1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Pravdou je, že po dlouhé jízdě, debatou se spolujezdci se snadno stane, že se najednou ocitnete v odbočovacím I mě se to minimálně jednou stalo někde v cizině. Na D11 budou zpočátku zmatky, řidiči tady na to nejsou zvyklí, ale pak se to časem uklidní.
Podle mne lepší než portály s názvy a šipkami (které tak nějak řidič podvědomě ignoruje, hlavně v případě, když na navigaci vidí směr rovně) jsou nad podobnými pruhy vhodnější doplňující portály jen a jen se šipkami. To už Vám docvakne, že když podjíždíte značku se šipkou doprava, že jedete blbě
https://www.google.cz/maps/@50.0786226, ... 6656?hl=cs
Podle mne lepší než portály s názvy a šipkami (které tak nějak řidič podvědomě ignoruje, hlavně v případě, když na navigaci vidí směr rovně) jsou nad podobnými pruhy vhodnější doplňující portály jen a jen se šipkami. To už Vám docvakne, že když podjíždíte značku se šipkou doprava, že jedete blbě
https://www.google.cz/maps/@50.0786226, ... 6656?hl=cs
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Ono je to klasická subtrakcia jazdného pruhu bežná všade v Európe. Na vyznačenie tohto spôsobu redukcie počtu jazdných pruhov sa používa tzv. subtrakčná šípka so vzdialenosťou k miestu, kde sa z priebežného jazdného pruhu stáva odbočovací. V Nemecku sa na tento účel ešte prerušovaná čiara zvýrazňuje hrubou čiarou 30 cm, pokiaľ ide o uzly dokonca až 50 cm.
https://www.google.sk/maps/@51.1038252, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@51.1123506, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.2046989, ... authuser=0
Samozrejme nie je to nič iné ako československá zalomená šípka, ktorá sa však desaťročia v našich krajinách používa nesprávne na označenie odbočovacieho pruhu keď je už rozvinutý. Šikmá šípka sa celkom nesprávne používa pred odbočovacím pruhom a práve táto sa má použiť v mieste, kde je rozvinutý a nie zalomená. Zalomená šípka by sa mala používať len a len v prípade subtrakcie jazdného pruhu s príslušnou vzdialenosťou.
Ak by sa to v našich krajinách používalo správne, tak by ľudia nezmätkovali a nemuseli by nad tým rozmýšľať, ale vnímali by to intuitívne podvedome.
https://www.google.sk/maps/@51.1038252, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@51.1123506, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.2046989, ... authuser=0
Samozrejme nie je to nič iné ako československá zalomená šípka, ktorá sa však desaťročia v našich krajinách používa nesprávne na označenie odbočovacieho pruhu keď je už rozvinutý. Šikmá šípka sa celkom nesprávne používa pred odbočovacím pruhom a práve táto sa má použiť v mieste, kde je rozvinutý a nie zalomená. Zalomená šípka by sa mala používať len a len v prípade subtrakcie jazdného pruhu s príslušnou vzdialenosťou.
Ak by sa to v našich krajinách používalo správne, tak by ľudia nezmätkovali a nemuseli by nad tým rozmýšľať, ale vnímali by to intuitívne podvedome.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Doufám, že jsem to správně pochopil. Souhlas, že by se mělo rozlišovat mezi šikmou šipkou a zahnutou šipkou, např. na D1 před rozpletem na D0 a rovně na Prahu. Šikmé šipky se u nás dávají na začátek odbočovacího pruhu, tak proč tady nejsou ??Brutus píše:Ono je to klasická subtrakcia jazdného pruhu bežná všade v Európe. Na vyznačenie tohto spôsobu redukcie počtu jazdných pruhov sa používa tzv. subtrakčná šípka so vzdialenosťou k miestu, kde sa z priebežného jazdného pruhu stáva odbočovací. V Nemecku sa na tento účel ešte prerušovaná čiara zvýrazňuje hrubou čiarou 30 cm, pokiaľ ide o uzly dokonca až 50 cm.
https://www.google.sk/maps/@51.1038252, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@51.1123506, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.2046989, ... authuser=0
Samozrejme nie je to nič iné ako československá zalomená šípka, ktorá sa však desaťročia v našich krajinách používa nesprávne na označenie odbočovacieho pruhu keď je už rozvinutý. Šikmá šípka sa celkom nesprávne používa pred odbočovacím pruhom a práve táto sa má použiť v mieste, kde je rozvinutý a nie zalomená. Zalomená šípka by sa mala používať len a len v prípade subtrakcie jazdného pruhu s príslušnou vzdialenosťou.
Ak by sa to v našich krajinách používalo správne, tak by ľudia nezmätkovali a nemuseli by nad tým rozmýšľať, ale vnímali by to intuitívne podvedome.
Už tady, by měla být značka na Plzeň se dvěma šikmými šipkami, označující 2 odbočovací pruhy.
https://www.google.cz/maps/@49.9677277, ... 312!8i6656
Ta následující značka by to víceméně potvrdila, ale už je tam stejně trošku zbytečná.
A například tato značka absolutně není na místě. Jednak je úplně zbytečná a navíc se nehodí mít šipku doprava, když jedeme rovně.
https://www.google.cz/maps/@49.9702365, ... 312!8i6656
A kdyby mě někdo chtěl kamenovat, že je tady na dávání značek vyhláška, tak samozřejmě, ale buďto se musí aplikovat se selským rozumem, nebo tu vyhlášku změnit.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tak ta značka na posledním odkazu je fakt naprosto mimo. Ta správně znamená, že se odbočuje před nebo těsně za tabulí. Jenže tady se fakt nikam neodbočuje. V mlze to může vyvolat pěkný zmatek
Ano, tlustá přerušovaná čára nejlépe oznamuje, že se bude něco dít s jízdními pruhy. Tu bych doporučoval i u nás.
Ano, tlustá přerušovaná čára nejlépe oznamuje, že se bude něco dít s jízdními pruhy. Tu bych doporučoval i u nás.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Konkrétně na té D1 bych ubral jedny nebo dvoje značky, vypadá to hrozně když jsou každých 100 nebo 200 m.Honey72 píše:Tak ta značka na posledním odkazu je fakt naprosto mimo. Ta správně znamená, že se odbočuje před nebo těsně za tabulí. Jenže tady se fakt nikam neodbočuje. V mlze to může vyvolat pěkný zmatek
Ano, tlustá přerušovaná čára nejlépe oznamuje, že se bude něco dít s jízdními pruhy. Tu bych doporučoval i u nás.
Jinak ta špatná je tam proto, že tady se fakt všechno dělá striktně, jak kdyby to dělal robot (předpokládám, že je ve vyhlášce něco ve smyslu: na konci odbočovacího pruhu má být ta vodorovná šipka doprava). Stejně tak normy, vše jen ať to splňuje minimální požadavky. Myslím, že některé odbočovací a hlavně připojovací pruhy by mohly být v ČR dvoupruhové. A to nemluvím o MÚK, které jsou z mého laického pohledu v ČR totální propadák (už i Slováci plánují modernější a pohodlnější )
Jsem dost OT, kdyžtak to prosím přehoďte do značení
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Díky za fotky Balance. Budeme mít dočasně odstavné pruhy vpravo i vlevo .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Já jsem fakt zvědavý na četnost předjížděcích manévrů levým odstavným pruhem... A ať si kdo chce co chce říká, podle mě by měl levý končit a pravý být průběžný. Ale ne před múk Jirny, nýbrž až za touto múk, aby to dávalo smysl.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
vždyť to není žádná novinka, na D0 to tak je už nějakou dobu...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Kdy má dojít k převedení dopravy ?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Koncem měsíce končí uzavírka a druhá strana se bude stavět příští rok.kot píše:Kdy má dojít k převedení dopravy ?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Stejně jedno dne bude D11 šestipruhová až po I/38 u Poděbrad.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Nejlépe by bylo, kdyby byl šestipruh až do Sedlic, protože pokud někdy dojde ke spojení Opatovic a Mohelnice a k dostavbě D11, úsek mezi D0 a Sedlicemi zkolabuje.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Kéž by se povedla alespoň přeložka I/12 za Úvaly v 2+2 a dále 2+1 s obchvatem Rostoklat, to si myslím, že by nadlouho pro odhlehčení D11 stačilo.Hanes píše:Nejlépe by bylo, kdyby byl šestipruh až do Sedlic, protože pokud někdy dojde ke spojení Opatovic a Mohelnice a k dostavbě D11, úsek mezi D0 a Sedlicemi zkolabuje.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Na D0 to není zdaleka tak dlouhý souvislý úsek, tady při těch 8 km v kuse to bude potenciální blbce víc pokoušet (ale zároveň i laik uvidí, že byrokratický král je nahý - ona většina lidí mimo obor nebo např. toto fórum vůbec netuší, kde je problém).ElWapp píše:vždyť to není žádná novinka, na D0 to tak je už nějakou dobu...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
to jsem tu říkal už dávnomichal píše:...
, ze to rozsireni bude kvuli znaceni vlastne dost kontraproduktivni akci, rozhodne ve spickach pri ucasti kamionu...
rád bych sdílel Lennyho optimismus
nyní by bohatě stačilo 3+3 aspoň po Sadskou
ale nezapomeňte, že ještě dlouho bude těch 8km pomalovaných stejně jako u Černého mostu
čili s odstavným i uprostřed....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Až to pustí tak bude veselo. Levý "odstavný" je tak široký, že až se řidiči otrkají, stane se z něj rychlý pruh, čára nečára.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
A jak takového řidiče bude trestat policie? Pod jaký paragraf se to schová?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
§ 11 odst. 2 - přestupek patrně nesprávný způsob jízdy
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Toho se chci dozit.Hanes píše:Nejlépe by bylo, kdyby byl šestipruh až do Sedlic, protože pokud někdy dojde ke spojení Opatovic a Mohelnice a k dostavbě D11, úsek mezi D0 a Sedlicemi zkolabuje.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Já bych se chtěl dožít toho, že to policie bude pokutovat.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Vy jste všichni tak nároční... Já si vystačím s tím, že to bude zprovozněno v celé délce mezi exity 0 a 8 v režimu 3+3...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Obávám se, že se dříve spíš dočkáš toho, že bude policie pokutovat nesprávnou jízdu.michal píše:Vy jste všichni tak nároční... Já si vystačím s tím, že to bude zprovozněno v celé délce mezi exity 0 a 8 v režimu 3+3...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
No jestli to budou postihovat s takovou horlivostí jako podjíždění kolon odstavným pruhem, tak jsem v klidu...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Někde je to prakticky hotové, ale stejně mně připadá, že to stihnout za dva týdny bude dost honička. Nevím jestli se dají zprovoznit "měkká" svodidla... Myslím tím ty, co se teprve budou betonovatMPMP píše:Koncem měsíce končí uzavírka a druhá strana se bude stavět příští rok.kot píše:Kdy má dojít k převedení dopravy ?