D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Aram96 »

Honey, poslední poznámka a už s tím kruháčem končím. Máš pravdu, i skrz to otáčení a tunely se ty kruháče hodí, jenže v Poříčí je hned pár metrů za tím prvním další kruháč, čili ten malý první je opravdu nadbytečný. ;)
A malý sjezd jsem myslel tak, že není potřeba, aby ho auta mohla projet tím primárním směrem třeba 80 km/h, na to totiž není stavěná ani ta samotná trubka, takže to ještě beru, ale ledacos to vypovídá o tom, jak přemýšlí ten, kdo to navrhoval. Jako trubkovou MÚK mít zapojenou do kruháče, ANIŽ by se do něj připojovalo cokoli jiného, to myslím v ČR ještě nemáme :lol:
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Xyzc »

milanek píše:xyzc: S veřejnými orgány i politiky přicházím do styku při svém zaměstnání každý den a ne, nejsem naivní. Váš přístup mě děsí, děláte jen to co chtějí ostatní a sám nemáte vlastní rozum, ano to je typický přístup úředníka, člověka bez ambicí a bez vize (čest výjimkám, které znám a sunou tento stát vpřed). Já prostě říkám, že v tom místě, kde má být kruháč styková křižovatka ani nehrozila, stačil by tam připojovací pruh, to v případě křižovatky první. V případě křižovatky druhé pak uznávám, že jsem si toho SSUD nevšiml a že se nějako napojit musí, ale opravdu je tam potřeba kruháč? To opravdu nestačí pro těch pár výjezdů z a na SSUD styková křižovatka, vždyť tam bude odbočovat 30 aut za den.

Co se týče důvodu, že se tam budou otáčet auta při zavření dálnice a pojedou zpět do Prahy, tak to už je fakt na palici, přeci, když mi zavřou dálnici, tak sjedu na starou silnici a nebudu se obracet zpět domů.

I nadále tak jsem přesvědčen, že tam je minimálně v Poříčí ten kruháč nadbytečný a že ten, kdo ho tam prosadil, tak udělal chybu.
Mě naopak děsí Váš přistup. Z toho, co jste napsal o tom, že si projektant někam vrazí kruháč, jak se mu zlíbí, to vypadá, jak kdyby tu panovala nějaká diktatura projektantů. Ale žijeme v demokratickém systému a platí tu nějaké právo se všemi pozitivy i negativy(to je ten nepotismus a vliv politiků). Já pouze napsal jak to chodí, nic víc, nic míň.
O otáčení vozidle na OK při uzavření dálnice jsem nic nepsal.
Navíc si dovolujete hodnotit moji osobu, aniž o mne cokoli víte. To je ale bohužel nešvar dnešní doby, kdy si "každý kdo má do ... díru" myslí že se může vyjadřovat ke všemu (a ke všem), i když o tom nic neví, nerozumí tomu a nezná pozadí.
Ja sice neznám pozadí, ale některé důvody pro vznik těch OK tam vidím, minimálně u OK v MUK střítež a na napojení D11 na ulici Kladská v Poříčí.
V MUK Střítež je potřeba napojit SSUD, pokud ale chcete dodržet normu, která říká že minimální vzdálenost křižovatek je na silnicích II. třídy 0,5km (týká se to i sjezdů veřejných UK, což SSUD je), jinak než OK to nevyřešíte.
Totéž v v Poříčí na ulici "Kladská", kam krom MUK OK připojuje i ulici "Vysoká stráň" a přes ní ještě i ulici "U elektrárny". Tady je to v obci, minimální vzdálenost křižovatek na sběrné komunikaci je 150 m, takže jinak to neuděláte.
Co se týče OK přímo v MUK Poříčí, tak tady neznám pozadí, takže si nedovoluji hodnotit.
Z hlediska dopravního by jistě bylo lepší řešit to pomocí připojováků, ale to byste to nesměl řešit jako průsečnou křižovatku, evidentně by nevyšli rozhledy pod most, jinak než na stopku.
Tudíž jediné řešení by bylo napojít průplety přes připojováky, odbočováky, tzn. jako srdcovitou/trubkovitou MUK. Při návrhové rychlosti 60km/h to ale znamená poloměry cca 145 m a tudíž velké zábory půdy a díky zářezu i velké zemní práce a ve směru na Polsko také posunutí připojováku dále na most Poříčí. Tudíž si dovolím tipnout, že šlo o buď o úspory ze strany ŘSD nebo o požadavek města na zachovaní rozvojových ploch v okolí (nejspíš pro nějaké haly).
Vzhledem k intenzitám, které tady budou v roce 2040 do 4000 voz./24h mě ta OK neuráží (na D11 tu má byt 10k voz/24h). Zvlášť v porovnání s prstencovitou MUK Plotiště, kde se napojuje D35 a HK na D11 a sebe navzájem přes "velkou OK", ale při 10x větších intenzitách než v Poříčí.
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Xyzc »

Honey72 píše:Poříčí určitě nebude malý sjezd, ale v porovnání s exitem Trutnov-jih (nechci používat už přežité označení Střítež) bude zátěž odhadem čtvrtinová.

Celou dobu bojujeme, aby na jedničky silnice nebyla napojena kdejaká odbočka do lesa a najednou by nevadila místo kruháku u SSUD styková křižovatka ? :-) Byla by dost rozsáhlá. Navíc tu na výpadovce z Trutnova dost možná vyrostou kdejaká KFC, benzínka apod, takže se kruhák bude dobře hodit jako odbočka k odpočívce. Spíš je horší, že napojení staré silnice na nový přivaděč bude téčkem, takže chudáci kdo budou chtít na výpadovku najet :-)

Že jsou ty kruháky plánovány na každé MÚK kvůli možnému otočení dopravy zpátky je myšleno hlavně pro záchranáře a údržbu. Nezapomeňme, že mezi každou MÚK od Kocbeří až k polským hranicím bude tunel a v zimě kvůli horským podmínkám náročnější podmínky.

Zrovna to téčko na napojení budoucí II/637 má naprosto neprůstřelný důvod.
Jestli to tam znáte, tak to křížení je situované do míst dnešní stoupacího pruhu od Bojiště na HK.
Pokud byste tam umístil OK nebo jako hlavní měl II/637 a téčkem připojil dálnici způsobilo by to dopravní kolaps. Je tam stoupání cca 5%, takže kamiony jedoucí od Trutnova na dálnici by tam měli v zimě problém se rozjet.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Jé to né, já pod Humburák žádný kruhák dát nechtěl, spíš mimoúrovňové křížení namísto téčka :-) Právě kvůli tomu prokletému kopci. MÚK je nyní samozřejmě neprotlačitelná. Uvidíme v praxi, protože i kdyby všichni měli známku, na starou silnici bude stále odbočovat dost aut - přes Hajnici a Hořičky je to po těch trojkách dost využívaná trasa do české Skalice a dál k Rychnovu.

Ještě upřesním, oba kruhové objezdy u MÚK Poříčí jsou mimo obec. Značka obec je až u mostu přes řeku.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od 1975 »

Aktuálně od RM, twitter:

Koncept DSP by měl být hotov do léta a na podzim čistopis. Ihned se zpracuje záborový elaborát, geometrické oddělovací plány a znalecké posudky a na konci roku začneme vykupovat pozemky. Věřím, že majetkoprávní příprava půjde dobře a přípravu stavby tak výrazněji urychlíme.
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Xyzc »

Honey72 píše:Jé to né, já pod Humburák žádný kruhák dát nechtěl, spíš mimoúrovňové křížení namísto téčka :-) Právě kvůli tomu prokletému kopci. MÚK je nyní samozřejmě neprotlačitelná. Uvidíme v praxi, protože i kdyby všichni měli známku, na starou silnici bude stále odbočovat dost aut - přes Hajnici a Hořičky je to po těch trojkách dost využívaná trasa do české Skalice a dál k Rychnovu.

Ještě upřesním, oba kruhové objezdy u MÚK Poříčí jsou mimo obec. Značka obec je až u mostu přes řeku.
Jenže díky tomu stoupání tam nedáte ani tu MUK. Jakmile se mají ty komunikace vykřížit, tak nějaká větev bude muset jít pozvolnějí, aby přešla nebo podešla druhou a tu výšku pak musíte nahnat. Takže pokud máte sklon terénu 5% a maximální sklon větve 6% nebo na 50km/h přípustných 7%, tak máte jen 1-2% na nahnání těch výškových rozdílů, což spolu s výškovými oblouky znamená strašně rozlehlou a megalomanskou křižovatku. Nemluvě o tom, že ta stávající I/37 jde nad tou křižovatkou až do 7 % (je to i sklon toho napojení v tom téčku). A to už je pak v podstatě nerealizovatelné. Resp. by to šlo, kdyby se část toho přivaděče za křižovatkou dala do více jak 10 m zářezu nebo možná do menšího tunelu. Ale to jsou vzhledem k intenzitám na budoucí II/637 neospraveditelné náklady (1390 voz./24h v r. 2040). Na tom přivaděči má být v r. 2040 9910 voz./24h.

Ad. značky obce. V DUR sice dopravní značení není, ale nepochybuju o tom, že je posunou před OK.
Benedikt
Příspěvky: 154
Registrován: 6.1.2019 21:02:03
Bydliště: D11

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Benedikt »

1975 píše:Aktuálně od RM, twitter:

Koncept DSP by měl být hotov do léta a na podzim čistopis. Ihned se zpracuje záborový elaborát, geometrické oddělovací plány a znalecké posudky a na konci roku začneme vykupovat pozemky. Věřím, že majetkoprávní příprava půjde dobře a přípravu stavby tak výrazněji urychlíme.
Tedy že i zde se budou zpracovávat ZE a geometráky až po čistopisu DSP?, nebo to Ihned znamená ihned nyní a ne po čistopisu DSP?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Chápu to tak, že po čistopisu DSP, vzhledem k souslednosti vět.
R48 -> D48 se podařilo!
milanek
Příspěvky: 200
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od milanek »

Pro 1975, obecná lhůta pro podání správní žaloby je bohužel dost dlouhá, a sice 2 měsíce. Pozitivní však je, že správní žaloba nemá odkladný účinek, ten jí však může soud na návrh žalobce přiznat a hlavně musí před tím žalobce využít odvolání, to tady, pokud se nepletu, nebylo. Nechci tady provokovat, ale vypadá to, že D11 dětem země v žaludku neleží, když se dohodli na úseku do Jaroměře a nyní taky nic.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Aram96 »

S těmi DZ opravdu opatrně, fakt bych psal až po bitvě :)
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od 1975 »

milanek píše:Pro 1975, obecná lhůta pro podání správní žaloby je bohužel dost dlouhá, a sice 2 měsíce. Pozitivní však je, že správní žaloba nemá odkladný účinek, ten jí však může soud na návrh žalobce přiznat a hlavně musí před tím žalobce využít odvolání, to tady, pokud se nepletu, nebylo. Nechci tady provokovat, ale vypadá to, že D11 dětem země v žaludku neleží, když se dohodli na úseku do Jaroměře a nyní taky nic.
Díky. Odvolání tady Mirkovci nedali, takže tohle by mohlo být vyřešeno.
Buď spoléhají, že se ještě nějak naboří do SP, nebo že napadnou 1108, nebo toho fakt mají teďka moc - třeba dneska žalovali na D55 Bzenec.
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od bumbik »

Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Aram96 »

To je chvályhodné, že nepodávají odvolání, když tam podle nich není problém. Pokud je to pravda a bude to tak i do budoucna, máme se na co těšit.
Stále si ale myslím, že to je spíše nedostatkem kapacit a hlavně proto, že :
Děti Země se na základě jednání s generálním ředitelem ŘSD ČR Radkem Mátlem v roce 2019 nyní soustřeďují hlavně na povolování silnic a dálnic na Moravě a ve Slezsku, takže v Čechách tyto stavby jen pečlivě sledují a do jejich přípravy samy aktivně vstupují jen ve vážných a v naléhavých případech.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od 1975 »

..a jéje.... tak kdo vytáhne jako první námitku proti pragocentrismu, případně čechocentrismu? .o))
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Dnešní velice zajímavý facebookový příspěvek trutnovského starosty.

Po zprovoznění úseku polského úseku dálnice S3 na hranice ČR, ke kterému dojde bohužel o několik let dříve, než bude zprovozněn navazující úsek z Trutnova Střítež na státní hranici lze, dle předpokladů vycházejících ze sčítání dopravy, zde očekávat nárůst vozidel ze stávajících cca 1300 vozidel/den na cca 4000 vozidel. Díky zákazu vjezdu vozidel nad 9 tun se bude jednat v drtivé většině o osobní vozidla. Bohužel díky kumulaci dopravních proudů půjde ze ¾ o čistý tranzitní provoz, který s sebou přinese bohužel také řadu dopravních i dalších problémů v obcích na Trutnovsku i v Trutnově samém. Proto nechceme čekat se založenýma rukama, ale musíme se již nyní na situaci připravit, vydiskutovat a přijmout taková preventivní opatření, která pomohou dopady této situace co nejvíce eliminovat či alespoň zmírnit. Svou činnost zahájila včera nová Dopravní komise, kterou tvoří nejenom odpovědní zástupci města, ale především odborníci zabývající se dopravní a související problematikou. Prvním úkolem komise bude zpracovat plán udržitelné mobility včetně navržení způsobů, jak řešit zvyšující se zatíženost dopravy. Bylo stanoveno 15 úseků, na kterých bude prováděno odborné sčítání dopravy a na základě jeho vyhodnocování navrhovány další opatření. Kromě práce vlastní komise navrhneme ŘSD, aby si v Trutnově zřídilo samostatnou kancelář, která bude občanům vysvětlovat a pomáhat při výkupu nemovitostí v souvislosti se výstavbou D11 – na úseku Trutnov Střítež – státní hranice. Budeme se zabývat dostupným budováním návazné infrastruktury, ale také řešit místní konkrétní problémy (např. odbor dopravy si nyní vyžádá revizi Špitálského mostu, jehož stav považujeme za rizikový s ohledem na možnost zvyšujícího se dopravního zatížení) – budeme se snažit dopravní problematikou zabývat komplexně.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od 1975 »

..jsou ta čísla řádově správná? to tu máme v Práglu/Zápraží snad hodinově:o)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od kot »

No, taky mě ta čísla překvapila... Neudělal Honey chybu v přepisu ? :?: :idea:
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Japao Joe »

A kolik byste v Královci čekali?
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od jozka »

To ne, jen berte na vedomi, ze to je kraj, kde davaji lisky dobrou noc, konci tam svet a potok neprepadava pres okraj jen proto, ze tece na druhou stranu a silnice (ackoliv jednicka, ci spis "jednicka") tomu odpovida.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od kot »

No, já to pochopil tak, že nyní jezdí přes obec Střítež 1 300 aut za den. To mi přijde sakra málo a tomuhle číslu se mi věřit nechce...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Lenny »

Od Trutnova po st. hr 1921 - 1239 aut/den dle CSD 2016.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Aram96 »

4000 aut má každá druhá obec v Česku, ale chápu, že na to nejsou zvyklí, tak je představa děsivá .. proto taky nesnáším, když kolikrát ve vizualizaci komentátor mele o tom, jak strašně jsou obce na trase současné silnice 1.třídy přetížené, že obcí projíždí až 6 nebo 8 tisíc vozidel za den a tak je ta dálnice opravdu hrozně potřeba už postavit :shock: :crazy:
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Martin96 »

Pro ty, co stávající silnici Trutnov - Královec neznají, na youtube visí tohle video. Úzká silnice plná zatáček, klesání střídá stoupání, množství stromů podél silnic. A ještě, když po ní bude valit daleko více aut, zejména auta s polskou RZ, která dnes a denně pravidelně "řádí" na silnici z HK do Náchoda, tak tam bude nějakou chvíli (hlavně v zimě, nebude-li ale taková jako je letos) "hodně" veselo...
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od HanesCZ »

Akorát se myslím přeceňuje kolik těch aut pojede místo Náchodu Královcem. Docela by se hodilo udělat v Náchodě reálný průzkum jaké regiony tudy jezdí, protože i kompletní D11 určitě nebude spásou pro Jaroměř a Náchod. Alespoň z toho co tady vídávam já. Málo je tady vidět severní regiony jako je Walbrzych, Legnica, Zielena Gora, Sczecin.. kromě Wroclawi to válcují značky směrem na východ od Náchodu. Např. Klodzko, Opole,Nysa,Prudnik,Strzelin, Brzeg, spousta ze Slezských anglomerací nad Ostravou, ale i Ukrajina a české krajové M, T. Tzn. pro velikou část regionů, které Náchodem jezdí se D11tkou u Královce nic extra nezmění. Je to prostě jiný směr.
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Xyzc »

HanesCZ píše:Akorát se myslím přeceňuje kolik těch aut pojede místo Náchodu Královcem. Docela by se hodilo udělat v Náchodě reálný průzkum jaké regiony tudy jezdí, protože i kompletní D11 určitě nebude spásou pro Jaroměř a Náchod. Alespoň z toho co tady vídávam já. Málo je tady vidět severní regiony jako je Walbrzych, Legnica, Zielena Gora, Sczecin.. kromě Wroclawi to válcují značky směrem na východ od Náchodu. Např. Klodzko, Opole,Nysa,Prudnik,Strzelin, Brzeg, spousta ze Slezských anglomerací nad Ostravou, ale i Ukrajina a české krajové M, T. Tzn. pro velikou část regionů, které Náchodem jezdí se D11tkou u Královce nic extra nezmění. Je to prostě jiný směr.
Jaroměř je v pohodě, ta bude mít obchvat. Náchodu dálnice moc neuleví, tam rozhoduje místní doprava + doprava na Broumov a Hronov. Transit do Polska je v Náchodě dost malý, dle sčítání 2016 je to cca 5500 voz/24h na příhraničním úseku, z toho cca 2000 NA. Jenže zdaleka ne vše z tohoto čísla je ten dálkový transit, který využije dálnici. Nezanedbatelná část je lokální doprava (Náchod, Klodzko, Kudowa).
Ten transit do vzdálenější míst na východ (dál jak do Klodzka) bude využívat spíš D11, protože než bude hotová, bude hotová i Polská S5 od Bolkowa do Wroclawi.
Dopravní model počítá s přesunem cca 4000 voz. po dostavbě D11 a cca 5000 voz. v r. 2040.
Což je dost nadhodnocené číslo, protože to je vlastně vše co přejede přes hranici v Náchodě.
Nemluvě o tom, že s přesunem 3000voz. to počítá jen po dostavbě S3 v polsku, tzn. bez navazující D11. Což ukazuje na to, že byla snaha to číslo nadhodnotit, aby dálnice do Polska vyšla ekonomicky aspoň na 4-pruh. V Náchodě se počítá s cca 5500 voz na obchvatu a 9000 na stávající I/33 v r. 2040 a 3500+9500 v r. 2025 (dokud kraj nepřeloží II/303, obchvat nebude moc přitažlivý).
Odpovědět

Zpět na „D11“