1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
V nejbližší době bude zveřejněno oznámení EIA na modernizace dálnice na šestipruhové uspořádání v úseku km 0,000 - MÚK Jirny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D11 obecně
Hm, to by chtělo koordinovat s rozšířením 510ky a přestavbou múk R1 x D11...
Re: D11 obecně
něco mi ušlo? R1xD11 se má přestavět? tento topic moc nesleduji, prošvihl jsem to tu někde, jak to bude vypadat? jinak Lenny super zpráva - ten 6ti pruh bude fakt přínos
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D11 obecně
A co přinese konkrétně? Jezdím tam denně a třetí pruh chybí maximálně na prvních 3-5 km směrem ven z města, kde kamiony supí do kopce pomalu v pravém pruhu a levý se zahlcuje osobáky. Na rovince se to rozjede a za 5. km už je všechno v pohodě.bumbik píše:ten 6ti pruh bude fakt přínos
Směrem do Prahy je jakýkoli "špunt" způsoben vždy zácpou na následném odbočení na R1, vlastní dálnicí nikdy.
Rozhodně nejsem proti stavbě kapacitních dálnic, ale osobně mi víc vyhovuje husté křoví v SDP, které účinně stíní proti oslňování protijedoucími, než 3 pruhy bez odstínění a na konci zase "špunt".
Re: D11 obecně
Btw. je v rámci rozšíření na 3 + 3 plánováno i "zakrytí" zářezu á la Regensburg Prüfening...?
Re: D11 obecně
Řešilo se to tu už mnohokrát, buď tady nebo v topicu o 510 v jejímž rámci se tak má stát - dojde k úpravě některých větví a změně řazení jízdních pruhů... někde tu byla i situačka.bumbik píše:něco mi ušlo? R1xD11 se má přestavět? tento topic moc nesleduji, prošvihl jsem to tu někde, jak to bude vypadat?
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D11 obecně
Ta situačka je myslím zde:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 368#p80368
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 368#p80368
Re: D11 obecně
v tom lepším případěMPMP píše:... třetí pruh chybí maximálně na prvních 3-5 km směrem ven z města, kde kamiony supí do kopce pomalu v pravém pruhu a levý se zahlcuje osobáky. Na rovince se to rozjede a za 5. km už je všechno v pohodě.
....
v tom horším se tam začnou ty kamiony předjíždět nebo se tam osobák bojí přidat plyn
jinak nechápu, proč kolikrát jedeme do kopce 100kmh
a konec třípruhu u Jiren, resp. změna počtu pruhů ničemu nepřispěje, budou tam kolony, brždění atp.
smysl by měl třípruh až po Bříství, jenže na to tam prostor není
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D11 obecně
... nějak mi to rozšíření nedává smysl.
Jednak v Česku (ale onu už i Rakousku či Německu) se nějak nedaří přenést řidičům info, že pro jízdu je určen primárně pravý pruh, potom střední a pro předjíždění pruh levý.... Typickou situací je, kdy pravý pruh jede 80 km/hod, prostřední je obsazen buď kamiony co "zcela nutně" potřebují předjíždět zpravidla rychlostí 84 km/hod + slabší kusy (vozy ŠKODA Felicia a starší; starodůchodci; ženy co místo obvyklé relace "děti do školy - na nákup do TESCA - domu" omylem vjely na dálnici; cokoliv co má připojený přívěs). No a v levém pruhu se dříve či později ustálí situace, kdy kolonu vede "vyučující" ("Tady je nejvyšší povolená rychlost 130, já jedu 125 a blikej si na mě jak chceš" a za ním více či méně deprimovaná kolona .... A ve finále je exit Mirošovice vlastně vysvobození, protože najednou víceméně všichni vědí kdo patří napravo a kdo předjíždí..... A nedej bože, když padne tma, začne pršet či dokonce obojí najednou!
Možná že by finance na rozšíření D11 byly s podstatně větší efektivitou investovány jinde.... Nová Paka? Znojmo? Pelhřimov? Klatovy? A jistě spousty dalších.... Ale jinak to vlastně chápu. Nejsme schopni zahajovat novou výstavbu, tak alespoň se rekonstruuje (tam totiž těžko nechat donekononečna posuzovat, zda 15x zvolená trasa by nemohla vést jinudy
Jednak v Česku (ale onu už i Rakousku či Německu) se nějak nedaří přenést řidičům info, že pro jízdu je určen primárně pravý pruh, potom střední a pro předjíždění pruh levý.... Typickou situací je, kdy pravý pruh jede 80 km/hod, prostřední je obsazen buď kamiony co "zcela nutně" potřebují předjíždět zpravidla rychlostí 84 km/hod + slabší kusy (vozy ŠKODA Felicia a starší; starodůchodci; ženy co místo obvyklé relace "děti do školy - na nákup do TESCA - domu" omylem vjely na dálnici; cokoliv co má připojený přívěs). No a v levém pruhu se dříve či později ustálí situace, kdy kolonu vede "vyučující" ("Tady je nejvyšší povolená rychlost 130, já jedu 125 a blikej si na mě jak chceš" a za ním více či méně deprimovaná kolona .... A ve finále je exit Mirošovice vlastně vysvobození, protože najednou víceméně všichni vědí kdo patří napravo a kdo předjíždí..... A nedej bože, když padne tma, začne pršet či dokonce obojí najednou!
Možná že by finance na rozšíření D11 byly s podstatně větší efektivitou investovány jinde.... Nová Paka? Znojmo? Pelhřimov? Klatovy? A jistě spousty dalších.... Ale jinak to vlastně chápu. Nejsme schopni zahajovat novou výstavbu, tak alespoň se rekonstruuje (tam totiž těžko nechat donekononečna posuzovat, zda 15x zvolená trasa by nemohla vést jinudy
1101 - zkapacitnění na 3+3
Zveřejněno v souvislosti se zveřejněním Oznámení EIA na http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP452miho píše:Silničáři plánují rozšířit začátek dálnice D11 u Prahy na šest pruhů
http://www.novinky.cz/ekonomika/357143- ... pruhu.html
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Michal R: zapomněl jsi na 4 pruh na D1, ve stoupání k V.Popovicím, kde vidět někoho jet v právem pruhu, je opravdu už zázrak. Pamatuji si na dosti výstižný poutač na dálnicích před 20 lety v Rakousku, kde na fotce byla souvislá kolona aut v levém pruhu, předjíždějící jen jedno jediné auto, široko daleko, v pravém pruhu - a k tomu jen nápis: A CO VY? Nebo v nedávné minulosti jsem viděl klasické značky vyznačující nutnost se vrátit do pravého pruhu s dodatkovou tabulkou Rechst fahren! Něco podobného by se snad mohlo realizovat snad i u nás.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
No jiste pokusy uz jsou k videni i u nas. Myslim, ze D1 se jeden nebo dva billbordy s podobnou tematikou objevili. Ovsem tam to bylo (tusim) zamereno ciste na jizdu na 2+2....
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
No nevím, zda by kampaň na jízdu v pravém pruhu nebyly jen vyhozené peníze. Jak píše Michal R, tak ani v tom Rakousku, kde na to upozorňovali, to s jízdou v pravém pruhu není zrovna ideální. Několikrát jsem jel po A2 jižně od Vídně, kde jsou snad čtyři (možná i více, teď nevím) pruhy a vládne tam naprostá anarchie, kdy jednou je nejrychlejší ten nejvíce levý pruh, jindy druhý zleva atd. U nás je celkem zakořeněno, že když jede pruh vpravo rychleji než ten vlevo, tak je to předjíždění zprava, takže to zas až tak moc lidí nedělá, výsledkem čehož je situace, že levý pruh jede 100, prostřední 80, pravý 60. Kdesi v médiích jsem četl vyjádření příslušníka PČR, jehož názor byl takový, že pokud jedu stále ve svém pruhu a nepřejíždím z levého do pravého a zase nazpět, pak se o předjíždění zprava nejedná. Když si ale představím, co by s některými řidiči udělala situace, že jak vpravo tak vlevo od nich jezdí auta výrazně rychleji, pak jsem možná raději, že zde všichni zpomalí na 80, než aby dálnice věčně stála kvůli tomu, že někdo někomu vletěl do cesty z prostředního pruhu.
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Jedná se všude jen o nedisciplinovanost řidičů, na klasické silnici po předjetí se okamžitě všichni zařadí zpět vpravo dle pravidla o jízdě vpravo při pravém okraji silnice, na dálnici toto pravidlo rychle zapomenou, protože se tam neobjevují protijedoucí vozidla. Většina z nich si řekne: "Nic v protisměru nejede, tak co!" A v tomto vidím problém. Jezdím docela často přes republiku a 130 překračuji vždy o kousek. Spousta řidičů se přizpůsobuje mojí cca 140-145 i tomu, že se po předjetí vracím zpět doprava a jedou dle mne (pokud jedu s autem s německou SPZ), ale někteří "110-kaři" uhnou, já se řadím vpravo a oni zase vlevo. A toto mi hlava nebere.............
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Jojo, tam je to obvykle velice spatne. Disciplina tam neni buhvi jaka.... To ovsem neznamena, ze bychom se nemeli nijak snazit to vylepsit.adi88 píše:Několikrát jsem jel po A2 jižně od Vídně, kde jsou snad čtyři (možná i více, teď nevím) pruhy a vládne tam naprostá anarchie
To byl dokonce tehdejsi reditel dopravni policie. Od te doby se toho taky nebojim - ovsem z meho hleidska je to spise z praktickych (a nikoliv teoretickych) duvodu - coz ovsem neznamena, ze to delam vzdy a standartne...adi88 píše:Kdesi v médiích jsem četl vyjádření příslušníka PČR
Co by z meho pohledu zabralo nejvice, je nepretrzita prace PCR v pokutovani (a hlavne bodovani) jizdy vlevo. To je jedinej nastroj, jak tomu zabranit.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tohle téma má být o rozšíření D11 nebo o stylu jízdy na 3-pruhu?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
MPMP: dobrý postřeh PS: siesa nevím jak moc si vážíš svého auta, ale pokud je někde tankodrom, tak osobně volím levý pruh, protože bývá kvalitativně lepší, to není o nedisciplíně, nýbrž o úctě ke svému vozu, nikdo z ostatních řidičů či příslušníků PČR ti na opravy auta nedá, takže tak ... takže je to (jak už tu píšu nejmíň po sté) o kvalitě silnice, když budou všechny dálnice v OK stavu, tak i řidiči budou jezdit vpravo ... proto taky říkám, že modernizace D1 v kategorii D28 přinese výraznou kapacitu navíc, protože lidé budou jezdit v pravém pruhu daleko víc, vzhledem ke stavu vozovky ... a stejné to bude po rozšíření na D11, onehda jsem po D11 k Jirny jel, za mnou blikalo x aut, a já jel 130 km/h takže ať si blikají, jak chtějí, povoleno víc není, takže nazdar a levý pruh je subjektivně mnohem lepší, takže nemám důvod se cpát do pravého, až budou oba v OK stavu, tak klidně ... mě akorát překvapilo, že se píše, že do roku 2020 to má být rozšířeno, to mi přijde poněkud ambiciózní zvládnout přípravu tak rychle ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Nemyslím si, že by lidé jezdili jen kvůli stavu vozovky, když vidím na nových úsecích, úplně to samé co na starých úsecích.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
1/ Resil se tady usek jizde od Vidne, kde je kvalita povrchu dobra a presto tam lide jezdi nedisciplinovane.bumbik píše:PS: siesa nevím jak moc si vážíš svého auta, ale pokud je někde tankodrom, tak osobně volím levý pruh, protože bývá kvalitativně lepší, to není o nedisciplíně, nýbrž o úctě ke svému vozu, nikdo z ostatních řidičů či příslušníků PČR ti na opravy auta nedá, takže tak ... takže je to (jak už tu píšu nejmíň po sté) o kvalitě silnice, když budou všechny dálnice v OK stavu, tak i řidiči budou jezdit vpravo ... proto taky říkám, že modernizace D1 v kategorii D28 přinese výraznou kapacitu navíc, protože lidé budou jezdit v pravém pruhu daleko víc, vzhledem ke stavu vozovky
Ostatne i na mnohych jiz zrekonstruovanych nebo nove postavenych usecich v CR jezdi lide vlevo, aniz by k tomu byly kvalitou vozovky nuceni - jak spravne poznamenal Lenny.
Btw. v mnohych "stoupacich pruzich" je kvalitne opraveny povrch - vyuzivate je, Bumbiku, nebo jezdite stale nejvic vlevo??
2/ To, ze si vazim sveho automobilu, jeste neznamena, ze jsem opravnen porusovat zakony...
3/ Nemate zadne pravo moralizovat ridice okolo sebe. Jestlize jste jim prekazel (tedy jel jste mimo pravy pruh svevolne a nikoliv z duvodu predjizdeni pomaleji jedouciho vozidla), pak se jim opravdu nedivim, ze Vas problikavali (ackoliv osobne s jejich jednanim rovnez nesouhlasim). Uvedomte si, ze v takovem pripade porusujete zakon nejprve Vy, a potom teprve ten, kdo Vas problikava...bumbik píše:onehda jsem po D11 k Jirny jel, za mnou blikalo x aut, a já jel 130 km/h takže ať si blikají, jak chtějí, povoleno víc není, takže nazdar
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Je to tak, občas taky najedu doleva, pokud se vpravo nedá jet, ale když mě někdo dojede, tak uhnu. Je to v první řadě slušnost, až ve druhý něco, co po mně chce zákonsiesa píše:Nemate zadne pravo moralizovat ridice okolo sebe.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
na tohle by to chtělo PČRbumbik píše:... onehda jsem po D11 k Jirny jel, za mnou blikalo x aut, a já jel 130 km/h takže ať si blikají, jak chtějí, povoleno víc není, takže nazdar ...
a hned u sjezdu táborák a spálit řidičák i s občankou
těch 130 jste viděl kde ?
na Vašem tachometru ?
nebo máte nějaký certifikovaný ukazatel ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Bumbik: tak to, že takových pablbů jako ty, je na silnicích mraky, to ještě chápu a člověk je s tím tak nějak už smířen. Ale že oni jsou už i tady, zrovna na tomto fóru a ještě i ve sváteční dny, tak to už je mimo mé chápání. Samozřejmě, že nechci obhajovat idiota s 165km/h na dálnici, ale toto co jsi předvedl, to je zase druhý extrém a v podstatě ten samý. A úplně mimochodem - ten 0-8km D11, v obou směrech, není až tak hrůzostrašný, že by se člověk musel držet byť půl km, v levém pruhu.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Pánové, pokračujte v této v diskusi, prosím, v příslušném tématu, tedy v odpočívce.
Toto vám tam později přesunu.
Toto vám tam později přesunu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
OT:monin: já se špatně vyjádřil - když někdo blikal tak při první možnosti jsem uhnul (na tom úseku 0 - 8 jsou některé části v poho) takže nejsem žádný pablb, naopak spíš ohleduplný řidič, takže když to jen trochu šlo, jel jsem v pravém a při každé možnosti jsem uhýbal do pravého, pouze v případě, že byla fakt hrůza drncání, tak jsem už z principu neuhýbal, prostě to nešlo, až jsem kousek popojel do "méně rozbouřeného moře" okamžitě jsem uhýbal, ať si jedou, jak chtějí ... Mike: jel jsem cca 137 km/h dle tachometru, takže jsem jel víc než dost, takže pokud mě někdo fofrem dojel tak jel jak ho*ado, takže tak ... rozhodně nejsem vlevojezdič, to ani nápad ... takže monin, Mike klid! MzO pls o přesunutí, díky moc
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Úsek D11 0 km - 8 km, který by měl být rozšířen na 3 + 3. Směr Hradec Králové od sjezdu z R1 na Černém mostě.
Stávající stav
viz video: http://youtu.be/HJxX-8a_blA
Stávající stav
viz video: http://youtu.be/HJxX-8a_blA