankcí za nesplněný termín). Na této stavbě u níž diskutujeme, tu motivaci evidentně stavitel nemá. Sankce nehrozí, protože termín výstavby je luxusně dlouhý a nějáká výhoda za urychlení výstavby zřejmě také nehrozí. Což je dost možná chyba.
Samozřejmě, že ale zároveň musí mít nějákou motivaci k tomu aby začali stavět. Ta motivace může být jak pozitivní (odměna za dočerpání peněz) tak i negativní (hrozba sankcí za nesplněný termín). Na této stavbě u níž diskutujeme, tu motivaci evidentně stavitel nemá. Sankce nehrozí, protože termín výstavby je luxusně dlouhý a nějáká výhoda za urychlení výstavby zřejmě také nehrozí. Což je dost možná chyba.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
2 mr. balance : Moc hezké "droní" video ! Díky moc, pěkný dárek pod stromeček pro všechny, co se snaží sledovat stavbu 1107 a "stavbu" 1106. 1107 by měla být za méně jak 37 měsíců a za několik málo dní (2.1.) už bude běžet "stavba" 1106 hezké 3 měsíce... No, vidět to na ní zatím není !
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Ono se to všechno stejně rozběhne v březnu, stejně jako na obou úsecích D35...
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Ahoj všem, někde jsem možná četl, že podmínkou otevření D11 až do Jaroměře je to, že bude v tu chvíli již stát obchvat Jaroměře (pro kamiony směřující do Náchoda). Je to pravda? Nějak nevím, jestli se mi to jen zdálo a nebo je to fakt pravda.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Huki, udělej si chvilku volna a prolistuj tyto stránky odzadu a odpověď na tvou otázku během chvilky najdeš...
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Nenašel jsem, právě proto jsem to psal sem Díky za ochotu
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Nyní na impulsu: Eurovia prý odstoupila od smlouvy, z důvodu, že jí ŘSD včas nepředalo staveniště. Víte někdo více?
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Firmy odstoupily podmíněně, viz článek na Českých novinách. Je to aktualita, zatím není moc veřejných informací. Předpokládám, že ten článek - zpráva ČTK - se bude průběžně doplňovat.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/firmy ... ic/1715056
Tisková zpráva Eurovie:
https://eurovia.cz/cs/aktuality/sdruzen ... nic-dalnic
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/firmy ... ic/1715056
Tisková zpráva Eurovie:
https://eurovia.cz/cs/aktuality/sdruzen ... nic-dalnic
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Co to je zas je tohle??? To je jen nejaka hra kvuli prilis nizke cene, nebo to RSD opravdu neudelalo?
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
No vzhledem k tomu, co je přímo ve vyjádření Eurovie, bych viděl tu první variantu:michal píše:Co to je zas je tohle??? To je jen nejaka hra kvuli prilis nizke cene, nebo to RSD opravdu neudelalo?
Nějak se ztrácím v tom, že ta nabídka byla platná, ale sama Eurovia píše, že chtěli vyjednávat ohledně ceny(zvýšení). Ale tomuhle zase vůbec nerozumím, ale ze samotného vyjádření Eurovie mi příjde, že jde o cenu.Ceny vstupů ve stavebnictví za uvedenou dobu vzrostly v průměru o 14,5 %, což vedlo k obecnému růstu cen stavebních prací na úrovni přibližně 6 %. „Ředitelství silnic a dálnic jsme v souladu se smlouvou několikrát vyzvali k projednání úpravy ceny, bohužel zcela bez výsledku,”
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Vždyť i Eurovia musí vědět, že jim tu cenu teď zvýšit nemohou i kdyby chtěli, protože by to bylo proti konceptu výběrka....
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Podle mě se chtěla Eurovia ujmout "přípravy" staveniště do stavu daného smlouvou za "nějaký peníz" a když na to ŘSD nepřistoupilo tak...
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
To o te cene bylo v tom clanku od zacatku???
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Firmy odstoupily z dostavby D11. Nemůžeme to státu dotovat, tvrdí šéf Eurovie
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr
Další článek na to samé téma, asi tam ale nic navíc nebude.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr
Další článek na to samé téma, asi tam ale nic navíc nebude.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Tak jsou asi v podstatě dvě možnosti.Mosquit píše:Vždyť i Eurovia musí vědět, že jim tu cenu teď zvýšit nemohou i kdyby chtěli, protože by to bylo proti konceptu výběrka....
1) Chtějí aby jim navýšili cenu skrz ty archeology - to je práce navíc a možná se to dá udělat jako zakázka zvlášť
2) Chtějí od toho pryč úplně, protože cenu podsekli
Tedy tu cenu asi podsekli každopádně, jinak by asi kolem toho nedělali takové haló.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 29.1.2019 12:04:04, celkem upraveno 1 x.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Mohou (ŘSD) za současného stavu oslovit druhého v pořadí a nebo to už nejde ?
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Druhý je Strabag a.s., s cenou 2,95 mld. Už jim někdo volal, jestli to vezmou ?