D11 do Polska smysluplná?

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Sosa »

No koukám že tu nikoho nenapadlo že v okamžiku dostavby dálnice do Jaroměře(nemluvím už o Trutnovu) se ta cesta stane hlavním tahem do Krkonoš.Pak se nikomu nebude chtít stát kolem Nové Paky a Jičína.To pak nastane kolaps kolem Prahy v pátek odpoledne.
Bonsetti
Příspěvky: 10
Registrován: 22.4.2009 9:47:36

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Bonsetti »

dostavba na R11 k hranici s polskem z pohledu ČR nemá v současnosti velký význam, a to především vzhledem k současným intenzitám a kvalitě komunikace celkově. Tlak na dostavbu R11 je tu ovšem z polské strany v souvislosti s plánovaným fotbalovým Eurem 2012.

viz take http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=71&t=145
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Thomas »

to si nemyslím - na I/37 od Jaroměře do TU jsou intenzity 6-10 tis., na I/33 od Jaroměře po NA jsou 10-16 tis. - značnou část těchto má právě nová dálnice převzít a odlehčit oběma silnicím. Výchozí intenzita by, kdyby dnes došlo k dostavbě tak mohla být okolo 15 tis. aut/24 hod., což rozhodně smysl má.
Bonsetti
Příspěvky: 10
Registrován: 22.4.2009 9:47:36

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Bonsetti »

Thomas píše:to si nemyslím - na I/37 od Jaroměře do TU jsou intenzity 6-10 tis., na I/33 od Jaroměře po NA jsou 10-16 tis. - značnou část těchto má právě nová dálnice převzít a odlehčit oběma silnicím. Výchozí intenzita by, kdyby dnes došlo k dostavbě tak mohla být okolo 15 tis. aut/24 hod., což rozhodně smysl má.
Já jen říkám, že D11 resp. R11 v úseku k hranici s polskem nedosahuje takových intenzit, aby se uvažovalo o okamžité dostavbě. Ano, jistě část citovaných intenzit přebere, ale v současnosti toto není prioritní stavba. Každopádně příprava pokračuje a termíny zahájení posledních 4 stavebních úseků 11ky (D1106 Hradec Králové – Smiřice, D1107 Smiřice – Jaroměř, R1108 Jaroměř – Trutnov a R1109 Trutnov – státní hranice ČR/PR) jsou dle HVDI v letech 2012 s termínem dokončení 2015-16. Teda pokud se nějak výrazně neprotáhne např. majetkoprávní vypořádání pozemků, což je v současnosti asi největší slabina připravovaných projektů.
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Thomas »

ok, původně jsem to pochopil jinak. V porovnání s jinými úseky má pochopitrelně menší prioritu, navíc problémy na I/33 mezi NA a Jaroměří se dají řešit pomocí obchvatů, které už jsou tak jako tak plánovány/stavěny.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Mike »

martin píše:... Škoda, že se nepotká D11 a R43 u Klodzka, to by mělo pro nás největší smysl...
akorát kudy ji tam dostat, nejspíš tunelem pod Suchým vrchem...
to co tu nakreslil tavri má bohužel až moc logiku, takhle žádný inženýr nikdy uvažovat nebude a jistě tam je nějaká ptačí oblast nee :twisted:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od martini »

"Dočasné" řešení je hlavně dostavba za Jaroměř + přeložka I/33 k MÚK Jaroměř sever, konečně-dokončení obchvatu České Skalice, dále výstavba obchvatu Náchoda. To je teoreticky reálné v horizontu EURA 2012, ale říkám pouze teoreticky. Kapacitně to pak bude na minimálně 5 let postačovat. Dostavba R11 jako argument pro EURO je utopie, to nejde. R11 přijde na řadu asi až jako jedna z posledních, spolu s příhraničním úsekem R49. Oboje jsou drahé a relativně "nepotřebné" - rozumějte situace v místě není kritická. Je to smutné, ale je to tak, bohužel musíme řešit problémy, které nás aktuálně pálí a ne ty, které nás začnou pálit za pár let.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Lenny »

Aby se něco stihlo do EURA 2012, tak se musí začít stavět nejpozději příští rok, jinak je to pase.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Jarda Š. »

Obchvat Náchoda se určitě nestihne, bude úspěch, když se v r. 2012 alespoň začne stavět. Bude to náročná stavba se dvěma tunely a sedmi mosty za cca 3
mld Kč (viz: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchvat.pdf ).
Vojta
Příspěvky: 7
Registrován: 18.3.2009 18:56:35

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Vojta »

Viky: souhlasím, D11 Pha - HK - Olomouc - Lipník, D37 HK - Trutnov - Polsko
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od rumpeak »

Tak tohle diskuzní fórum snad ani není diskuzní. Našel se tady někdo, kdo byl proti D11 do Ostravy a D37 HK-Polsko. Bohužel až moc logické na to, aby to bylo uvedeno v realitu.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Lenny »

rumpeak píše:Tak tohle diskuzní fórum snad ani není diskuzní. Našel se tady někdo, kdo byl proti D11 do Ostravy a D37 HK-Polsko. Bohužel až moc logické na to, aby to bylo uvedeno v realitu.
Ano našel, jsem proti. D 11 historicky měla vést vždy do Polska. Na Ostravu měla vést D35. Tyto změny mi přijdou nelogické a nereálné.

A proč tato změna je nutná? Kvůli čemu je to dobré?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od JirkaS »

Lenny píše:Ano našel, jsem proti. D 11 historicky měla vést vždy do Polska. Na Ostravu měla vést D35. Tyto změny mi přijdou nelogické a nereálné.

A proč tato změna je nutná? Kvůli čemu je to dobré?
Nutná určitě není, ani mi nepřijde ideální, ale trochu logiky v tom vidím. Původní I/11 vede také na Ostravu, ne do Polska. Hlavní vytížení bude ve směru Praha-HK-Olomouc, směr Polsko bude spíš odbočkou. D1 také měla historicky vést na Slovensko a nyní vede na Ostravu.
Nějaké změny značení to stejně chtít bude, protože pokud bude zachována současná hloupá koncepce D11+R11, budeme mít fakticky 2 úseky značené jako I/11 (modrou značkou). Jaroměř-hranice PL a HK-OV-hranice SK. K tomu u Hradce křižovatku modré a červené 11 (I/11xD11) - což by se ale nezměnilo ani s přeznačením R35 na D11, protože I/11 za HK zůstane dál, tu žádná dálnice nenahradí.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od rumpeak »

Lenny píše: Ano našel, jsem proti. D 11 historicky měla vést vždy do Polska. Na Ostravu měla vést D35. Tyto změny mi přijdou nelogické a nereálné.

A proč tato změna je nutná? Kvůli čemu je to dobré?
Právě proto, že větší objemy budou jezdit na Ostravu, nehledě na to že historicky dálnice nahrazují silnice 1. třídy. A pokud vím tak I/11 je silnice Praha - Žilina vedoucí přes HK a Ostravu.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Standa »

rumpeak píše:
Lenny píše: Ano našel, jsem proti. D 11 historicky měla vést vždy do Polska. Na Ostravu měla vést D35. Tyto změny mi přijdou nelogické a nereálné.

A proč tato změna je nutná? Kvůli čemu je to dobré?
Právě proto, že větší objemy budou jezdit na Ostravu, nehledě na to že historicky dálnice nahrazují silnice 1. třídy. A pokud vím tak I/11 je silnice Praha - Žilina vedoucí přes HK a Ostravu.
Zní to logicky, ale vznikl by problém na MÚK Sedlice, kde by D11 nepokračovala v hlavní trase, ale odbočovala by.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od rumpeak »

Standa píše: Zní to logicky, ale vznikl by problém na MÚK Sedlice, kde by D11 nepokračovala v hlavní trase, ale odbočovala by.
Vím, že nejsme Rakousko, ale co třeba křižovatka A12 a A13 V Innsbrucku??? Když se pojede od Mnichova rovně, tak člověk sjede z A12 na A13. Pokud chce pokračovat po A12, tak musí sjet jakoby na vedlejší.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Lenny »

V MÚK by zase tak velký problém nebyl, ale na místní poměry by to bylo hodně nezvyklé.

Stále doufám, že jednoho dne, se dozvím, že místo R11 tam bude D11.

Jak už tady bylo zmíněno, stejně by nedošlo k přečíslování I/11 na něco jiného. Tak na co je to celé dobré?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Standa »

rumpeak píše:
Standa píše: Zní to logicky, ale vznikl by problém na MÚK Sedlice, kde by D11 nepokračovala v hlavní trase, ale odbočovala by.
Vím, že nejsme Rakousko, ale co třeba křižovatka A12 a A13 V Innsbrucku??? Když se pojede od Mnichova rovně, tak člověk sjede z A12 na A13. Pokud chce pokračovat po A12, tak musí sjet jakoby na vedlejší.
Tak ve světě je takových míst hodně, dokonce i ve Švýcarsku je na A1 v Bernu (ve směru od Zürichu) potřeba odbočit, jinak skončíte na A6. Ale u nás by se tomu snad dalo vyhnout (i když to samozřejmě není žádná katastrofa). Jinak, co se týče intenzit, ŘSD uvádí v prognóze pro rok 2040 okolo MÚK Sedlice (čtu-li to dobře) D11 směr Praha 56 000, D11 směr PL 59 000 (tedy včetně úseku v peáži s R35) a R35 směr Olomouc 53 000 aut denně. Takže je to asi dost jedno, který směr bude preferován, mírně převažuje současně plánovaná D11.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od rumpeak »

rumpeak píše:
Standa píše: Zní to logicky, ale vznikl by problém na MÚK Sedlice, kde by D11 nepokračovala v hlavní trase, ale odbočovala by.
Vím, že nejsme Rakousko, ale co třeba křižovatka A12 a A13 V Innsbrucku??? Když se pojede od Mnichova rovně, tak člověk sjede z A12 na A13. Pokud chce pokračovat po A12, tak musí sjet jakoby na vedlejší.
Dneska jsme jel přes Olomouc na Přerov a uvědomil jsem si, že tahle situace už vlastně funguje i v ČR. Když jedu v Olomouci po I/46 najedu na kratičký úsek R46 (který bude snad co nejdříve pokračovat východní tangentou) a pokud chci pokračovat po R46 musím odbočit doprava, na peážní úsek R46 a R35. Kdybych jel normálně rovně, tak se z ničeho nic octnu v půlce mostu na R55.

http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=139746304+1 ... 46816@z=13
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Standa »

rumpeak píše: ...
Dneska jsme jel přes Olomouc na Přerov a uvědomil jsem si, že tahle situace už vlastně funguje i v ČR. Když jedu v Olomouci po I/46 najedu na kratičký úsek R46 (který bude snad co nejdříve pokračovat východní tangentou) a pokud chci pokračovat po R46 musím odbočit doprava, na peážní úsek R46 a R35. Kdybych jel normálně rovně, tak se z ničeho nic octnu v půlce mostu na R55.
...
Ano, to je pravda, taky by se to (podle mě) mělo přeznačit. R46 by měla končit za MÚK s R35 spolu s koncem R (mimochodem, jaké má správně tento "erkový" ocásek číslo dnes ?) a zbytek I/46 od MÚK R35/R55 až na hranice s Polskem bych přečísloval na I/55 (tedy východní tangenta Olomouce a její čtyřpruhové pokračování do Šternberka by snad mohlo být R55).

Pozn.: Pokud by se toto téma nějak dál prodiskutovávalo a rozvíjelo, asi by to chtělo oddělit jiné vlákno.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od rumpeak »

Naprosto souhlasím, co na to pánové admini? nepřesunete nás na R46 nebo R55?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Mike »

ono je jedno, bude-li to D nebo R
a otázka vytíženosti si myslím, je jasná již dnes.
on i takový přechod Lipka-Bobischau je dnes využívaný mnohem více než dříve.
jezdí tudy dost turistů na jih
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
auxi
Příspěvky: 6
Registrován: 23.3.2009 17:24:42

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od auxi »

Doporucuji si precist tento letak. Presneji se zamerte na tento odstavecek. Ten by vam mel strucne priblizit opodstatneni teto dalnice/rychlostni silnice. " "Stavba D11 1107 Smiřice–Jaroměř je koncová (poslední)
část souboru staveb dálnice D11 Praha–Poděbrady–Hradec
Králové–Jaroměř, úsek Smiřice–Jaroměř. Dálnice
D11 a navazující rychlostní čtyřpruhová silnice R11 Jaroměř–
Trutnov–státní hranice Česko/Polsko jsou podle
mezinárodní dohody AGR (Evropská dohoda o hlavních
silnicích s mezinárodním provozem) součástí evropského
dopravního koridoru Paříž–Norimberk–Plzeň–Praha–Hradec
Králové–Wroclaw–Varšava–Brest–Moskva, který spojuje
západní a východní Evropu
."

Z vlastni zkusenosti mohu rici, ze silnice z Hradce smerem na Jaromer, Nachod, je vice "zasekana" nez tah na moravu. Jednim z dalsich duvodu je delka useku Hradec-Olomouc, Hradec-Jaromer. Kazdy si jiste spocita, jaka varianta je vyhodnejsi (je treba brat ohled na tereni prace i cenu). Rovnez v tech vasich navrzich uplne postradam rychlostni komunikaci Liberec-Turnov-Jicin-Hradec. Ja osobne bych zustal u naplanovaneho reseni.

Jeste k tomu stari. Navrh D11 je samozrejmne starsi, nez silnice I/11 vedouci na moravu. Jiz za prvni republiky se pocitalo s vybudovanim teto dalnice, spojujici Viden s Vratislavi. Bohuzel tomu skrizila plany druha svetova valka.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od viky »

auxi píše:
Jeste k tomu stari. Navrh D11 je samozrejmne starsi, nez silnice I/11 vedouci na moravu. Jiz za prvni republiky se pocitalo s vybudovanim teto dalnice, spojujici Viden s Vratislavi. Bohuzel tomu skrizila plany druha svetova valka.
Co má společného D11 s dálnicí Vídeň-Wroclaw?
auxi
Příspěvky: 6
Registrován: 23.3.2009 17:24:42

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od auxi »

Presne to co jsem psal. Za prvni republiky mela byt dnesni dalnice D11 soucasti dalnicniho koridoru Viden-Vratislav.
Odpovědět

Zpět na „D11“