D11 do Polska smysluplná?

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Japao Joe »

Plánovače to většinou počítají podle času, cesta přes Liberec je sice nyní nejrychlejší, ale taky nejdelší. Cesta přes Trutnov je kratší a až bude dálnice tak bude i rychlejší. Navíc dálnice směrem na Trutnov vyřeší i turistický provoz do poloviny Krkonoš.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Honey72 »

Tak zaprvé, trasa přes Královecké sedlo není jen kvůli "polské objednávce", i když spoustu výhod získají hlavně na druhé straně, ale prostě se k tomuto řešení dospělo z mnoha důvodů, které si stále nechce spousta lidí připustit. Přes Náchod se to zdá logické, když tudy vedla obchodní silnice stovky let, to přes Krkonoše, respektive přes dnešní Luční boudu, také. Tudy samozřejmě dálnici nepovedeme :-)

Ano, při pohledu na mapu se zdá vedení trasy na sever nelogické, ale jen protože Polsko před asi patnácti lety změnilo koncepci dálniční sítě, spoustu dálnic nahradilo expresními silnicemi S a spoustu dalších zrušilo, mezi nimi i spojku z S3 k Wroclawi. Ta teď bude chybět než někdo dostane rozum a přetíženou silnici 5 nahradí něčím jiným. Ale i tak bude zajížďka přes Legnici pro kamiony zanedbatelná, když mohli půl roku absolvovat objížďku Náchod-Trutnov-Jaroměř :-) Anebo stejnou, či ještě větší zajížďku absolvují kamiony na E50 Plzeň-Praha-Brno.

Naše jedna jediná D11 převezme jak severní E65, tak i severovýchodní koridor E67. Pokud by Poláci stavěli dálnici z Wroclawi přes Klodzko, byli bychom nuceni postavit dálnici jak do Náchoda, tak i do Trutnova k S3. To by bylo nepředstavitelně nákladné a nevytížené. Už tak bude poslední úsek D11 nejdražším českým úsekem vůbec.

Pořád se vidí jen Náchod, ale trasa přes sever tím pádem převezme kamionovou dopravu i z Harrachova, což by D11 přes Náchod nedokázala.

A nakonec. Přes Harrachov, Trutnov a Náchod k nám nejezdí doprava jen z nějaké Varšavy a dál, ale také hlavně z obrovských aglomerací severně od nás. Kamiony nemohou přes Trutnov jen kvůli omezení 9 tun, jinak by se s nimi roztrhl pytel. V Trutnově a hlavně v zimní a letní sezoně proudí přes krkonošské průsmyky auta hlavně ze severu, nejvíc z Poznaňska. Spousta Poláků také na Trutnovsko dojíždí za prací.

Proč by Poláci vedli dálnici poloprázdným územím Kladska, když může vést přes velkou Valbřišskou aglomeraci.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od HanesCZ »

No jo já vím, že je strašně nutné mít dvě paralelní dálnice z Prahy do Krkonoš. Jenže trasováním směrem na Trutnov a pak dál až Legnici to jde proti prvotnímu záměru propojení východu a západu. Směrem na východ od Jaroměře zůstane v dálniční síti cca 200 km prázdné místo a hromada tranzitu se tak nutně povalí Náchodem dál. Podle mě to je chyba.
Ano pro Trutnovsko, Walbrzych to bude super dálnice. Ale páteřní propojení východ-západ dostavává silně na frak. Tak třeba do Opole ( které je mimichodem větší jak Walbrzych ) pojedou kamiony od Jaroměře 120 km na sever k Legnici ? Vždyť už by pomalu směrem na východ byly doma na místě. Ne opravdu nepojedou k Legnici a nepojedou stejně tak tisíce dalších aut a kamionů z aglomerací slezska ( zde už je to v milionech obyvatel ) Všichni opravdu nechtějí objížděť stovky kilometrů navíc po D1 nebo D35. Proto to pak v Náchodě a dál vypadá jak vypadá a bohužel vypadat bude i s 11tkou směrem na Legnici ;)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Lenny »

Dálnice přes Náchod a kudy by vedla? Vždyť je tam problém protáhnout pouhý silniční obchvat natož dálnici. Pokud by někoho zajímalo byla v 60. letech zvažována alternativa na Náchod, která vedla v trase dnešního průtahu Náchodem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Jarda Š. »

Ono toho tranzitu tolik nebude, aby to nepobral dvoupruhový obchvat Náchoda. Hlavně aby ale byl aspoň ten, současná situace (centrum města permanentně zacpané kamiony) je neúnosná.
milanek
Příspěvky: 200
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od milanek »

Pominu-li, co je za hranicemi, tak Náchod má 20149 obyvatel, Česká Skalice 5049, oproti tomu Dvůr Králové má 15839 obyvatel a Trutnov 30680, což znamená, že z pohledu vnitrostátní dopravy je bezesporu výhodnější vést dálnici na Trutnov a Náchodsko napojit krátkým "přivaděčem" v podobě I/33, kde už chybí dostavět jen obchvat Jaroměře, oproti I/37, která mezi Jaroměří a Trutnovem vede přes 7 obcí.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Sosa »

No tak se Náchodem, do vybudování obchvatu, zakáže průjezd tranzitní nákladní dopravy. A bude hlavní problém vyřešen.
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od HanesCZ »

Uzavřít Náchod? Co je to za blábol, ta dálnice 11 má propojit regiony, ne je rozdělit. Tím spíše by je měla propojit v ose západ - východ. Což se bohužel příliš nepovede. Kudy by tedy bez Náchoda jel polský tranzit z oblastí východně od Hradce? Po katastrofální silnici I/11 ? Kde je to teď v zimě mnohdy vyloženě otázka hazardu? A dále se modlit,že se i bez potíží projede po silnici I/44, kde se v zimě pod Červenohorském sedlem buď stojí nebo často sotva jedou kamiony? Efektivita solidního přemístění někam je rázem pryč. Kdo vyloženě nemusí, tak tudy určitě nepojede. Případně jet z okresu Klodzko, Nysa, Jeseník, částečně i Prudnik, Glubczyce ( vše téměř 600 tis. obyvatel ) do Prahy / Německa - Mnichov , Norimberk, apod. přes Trutnov? Vždyť by to byla místy i více než 200km neakceptovatelná zajížďka.
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od HanesCZ »

Tak jen okres Klodzko ( přes 160tis. ob. ) má o cca 44 tis. obyvatel více než okres Trutnov. A dále přilehlý region Opolsko s více jak milionem obyvatel, Slezsko několik milionů obyvatel.

Nabízí se mi modelová varianta: Jsem z čtvrtmilionoveho PL města Čenstochová. Obchoduji s partnerem z německého Mnichova. Nabízí se mi i cesta po D1. Jenže cesta přes Náchod a je téměř o 200 km kratší. A případně pokud bych jel k Legnici a pak ostře na jih 150 km do Hradce byla by to zase příliš veliká zajížďka. Opravdu tedy nechci ušetřit 2 x 200 km? Ano chci, pojedu na Náchod. Nejsou to vůbec zanedbatelné náklady.

Neříkám nikomu , že na Náchod musí vést dálnice. Ale říkám že trasa na Náchod a dál zůstane zarvaná dál, protože 11tka půjde extrémně na sever. Pro většinu regionů východně od Hradce, které dnes využívají cestu na Náchod to bude na Trutnov a Legnici neakceptovatelná oklika.
milanek
Příspěvky: 200
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od milanek »

Podle mě tedy argumuntuješ jednostranně, uvádíš vždy pouze města za Náchodem a neřešíš města za Trutnovem, uvádíš okres Jeseník a neřešíš okres Trutnov, popisuješ jako strašnou silnici I/11 a neřešíš situaci na silnici I/37.

Jak jsem napsal, podle mě je z vnitrostátního pohledu trasování v pořádku (dojde mimo jiné i k propojení dvou největších měst Královéhradeckého kraje, což je jistě žádoucí z pohledu regionální dopravy), co se týče mezinárodního tranzitu, tak souhlasím, že je, ale že by kvůli tomu zůstala zacpaná I/33 podle mě není pravděpodobné, zase tolik toho tranzitu není. Při pohledu na mapu Evropy vidím, že ta dálnice na Trutnov stáhne auta z kvadrantu mezi Štětínem až Brestem. Pokud by vedla dálnice na Náchod stahovala by dopravu v kavadrantu někde od Gdaňska po Krakov. Nejsem schopen posoudit, kde žije více lidí, ale oba ty kvadranty obsahují velká města a souměstí.

Navíc zcela zanedbáváš vliv D35, která touto tebou požadovanou spojnicí ve směru východ západ bude.

Subjektivně říkám na rovinu, že pro mě je výhodnější přímé dálniční spojení směr Berlin, Štětín, Rostock, Lubeck, Hamburg, než Waršava, Minsk, Moskva. Předpokládám, že HanesCZ, je z Javorníku, jen se to sem neodvážil napsat. A co ase týká té I/11, tak v mých očích je to pěkná silnice, jsou v Čechách mnohem horší a v zimě jezdím do Opavy stejně přes Olomouc, což mi opět vyřeší hlavně dostavba D35.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Bobek »

Předně mi přijde chybné argumentovat proti trasování D11 hypotetickou cestou z Čenstochové do Mnichova via D1, což je asi nejdelší ještě příčetná trasa, kterou jde pro spojení těchto dvou měst vymyslet. To už je kratší i přes Drážďany. (A to pomíjím, že i tak jde při cestě po D1 o rozdíl přibližně 140 km, ne uváděných 200).
Království a půl princezny za 511.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od kot »

2 Hanescz : Předpokládám, že diskuze z tvé strany je pouze v teoretické rovině, obzvláště poté, co jsme s Poláky uzavřeli mezistátní dohodu, kterou navíc "posvětil" kamarád Brusel, který trasu zařadil do sítě TEN T. Takže teď je to trochu téma co by bylo, kdyby nebylo např. listopadu ´89... :oops:
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Honey72 »

Občas jezdím z Trutnova do Ostravy i přes Kladský výběžek. Náchod-Klodzko zatížená silnice, hlavně kamiony. Ty však před Klodzkem pokračují po obchvatu a mění směr na sever k Wroclawi. Já pokračuji po 46 na Zloty Stok a to se vůbec nedá srovnat. Kamiony skoro vůbec a doprava běžná první třídě. Kvůli tomu se přece dálnice nestavějí. Kdyby tu byl tak silný provoz směrem do Opole a dál, tak tu Poláci naplánují alespoň expresní silnici, ale neplánují tudy vůbec nic.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Hanes »

HanesCZ: z Čenstochové do Mnichova jezdí poláci přes Rakousko. Navíc tlačit D11 přes Náchod ani nejde, protože údolí Náchoda/Kudowy je plné zástavby. V celém okrese Jeseník je cca 30 tisíc obyvatel a věř tomu, že z Jeseníku na Prahu přes Klodzko nejezdí téměř nikdo, protože než dojede do Javorníku, tak už je mezi Hanušovicema a Králíkama. Navíc ti, kteří jezdí někde od Glubczic na Náchod jedou až do Zloteho Stoku většinou po obchvatech. Jako Javorničák jsem rád, že nám po revoluci postavili cestu a hraniční přechod a můžeme jezdit na Prahu přímo bez zdolávání spousty kopečků při jízdě po území ČR. Ale chtít ještě dálnici je už moc. Navíc se na trase chystají nebo staví obchvaty, které opět zlepší komfort cestování. Jak psal Honey72, tak většina tranzitu se tlačí od Klodzka na Wroclaw a na Nysu už je to v klidu. Vím, že z Klodzka do Zloteho Stoku je málo možností předjetí , ale pak už můžeš bez problémů "letět". Trasování D11 považuji za velmi příznivé, neboť bude spojnicí s větší částí Polska a nejen s Kladskem a Opolskem. Dále na východ už máme D1/A1.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Honey72 »

Česko nemá zájem stavět dálnici k Náchodu už kvůli tomu, že by připojilo jen nějaký polský region bez další návaznosti tranzitu. K tomu slouží maximálně rychlostní komunikace. K obslužnosti Náchodska bohatě postačí I/33. Nebýt průjezdu samotným Náchodem, zvládla by i současnou mezinárodní dopravu.

Poláci nechtějí stavět žádnou rychlostní komunikaci natož dálnici mezi Náchodem a Klodzkem. Neměla by kudy vést. Na E67 jsou lázeňská města, všude okolo nich ochranné zóny léčivých pramenů. Tedy nemůže se tam postavit dokonce ani tunel, aby se nenarušila geologická stabilita spodních vod. Každá vrtaná sonda nebo pilota pro estakádu může způsobit nevratný zánik lázní, takže města se bojí postavit i obchvat. Podobně není možné D6 vést okolo Karlových Varů a vznikne tam díra. A dál od měst na E67 se nemůže, jsou tam národní park, přírodní park, CHKO a další. A hlavně, velice složitý terén, kde se bez těžkých zásahů do podloží nedá vyhnout. Takže, začarovaný kruh.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Standa »

Ono bude po dostavbě D11 hodně záležet i na tom, jestli Poláci udělají nějakou chytrou "nábližku" na Wroclaw (asi i s napojením Walbrzychu) a odstraní ten "zub" skoro až k Legnici, což hodně pomůže směru Praha - Warszawa. Směr Praha - Katowice a dál na východ asi přebere D35, takže v "dálničním stínu" zůstane jen Praha - Opole - Czestochowa (taková dálnice by se určitě taky uživila, ale je v podstatě nerealizovatelná). Samotná S3 asi pro cesty z Prahy moc velký přínos mít nebude, jak tu už zaznělo, do Štětína se jede lépe přes Německo, ale po dokončení D43 a D52 (ta čísla bych nějak sjednotil :) ) by mohla být důležitým severo-jižním spojením (a převedl bych na něj E65 :) ).
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Petanecek »

Nu ju.. do Štětína se lépe jede z Prahy přes německo, ale je otázka, kolik dnů z týdne? Neb když se to povede, tak se cesta hoodně prodlouží. Známe z vlastní zkušenosti a nejenom jednou. Potom je lepší alternativou ta delší D11 a S3, ale o to s větším klidem.
Také jsem uvažoval o tom napojení D43 a D52. Jestliže se to dá jednou dokupy, tak to bude mít význam i pro Jugoslávce a Bulhary tahající nazpět z východu auta, neb se vyhnou Praze a je to skoro přímka přímo na Víden.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od HanesCZ »

Ano samozřejmě, že jen nad tím sumarizuji a vím kudy D11 povede. Ale píšu proto, protože se mi nelíbí argumenty některých, že dostavba D11 vyřeší dopravu do PL, že nebude zapotřebí ani obchvat Náchoda, že se uzavře / omezí tranzit tímto směrem, atd. Je zapotřebí upozornit jakým směrem D11 dopravu řeší a že D11 zůstane nepoužitelná bezprostředně pro až 600 tis. obyvatel okresů východně od Náchoda. ( počítám jen nejbližší okresy, tj. Klodzko, Zabkowice, Nysa, Jesenik, Prudnik,Glubczyce ) Hledat alternativní cestu na západ mimo Náchod by pro mnohé z těchto regionů mohlo znamenat obrovský průšvih !!! A to už dnes tyto regiony dopravní dostupnost sužuje. Příkladem i právě ten okres Jeseník, ještě nedávno se uvádělo téměř 45 tis. obyvatel. Firmy i lidé odchází.

Dále k zamyšlení je možná i fakt, že se čerstvě dokončil 4 pruh obchvat Nysy, dokončuje se obchvat Klodzka, obchvat Niemodlina se začíná stavět od 2018. Celá tahle propojka ušetří z polské dálnice A4 od Opole na Prahu / Hradec-Králové 150 km oproti variantě na Legnici a Trutnov. A určitě ta zkratka nezůstane nevyužívaná a stáhne si nový provoz. Regiony směrem na východ jsou mimořádně lidnaté a ne každý nutně potřebuje projet celou trasu jen po dálnici. Tím spíše, když se řidiči nabízí 150kilometrová zkratka a vyhne se dost možnému popojíždění kolem Wroclawi.

Dalším varováním k této oblasti může být i zpráva z roku 2017, že se chystá prodloužit 4proudovka jižně u Wroclawi směrem na Klodzko. Je to už léta probíraná záležitost. Nicméně poslední infomace jsou, že tato 4 proudovka je v přípravě. Polákům se pak krásně otevře nejkratší trasa na jih .. A to se už pravděpodobně od poloviny příštího roku otevře zmiňovaný obchvat Klodzka , takže můžeme očekávat opět nějaké nové PL auta navíc pro Náchod i Boboszow. Jenže od Boboszowa to u nás zatím finálně vypadá na skotačení a hledání alternativních cest ( se spoustou naštvaných českých řidičů a obcí, jak zde poláci hazardují , nedodržují rychlosti , .. ) A řešení tuším neexistuje? D35 povede příliš jižně, o R43 se raději ani nezmiňuji. A jet celou trasu od Wroclawi na Vídeň , přes Legnici, Hradec, Olomouc , to je sakra oklika. Kilometricky ještě o pár km navíc než současná oklika přes Ostravu. Podle mě kus infrastruktury - neříkám, že by to zrovna musela být dálnice, ale bude v těchto oblastech chybět .
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od HanesCZ »

a za další 4 roky obchvat města Kędzierzyn-Koźle u obrovské několikamilionové slezské anglomerace
Řekl bych, že je mimo jiné od A4 nasměrovaný vpodstatě na směr Prudnik - Nysa - Klodzko ne?
Paradoxně už dnes odtud do Prahy ukazuje plánovač stejně rychlou trasu přes Náchod jako po D1 a k tomu je ta trasa přes Náchod o 120 km kratší.

http://kk24.pl/to-juz-pewne-obwodnica-p ... tery-lata/
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Honey72 »

Ale no tak, HanesiCZ. Kde komu by se líbila dálnice nahrazující každou jedničku, ale to potom můžeme polemizovat i o dálnici Plzeň-Tábor-Brno nebo Cheb-Plzeň-Budějovice aj.. A kdo by to zaplatil ? Prostě dálnice se přednostně stavějí v koridorech evropských silnic. A přeshraniční provoz nebývá v žádné zemi kromě Beneluxu tak silný, aby musely být příhraniční regiony spojeny dálnicí. Co jsou desítky kamionů z Opole do Prahy proti tisícům z jiných částí Polska, kteří využijí trasu přes Trutnov. Ano, náchodský obchvat je potřeba. Zrušit ho je nesmysl. Sice ubude dálkový kamionový tranzit E67, ale nikoliv doprava Jaroměř-Hronov, Nové Město-Trutnov nebo Jaroměř-Kladsko. Obchvaty se stavějí hlavně aby ulevily městům, aby zrychlily dopravu je druhotné. Obchvat Nysy je čtyřpruhový, ale jen půlka, ke všemu s kruhovými objezdy. A nové části obchvatu Klodzka na sebe dokonce vůbec nenavazují a směr východ-západ (tedy Náchod-Nysa) úplně chybí a nepočítá se s ním. To je důkaz, že Poláci tento směr vůbec nepreferují.

A když už měříte vzdálenosti a čas na Google mapách, kde Vám vyšel ten Liberec, zkoušel jste si zadat i jiné trasy ? Tady máte důkaz, že trasa přes Náchod není nejkratší ani nejrychlejší. To je jen mýtus.

Wroclaw-Praha (současná přes Náchod) - 259km / 3,25 hod.
Wroclaw-Praha (současná přes Trutnov) - 261km / 3,21 hod.
Wroclaw-Praha (současná přes Harrachov) - 254km / 3,30hod.

Wroclaw-Praha (současná přes Legnici) - 286km / 3,42 hod.
Po nahrazení dálnicí se ještě zkrátí kilometry a hlavně čas o desítky minut, takže i ta malá zajížďka cca 19 km se vyplatí.

I kdyby Polsko nakonec postavilo dálnici A8 až do Klodzka, zůstane chybět 60 km / 1 hodiny jízdy k D11 za Jaroměří.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od HanesCZ »

Tak mě je jasné, že mi jako Trutnovák jen tak neřeknete nevýhody trasování D11 od Hradce ostře na sever k Trutnovu / Legnici / Štětínu. Ale třeba pro Brňáky , respektive všechny kolem D1 by mohlo zajímat , že zřejmě na sever ke Štětínu po D11 stejně nejspíš vživotě nepojedou - většina z nás pojede Německem na Drážďany. Ano, pojede se nám mnohem lépe od Prahy na Trutnov a polskou Legnici, ale D11 nám mohla přinést mnohem víc. A to především, že nám i po dostavbě D11 stále zůstanou na D1 a později D35 mraky polských aut a náklaďáků, které by přitom mohly frčet na Prahu polskou dálnicí A4 a solidní propojkou k D11 dále na Hradec a Prahu. Jenže ooouha, D11 vůbec nepovede od Hradce na východ ( jak by spíš logicky měla, no ne? ) , ale povede jen ostře na sever k A4. ) Takže to zůstane od východních milionových polských anglomerací ve Slezsku ( oblasti Katowic,Krakowa,atd. ), z Ukrajiny, atd. stále výhodnější projet raději celým českem po D1 / D 35 :( Je to podle mě obrovská škoda. Mohli jsme odlehčit naší D1 / D35 a naopak naložit polské A4, no ne? :kladivo:

Dovolil jsem si to zvýraznit, protože je to dle mého názoru zcela zásadní informace o D11 a bude mít vliv pro celou ČR. Budu rád, když mi to co jsem napsal výše vyvrátíte. A prosím, abyste mi znovu nevysvětlovali jak to tlačím přes přes Náchod, že to tudy nejde. Jsem s touto problematikou dobře seznámen. Nicméně by podle mě bylo mimořádně užitečné nějakou vhodnou propojku s polskou A4ku alespoň v teoretické rovině vymyslet. A třeba se tak do budoucna zbavit části tranzitu PL/UA aut.
Nebo se opravdu tak moc pletu a je lepší mít jen D11 na sever a poláky nechat jezdit po celé D1 a D35? Prosím i o reakce nejen Trutnováků ..
milanek
Příspěvky: 200
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od milanek »

Nejsem Trutnovák :D

A znovu opakuji, že dálnice na Náchod nemá z vnitrostátního pohledu opodstatnění. Mezinárodní kamionová doprava se přesune na dálnici, protože prostě není pravda, že je to zajížďka 150 km. Ať do té mapy klikám, jak chci pořád mi to píše cca. 70 km rozdíl (Katowice - HK) a věř mi, že to pro náklaďák, který ma trasu přes 500 km v případě tranzitu českem, nic neznamená a ti tranzitující Poláci v osobácích v pátek odpoledne ten Náchod neucpávají.

Příklad z praxe, kolikrát jsi cestou do Itáliejel Mnichov - Innsbruck přímo po jedničce? Já teda nikdy...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Honey72 »

Já už jsem vysvětlil co šlo a jako zaujatý Trutnovák už snad ani více nemohu :-)

Ano, oklika Mnichov-Insbruck je nejznámější příklad. Ani Němci a Rakušané nemají zájem o vybudování zkratky po A95, i když se to v mapě přímo vybízí. Ale při podrobném zkoumání zjistíte, že zajížďka je pouhých 21 km a kvůli složitému terénu s množstvím tunelů by se stavba nevyplatila a časové úspory kvůli pomalejší rychlosti na horské dálnici by byly takřka nulové.

A další příklad za všechnu tu lidnatou oblast Dolního Slezska, která má zájem cestovat do Česka. Ani s ještě přelidněnějším Saskem neplánuje Česko ani Německo dálniční spojení pokračováním D7. Doprava přes Horu Sv. Šebestiána je podobná, jako znám mezi Kladskem a Nysou.

D11 logicky na východ vést nemusí. Stejně jako nikdo nejezdí z Prahy do Ostravy po silnici I/11 a nenahradíme jí dálnicí jen kvůli tomu, že je kratší. Vím, že vám jde o alternativu k D35, ale je mnohem jednodušší a ekonomičtější v provozu rozšířit stávající zavedenou trasu než tvořit novou územím nikoho. Stejného omylu se dopustili projektanti D1 mezi Prahou a Jihlavou, která vede přímo namísto podél staré silnice aglomeracemi Kolínska.

A, že D11/S3 nebudou používat Brňáci ? Naopak. Zatímco po D1+D8 to je do Berlína cca 626km, už nyní to je přes Svitavy, Trutnov a Lehnici o 70 km kratší, ale nikdo tudy nejezdí, protože to není po dálnici. A pokud jim nevadí zajížďka 70km, zajížďka u Lehnice 19 km je sranda. A o kolik to bude kratší po dokončení S3+D11+D35+D43 ? Takže k D11 přes Trutnov už nemám co dodat .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Geo »

Honey72 píše:Ani Němci a Rakušané nemají zájem o vybudování zkratky po A95, i když se to v mapě přímo vybízí.
Jenom mala offtopic poznamka. Oni Rakusane nemaji hlavne zajem o tranzit. Letos zavedli na A12 limit pro mnozstvi kamionu. Ten mohou vyhlasit den pred svatky (Nebo tak nejak). Pak to znamena za pres hranice pustej 250 - 300 kamionu/hod. Coz ma za nasledek nekonocenou frontu kamionu v Bavorsku. Cesta pres Brenner je pry o 1/2 levnejsi nez pres CH a 1/3 nez pres F.

Podle mne smeruji k tomu aby tranzit od roku 2026 jezdil Brenner Basis Tunnelem a dale tim skorometrem co vede skrze Inntal. Tudiz, se do nejake spojky nehrnou.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D11 do Polska smysluplná?

Příspěvek od Anonym »

Mě přijde trasování D11 logické, navazuje na plánovanou dálnici směrem Szczecin.
Do Wroclawi je nyní z Jaroměře stejně daleko pokud se jede přes Trutnov a Bolkow jako přes Náchod a Klodzko, po dokončení D11 se všechen tranzit do Wroclavi přesune na dálnici. Je lepší jet po dálnici a následně 40 km po silnici č. 5 než jet 140 km z Jaroměře do Wroclawi přes Klodzko.
Do města Czestochowa bude dálnice směr Gliwice, tranzit z Czestochowy přes Náchod nehrozí.
Tranzit do měst jako Opole, Nysa, ... bude i nadále Náchodem. Nicméně lidé se stěhují do velkých měst a množství obyvatel v těchto městech klesá. Třeba Nysa v roce 2005 47500 obyvatel, v roce 2015 43200. Opole 1999 131000 obyvatel, v roce 2014 119000. A to vše při stavu, kdy se množství poláku neměnilo. V následujích letech bude ubývat i celkové množství. A migrace snad do Polska nehrozí.
https://www.populationpyramid.net/poland/2017/
Odpovědět

Zpět na „D11“