Stránka 6 z 6

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 7.12.2017 21:25:13
od Mike
první problém je ono zde tolikrát obhajované označení
D11 prostě má končit - číselně - v Hradci a dál pokračovat D37 nebo co to je

těžký tranzit z Náchoda zmizí značkou, lehký zůstane

jestli se dožijeme D35, tak začne chybět D43, která by pobrala směr z Mittelwalde a Bobischau, o napojení Kralicka, Šumperska atp. nemluvě

ovšem kdo někdy jel do Mittelwalde, tak ví, jaká je tam silnice a jak a kudy tam "protáhnou" něco kapacitnějšího, to nevím

a nejnebezpečnější silnice ?
zrovna ten nejhorší úsek, je nejhorším jen proto, že je jediným, kde se od Helvíkovic po Červenou Vodu dá předjíždět
jestli to začnou "regulovat" i tady, pak možná nehodovost poklesne, ale plynule se rozlije do zbylých úseků
holt se začne "riskovat" i jinde...

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 8.12.2017 7:44:24
od Honey72
Číslo D11 je v pořádku, je to jen číslo :-) To už by rovnou mohla vést D11 do Lipníka a zachovat si tak svůj východní směr. A také D1 od Kroměříže je holý nesmysl :-) Vlastně celá D1 by měla mít jiné číslo, kdyby se mělo dodržet převzetí po staré silnici. Ale co potom s D2 ?

Ano, kdybychom u nás zachovávali čísla starých silnic jako třeba na Slovensku, tak by to smysl možná dávalo, ale jinak to je jedno. Dálnice by měla mít dodržet číslo až na svůj konec, pokud řidič na uzlu neodbočuje a tak tomu u nás zatím je všude.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 8.12.2017 11:40:07
od pivko
milanek píše:Nejsem Trutnovák :D

Příklad z praxe, kolikrát jsi cestou do Itáliejel Mnichov - Innsbruck přímo po jedničce? Já teda nikdy...
No, od té doby co jsou hraniční kontroly a zároveň ta slavná stovka na celé A12 (a velmi částé kolony na A8 před Mnichovem), tak už mi to přes Ga-Pa přijde lepší (ale psst, nebudeme tomu dělat reklamu).

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 8.12.2017 11:46:40
od JirkaS
Pokud by se dodržovalo původní značení, tak je D1 pražský okruh, D2 vede mezi Prahou, Brnem a Bratislavou a dál od Brna vede D49 v případě původního trasování přes Chřiby na Zlín nebo D47 při dnešní trase. I/2 přes Kutnou Horu je až výmysl 90. let.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 8.12.2017 19:24:56
od HanesCZ
Neřešte detaily jako jsou čísla silnic, ale vysvětlete mě a defakto všem občanům ČR využívajících D1 / D35 , že by těch Poláků a Ukrajinců tudy vůbec nemuselo tolik projížděť. Proč je místo toho pro nás mnohem výhodnější mít ostrý severní tah od Jaroměře na Legnici / Štětín?

Zamyslete se nad tím pořádně. Takhle jak to má být, tak to bude pro poláky mimořádně výhodně vymyšleno , mistrovský tah poláků, "ať ta D11 přílíš na A4 nenavazuje a co největší možný PL/UA tranzit z A4ky, ať se hned na Bohumín/Těšín valí komplet celým Českem přes OV, OL, Brno, Prahu a dál". Mimochodem jen z východních PL regionů podél dálnice A4 žije více lidí jak v celé ČR .

Takže s D11 na Trutnov a Legnici se máme už brzy na co těšit..Tranzit přes celou ČR v ose východ - západ z nejlidnatějšího PL východu jsme tím neřešili a naopak jen brzy dostaneme více naloženo ze severu - na pro poláky lukrativní směr jih. Přitom už dnes to jsou u nás alarmující úseky, které zřejmě ještě dlouho vyřešeny nebudou. Tj. týká se to zejména silnice/ dálnice I/35 I/43 I/3, okruhu Prahy.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 8.12.2017 20:46:29
od Mike
jestli bude d11 do polska dřív než 511 okolo Prahy, což dle všeho bude, tak se i z rozšířeného úseku od Jiren stane pěkné parkoviště
ne proto, že by tam ta auta nebyla ze všech směrů už teď, ale že ta komunikace logicky nasaje i novou dopravu

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 9.12.2017 23:57:16
od Honey72
Vysvětleno už tu bylo vše. Stejně jako dnešní E67 není určena pro tranzit Praha-Katowice-Krakow-Ukrajina, tak ani D11 není určena pro tento tah a nic by se nezměnilo ani kdyby D11 končila v Náchodě. Poláci by postavili A8 z Náchoda do Wroclawi a pro tranzit na Ukrajinu by tato dálnice byla pořád nezajímavá. Česko dálnici k Náchodu prostě nepotřebuje, Polsko také ne. A také tu bylo řečeno, že než stavět další dálnici, navíc mrtvým územím, je vždy ekonomičtější rozšířit ty stávající. A neznám zemi, která by stavěla 130 km dlouhou nákladnou dálnici s minimálním využitím místních, čistě jen pro tranzit.
A proč bychom měli dostat naloženo více než dosud ? Poláci když chtějí na jih, tak stejně jinudy nemohou a jezdí přes nás už dávno.
Další dálnice v trase Jaroměř-Náchod-Nysa-Opole je stejně nesmyslná jako stavět další dálnici z Mnichova do Prahy přes Strakonice.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 10.12.2017 14:57:29
od ML90
HanesCZ píše:Tak mě je jasné, že mi jako Trutnovák jen tak neřeknete nevýhody trasování D11 od Hradce ostře na sever k Trutnovu / Legnici / Štětínu. Ale třeba pro Brňáky , respektive všechny kolem D1 by mohlo zajímat , že zřejmě na sever ke Štětínu po D11 stejně nejspíš vživotě nepojedou
Od Brna na Štětín budete mít v budoucnu trasu D1-A1-S11-S10 (Katowice-Poznaň-Piła-Štětín).

Mimochodem pořád se tu mluví o trase od Kladska na Náchod, ale tam se nikdy v Polsku o dálnici/rychlostní silnici neuvažovalo. Když už, tak se vždycky mluvilo o silnici od Kladska směrem na Králíky viz územní plány Dolnoslezského vojvodství, které jsem tu už několikrát v různých tématech zmiňoval http://www.pzpwd.pl/download/rys3.jpg

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 10.12.2017 16:34:28
od Hanes
Honey72 píše: Další dálnice v trase Jaroměř-Náchod-Nysa-Opole je stejně nesmyslná jako stavět další dálnici z Mnichova do Prahy přes Strakonice.
Největší problém je v tom, že ona dálnice se buduje. A94 se staví, mezi Passau a Strážný jsou téměř všude obchvaty, navíc se silnice rozšiřuje na 2+1, od Strážného je silnice přeložena a rozšířena. Ke Strakonicím jsou plánovány obchvaty a přeložky. Mezi ST a Prahou se buduje D4. Takže onen nesmysl se stává pomalinku skutečností. Pardon za OT.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 11.12.2017 9:57:48
od Sosa
Z hlediska ČR je vedení na Trutnov lepší, neboť obslouží Trutnov, Dvůr Králové a půlku Krkonoš. Tato oblast není dnes dobře dopravně dostupná. Náchod bude připojen luxusní silnicí první třídy. Obchvat Náchodu se někdy vybuduje, vzhledem k nákladům nikdo neodhadne kdy.
Z hlediska Polska nám to může být jedno, neboť pro ně dálnice opravdu nestavíme. Navíc většina radši pojede o trochu více po dálnici, než přes města.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 11.12.2017 14:19:43
od kyk
D11 je uzavřená záležitost.
Spíš bych uvítal diskusi na téma I(D)43 a směrování dopravy dál na sever - Králíky? I/44 s resuscitací tunelu Červenohorské sedlo? Jesenicko je zapomenutý kraj, který se pomalu vylidňuje, ale má potenciál, který bohužel díky špatné dostupnosti není využit.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 11.12.2017 15:16:20
od Honey72
Tak ona je naplánovaná přeložka silnice I/43 od budoucí D35 až k hranicím s Polskem u Králíků. Jenže poměrně nízká intenzita dopravy si tak nákladnou horskou stavbu zatím nevyžádá.

U tunelu na I/44 je zase problém s aktivisty a místními. Člověk by řekl, že tunel je nejlepší řešení, ale aktivistům vyhovuje jen kde se jim to hodí. Ale není to uzavřená epizoda.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 11.12.2017 19:17:10
od Lenny
Nízká intenzita je také způsobena tím, že hraniční přechod není pro vozidla nad 6 tun, pokud si správně pamatuji zákazovou značku na polské straně.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 11.12.2017 20:54:38
od Honey72
To ano, stejně jako přes královecký nesmí přes kralický přechod auta nad 9 tun. Možná kdyby tato omezení na přechodech nebyla, nákladní doprava by se rozptýlila a nezatěžovala tolik Harrachov, Náchod a Mikulovice. Jsou to silnice první třídy.

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 11.12.2017 21:48:29
od Mike
jenže to by to muselo být tak, že nejdřív dálnice a pak kamiony
ne naopak
ty silničky co tam jsou + mosty a podjezdy, by to dnes nepobraly
a než bude D43 do Lipky, tak to už tu nebudem ( protože ještě tak 20let se bude řešit, kudy okolo Brna )
a na polské straně to není o nic lepší ( do Biedronky v Mittelwalde občas jezdím )

Re: D11 do Polska smysluplná?

Napsal: 11.12.2017 22:01:06
od Hanes
Honey72 píše:Tak ona je naplánovaná přeložka silnice I/43 od budoucí D35 až k hranicím s Polskem u Králíků. Jenže poměrně nízká intenzita dopravy si tak nákladnou horskou stavbu zatím nevyžádá.

U tunelu na I/44 je zase problém s aktivisty a místními. Člověk by řekl, že tunel je nejlepší řešení, ale aktivistům vyhovuje jen kde se jim to hodí. Ale není to uzavřená epizoda.
Místní určitě žádný problém s tunelem nemají, bo vědí, že pokud by byl, tak se v zimním období dostanou na druhou stranu kopce a nemusejí mít strach v podobě zaseknutého kamilionu v půlce Červenohorského sedla. Vymýšlejí pouze ekoteroristi.Problém je na Jesenicku, až do Mikulovic jedeme prakticky jednou osadou, která jen mění jména (Domašov, Adolfovice, Jeseník, Česká Ves, Písečná, Široký Brod, Mikulovice) dlouhou cca 30 km. Tohle kdyby tady nebylo, tak se jiným hraničním přechodem uleví a sem přijde život. Začíná nám to tady pomalu a jistě připomínat chatovou oblast. Místní prodají lufťákům barák a odejdou do vnitrozemí. Jen ať už je D11 v Královci, každý další dobře dostupný hraniční přechod je úlevou těm přetíženým.