Stránka 6 z 37

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 7:32:07
od michal
MPMP píše: ... nic víc ani ŘSD dělat nemohlo, protože musí hospodařit s přiděleným rozpočtem "s péčí řádného hospodáře" a PHS "bez důvodu" nikdo neschválí.
Kolik tak může stát to přemalování z 2+2 na 3+3, když už je tedy řeč o řádném hospodaření?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 7:58:30
od Japao Joe
Určitě méně než udělat opravu a za rok rozšíření.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 7:59:37
od mapman
michal píše:
Kolik tak může stát to přemalování z 2+2 na 3+3, když už je tedy řeč o řádném hospodaření?
Prakticky nic (stovky tisíc?), protože plánovaná oprava se připravuje tak, aby to znamenalo opravdu jednoduché přeznačení na vozovce... Podstatně víc bude stát doplnění opatření, která vyžaduje EIA na šestipruh.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 8:00:17
od Lynx
Tomu se říká Kocourkov. Oni klidně postaví něco co vzápětí zase zbourají, ale když to bude podle zákona, tak vše ok (viz třeba křižovatka na D11 u Hradce s jejím nedostavěným ramenem a hotovými terénními úpravami, které zase za pár let rozeberou atd.). Ale PHS postavit nemohou, protože je na nic nepotřebují. Nebo nemohou vykoupit pozemek s pumpou či motocentrem, protože podle extrémního právního výkladu jej také na nic nepotřebují. :) On sice podle selského rozumu potřeba je, protože i s pumpou nelze dálnici zprovoznit, ale to právníkům tohoto druhu nevadí. Ti žijí v alternativní realitě, která má s tou skutečnou pramálo společného.

Co mi na tom přijde nejsmutnější, že se najde řada lidí, kterým to už ani nepřijde divné a ještě to obhajují, jakože je vše ok.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 9:02:58
od MPMP
Lynx píše:Tomu se říká Kocourkov. Oni klidně postaví něco co vzápětí zase zbourají, ale když to bude podle zákona, tak vše ok (viz třeba křižovatka na D11 u Hradce s jejím nedostavěným ramenem a hotovými terénními úpravami, které zase za pár let rozeberou atd.). Ale PHS postavit nemohou, protože je na nic nepotřebují. Nebo nemohou vykoupit pozemek s pumpou či motocentrem, protože podle extrémního právního výkladu jej také na nic nepotřebují. :) On sice podle selského rozumu potřeba je, protože i s pumpou nelze dálnici zprovoznit, ale to právníkům tohoto druhu nevadí. Ti žijí v alternativní realitě, která má s tou skutečnou pramálo společného.

Co mi na tom přijde nejsmutnější, že se najde řada lidí, kterým to už ani nepřijde divné a ještě to obhajují, jakože je vše ok.
Teď budu trochu vztahovačný: tady se hovoří o rekonstrukci a následném přeznačení na vozovce. Nic se tady bourat nebude, prosím, nesnažte se směšovat nesrovnatelné případy a pokoušet se vyvolat dojem, že někdo schvaluje stavbu něčeho, co se "za 2 roky" bude bourat. O ničem takovém se tady v tomto vlákně nehovořilo.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 9:16:47
od Lynx
Netvrdím, že se bude něco bourat. To jste si vytrhl jednu věc ze souvislostí. Mluvím o principu, kdy je postup nelogický, tedy že se začíná zprostředka či od konce, ale lidé jako vy to obhajují, protože je to právně v pořádku. A to i u stavby která je 30 let plánovaná jako tato - u té to vyznívá ještě absurdněji. Že je to z hlediska zdravého rozumu nesmysl vás už nezajímá. Litera zákona (byť její sebeblbější výklad) je naplněna, tak chrochtáte blahem. Že jste jako radní z Kocourkova, který staví dům od střechy namísto od základů, vás netrápí. Vy to neplatíte, že ...

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 9:52:30
od MPMP
2Lynx: milý pane, opět jste nepřečetl můj příspěvek pozorně. Nikde v něm neobhajuji současný stav a současný postup. Obhajuji v něm pouze postup ŘSD a to proto, protože zákony tohoto státu této organizaci (dle mého názoru) jiný postup neumožňují. Máte-li dojem, že státem zřízená organizace má možnost postupovat jinak než v souladu se zákony jejího zřizovatele, prosím, je to Váš názor, já si to nemyslím. O úrovni a logičnosti naších zákonů nehodlám diskutovat - nijak to sem nepatří.
Pokud jste přesvědčen, že "správné" je ignorovat zákony a postupovat "logicky", doporučuji Vám přihlásit se na výběrové řízení do vedení takové organizace a přeji Vám v takovém postupu mnoho úspěchů bez trestních oznámení.
Tím jsem s touto diskuzí skončil, dále reagovat nehodlám.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 10:11:17
od Lynx
Ono jde primárně o problém otrockého výkladu litery zákona kontra idea zákona. U nás (nejen v dopravě) převládá extrémně formalistický přístup, kdy se zákony vykládají otrocky, roboticky,, bez ohledu na to, co má vlastně ten zákon řešit - tedy jakou má ideu. Pro některé jedince, kteří dávají přednost robotickému výkladu před použitím zdravého rozumu, pak zákony tohoto státu této organizaci (dle jejich názoru) jiný postup neumožňují. Proto vznikají takové perly, že podle výkladu jakéhosi úředníka nesmí busy MHD zastavovat na zastávkách MHD, protože to není v zákoně výslovně uvedeno. A nebo jiný úředník, který je snad bohužel dosud náměstkem na vnitru, odečte prezidentským kandidátům neplatné hlasy dvakrát ! protože je zákon formulován tak nešťastně, že si ho cvičená opice může vyložit i takto idiotsky. Jde tedy o dosud nevyhraný spor mezi zastánci skutečného reálného světa a zastánci robotického bezmyšlenkovitého výkladu zákonů a nařízení.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 11:02:34
od MPMP
Což je sice pravda, ale s tématem a diskuzí už nesouvisí vůbec. ;)

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 11:37:10
od kot
Dovolím si ještě doplnit kolegu MPMP. Současný trend je bohužel nastaven tak, že policie a státní zastupitelství hledá sebemenší (i teoretickou) chybičku v rozhodování úředníků či zastupitelů, které pak nekompromisně stíhá. To vede k tomu, že příslušné osoby se bojí vzít na sebe odpovědnost rychle rozhodnout. A množství "potřebných papírů" tím pádem neúměrně roste a lhůty se hrozivě prodlužují.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 11:41:28
od Sosa
A k tomu jim ještě lidi tleskají. Hlavně někteří státní zástupci se velmi rádi mediálně prezentují a tak tento krásný obor (stavebnictví) získal velmi ošklivou pověst.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 11:41:47
od musklin
No drobná chyba je ale v tom, že zde jaksi chybějí ty desítky úředníků potrestaných za ony chybičky.
Můžete nějaké konkrétní případy chybiček a potrestání uvést?

Je to jen jedno z mnoha klišé, které úředníci používají.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 11:42:44
od Sosa
A myslíte to, že vás vláčejí tiskem není forma trestu?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 12:36:56
od Lynx
V praxi vidíme, že ani za opravdu velké průšvihy a několikanásobné jasné porušení různých pravidel není nikdo potrestán. Viz D8. Takže tohle je opravdu jen výmluva, jak obhájit svojí nečinnost. Chybou je to, že za tu nečinnost není nikdo trestán. Takže to různým lehkoživkům bohužel vychází aneb kdo nic nedělá, tak nic nezkazí :ko:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 12.6.2017 21:07:21
od Mike
kot píše:... A množství "potřebných papírů" tím pádem neúměrně roste a lhůty se hrozivě prodlužují.
potřebné papíry rostou především proto, že máme příliš mnoho potřebných úředníků
ale to jsme tu již hodně OT

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 13.6.2017 10:31:02
od michal
Víte, já z toho mám tento pocit: ŘSD je státní organizace, jejímž úkolem je výstavba a správa páteřní silniční sítě. Ale tak nějak mám pocit, že ŘSD vůbec nevadí, že právní situace u nás je taková, že jim v tom jejich "budovatelském" cíli vlastně dost brání. Neříkám, že po někom chci, aby se choval protizákonně. A i některé medializované kauzy spíš ukazují, že to schytají ti dole, na které to ti nahoře šikovně navlékli. Ale jestliže je tady státem řízená instituce, která se má postarat o to, aby cíl jejího zřízení byl naplněn a nečiní tak, protože se vymlouvá na zákony, aniž by se snažila prosadit změny, které její zřizovací účel pomohou naplnit, je taková organizace občanům této země tak trochu k prdu (stejně jako celá politická reprezentace, ale to bychom šli opravdu už dost do šířky...). Nevím, do jaké míry funguje komunikace se "zřizovatelem", nicméně řada staveb ukazuje, že tady spíš není snaha něco měnit. Prostě ŘSD si tak nějak hezky funguje, něco se povede, dobře, něco nejde, nic se neděje. Věřím tomu, že na ŘSD pracuje spousta lidí, které stávající stav štve a že ti nad nimi nic nedělají, tudíž se to nelepší. Ale to mi je jako daňovému poplatníkovi celkem jedno. Stejně jako je jedno zákazníkům společnosti, ve které pracuji já, že za chyby, které tady vzniknou, dost často vinou vedení, nemůžou ti dole.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 13.6.2017 14:11:54
od Sosa
Myslím, že tento Váš dojem je dost mylný. Spoustu lidí to dost štve a snaží se s tím něco dělat.. Občas se něco povede (třeba přeznačení R na D), většinou ne. Bohužel to, co nám sedí v parlamentu (to je ta instituce co může za zákony) je kapitola sama pro sebe. Jejich pozměňovací návrhy dokáží celý zákon pěkně zmrvit. Viz třeba změna stavebního zákona.
Pokud budeme volit to co dosud, neočekávejme zlepšení. Výstavba dálnic a silnic není pro současnou garnituru žádnou prioritou a je to vidět.
Bohužel se nám rozmohlo to, že je vše házeno na úředníky a je žádáno jejich potrestání. Přitom si tito lidé neuvědomují, že spousta zákonů této země jde proti sobě a nikdo není schopen vysvětlit, co je správně. O vymahatelnosti práva bych se radši ani nezmiňoval.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 16.6.2017 19:53:32
od Mike
když už jsme tak pěkně OT
můžete mi řící, jaký pozitivní přínos mělo přeznačení R na D ?
já v tom krom té politiky ( přibylo nám 460km dálnic ) žádný přínos nevidím
naopak jsem čekal že R začnou růst jak houby po dešti, ale jdeme stále směrem ke zklidňování, balisetům a omezování

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 16.6.2017 21:25:58
od Lenny
Chyba lávky. Na příkladu pardubického kraje je to krásně vidět. Projekt na 130 km/h, podmínky jako doplnění svodidel apod. 2 roky uběhli a přišla Nové pojetí dálniční sítě. Těšil jsem se na SMV se 130 km/h a oni povolili jen 110 km/h. :-/

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 16.6.2017 21:45:32
od Lynx
Mike píše:můžete mi řící, jaký pozitivní přínos mělo přeznačení R na D ?
Každý to holt cítíme jinak, například pro mě je to obrovská kladná změna. Byť je to "jenom" psychologie a lepší pohled na mapu a lepší reklama pro ČR, že těch dálnic přeci jen nemáme tak málo. Pro mě je to zásadní.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 17.6.2017 10:58:43
od Martin z Ostravy
Mike píše:když už jsme tak pěkně OT
můžete mi řící, jaký pozitivní přínos mělo přeznačení R na D ?
já v tom krom té politiky ( přibylo nám 460km dálnic ) žádný přínos nevidím
naopak jsem čekal že R začnou růst jak houby po dešti, ale jdeme stále směrem ke zklidňování, balisetům a omezování
Například zlepšení údržby a některých parametrů na bývalých erkách - ,úpravy parametrů, MÚK, dobudování SSÚD, plotů, značení, komplexnější opravy, ne jen stometrové úseky.
Dalším faktorem je, že to i lépe vypadá, když se člověk podívá na mapu. Mě se to líbí.
Ale zde je to OT. Bude přesunuto.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 17.8.2017 7:19:32
od zesp
Lpší pohled na mapu možná (ale zase R-ka by teď měly být značeny jako obyč. silnice - velké mínus), převod R do D určitě pozitivum, ale jinak nic moc. Vize s rozvojem R se nenaplnila a asi těžko naplní, významě nám ubylo zelené "dálniční" barvy, chaos ve značení a parametrech... S tou Hradubickou silnicí souhlasím s Lennym. Prostě smíšené pocity... Nedotaženo do konce....

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 31.8.2017 11:06:15
od Sopko
Dálnice D11 se u Prahy dočká rekonstrukce, rozšíření zatím ne

Nejvytíženější část dálnice D11 mezi sjezdem z Pražského okruhu a exitem u Jiren se dočká rekonstrukce. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítá, že oprava osmikilometrového úseku přijde na 1,28 miliardy korun. Na plánované rozšíření dálnice o další pruh si však řidiči budou muset počkat.

https://www.novinky.cz/domaci/447828-da ... im-ne.html

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 31.8.2017 16:13:08
od Speedy Gonzales
Tak na této diskusi je krásně vidět, že věci na českých dálnicích se nikam nepohnou a ani pohnout nemůžou.

Obhájci ŘSD (patrně i jeho zaměstnanci a "otcové-zakladatelé" tohoto webu) zde donekonečna argumentují, že "ŘSD nemůže, protože zákon", "ŘSD nemůže, protože norma" a přitom se nám tu před očima děje zločin, kterého by žádný "řádný hospodář" zaživa nedopustil. Ano - reko D1 se zachováním 2+2 je stamiliardový zločin, železniční koridory na 160 km/h je stamiliardový zločin, nově budované smrtící MÚK s nedostatečnými připo-/odpo- pruhy a zběsilými oblouky jsou bezpečnostní zločin a teď nejnověji reko D11 do Jiren opět 2+2, když všichni dobře víme, co se tam už léta ve špičkách děje. Ale všechno je to podle zákonů a norem.

Výstavba národní infrastruktury je v porevoluční ČR paralyzovaná. To je nutné si přiznat a konstatovat, že i za Husáka to mělo větší dynamiku. A na vině jsou především dvě příčiny:

1. Všudypřítomné politikářství, kdy i odborné vedoucí pozice na klíčových institucích (SFDI, ŘSD, SŽDC, ...) jsou obsazovány politikářskými trafikanty po každých volbách a není proto možné udržet jakoukoliv dlouhodobou programovou kontinuitu a integritu práce těchto úřadů.

2. Zločinné sepětí se stavebním kartelem, který diktuje strategický vývoj infrastruktury čistě ve svůj prospěch (D1 2+2 se bude brzy muset stejně přestavět na 3+3, místo slavných koridorů na 160 km/s se budou stejně brzy muset postavit VRT na 250+ km/s, apod.)

Klidně mi to tady smažte, ale buďte si jistí, že míra mojeho nasrání a bezmocného vzteku z reko D11 2+2 do Jiren je nekonečná. Každý den tudy jezdím do práce a času na přípravu jste měli dost a dost.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 31.8.2017 16:17:24
od Majkii
Jenže už zde bylo mnohokrát psáno, že ono se to zrekonstruuje v šíři pro 3+3, ale namaluje se to potom pouze jako 2+2.