Stránka 1 z 6

D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 20:49:36
od Jaroslav
Jednou z klíčových komunikací páteřní sítě ČR je také D11 vedená od Hradce Králové přes Trutnov do Polska.
Dovolím si zde vyjádřit názor, že tato komunikace by neměla být klasifikována výše (tedy jako D) než pro naši republiku důležitější tah R35. Trasování této dálnice je pak další záhadou která pouze podtrhuje zvláštnost této "páteřní komunikace".

Důvody pro toto tvrzení jsou následující:
- trasa na Polsko vlastně nevede nikam. Přikládám plán výstavby polských dálnic a rychlostních silnic. naše D11 by na polské straně měla přejít do rychlostní silnice ve směru na Štětín, tedy směru bez výraznějšího zalidnění a regionů s nulovou komerční zajímavostí pro české řidiče...
- trasa nenaplní potřeby napojení čech na severovýchodní část Evropy - počínaje Vratislaví, přes Lodz a Varšavu na oblast pobaltí...

Dotaz zní: proč se plánovaná R35 nestaví jako D11 až do Ostravy, s tím že u Hradce by mohla být nějaká odbočka (R by postačilo) směrem na Polsko?

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 21:00:54
od tavri
To je mi také záhadou, křižovatka u Sedlic mohla být níže pod Osicemi a odbočka téčko nahoru jako vedlejší R11 nebo R37. Poláci áčko přehodnotili na esko, tedy R. Opravdu to nenapojuje severovýcho Polska, ale jakýsi skandinávský tah do Štětína, přičemž loď pluje jednou za den.
Intenzity 2005 v navazujícím úseku http://www.glicek.republika.pl/drogi/ds_sdr_2005.jpg

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 21:18:35
od martini
Na logiku označení teď nehleďme, D11 už je od Jaroměře jenom v parametrech také našeho R 25,5/120.
Důležité je však říci, že tato část komunikace skutečně slouží jako propojka mezi dvěmi západovýchodními dálničními větvemi. V Polsku je to A4, u nás R35. R11 bude sloužit především pro cesty z jihovýchodu na severozápad Evropy. Naopak pro svou cestu směr Praha - Katowice - Lodž - Varšava - Pobaltí použiji R35 a následně D1. Koncepce roštového systému není sama o sobě špatná, když je ovšem kompletní.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 21:33:02
od mapman
Ona R11 (D11) by měla navazovat nejen na S3 na Štětín ale podle dokumentů územního plánování i na S8 směrem na Walbrzych a Wrocław. Navíc v plánu Dolnoslezského vojevodství je i trasa S5 od Wroclawi na jih přes Kłodzko směrem na Brno, je jen otázkou času kdy tyto komunikace budou součástí oficiálních vládních plánů. Spojení D11 a S8 pak bude opravdu logickou a tou hlavní spojnicí Prahy a Varšavy. Takže logiku to mít bude...

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 21:38:49
od Jaroslav
mapman píše:Ona R11 (D11) by měla navazovat nejen na S3 na Štětín ale podle dokumentů územního plánování i na S8 směrem na Walbrzych a Wrocław. Navíc v plánu Dolnoslezského vojevodství je i trasa S5 od Wroclawi na jih přes Kłodzko směrem na Brno, je jen otázkou času kdy tyto komunikace budou součástí oficiálních vládních plánů. Spojení D11 a S8 pak bude opravdu logickou a tou hlavní spojnicí Prahy a Varšavy. Takže logiku to mít bude...
Ty plány tahu Walbrzych - Vratislav náhodou někde nemáte? To by určitě bylo logické...

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 21:43:10
od viky
To je pravda,ale D11 by opravdu měla vést směrem na Ostravu,a nebo by měla končit v HK. A od HK na Polsko by měla mít jiné číslo.Úplně to popírá zásadu číslování D a R podle nahrazujících jedniček.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 21:48:31
od Thomas
to jaké číslo by R na PL od HK měla mít je ten poslední problém ...

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 22:04:16
od mapman
Plány dolnoslezského vojevodství: http://www.wbu.wroc.pl/index.php?strona ... odarowania

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 22:06:14
od mapman
Budou nás tam předpokládám zajímat hlavně tyto dvě:

http://www.wbu.wroc.pl/grafika/mapy-3_gosp_kom_5.pdf - A8
http://www.wbu.wroc.pl/grafika/mapy-3_gosp_kom_8.pdf - S5

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 22:12:28
od Jaroslav
mapman píše:Plány dolnoslezského vojevodství: http://www.wbu.wroc.pl/index.php?strona ... odarowania
Pozor tam to není plánováno jako S8, ale jenom jako A8...

Takže je to něco jako naše Mohelnice - Šumperk. Kraj plánuje 4 proudovku, ale celostátně se tam R/D neuvažuje...

Tah Praha - Pobaltí (tak jak je zachycen v odkazu) tedy nebude...
http://pl.wikipedia.org/wiki/E67_(trasa_europejska)

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 22:16:04
od mapman
Naopak, A8 = Autostrada - silnice nejvyssiho vyznamu v zemi...

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 22:17:42
od mapman
Jaroslav píše: Tah Praha - Pobaltí (tak jak je zachycen v odkazu) tedy nebude...
http://pl.wikipedia.org/wiki/E67_(trasa_europejska)
Trasy evropských silnic se odvíjejí od aktuálního stavu silniční sítě a není problém je přetrasovat podle potřeby, tak jak tomu dochází např u E462, která bude vedena po české D1 a dále na A4 u Gliwic....

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 22:19:26
od Jaroslav
Dálnice kterou si chce postavit kraj???? a není v plánech státu který plánuje pouze 3 dálnice? to mi nesedne. Neznamená to něco jiného, nebo nejsou to něčí zbožná přání?

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 22:28:33
od mapman
A8 Wroclaw - hranice ČR vypadla z aktuálních plánu asi pře osmi lety, do té doby tam vždy byla a očekává se (mezi odbornou veřejností) že se opět objeví i v těch plánech republikových. Pěkný vývoj plánů polské sítě je vidět tady, doporučuju: http://www.nowedrogi.pl/index.php?optio ... Itemid=117 - je tam vidět kdy přesně A8 z plánů vypadla... Jak moc je to dočasné, o tom můžeme jen spekulovat. Nicméně zanesení trasy v dokumentech územního plánování je základ, usnesení vlády se může měnit s každou novou vládou, kdežto územní plánovaní je systém relativně stabilní...

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 22:33:34
od martin
Zrovna dneska ráno jsem na to koukal do mapy :D Škoda, že se nepotká D11 a R43 u Klodzka, to by mělo pro nás největší smysl. Když do Skandinávie, tak jedině přes Rostock nebo budoucí most Fehmarn - Lolland.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 16.4.2009 22:36:09
od Jaroslav
mapman píše:A8 Wroclaw - hranice ČR vypadla z aktuálních plánu asi pře osmi lety, do té doby tam vždy byla a očekává se (mezi odbornou veřejností) že se opět objeví i v těch plánech republikových. Pěkný vývoj plánů polské sítě je vidět tady, doporučuju: http://www.nowedrogi.pl/index.php?optio ... Itemid=117 - je tam vidět kdy přesně A8 z plánů vypadla... Jak moc je to dočasné, o tom můžeme jen spekulovat. Nicméně zanesení trasy v dokumentech územního plánování je základ, usnesení vlády se může měnit s každou novou vládou, kdežto územní plánovaní je systém relativně stabilní...
To je opravdu zajímavý přehled; pěkně ukazuje brutální změny v celé koncepci během překvapivě krátkých období...

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 17.4.2009 6:56:36
od Sopko
Když z Prahy do Varšavy, tak nejkratšeji a nejrychleji přes Hradec, Náchod, Opole, Czestochowou. Vyzkošeno osobně. Takže z tohoto pohledu pokračování D11 na sever význam má.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 17.4.2009 16:00:05
od Thomas
Oni Poláci časem pochopí, že i na další směry potřebují dálnice, ale zřejmě se tak stane až postaví A1, A2 a A4.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 20.4.2009 4:29:39
od Fox Mulder
No je fakt, že ten směr takhle na sever bez přímého propojení do Wrocławi je poněkud divný. Myslel jsem si, že D11 navazauje na nějakou polskou dálnici, která vede přes Wałbrzych přímo do Wrocławi a pak dále na Varšavu. Netušil jsem, že je to jen jakési polské Rko, že se staví v Legnici, pak je peáž s A4kou a pak zase jakési polské Rko až do Varšavy.. Docela zklamání.

Kdybych jel do Varšavy, tak by to bylo (po dokončení dálniční sítě obou států) Praha-Hradec-Ostrava-Katowice-Lodź-Warzsawa, než-li Praha-Hradec-Legnice-Wrocław-Lodź-Warzsawa.

Souhlasím s tím, že by D11 měla vést na východ jako konkurence D1čce. R35 je prostě nesmysl. A z hlediska vnitřní dopravy našeho státu je určitě důležitější směr Hradec-Ostrava, než Hradec-Legnica.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 20.4.2009 18:19:34
od viky
Vypadalo by to hezky,smysluplně a logicky i pro cizince.Dvě hlavní dálnice západ-východ: D1+D11 a okruh okolo Prahy D0 8-)

To jsem se jen tak zasnil ;)

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 20.4.2009 19:15:11
od Thomas
ale proč ne - R1 je poněkud netypické Rko - hodně úseků hned na třípruh, žádný není užší než 26,5 m - a to jen ty staré, nové 27,5, takže zřejmě jediné, co se nedá doplnit jsou paramtery oblouků. Skoro si to říká o to, aby to byla dálnice.

Sorry za OT

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 20.4.2009 22:22:46
od Fox Mulder
viky píše:Vypadalo by to hezky,smysluplně a logicky i pro cizince.Dvě hlavní dálnice západ-východ: D1+D11 a okruh okolo Prahy D0 8-)

To jsem se jen tak zasnil ;)
Moje řeč!! ;)

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 21.4.2009 8:20:24
od tavri
Nebylo by bývalo vhodnější křížení dle plánku? Logicky by navazoval směr na Ostravu, došlo k propojení II/333 a mimo jiné by se nemluvilo o dostavbě D11 - problém Havránková ale o problému počátku výstavby R37 :-)
Hlavně většina aut pojede směr Morava než Polsko... a u Trutnova se ještě 50 let nekopne a na Moravu budem jezdit do 20 let... (snad)

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 21.4.2009 8:47:42
od michal
Kdysi jsem v časopise Architekt či kde viděl urbanistickou studii "Hradubic" včetně řešení protažení R35 touto oblastí. Zkusím se po tom někdy v blízké budoucnosi podívat a postnout to. Mám pocit, že křížení D11 a R35 tam bylo řešeno trojúhelníkem-ne jednou múk, ale rovnou třema.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 21.4.2009 8:52:39
od tavri
Nebo nějak tak a odpadla by renovace Libišan. Také ty směry by se nějak logicky narovnaly.