Stránka 1 z 1

D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 8.11.2010 17:26:59
od dvs
Jak to bylo s D11 nemá nakonec od Prahy do Poděbrad parametry D26,5/150 i když se uvádí D26,5/120?

Několikrát se nám tato otázka tu objevila v různých vláknech, ale zůstala bez odpovědi.
viz Plošná rekategorizace:
mapman píše:Původně ano, počítalo se s ní pro úseky vedoucí v nížinách, kde nebylo předpokládáno výrazné zvýšení nákladů oproti /120. Na Slovensku jsou tak vystavěny úseky D1 (D61) Bratislava – Senec a D2 Bratislava – Kúty.

EDIT:
Ještě doplním, že dle materiálu z roku 1971 se počítal s NR 150 km/h na úsecích Praha – Hradec – Svitavy, Brno – Přerov – Ostrava, Brno – Bratislava a Bratislava – Trenčín.
Lenny píše:Multi zatím na tuto otázku nedokážu odpovědět. Časem to zjistím a podělím se o odpověď.
Od pumpy u Prahy (tam co chtějí MUK Beranka) po most přes Labe bych řekl, že by to mohlo v D26,5/150 i postaveno. Oblouky jsou velké a horizonty skoro žádné. Dál už to není, protože hned ten násep přes silnici a 2x železnici jde nahoru a dolu.

Původní záměr takový byl. Pokud zůstalo trasování z roku 1971, tak by to možná mohlo odpovídat. viz mapka:

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 22.2.2011 0:50:47
od Lenny
Dneska jsem si všimnul na fotce, že MÚK Jirny nebyla zprovozněna spolu s trasou Praha - Břiství 12. 10. 1984, ale někdy později. Klade se otázka kdy....

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 22.2.2011 13:09:58
od adamos
Lenny píše:Dneska jsem si všimnul na fotce, že MÚK Jirny nebyla zprovozněna spolu s trasou Praha - Břiství 12. 10. 1984, ale někdy později. Klade se otázka kdy....
Jo, to je pravda, chtěli jsme si tenkrát projet kus dálnice cestou z Klánovic do Prahy a trochu jsme si museli zajet. Exit JIRNY otevřeli v roce 1985, ale přesný datum z rukávu nevysypu.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 17.10.2018 10:41:36
od Qěcy
Proč je D11 na svém začátku (Chlumecká ulice) tak podivně zalomená? Lépe řečeno měla být v prodloužení D11 do centra Prahy nějaká radiála? A pokud jo, kudy měla vést, kdy se odpískala a co s tou pravoúhlou čtyřproudovou zatáčkou bude dál?

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 17.10.2018 10:49:51
od michal
D11 měla pokračovat jako Žižkovská radiála. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=57&t=2356

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 17.10.2018 10:52:24
od jeni013
Dle ZÁKOSu měla pokračovat k MO Hrdlořezská radiála

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 17.10.2018 11:30:29
od Honey72
Mohlo by to být někdy dokončeno alespoň k MO, samozřejmě hlavně tunely, vyhrazený koridor trasy je stále je znatelný. Ta zatáčka u Ikea mě děsně vytáčí, kdyby jí alespoň trošku uhladili, aby člověk neodbočoval za roh. Jenže to by museli sebrat kus parčíku, což by lidé neskousli, takže obyvatelé paneláků musí poslouchat kvílení brzd a rozjíždění aut.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 17.10.2018 11:48:48
od michal
Jasně, ale na začátku u magistrály měla být Žižkovská. Tak si můžete vybrat, co je Vám bližší.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 17.10.2018 17:31:43
od Qěcy
Parčíku? Vždyť je to jen ochranná zeleň. Sečená louka a křoví. Chtělo by to zvětšit poloměr dovnitř zatáčky. Domnívám se, že s hrdlořezskou radiálou se už nepočítá a v Metropolitním plánu se pro ni ani nechrání koridor. Nebo chrání? K Metropolitnímu plánu se teď nedostanu.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 17.10.2018 17:37:37
od MPMP
Honey72 píše:Mohlo by to být někdy dokončeno alespoň k MO, samozřejmě hlavně tunely, vyhrazený koridor trasy je stále je znatelný. Ta zatáčka u Ikea mě děsně vytáčí, kdyby jí alespoň trošku uhladili, aby člověk neodbočoval za roh. Jenže to by museli sebrat kus parčíku, což by lidé neskousli, takže obyvatelé paneláků musí poslouchat kvílení brzd a rozjíždění aut.
Nevím, jak je to s kvílením brzd, už tam nebydlím, ale pořád lepší tohle, než "rozjetý magor" v té obchodní zóně.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 17.10.2018 19:53:24
od Mike
nepočítá
byla stavební uzávěra za MO - Průmyslovou
dokonce některé baráčky tam měly jen "dočasná stavba"
ale narozdíl od dočasného pobytu vojsk, tam stojí dodnes

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 18.10.2018 19:02:59
od kik
Miku, ty nevíš jaká je jednotka dočasnosti? Přece jeden furt...

Ano, ta zatáčka k IKEA mě neskutečně sere, občas jsem tam měl problémy při rychlejším najetí a to pak gumy u bývalé Primery kvílely... A pamatuji si dobře na plány, kdy D11 měla pokračovat min. k Průmyslové... Co bychom za to dnes my, kteří poskakuje po Štěrboholské, dali....

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 18.10.2018 20:26:52
od Mike
kiku, bylo by to stejné
vždyť ta průmyslová se s tou ŠR stejně o pár kilometrů dál potká
a to potkání pak zastaví tu ŠR

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 19.10.2018 10:06:43
od Honey72
To zrušení pokračování dál do centra chápu, mě se tam prostě nelíbí to zakončení. Přímo okaté, pomník. Kdyby ta dálnice byla zakončena alespoň nějakým velkým kruhovým objezdem nebo prostě nějak úhledně. Tohle je jak pěst na oko, zakončit dálnici pravoúhlým ramenem se třicítkou.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 19.10.2018 11:23:42
od jeni013
Já si myslím, že by si pražané tu rezervu chránit měli. Alespoň k MO! Za pár let ty radiály přestanou stačit, a tato patří technicky k těm nejjednodušším.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 19.10.2018 12:20:04
od Honey72
Chránit můžou, ale ne provizorním zakončením dálnice na vozovou cestu :-)

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 22.10.2018 19:14:37
od kik
Miku, možná nebylo protože občas je cesta od ČM přes Hloubětín a Průmyslovou ke spojce rychlejší než na ČM najet na D0 a pak Štěrbohoulskou... Ale to bychom mohli diskutovat do nekonečna protože to se už nikdy nepostaví.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 22.10.2018 19:32:02
od JirkaS
jeni013 píše:Já si myslím, že by si pražané tu rezervu chránit měli. Alespoň k MO! Za pár let ty radiály přestanou stačit, a tato patří technicky k těm nejjednodušším.
A byl jste tam někdy? Vede to rozlivovým územím Rokytky, na potoku byly po letech znova vytvořeny meandry, je to podmáčené. Takže překonat asi estakádou a lidem se to moc líbit nebude.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 22.10.2018 19:56:07
od dvs
Uspech by bylo aspon dotazeni Vysocanske radialy k MO.

Supr by byl 3pruh na Sterboholske v useku Prumyslova - MO.

Toto by mi stacilo.

Taky jsem tu pred lety kreslil radialu v pokracovani D11.

D11 - historie - původní návrhová rychlost

Napsal: 28.10.2018 6:11:31
od hekor
On by podle meho stacil bohate 3pruh mezi Prumyslovou a Lanovym mostem. Tam vznika ten spunt kazde rano.

Ale to uz jsme ponekud OT.

Sent from my iPhone using Tapatalk