1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
jeni013
Příspěvky: 711
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od jeni013 »

michal píše:...Utechou nam budiz to, ze podle autora clanku je pred dokoncenim 3+3 kolem Brna... :crazy:
Jo, jo. Od MÚK s D43 až po Bratislavskou radiálu :lol:
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Trucker »

Proč je odpočívka na 3km na svislém značení označena jako "Beranka" (viz průjezd od balance), když v oficiálních materiálech ŘSD jsou to "Horní Počernice"?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Došlo k přejmenování, v aktuálních oficiálních materiálech se to bude taky měnit.
Mapová aplikace ŘSD s odpočívkami již nové názvy obsahuje.
R48 -> D48 se podařilo!
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od krtek700 »

Tak to jsem docela zvědav na ty svodidla, ten třetí pruh je prakticky ihned u betonu a moc cm tam nebude. Takhle betonová svodidla se teď budou rozšiřovat.
Chápu že asi bude složitější proražení a v noci možná budou stínit světla od protijedoucích aut, ale přijdou mi, že v případě nárazu do nich se může auto i převrátit
kot
Příspěvky: 10490
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od kot »

Já si naopak myslím, že při nárazu se auto vrátí zpět do pruhu. Mimochodem, na většině nových úseků D na Slovensku mají New Jersey standardně. Ale nevšiml jsem si zda z dílů či jako zde-vybetonované.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

Problém může být, že zatím není druhé svodidlo a není vysypaný materiál mezi nimi. Takže při nárazu těžšího auta se může projevit, že to není tak hmotné jako po dokončení realizace. Doufejme, že to nikdo nyní v mezičase neotestuje .....
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Honey72 »

Betonová svodidla mají své výhody, ale i nevýhody. Každopádně jsou bezpečná. Umístěna jsou např. na D1 na mostě přes Sedlický potok, kde jsou také těsně za čárou. Všechny typy svodidel mají za úkol vrátit do vozovky vozidlo, které do nich najede bokem, maximálně šikmo, třeba při smyku. Nikoli zabránit příčnému nárazu, to snad ani nejde. Stačí proto jedna řada svodidel, ke svému účelu nejsou nutná svodidla z protisměru. I když je pak samozřejmě masa pevnější.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od balance »

jozka píše:To auto ma sisata kola nebo povrch opravdu tak skace?
Subjektivně se mi povrch zdál bez výraznějších imperfekcí.
Dash-cam už má po 5 letech trochu vychozený systém uchycení :cry: a je citlivější na vibrace ...
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od krtek700 »

balance píše:
jozka píše:To auto ma sisata kola nebo povrch opravdu tak skace?
Subjektivně se mi povrch zdál bez výraznějších imperfekcí.
Dash-cam už má po 5 letech trochu vychozený systém uchycení :cry: a je citlivější na vibrace ...

Upřímně se mi při jízdě zdálo taky že to docela skáče, ale jel jsem ještě v den otevření a na konci úseku byl ještě i bordel na asfaltu. Kameru mám se stabilizací, takže jsem na záznamu nic neviděl a jel jsem Fiatem Doblo takže to mohlo být i tim
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od balik »

Povrch - teď to asi všichni srovnáváme s odstrašujícím příkladem na paralelním úseku D10 z Počernic do Záp - tak tady na D11 rozhodně OK, s lokálními drobnostmi. To houpání autíčka bude spíš odvislé od měkkosti vypružení, ne? Právě že na pěkném rovném povrchu začne převládat vliv vnitřních harmonických frekvencí vypružení, které se v nějaké synergii zesilují a pravidelně houpají vozem (nejlíp to cítí hlava opřená o hlavovou opěrku - fakt nepříjemné), dokud se nekopne o příčnou spáru nebo nějakou nerovnost, na níž se to srovná. Zatímco na hnusném a popraskaném povrchu tento problém není - tam to hopsá z úplně jiných důvodů :)
.

Odesláno z mého LG-H955 pomocí Tapatalk
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

Aram96 píše: Jak mají v plánu zkapacitnit MÚK s D0 ? Chtělo by to dva pruhy do obou směrů k D0 nebo alespoň (v budoucnu) směrem k D1. Stejně tak spojování odbočovacích pruhů z D0 by chtělo zkapacitnit, je to v plánu ?
nějak tomu nerozumím
od D11 k D1 jsou dva pruhy již dnes
problém s kapacitou tam nikdy nebyl způsoben jedním nebo dvěma pruhy, ale stojící D0
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Mike píše:
Aram96 píše: Jak mají v plánu zkapacitnit MÚK s D0 ? Chtělo by to dva pruhy do obou směrů k D0 nebo alespoň (v budoucnu) směrem k D1. Stejně tak spojování odbočovacích pruhů z D0 by chtělo zkapacitnit, je to v plánu ?
nějak tomu nerozumím
od D11 k D1 jsou dva pruhy již dnes
problém s kapacitou tam nikdy nebyl způsoben jedním nebo dvěma pruhy, ale stojící D0
Neříkám, že je to hned dneska nutné, ale když už bude D0 6-pruh (s 511) a D11 6-pruh, tak by mohly být všechny odbočovací a připojovací pruhy dvoupruhové tak, jak to je normální v okolních zemích i u menších křižovatek. A ne že jdou z D0 z obou směrů dva pruhy prvně do jednoho a poté na dálnici jdou jen ty 2 pruhy.
https://www.google.cz/maps/@50.0982449, ... !1e3?hl=cs

Jde mi o to, zda se křižovatka hodlá "modernizovat". Obdobně bych viděl i MÚK s D3 a D7 čili s dálnicemi, které konči v okruhu a nepokračují do Prahy.
hekor
Příspěvky: 100
Registrován: 4.5.2016 22:14:32

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od hekor »

Hlásím, že jsem včera též projel a žádná vada na rovinatosti povrchu se z mého pohledu nekoná. Je to pecka.

Jinak ty asi poslední 2 km ve 3pruhu jsou úžasné! Už se nemohu dočkat, až to bude celý úsek. :kladivo:
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Ja nemel pocit, ze se to houpe a ze to je krive, ale ze to vibruje. Je to rovne, jen mi prislo, ze se nedostavil ten krasny pocit, ze je tichy asfalt vyrazne znat i uvnitr vozu.
hekor
Příspěvky: 100
Registrován: 4.5.2016 22:14:32

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od hekor »

A na 510 to máte jak? To samé?

Podle mě to budou nevyvážená kola, též jsem s tím s příchodem letošního jara lehce bojoval a v servisu 3x reklamoval a převažoval, než se dostavil konečně harmonický klid ve voze :)
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

U 510 si to nepamatuji, resp. nepamatuji si, že bych tam něco takového pozoroval. Každopádně měl jsem v uších sluchátka a po najetí na D11 jsem si je musel dát dolů, protože jsem měl z jízdy divný pocit. A vzhledem k tomu, že jsem měl ještě letní přezutí, na kterém jsem najezdil asi 12 tisíc km, tak bych si nevyvážených kol rozhodně všiml, řízení mého vozu je na podobné nedostatky velmi citlivé. To nebyla taková ta klasika, že se klepe opěrka u spolujezdce nebo vibruje řízení. Tak prazvláštně to auto vibrovalo a hučelo, jak kdybych jel po souvislém pásu mikroretardérů. Těžko popsat. Dodám, že gumy nemám sjeté a vůz ve velmi dobrém technickém stavu. Na tom normálním AB, co následuje p otichém asfaltu, to bylo sice výrazně hlučnější, ale zároveň se vůz "zklidnil".
Mosquit
Příspěvky: 920
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Tichý asfalt je jen na úseku u Horních Počernic, ne?
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od balance »

Mosquit píše:Tichý asfalt je jen na úseku u Horních Počernic, ne?
Končí cca v km 2.15 ... pracovní spára viditelná cca v min 1:44 postovaného videa
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

A jakým úředním trikem se vlastně povedlo, že jsou poslední 2 km ve 3pruhu, když na zbytku to zatím nejde ? To je to jakoby 2 km dlouhý odbočovací pruh ? :-) Možná jej mohli udělat 8 km dlouhý :-)
hekor
Příspěvky: 100
Registrován: 4.5.2016 22:14:32

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od hekor »

Tak jsem dnes projel podruhe, tentokrat jinym vozem a mikroretarder se opravdu kona! Do kabiny Audi A6 nic neproniklo, ale VW Golf tu vibraci prenesl spolehlive. Zvlastni.


Sent from my iPhone using Tapatalk
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od krtek700 »

Lynx píše:A jakým úředním trikem se vlastně povedlo, že jsou poslední 2 km ve 3pruhu, když na zbytku to zatím nejde ? To je to jakoby 2 km dlouhý odbočovací pruh ? :-) Možná jej mohli udělat 8 km dlouhý :-)
Jj je to odbočovací pruh, ten předpokládám nebude potřebovat žádné povolení a bude na silnicích jak si ho nakreslí. Možná je tam nějaký omezení delky, ale stejně by to mohlo být max. od pumpy.

Hekor: Tak jako úplně se nedivim, že to v A6 není poznat. Ještě zkusím tu dálnici ve svém prckovi Lancia ypsilon se sportovním (tvrdým podvozkem) se kterým je cítit úplně všechno, ale už se nás tu sešlo docela dost se stejným požitkem. Ale nepřijde mi, že by změna byla někde po km 2 jak někdo psal že se mění asfalt.
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Kubajsu »

Tak mě naopak překvapilo, jak je to hladké. Je opravdu málo silnic, kde bych dokázal určit na které pozici je zrovna obuté to malinko nevyvážené kolo...
Geo
Příspěvky: 804
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Geo »

No jsem zvedavej, kdy tam borci z Polska zacnou vyuzivat i ten docasne treti vysrafovanej pruh. Cara neni zed.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

tak jsem to také vyzkoušel. Poslušně hlásím, že odborník na nerovnosti silnic nejsem, ale přišlo mi to hladké. Nějáký drobný nevýrazný příčný předěl jsem sice zaregistroval, nebo jsem alespoň měl ten pocit (někde kolem poloviny úseku - jednou či dvakrát), ale celkově to bylo až neobvykle pohodlné svezení.
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od jannnn »

Mám podobné pocity jako Lynx, včetně té druhé věty, toho jsem si také všiml. Ale celkově určitě palec nahoru.

Zároveň jsem si taky uvědomil, jak se nám plíživě mění D11 z CB na AB.. :-)
Odpovědět

Zpět na „D11“