D11 obecně
Re: D11 obecně
co se to staví někde okolo 4-5km ?
nějaký nový portál - patky po stranách + SDP
nějaký nový portál - patky po stranách + SDP
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: D11 obecně
Vystavba informacniho portalu. Na d11 se letos bude osazovat tusim 8 tabuli.
Re: D11 obecně
no vzhledem k tomu, že je až za posledním sjezdem před Prahou, tak bude opravdu informační
ale díky za info
jinak dneska kvůli ní stála odpoledne i ŠR ven z Prahy a nájezd od D10
ale díky za info
jinak dneska kvůli ní stála odpoledne i ŠR ven z Prahy a nájezd od D10
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D11 obecně
Na D11 osazeny nové značky, dálkové návěsťi min. od MÚK Dobšice zobrazuje cíl Vratislav a od Chlumce jsou uvedeny cíle pod čarou na D35 Olomouc a Pardubice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D11 obecně
Reaguji na menší diskusi o MÚK Sedlice z fóra Přerov-Lipník.
Také mě právě vytáčí ty normy, vše stavěno na minimální požadavky. Něco jiného by bylo kdyby byla ekonomická krize (u nových MÚK), ale stejně mám pocit, že to zas až tak moc stavbu neprodraží. Zábor půdy zrovna u této MÚK mi přijde skoro stejný, ty větvě jsou prostě zbytečně vytočené ven a pak se zase zbytečně vrací zpět, proč je neudělat rovnou rovnější, jediný rozdíl by byl snad v délce mostů při přechodu dálnice.
Je pravda, že jsme možná moc "rozežraní", je fakt jedno, jestli křižovatku projedu 120 nebo 70, ale kdybych to neviděl v Německu a Rakousku a bohužel i v Polsku, tak mi to tolik vadit asi nebude.
Ale hlavně .. kolik my máme v ČR dálničních křižovatek ? Úplné prd, protože všechny dálnice vedou do Prahy a u okruhu je s pozemky asi trochu větší problém, tam to trochu chápu, i když teda například D5 je opravdu také propadák. Brno>Plzeň do kopce, jeden pruh a ještě tak 50.
Takže myslím, že těch pár dálničních MÚK by mohlo aspoň vypadat. Další věc jsou pruhy, rakousko má vždy 2 tam a 2 tam, pokud se jedna dálnice připojuje do jiné. U Sedlic zbytečné ve směru na Hradec, ale současné řešení Olomouc-Praha je teda totálně na hlavu, když pár metrů po odpojení stejně 2 pruhy jsou, tohle musel vymyslet totální lempl. O dvoupruhovém připojování nebo dvoupruhové celé větvi Praha-Olomouc ani už radši nemluvím.
Také mě právě vytáčí ty normy, vše stavěno na minimální požadavky. Něco jiného by bylo kdyby byla ekonomická krize (u nových MÚK), ale stejně mám pocit, že to zas až tak moc stavbu neprodraží. Zábor půdy zrovna u této MÚK mi přijde skoro stejný, ty větvě jsou prostě zbytečně vytočené ven a pak se zase zbytečně vrací zpět, proč je neudělat rovnou rovnější, jediný rozdíl by byl snad v délce mostů při přechodu dálnice.
Je pravda, že jsme možná moc "rozežraní", je fakt jedno, jestli křižovatku projedu 120 nebo 70, ale kdybych to neviděl v Německu a Rakousku a bohužel i v Polsku, tak mi to tolik vadit asi nebude.
Ale hlavně .. kolik my máme v ČR dálničních křižovatek ? Úplné prd, protože všechny dálnice vedou do Prahy a u okruhu je s pozemky asi trochu větší problém, tam to trochu chápu, i když teda například D5 je opravdu také propadák. Brno>Plzeň do kopce, jeden pruh a ještě tak 50.
Takže myslím, že těch pár dálničních MÚK by mohlo aspoň vypadat. Další věc jsou pruhy, rakousko má vždy 2 tam a 2 tam, pokud se jedna dálnice připojuje do jiné. U Sedlic zbytečné ve směru na Hradec, ale současné řešení Olomouc-Praha je teda totálně na hlavu, když pár metrů po odpojení stejně 2 pruhy jsou, tohle musel vymyslet totální lempl. O dvoupruhovém připojování nebo dvoupruhové celé větvi Praha-Olomouc ani už radši nemluvím.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D11 obecně
Křižovatka je úsporná a vznikla v době, kdy se měla křížit jen s rychlostní silnicí a projekt počítám tak v 90. letech. Ještě, že tam je tolik místa na přestavbu, ale jestli to ponechají v tomto stavu do doby kdy už bude D35 kompletní a přenese se sem provoz z D1, bude to dobrý špunt a nebezpečné místo. Naprosto přesně stejné staré křižovatky mají v Itálii (např. na dálniční křižovatce A1/A22) a na nich jsem si vystál pěknou kolonu, kterou způsobuje jen ono snížení rychlosti na 60, či dokonce na 40 a jen jeden pruh a také to zpomaluje provoz na hlavním tahu, protože proud najíždějících aut se musí z této šnečí rychlosti rozjíždět.
https://www.google.cz/maps/@44.6678908,10.8457871,16z
https://www.google.cz/maps/@44.4850286, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@44.6678908,10.8457871,16z
https://www.google.cz/maps/@44.4850286, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D11 obecně
Tak podobné je to i v Olomouci ne?
Taky vždy jen 1 pruh.
Tím neříkám, že to je dobře.
Taky vždy jen 1 pruh.
Tím neříkám, že to je dobře.
Re: D11 obecně
Jenže v Olomouci v tu dobu asi počítali s dostavbou D1 u Přerova. Kdežto tady i kdyby s ničím nepočítali, tak je to slabé
Re: D11 obecně
Aby ulevila D35 D1 tak se musí postavit D43. Změna přijde s dostavou D35 do Ostrova, kdy to bude po 35 rychlejší než po D1. Pak možná nějaký nárůst po dokončení, ale ten nebude moc velký.
Re: D11 obecně
Já si tedy nemyslím, že by měla D43 nějaký vliv na rozložení provozu D1 / D11. D11 odebere z D1 provoz, který směřuje na severní Moravu a do Slezska.
Re: D11 obecně
Právě, chápu, že v té době třeba peníze nebyly. Jenže tento problém je i teď, když si chrochtáme. Podívejte se např. na plán křižovatky D7 s Pražským okruhem (MÚK Přední Kopanina), to nám tam roste zase podobná obluda, jako je MÚK Sedlice, s jediným rozdílem, že nejspíše budou větve po celou dobu dvoupruhové, ale je to tam vymyšleno úplně na hlavu, přitom místo na normální křižovatku tam je, možná by vyšla i levněji, protože by bylo zapotřebí méně mostů. Je nějáká šance, že se podoba křižovatky ještě změní, než bude ÚR ? Pardon za OT.Honey72 píše:Křižovatka je úsporná a vznikla v době, kdy se měla křížit jen s rychlostní silnicí a projekt počítám tak v 90. letech. Ještě, že tam je tolik místa na přestavbu, ale jestli to ponechají v tomto stavu do doby kdy už bude D35 kompletní a přenese se sem provoz z D1, bude to dobrý špunt a nebezpečné místo. Naprosto přesně stejné staré křižovatky mají v Itálii (např. na dálniční křižovatce A1/A22) a na nich jsem si vystál pěknou kolonu, kterou způsobuje jen ono snížení rychlosti na 60, či dokonce na 40 a jen jeden pruh a také to zpomaluje provoz na hlavním tahu, protože proud najíždějících aut se musí z této šnečí rychlosti rozjíždět.
https://www.google.cz/maps/@44.6678908,10.8457871,16z
https://www.google.cz/maps/@44.4850286, ... 312!8i6656
Re: D11 obecně
Ne není, protože ta křižovatka je v ochranném pásmu budoucí paralelní vzletové a přistávací dráhy letiště, takže její tvar byl složitě koordinován s tímto záměrem a nesmí se měnit.
Re: D11 obecně
A byl koordinován předtím než se ta dráha v plánech zkrátila nebo až potom ?
Re: D11 obecně
Pred tydnem jsem jel v patek odpoledne po D11 a prekvapilo me mnozstvi aut s polskou RZ. Normalne bych si jich nevsimal, ale mnozstvi ridicu co jelo jak prase v olitanych pasatech a audinach bylo znacne. Navic jsem se zakecal, vjel do pulhodinove zacpy v omezeni u Chlumce a tam navic tri prasata podjizdela kolonu velmi rychle odstavnym pruhem. PACH byl akorat z mocuvky na poli, ale ten jim bohuzel ridicaky nevezme.
Ti z vas co tam jezdi casteji, je to normalni jev? Az se dostavi S3 na hranice tak tech spechajicich vikendovych pendlaku z Polska urcite jeste pribude.
Ti z vas co tam jezdi casteji, je to normalni jev? Az se dostavi S3 na hranice tak tech spechajicich vikendovych pendlaku z Polska urcite jeste pribude.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D11 obecně
Přibude jich na D11 dost, na svou i naší dálnici se těší. Spousta kamionů i osobáků se sem přeleje z jiných přechodů, využívající D1 u Ostravy nebo D10 od Harrachova. Nejen, že to je poslední špunt na jejich cestách na dovolené, takže nás objíždějí přes Německo, ale k nám jich také dost dojíždí za prací. Občas, když jedu do práce už kolem půl šesté ráno, na silnicích je nezvyklý provoz a snad všechno jen Poláci. Češi asi nechtějí makat a tak brzy vstávat do práce nebo se vracet z nočních
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D11 obecně
Honey72 píše:Přibude jich na D11 dost, na svou i naší dálnici se těší. Spousta kamionů i osobáků se sem přeleje z jiných přechodů, využívající D1 u Ostravy nebo D10 od Harrachova. Nejen, že to je poslední špunt na jejich cestách na dovolené, takže nás objíždějí přes Německo, ale k nám jich také dost dojíždí za prací. Občas, když jedu do práce už kolem půl šesté ráno, na silnicích je nezvyklý provoz a snad všechno jen Poláci. Češi asi nechtějí makat a tak brzy vstávat do práce nebo se vracet z nočních
Ještě bych neopomněl činorodé zloděje německých a rakouských aut na drogách. Ale to je asi spíš záležitost moravských dálnic a silnic.
Re: D11 obecně
já tedy jezdím spíš pozdě večer a to je pro změnu plné dodávek s vlekem naložených poklady pro polské automobilisty
a že jezdí svižně ?
NO A ?
a že jezdí svižně ?
NO A ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D11 obecně
Na Poláky kde kdo nadává, bohužel spousta Čechů má o Polácích jen znalost že jsou kšeftaři a šílení řidiči. Ve skutečnosti v Polsku byli max. na tržnici za hranicemi a Poláka potkali jen jednou Nyní už těžko, nahradili je tam Bulhaři. Takže pořád někdo nadává, že Adršpach zablokují stovky Poláků a proč k nám vůbec jezdí. Místo abychom na tom vydělali a byli pyšní, že až z 800 km vzdálených míst, dokonce už i z Litvy jezdí do Adršpachu jako do nějaké Mekky, tak jen brečíme a nejraději bychom zablokovali příjezdové silnice a hranice. Což také děláme, nic jiného neumíme.
Ale na co chci upozornit. Je jisté, že to co se nyní hrne do Adršpachu přes hraniční přechody u Mieroszówa, tak to se po dokončení S3 začne hrnout přes Trutnov. Tok dopravy se tedy změní pro české území k horšímu. Zatímco nyní přejedou hranici a jsou víceméně ve skalách, později budou absolvovat trasu od D11 po našich okreskách a přes chvalečské serpentiny. V sezóně desítky autobusů. To by mě zajímalo, jestli se na toto vůbec někdo připravil. Pořád se mluví o potřebě parkoviště (CHKO nechce povolit) a přepravě návštěvníků do skal třeba vlakem, ale jediné co tam letos přibylo jsou světelné tabule, upozorňující na obsazené parkoviště u skal. Tedy něco ve smyslu, jedete sem takovou štreku zbytečně, trhněte si nohou a jeďte domů. Přitom se přímo nabízí možnost vybudovat velké parkoviště třeba v areálu bývalých dolů v Radvanicích (mimo CHKO) hned u nádraží a vlakem jsou za deset minut na místě.
Ale na co chci upozornit. Je jisté, že to co se nyní hrne do Adršpachu přes hraniční přechody u Mieroszówa, tak to se po dokončení S3 začne hrnout přes Trutnov. Tok dopravy se tedy změní pro české území k horšímu. Zatímco nyní přejedou hranici a jsou víceméně ve skalách, později budou absolvovat trasu od D11 po našich okreskách a přes chvalečské serpentiny. V sezóně desítky autobusů. To by mě zajímalo, jestli se na toto vůbec někdo připravil. Pořád se mluví o potřebě parkoviště (CHKO nechce povolit) a přepravě návštěvníků do skal třeba vlakem, ale jediné co tam letos přibylo jsou světelné tabule, upozorňující na obsazené parkoviště u skal. Tedy něco ve smyslu, jedete sem takovou štreku zbytečně, trhněte si nohou a jeďte domů. Přitom se přímo nabízí možnost vybudovat velké parkoviště třeba v areálu bývalých dolů v Radvanicích (mimo CHKO) hned u nádraží a vlakem jsou za deset minut na místě.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D11 obecně
Taky mě udivuje situace kolem Poláků v Adršpachu. Zrovna Poláci, kdyby měli tohle na svém území, by na tom jistě dokázali promptně vydělat a byli by nadšení, že něco takového mají. U nás je to paradoxně spíš naopak. Je jasné, že je třeba nějáká regulace, ale měla by být orientovaná kladně. Tj. vybudovat třeba to parkoviště , jak navrhujete, nabídnout jiná řešení, jiná místa atd. a ne to řešit negativně spuštěním hraničních závor.
Re: D11 obecně
Ještě je otázka, do jaké míry to má smysl. Ony ty skály taky nejsou nafukovací.
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D11 obecně
Nafukovací nejsou a proto se to musí zorganizovat a ne to tam nechat jezdit hlava nehlava. Zavést rezervaci vstupenek na internetu a s tím i maximální denní maximum apod. Pro toho, kdo se ubytuje na Broumovsku zavést vstupné zdarma po dobu pobytu. To samé kdo přijede vlakem. A jinak, pekelně zdražit vstupné. Kdo to chce vidět, rád si připlatí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D11 obecně
Jo, to potěší. Nakonec to vykoupí cestovky a člověk, který nemá potřebu cestu tam plánovat měsíc dopředu, bude mít smůlu. K tomu ještě zdražit vstupné a vytvoříme si další kout země, kam Čech radši ani nepáchne. Jakoby nám centrum Prahy nebo Krumlov nestačily.Honey72 píše:Zavést rezervaci vstupenek na internetu a s tím i maximální denní maximum apod.
Re: D11 obecně
svatá pravda
do centra už jsem nepáchl asi 20let ( vyjma pár promocí atp. )
krumlov jsem měl jako malej na plakátu v pokoji
no a nebyl jsem tam a už tam ani nepojedu
do centra už jsem nepáchl asi 20let ( vyjma pár promocí atp. )
krumlov jsem měl jako malej na plakátu v pokoji
no a nebyl jsem tam a už tam ani nepojedu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit