1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
dilatační spáry jako vždy, čili drncá
a ano, beton mizí, za chvíli se nám objeví vyjeté koleje, uzavírka, převedení přes SDP atd...
a ano, beton mizí, za chvíli se nám objeví vyjeté koleje, uzavírka, převedení přes SDP atd...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tak jsem si to také v sobotu večer projel a dojem mám z toho výborný, oproti cestě zpátky po "starém" je to nesrovnatelné.
Co mě ovšem nazvedlo bylo stažení dálnice do 1 pruhu, protože dělali nějaké práce na té zárubní zdi u Počernic. Vytvořila se tím kolona sahající téměř až na D0, přitom vlevo zůstal celý ten nový odstavný pruh úplně prázdný. Proč ho proboha nemohli využít také a nechat provoz v režimu 2+2?
Co mě ovšem nazvedlo bylo stažení dálnice do 1 pruhu, protože dělali nějaké práce na té zárubní zdi u Počernic. Vytvořila se tím kolona sahající téměř až na D0, přitom vlevo zůstal celý ten nový odstavný pruh úplně prázdný. Proč ho proboha nemohli využít také a nechat provoz v režimu 2+2?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Mohli, ale "takhle se to nikdy nedělalo", takže zodpovědná osoba to vzala "přes kopírák" z nějaké jiné stavby. A proč? Protože se to už použilo a je to schválené PČR a jánevímkolika dalšími institucemi. To. co velí zdravý rozum by bylo něco nového a muselo by se to tedy znovu schvalovat a to je přece práce navíc, ne?
Ještě nějaký dotaz?
Ještě nějaký dotaz?
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Na mostě D11 přes III/33310 je dilatační spára asi taky velká - po zprovoznění PJP je přejezd aut v noci na tom místě znatelně slyšitelný ze Zelenče.Mike píše:dilatační spáry jako vždy, čili drncá
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tomáš Němec píše:Tak jsem si to také v sobotu večer projel a dojem mám z toho výborný, oproti cestě zpátky po "starém" je to nesrovnatelné.
Co mě ovšem nazvedlo bylo stažení dálnice do 1 pruhu, protože dělali nějaké práce na té zárubní zdi u Počernic. Vytvořila se tím kolona sahající téměř až na D0, přitom vlevo zůstal celý ten nový odstavný pruh úplně prázdný. Proč ho proboha nemohli využít také a nechat provoz v režimu 2+2?
Ale no tak, pánové Nevím co se tam dělo a proč, ale vzhledem k tomu, že byla sobota večer, tak předpokládám, že šlo o nějaké krátkodobé omezení na jednotky hodin pomocí pojízdné uzavírkové tabule. Jak byste to na těch pár hodin značili vy? Máte vůbec nějakou představu o tom, jak dlouho trvá vyznačit na vozovku žluté čáry a jaké pro ni musí být podmínky?MPMP píše:Mohli, ale "takhle se to nikdy nedělalo", takže zodpovědná osoba to vzala "přes kopírák" z nějaké jiné stavby. A proč? Protože se to už použilo a je to schválené PČR a jánevímkolika dalšími institucemi. To. co velí zdravý rozum by bylo něco nového a muselo by se to tedy znovu schvalovat a to je přece práce navíc, ne?
Ještě nějaký dotaz?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Sorry, já to tam nezažil. pokud to bylo na "jednotky hodin" a mimo špičku, tak se omlouvám, to je OK.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
nic bych nevyznačoval
vzal tu pojízdnou šipku, postavil ji na kraj pruhu a dál nasázel ty pruhovaný čumprdlíky
každýmu dojde, že vlevo jsou dva pruhy a tak je použije
vzal tu pojízdnou šipku, postavil ji na kraj pruhu a dál nasázel ty pruhovaný čumprdlíky
každýmu dojde, že vlevo jsou dva pruhy a tak je použije
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
to mi připomnělo jedno místo:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.7153176&y ... itch=0.157
https://mapy.cz/zakladni?x=14.7153176&y ... itch=0.157
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tam jednou taky jeden předjížděl uhýbající auto, a pak si půl roku nezajezdil. (Zákaz předjíždění)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Na co zlute cary na zem? To je dnes takovy problem prives s LED panelem, kde bude naznaceno, ze se ma prejet krajnice? Toto jsem zazil na zrekonstruovane D1, uzavreny levy pruh, vse svedeno znacenim do praveho a odstavny pruh (siroky jak dve kravy) nevyuzity. Pritom slo asi o padesatimetrovy usek, kde se neco delo... Ale kolona na 20 minut... Copak to nikdo z RSD nikdy v Nemecku nevidel, ze nevedi, ze to existuje???
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Oni o tom budou jen kecat zobákem z ŘSD, ale budou to furt matlat, jako to matlaj pořád. Viz třeba staveniště na Jižní spojce mezi pumpami, tam se taky maká .... ono se to nemohlo vloni udělat.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tak si představ, chytrolíne, že ŘSD tuto věc už dlouhé roky zná, má na to LED vozíky a někdy i používá, ale bohužel v českých podmínkách to nefunguje tak jak by mohlo, takže se to častomíjí účinkem, jak už jsem tomu byl několikrát svědkem na Pražském okruhu - chtělo by to trochu víc osvěty - ale na to bohužel ŘSD nemá, což je smutný fakt. A perlička na závěr, LED vozík má naprogramované jen uhýbání na pravou krajnici, protože až doposud jsme nikdy v téhle republice širokou levou krajnici neměli. Takže to vlastně ani nelze zobrazit, a to jak fyzicky tak úředně (není na to ani stanovené schéma).michal píše:Na co zlute cary na zem? To je dnes takovy problem prives s LED panelem, kde bude naznaceno, ze se ma prejet krajnice? Toto jsem zazil na zrekonstruovane D1, uzavreny levy pruh, vse svedeno znacenim do praveho a odstavny pruh (siroky jak dve kravy) nevyuzity. Pritom slo asi o padesatimetrovy usek, kde se neco delo... Ale kolona na 20 minut... Copak to nikdo z RSD nikdy v Nemecku nevidel, ze nevedi, ze to existuje???
Bohužel každýmu nedojde, a z právního hlediska je to bez čar nepoužitelné, v případě nehody by šla vina za správcem komunikace z důvodu špatného označení uzavírky... On je totiž i velký rozdíl mezi pojížděnou krajnicí a pojížděným dopravním stínem (V13 šikmé rovnoběžné čáry). §11 zákona o silničním provozu: Na krajnici smí řidič motorového vozidla vjet jen při zastavení a stání nebo, jestliže je to nutné, při objíždění, vyhýbání... U V13 to jde jen při objíždění, není-li taková možnost vyznačena přechodnou úpravou provozu. A tam platí výše uvedené o neexistenci příslušné značky...Mike píše:nic bych nevyznačoval
vzal tu pojízdnou šipku, postavil ji na kraj pruhu a dál nasázel ty pruhovaný čumprdlíky
každýmu dojde, že vlevo jsou dva pruhy a tak je použije
Prosím nesrovnávat akce TSK Praha (samospráva) s akcemi ŘSD (stát). Ten rozdíl je snad už dneska na první pohled vidět...Mikulik píše:Oni o tom budou jen kecat zobákem z ŘSD, ale budou to furt matlat, jako to matlaj pořád. Viz třeba staveniště na Jižní spojce mezi pumpami, tam se taky maká .... ono se to nemohlo vloni udělat.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Bohužel nikdy jsme se nedozvěděli, jak tento případ vlastně skončil. Poslední informace na 30kmh.cz byla, že dotyčný podal odvolání a pak se na fóru už nikdy neobjevil.Lenny píše:Tam jednou taky jeden předjížděl uhýbající auto, a pak si půl roku nezajezdil. (Zákaz předjíždění)
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Exponenti ŘSD, jak vidno mají na všechno výmluvu. Vždycky se najde důvod, proč to nejde udělat "lidsky" normálně, podle zdravého rozumu. Vždy zvítězí právní formalismus dovedený ad absurduum.
Platí staré známé přísloví, že kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody .....
A oni nechtějí. Nedělám si iluze o úřednících v jiných zemích, ale vrtá mi hlavou proč to jde všude jinde o mnoho lépe než u nás ? ! Proč zrovna my máme ty nejúředníkovatější úředníky z celého širého Vesmíru ? Důležitý až na půdu, nic nejde, nic nepovolíme. Co není v zákoně popsáno slovo od slova do detailu přesně, každý případ zvlášť, to nelze podle nich udělat. Přitom v jiných zemích to jde, důležité je to co je zákonem míněno a ne doslovné pargrafové znění.
Ale u nás ? ....Zájmy občanů ? - Nezájem ..... Idea zákona ? - Nezájem
Platí staré známé přísloví, že kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody .....
A oni nechtějí. Nedělám si iluze o úřednících v jiných zemích, ale vrtá mi hlavou proč to jde všude jinde o mnoho lépe než u nás ? ! Proč zrovna my máme ty nejúředníkovatější úředníky z celého širého Vesmíru ? Důležitý až na půdu, nic nejde, nic nepovolíme. Co není v zákoně popsáno slovo od slova do detailu přesně, každý případ zvlášť, to nelze podle nich udělat. Přitom v jiných zemích to jde, důležité je to co je zákonem míněno a ne doslovné pargrafové znění.
Ale u nás ? ....Zájmy občanů ? - Nezájem ..... Idea zákona ? - Nezájem
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: 12.10.2010 8:09:20
- Bydliště: Vražné a Odolena Voda
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Neznám poměry na ŘSD, ale mám pár kamarádů např. u Policie a absurdum zákonů opravdu nezná mezí. Např. Před rokem a půl byla zrušena domluva. Čili když policista zastaví důchodce, který jede s babičkou z Penny z nákupu a nedá mu pokutu za to že nebyl připoutaný, tak se dopouští zneužití pravomoci, (takže trestný čin) a jelikož to je úmyslné, tak je to výpověď, trestní stíhání a pod., Proto někteří pak dávají pokuty za absurdní věci, protože mají strach (hypotéky, rodiny atd.) A nebo to risknou, nepostupují dle zákona a pak riskují výše zmíněné trestní stíhání. A pak platí staré známé přísloví, kdo nic nedělá nic nezkazí. Navíc nedělám si iluzi, za jaké peníze tam dělají a tím pádem, kdo by pro to nic něco riskoval. Však lidi si počkají v koloně, ale já budu v klidu. Je to jen má doměnka, jak to funguje.Lynx píše:Exponenti ŘSD, jak vidno mají na všechno výmluvu. Vždycky se najde důvod, proč to nejde udělat "lidsky" normálně, podle zdravého rozumu. Vždy zvítězí právní formalismus dovedený ad absurduum.
Platí staré známé přísloví, že kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody .....
A oni nechtějí. Nedělám si iluze o úřednících v jiných zemích, ale vrtá mi hlavou proč to jde všude jinde o mnoho lépe než u nás ? ! Proč zrovna my máme ty nejúředníkovatější úředníky z celého širého Vesmíru ? Důležitý až na půdu, nic nejde, nic nepovolíme. Co není v zákoně popsáno slovo od slova do detailu přesně, každý případ zvlášť, to nelze podle nich udělat. Přitom v jiných zemích to jde, důležité je to co je zákonem míněno a ne doslovné pargrafové znění.
Ale u nás ? ....Zájmy občanů ? - Nezájem ..... Idea zákona ? - Nezájem
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Jasně, že je to alibismus. Malé platy určitě taky hrají velkou roli, takže to personální obsazení podle toho vypadá. Proč by něco dělali a riskovali, že je bude popotahovat stejný právní extrémista jako jsou oni sami, jen z jiného úřadu, když je k tomu nic a nikdo nenutí ? ! Takhle nejspíš uvažují. Bezpečnější je nedělat nic a kašlat na řidiče. Řidič si počká, je to nezajímá.
Proto by měli řidiči vyvíjet větší tlak na politiky, jinak se nic nezmění. Teprve když Ťok apod. pochopí, že mu to bere preference, tak možná něco udělá. Pořád je ten tlak u nás hodně malý. Vždyť si vezměte , jak jim jakýkoliv šlendrián, jakákoliv neschopnost, prochází prakticky beztrestně. Jen třeba to ostudné (ne)odstraňování billboardů.To je neuvěřitelná fraška. Deklarace naprosté neschopnosti v přímém přenosu. A nic se neděje .... nikdo za nic nenese odpovědnost.
Proto by měli řidiči vyvíjet větší tlak na politiky, jinak se nic nezmění. Teprve když Ťok apod. pochopí, že mu to bere preference, tak možná něco udělá. Pořád je ten tlak u nás hodně malý. Vždyť si vezměte , jak jim jakýkoliv šlendrián, jakákoliv neschopnost, prochází prakticky beztrestně. Jen třeba to ostudné (ne)odstraňování billboardů.To je neuvěřitelná fraška. Deklarace naprosté neschopnosti v přímém přenosu. A nic se neděje .... nikdo za nic nenese odpovědnost.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Nejsem exponent ŘSD, ani k němu nemám nějaký vztah. Mapman má ale pravdu - jednou jsem zažil při uzavírce levého ono "vybočení" dvou pruhů na pravý a krajnici a říkal jsem si, že snad už nikdy více. Půlka to moc nepochopila, část kličkovala a nakonec se všichni znejistěně nacpali do pravého a krajnice byla volná... A s tím pojížděným stínem je to věc zákonodárců. Ale stejně mám obavu, že by to zrcadlově dopadlo jak jsem psal (no možná by se vlevo řítili "zkušenější" Poláci
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Aha. Takže ŘSD to zná, má to, ale nepoužívá to, protože to neznají řidiči a zmatkují. Sice by to mohli začít používat, aby se to řidiči naučili chápat, ale nechat je stát v kolonách je jistota, že to pochopí všichni, max. to nějaký střelec vezme stovkou v odstavném pruhu, ale to je vlastně v pohodě...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Jako přistupovat k tomu takto, tak dosud nemáme ani pravidlo zipu...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
ad zipovka - Také tady celkem nedávno někdo argumentoval v duchu tvrdého formalismu, že když je fronta v jednom pruhu, tak se druhým pruhem jet nesmí, protože čistě byrokraticky to není souběžná jízda a nelze pak ani zipovat a kdesi cosi ...... mě připadá, že kdyby bylo v nějákém paragrafu napsáno "pracovníci ŘSD, skočte z okna" tak se počet pracovníků ŘSD značně zredukuje po dobrovolné hromadné defenestraci.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Ještě k té sobotní uzavírce - asi to byla opravdu krátkodobá záležitost a v sobotu večer nebyl dopad tak fatální, jako by tomu bylo o den dříve. Ale i tak to vytvořilo zdržení aspoň 10 min. A úplně zbytečně. Žluté čáry by určitě nebylo nutné malovat, ale jeden svítící panel se schématem jízdy v pruzích a rozestavit pár "kuželů" jako tady na obrázku a mohlo to být v pohodě. https://ceskobudejovicky.denik.cz/galer ... -5&photo=1
Ale jak tu někdo již trefně napsal, to by museli dotyční chtít a ne hledat výmluvy, proč to nejde.
A mimochodem ještě víc mě nadzvedl průjezd "černou dírou" alias křížení D10, D0 a Vysočanské radiály za tmy bez funkčního osvětlení. To je opravdu chuťovka, zvlášť v porovnání s okolními osvětlenými úseky, a tady ten stav trvá bohužel už asi 7 let. A důvodem je přesně ten samý přístup, jako u výše zmíněného problému!
Ale jak tu někdo již trefně napsal, to by museli dotyční chtít a ne hledat výmluvy, proč to nejde.
A mimochodem ještě víc mě nadzvedl průjezd "černou dírou" alias křížení D10, D0 a Vysočanské radiály za tmy bez funkčního osvětlení. To je opravdu chuťovka, zvlášť v porovnání s okolními osvětlenými úseky, a tady ten stav trvá bohužel už asi 7 let. A důvodem je přesně ten samý přístup, jako u výše zmíněného problému!
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Já vůbec neříkám, že se to nemá používat a možná se to i používá (já to zažil jednou), naopak. Jenom jsem potvrzoval, že to řidičí opravdu neumí, což je asi dáno tím, že se to používá málo Takže jen více a více A ten dopravní stín a jeho případné pojíždění by měla iniciovat vláda (MD) při novele zákona - jen by se to pak týkalo i třeba těch ve tvaru trojúhelníku, což bez žlutých čar nevím nevím...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Že já radši nedržel hubu...michal píše:Jako přistupovat k tomu takto, tak dosud nemáme ani pravidlo zipu...
Jak se k tomu přistupuje? Já jsem napsal, že se to nepoužívá? Já jsem jenom psal, že to u nás běžný řidič moc nezvládá... Na modernizované D1 se to používá poměrně často, jinde to má jeden zásadní problém. Aby se to dalo použít, tak by krajnice měla mít alespoň 3 metry i s čárou, tj. D 27,5 nebo D28,0 (šířka vozovky 11,5 m) - tomu staré dálnice nevyhovují - ty mají krajnici jen 2,5+0,25 čára (běžný náklaďák má 2,5 m šířku a tudíž nemá vedle čáry žádný manipulační prostor), případně méně.
Proto se taky v nové normě změnila šířka levého pruhu z 3,75 na 3,5 m na kategorii D 25,5 (resp. D26,0 - šířka vozovky 10,75 m) tak, aby krajnice měla 2,75+0,25. Pak už se pro pojíždění dá krajnice použít. V tomhle smyslu se i nově upravují požadavky na rekonstruované dálnice . Dá se tedy čekat, že se to bude víc používat, ale zoufale chybí jakákoliv propagace...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Hele tohle je místo, který má ve správě TSK, ne ŘSD. Neni přece snad pro tebe problém jim napsat mail, ať s tím něco dělaj, ne? Protože jak sám řikáš, kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Nadávat přece umí každej.Tomáš Němec píše: A mimochodem ještě víc mě nadzvedl průjezd "černou dírou" alias křížení D10, D0 a Vysočanské radiály za tmy bez funkčního osvětlení. To je opravdu chuťovka, zvlášť v porovnání s okolními osvětlenými úseky, a tady ten stav trvá bohužel už asi 7 let. A důvodem je přesně ten samý přístup, jako u výše zmíněného problému!
V klidu, Mě se líbí, jak se to tu vždycky snažíš trpělivě vysvětlit, ale někteří budou vždycky nadávat. Nikdy se nezavděčíš, oni to přece znaj všechno nejlíp.mapman píše:Že já radši nedržel hubu...
Přesně to sem taky už zažil opakovaně. Lidi prostě klasicky nečuměj na značky, vřítěj se do omezení a najednou levej zavřenej, nějaký divný žlutý čáry na silnici a co teď. A to tam aspoň ty čáry třeba byly.caveman píše:... Mapman má ale pravdu - jednou jsem zažil při uzavírce levého ono "vybočení" dvou pruhů na pravý a krajnici a říkal jsem si, že snad už nikdy více. Půlka to moc nepochopila, část kličkovala a nakonec se všichni znejistěně nacpali do pravého a krajnice byla volná...
Dost už OT.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
mbmat píše:V klidu, Mě se líbí, jak se to tu vždycky snažíš trpělivě vysvětlit, ale někteří budou vždycky nadávat. Nikdy se nezavděčíš, oni to přece znaj všechno nejlíp.mapman píše:Že já radši nedržel hubu...
Asi máme každý o trpělivém vysvětlování jiné představy Kdybych něco takového napsal já, tak jsem zabanován pro osobní útok.mapman píše:Tak si představ, chytrolíne, že ŘSD tuto věc už dlouhé roky zná ........michal píše:Na co zlute cary na zem? To je dnes takovy problem prives s LED panelem, kde bude naznaceno, ze se ma prejet krajnice? ............