Stránka 31 z 37

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 17.11.2019 23:05:40
od Mike
krtek700 píše:Tak upřímně, ačkoli je to dálnice, kterou mám asi 1 km od bydliště, tak to také nepovažuji za nějakou výraznou prioritu.
já taky ne, krom okamžiků závodu kamionů
musím sednout na kafe a zjistit, co mi hrozí, když pojedu 3tím pruhem ;)

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 17.11.2019 23:39:48
od Lynx
MPMP píše:
Ladi píše:Proč má to zkapacitnění na 3 pruhy být až ua 3 let když je to prakticky hotové. Chybí postavit něco přes 2km protihlukových stěn a namalovat nové vodorovné značení. A ono až 2024
S fyzickým postavením PHS problém není, ale aby je někdo mohl postavit, musí:
  • získat ÚR
  • vykoupit pozemky
  • získat SP
  • a pak už jen "třešnička na dortu" - zrealizovat to
A jak známo, každý takový krok s odvoláními a žalobami a zdržováním trvá 0,5 - 2 roky. Přitom zákon neumožňuje tyto činnosti provádět souběžně. Takže "papírování" zabere 1,5 až 6 let. A máme konec roku 2019, takže realizace nejdříve 2022, mnohem spíše 2023-2024 a možná taky až 2025. ;)
Otázka ale je, proč řada z těch kroků (nejlépe všechny) není už hotová ?

Tenhle problém s třípruhem se řeší už mnoho let a ne že by spadnul z nebe na podzim roku 2019. Vy jste tady nečinnost ŘSD obhajoval už v roce 2016 a 2017, tedy v době kdy byla EIA již hotová. Čím to obhájíte dnes, že za ty 2-3 roky vůbec nepokročili a stále jsou na začátku procesu ?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 18.11.2019 11:34:26
od MPMP
Nic obhajovat nebudu. Poslední 2 roky se nepokročilo ani o krůček a je to jednoznačně chyba. Před 2 lety jsem psal, proč nešlo (podle platných zákonů) začít dříve. Dnes píšu, proč je odhadovaný termín realizace takový, jaký je.
Proč se nic nedělo poslední 2 roky netuším a samotného by mě to zajímalo.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 2:26:56
od Lynx
Je zde prosím někdo, kdo tuší proč je ŘSD nečinné ohledně třípruhu na tomto úseku ?

EIA ze které vyplývá povinnost protihlukových stěn byla vypracována někdy na přelomu let 2016/2017, to bude bezmála 3 roky. Jak pokročila či tedy spíše nepokročila příprava na 3 pruh ? Proč není ÚR ? je zažádáno ? Co to brzdí ?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 6:29:52
od Ladi
3 pruh je fyzicky hotový. Chybí prakticky jen vodorovné a svislé značení. Stavba probíhala dle mého soukromého názoru rychle a kvalitně ale teď je to zaseklé na byrokracii. Protihlukové stěny by zvládli postavit za půl roku kdyby stavěli stejnou intenzitou jako při stavbě vozovky.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 7:51:09
od Mosquit
Ono nějaké operace probíhají, např. se kolem dálnice (alespoň v k.ú. Šestajovice) stavěla kanalizace/odvodnění.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 8:12:30
od Lojzik
@Lynx: že by neschopnost?

ono kdyby byl trochu vstřícnější přístup při řešení hlukové zátěže, tak ty stěny mohly být dávno hotové. MČ se už předtím snažila řešit hluk D11, ale protože se D11 vešla do korekce pro starou hlukovou zátěž a tady se jede na maximální využití limitů, aby se náhodou nepostavilo něco co by bylo účinnější než je v daném okamžiku nezbytně potřeba, tak smůla a se stěnama se čekalo až na zkapacitnění. Nebýt tohoto přístupu, tak stěny už možná mohly stát a po ověření akustické studie už se mohlo lajnovat na tři pruhy a nemuselo se čekat až postaví něco co tu bylo požadováno a mohlo stát už před lety

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 8:17:37
od Aram96
Přesně

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 15:25:39
od Lynx
Ladi píše:3 pruh je fyzicky hotový. Chybí prakticky jen vodorovné a svislé značení. Stavba probíhala dle mého soukromého názoru rychle a kvalitně ale teď je to zaseklé na byrokracii. Protihlukové stěny by zvládli postavit za půl roku kdyby stavěli stejnou intenzitou jako při stavbě vozovky.
Vím o tom, ale díky za shrnutí. Jde o to, proč se nehýbe ta byrokratická mašinerie ? Už měla být 3 roky v pohybu, ale vypadá to že se ta bestie ještě nepohnula :-)

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 15:32:25
od Lenny
DÚR už je na rozšíření zpracována od letoška.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 20:06:03
od Aram96
Lenny neměl bys prosím malůvku z DUR na uspořádání pruhů před MÚK s D0 ? :)

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 20:09:02
od Lenny
Něco málo by se našlo.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 20:15:53
od Aram96
Tyjo díky, to byla rychlost světla :D Bohužel mi to potvrzuje to, že směr Hradec tam chybí jeden pruh pro pohodlné sloučení těch 4 pruhů z D0, ale určitě lepší než současný stav, protože 2 pruhy od Štěrboholské budou moci jet pohodlně, ale zúžení od D10 zůstane tak, jak je dnes :( .
To odpojování je zajímavé na naše poměry, za mě pruhy účel splňují, ta malůvka té značky může působit trochu zmatky .. Ale za mě dobré, třetí pruh pokračuje, ale pro ty, kteří tím pruhem valí a končí předjíždění středního pruhu, budou mít možnost z něj vyjet do nového 3.pruhu. Před rozpletem před D0 předpokládám buď 2+2 nebo 1+1+1 kdy prostřední se bude normálně rozdvojovat, jak známe např. ze Švýcarska i s tou krásnou šipkou na značce :D

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 19.11.2019 20:16:45
od ElWapp
No fuj, ten levy odbocovak od Hradce je zverstvo. A to provedeni, kdy nezacina odbocovak ale levy pruh nekde uprostred mezi odbocovakem a prostrednim pruhem ma byt co? Kdyz pojedu levym a nechci do Ikei, tak budu prejizdet caru a jeste se mi tam muze nacpat nekdo zprava z prostredniho, kdo bude dokonce mit prednost...

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 20.11.2019 14:30:28
od Aram96
Je to takovy zajimavy alaspoň to není řešeny tak, jak jsem se bál, že bude prostě levej úplně končit a budou pokračovat jen 2 a pak teprve se vytvoří 3. před rozpletem, to by pak bylo celé zkapacitnění D11 úplně k ničemu. Ale i tohle je takovy řešení napůl, nevím proč prostě nevznikne normální odbočovák vlevo, stejně zde bude rychlost maximálně 100.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 20.11.2019 15:31:22
od vodouch2000
ElWapp: Podle mě nemáš pravdu. Jedu od HK v levém (rychlém) pruhu a nesjíždím do nákupní zóny. Vzniká mi další, řekněme nový, levý jízdní pruh, do kterého plynule najíždím (možná ani neblikám, tady si nejsem jist). Vozidlo jedoucí se mnou stejným směrem v prostředním pruhu, které se mi tam bude chtít z nějakého důvodu nacpat, ale přednost nemá, naopak, on nesmí ohrozit mě. Nevidím v pruzích problém. Praxe pak ukáže :-)

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 20.11.2019 16:20:22
od michal
Pardon, ale tohle řešení je podle mě u modernizace za stovky milionů korun neobhajitelné. Tam žádné levé odbočení/připojení z nákupní zóny být nemá... :crazy: :ko: :ko: :ko:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 20.11.2019 17:16:10
od MPMP
michal píše:Pardon, ale tohle řešení je podle mě u modernizace za stovky milionů korun neobhajitelné. Tam žádné levé odbočení/připojení z nákupní zóny být nemá... :crazy: :ko: :ko: :ko:
Proč? Co je špatného na levém odbočení (bude-li provedeno jako odbočení a nikoliv jako odpojení levého jízdního pruhu)?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 20.11.2019 17:55:53
od Majkii
Spíš bych si položil opačnou otázku: jak to odbočení/připojení z nákupní zóny udělat, aby to nestálo stovky miliónů (a roky přípravy) navíc?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 20.11.2019 20:34:44
od Mike
je třeba k tomu přistoupit tak,
že připojení nákupní zóny je místo žižkovské radiály
proto je tam tolik místa a možností
a nezapomínejte, že při jakémkoli průseru, je to jediná objízdná trasa, tak bych zas tak moc nevymýšlel

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 20.11.2019 20:42:25
od Aram96
vodouch2000 píše:ElWapp: Podle mě nemáš pravdu. Jedu od HK v levém (rychlém) pruhu a nesjíždím do nákupní zóny. Vzniká mi další, řekněme nový, levý jízdní pruh, do kterého plynule najíždím (možná ani neblikám, tady si nejsem jist). Vozidlo jedoucí se mnou stejným směrem v prostředním pruhu, které se mi tam bude chtít z nějakého důvodu nacpat, ale přednost nemá, naopak, on nesmí ohrozit mě. Nevidím v pruzích problém. Praxe pak ukáže :-)
Myslím si, že takhle by to bylo ok, jak jsem psal výše, jen to značení je matoucí. Tam by mělo dojít určitě ke změně, aby bylo jasně vidět, že z toho třetího jde pořád vyjet doprava, dát tam takovou tu "rozdvojenou šipku" podobně jak je to tady .. https://www.google.com/maps/@49.1910093 ... 312!8i6656

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 20.11.2019 22:11:59
od pivko
Mike píše:
krtek700 píše:Tak upřímně, ačkoli je to dálnice, kterou mám asi 1 km od bydliště, tak to také nepovažuji za nějakou výraznou prioritu.
já taky ne, krom okamžiků závodu kamionů
musím sednout na kafe a zjistit, co mi hrozí, když pojedu 3tím pruhem ;)
Teoreticky pokuta do 2000 Kč a bez bodů. Také už jsem o tom přemýšlel. Když u nás dopravu řídí debilové, tak mi to nepřijde jako nikterak odsouzeníhodné řešení.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 21.11.2019 12:46:14
od michal
Vám jako nepřijde divné, že auto vyjíždějící z nákupní zóny vjede na dálnici v levém pruhu, zatímco dopravní proud z jižní části SOKP se bude muset zařazovat, protože na tu dálnici vjíždí v připojovacím pruhu? :shock: :shock: :shock: Fakt nechápu, proč když v Lahovicích stojí to, co tam stojí, a na vykřížení dvou dopravních směrů mají auta něco přes 70 metrů, tak proč stavba, která bude stát nevím kdy při kdo ví jakých intenzitách, nemůže obdobně vyřešit výjezd/vjezd z/do nákupní zóny na úkor preferovaných dálničních směrů. V tom oznámení EIA ta jedna propojka byla (propojení větví F a D) a druhá se obdobně nabízela (propojení větví B a C).

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 21.11.2019 12:51:26
od Aram96
Není tohle stará malůvka ? Měl jsem za to, že se nakonec rozhodlo, že okruh bude i v průchodu křižovatkou 3+3 :?: ... Za mě osobně radši ať jsou pořádně dlouhé odpojováky a připojováky i za cenu, že průchod bude 2+2, ale určitě, pokud se bude něco přestavovat, tak ať je tam rezerva na 3+3, podobně jako je to těch v Modleticích ve směru na Prahu. :kladivo:

Jinak problém s vyjížděním a připojováním do nákupní zóny, bych neviděl jako velký problém, jen by měl vzniknout normální odbočovák jako 4.pruh, ale i tohle beru, budiž, jen přizpůsobit značení. Připojení ze zóny bych už vůbec neviděl jako problém, ale chybí tam prostě jeden pruh. Tak jak je to navrženo teď, bude muset buď směr z jihu nebo ze severu D0 prvně nacpat 2 pruhy do jednoho a pak se přidají další 2, pak pruh z NZ a pak jdou 4 do 3. Chtělo by to 5 do 3, ideálně jeden z prava jeden zleva. Lahovice bych řekl, že na to, v jakých místech a prostorech jsou postavené, tak můžeme být rádi za to, co je, i když mají dost much. Křižovatka s D5 je už i na dnešní intenzity velmi podhodnocená, jak poloměry, tak počty pruhů těch hlavních ramp, ale měla by se chystat přestavba, co jsem viděl někdy malůvku, tak plány vypadají opravdu velkoryse. :kladivo:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 21.11.2019 22:05:05
od Mike
2 michal :
jestli zůstane značení jako nyní, tak je to i dobře, protože ten v tom levým má 130kmh už pár metrů
což se z D0 - bez většího rizika - nedá

2 pivko :
no právě
proto potřebuji tu konzultaci, abych se vyvaroval toho "až" 8-)