D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Aram96: Za 3 stavební sezóny lze postavit jakoukoli dopravní stavbu vyjma dlouhých ražených tunelů a extrémně vysokých estakád. Jinak jde jen o potřebné finance a kapacity stavebních firem, nikoli o technickou proveditelnost.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Časová osa na D1109:
• Termín podání Žádosti o vydání ÚR: 20. 12. 2017
• K 1. 11. 2019 byla zaslána Výzva k zahájení prací na konceptu DSP (doba na zpracování dle smlouvy 8 měsíců)
• Termín vydání ÚR: 11. 12. 2019, v právní moci od 25. 1. 2020 s dobou platnosti 5 let.
• Termín odevzdání konceptu DSP: 30. 6. 2020
• Předpoklad zpracování auditu bezpečnosti PK: 31. 7. 2020, jehož závěry budou zapracovány do čistopisu DSP
• Předpoklad odevzdání záborového elaborátu: 30. 9. 2020 (na koncept DSP)
• Předpoklad odevzdání čistopisu DSP: 31. 10. 2020
• Předpoklad zahájení výkupů pozemků: 11-12/2020
...tak uvidíme, zahájit koncem 2020 výkupy, by bylo super.
• Termín podání Žádosti o vydání ÚR: 20. 12. 2017
• K 1. 11. 2019 byla zaslána Výzva k zahájení prací na konceptu DSP (doba na zpracování dle smlouvy 8 měsíců)
• Termín vydání ÚR: 11. 12. 2019, v právní moci od 25. 1. 2020 s dobou platnosti 5 let.
• Termín odevzdání konceptu DSP: 30. 6. 2020
• Předpoklad zpracování auditu bezpečnosti PK: 31. 7. 2020, jehož závěry budou zapracovány do čistopisu DSP
• Předpoklad odevzdání záborového elaborátu: 30. 9. 2020 (na koncept DSP)
• Předpoklad odevzdání čistopisu DSP: 31. 10. 2020
• Předpoklad zahájení výkupů pozemků: 11-12/2020
...tak uvidíme, zahájit koncem 2020 výkupy, by bylo super.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Každopádně i tak je vidět, že když se chce, že to jde rychle a ne že na koncept DSP je třeba rok a půl na stavbě, která není délkou ani poloviční.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Nevíte někdo, jak pokračuje příprava neméně důležitých obchvatů Jaroměře a Náchoda na I/33, bez kterých by otevření obchvatu Jaroměře na D11 bylo téměř k ničemu?
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
2 Honzl : Už to bylo několikrát diskutováno v patřičných vláknech, ale otevření 1107 I BEZ obchvatu Jaroměře ji jednoznačně pomůže o dopravní proud, který se vyhne KO uvnitř města a pojede rovnou směr Trutnov. A to se rozhodně týká i období mimo zimní sezonu. Otevření 1109 s již dříve otevřeným Skem v Polsku uleví i Náchodu. Nijak ale nerozporuji NUTNOST obchvatu Jaroměře a posléze i Náchoda. Nedělejme si iluze, že by se mohl stavět obchvat Jaroměře i Náchoda najednou...
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Jó, jó, kote. Říkáš: ,,otevření 1107 I BEZ obchvatu Jaroměře ji jednoznačně pomůže o dopravní proud, který se vyhne KO uvnitř města a pojede rovnou směr Trutnov''. Souhlasím, ale jak pojedou TIR směr Náchod, kterých bude stále většina?
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Sice kamionů přes Jaroměř jezdí k Náchodu naprostá většina, ale jinak je rozdělení dopravní zátěže směr Trutnov/Dvůr a směr Náchod víceméně vyrovnaný. I kdyby tedy klesla zátěž OK o třetinu, dost to pomůže. Hlavně na OK 33/37, kde největší problém je právě každé třetí auto, co zde odbočuje na Trutnov a brzdí provoz od Náchoda.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Honzl: Ten, kdo pojede na Náchod, sjede z D11 před Jaroměří a pojede jako dnes. A jak říká Honey, bude jich tam míň. I když nebude severní obchvat Jaroměře, Jaroměři se určitě uleví.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Pro zajímavost smlouva na DSP+IČ k SP https://www.hlidacstatu.cz/TextSmlouvy/ ... 17172ec294
Doba a místo plnění
1. Smluvní strany sjednávají dobu plnění následujícím způsobem:
zahájení prací: od písemné výzvy objednatele k zahájení plnění
dokončení prací: do vydání posledního pravomocného stavebního povolení
specifikace případných etap: Lhůta pro provedení dané etapy
Etapa
Koncept DSP do 8 měsíců od písemné výzvy objednatele k zahájení
Záborový elaborát plnění na této dílčí části předmětu veřejné zakázky
do 3 měsíců od konečného odsouhlasení návrhu
technického řešení stavby objednatele na výrobním
výboru, termíny zpracování jednotlivých geometrických
plánů budou dohodnuty na výrobním výboru s cílem
zajistit co nejrychlejší postup majetkoprávní přípravy
Čistopis DSP pro projednání Do 1 měsíce od protokolárního předání všech připomínek
objednatele ke konceptu DSP
Rozeslání všech žádostí na DOSS a další Do 1 měsíce od vydání čistopisu DSP pro projednání,
organizace resp. do 14 dnů od vydání podmiňujícího podkladového
stanoviska
Čistopis DSP pro vydání stavebního povolení Do 30 dnů po získání všech podkladových stanovisek pro
podání žádosti o vydání všech stavebních povolení
Dokončení majetkoprávní přípravy zahrnující Do 18 měsíců od písemné výzvy objednatele k zahájení
provedení výkupů nebo zajištění podkladů plnění na této dílčí části veřejné zakázky
pro potřebné vyvlastnění
Podání žádosti o vydání všech stavebních Do 14 dnů od pokynu objednatele k podání žádosti o
povolení vydání stavebního povolení
Doba a místo plnění
1. Smluvní strany sjednávají dobu plnění následujícím způsobem:
zahájení prací: od písemné výzvy objednatele k zahájení plnění
dokončení prací: do vydání posledního pravomocného stavebního povolení
specifikace případných etap: Lhůta pro provedení dané etapy
Etapa
Koncept DSP do 8 měsíců od písemné výzvy objednatele k zahájení
Záborový elaborát plnění na této dílčí části předmětu veřejné zakázky
do 3 měsíců od konečného odsouhlasení návrhu
technického řešení stavby objednatele na výrobním
výboru, termíny zpracování jednotlivých geometrických
plánů budou dohodnuty na výrobním výboru s cílem
zajistit co nejrychlejší postup majetkoprávní přípravy
Čistopis DSP pro projednání Do 1 měsíce od protokolárního předání všech připomínek
objednatele ke konceptu DSP
Rozeslání všech žádostí na DOSS a další Do 1 měsíce od vydání čistopisu DSP pro projednání,
organizace resp. do 14 dnů od vydání podmiňujícího podkladového
stanoviska
Čistopis DSP pro vydání stavebního povolení Do 30 dnů po získání všech podkladových stanovisek pro
podání žádosti o vydání všech stavebních povolení
Dokončení majetkoprávní přípravy zahrnující Do 18 měsíců od písemné výzvy objednatele k zahájení
provedení výkupů nebo zajištění podkladů plnění na této dílčí části veřejné zakázky
pro potřebné vyvlastnění
Podání žádosti o vydání všech stavebních Do 14 dnů od pokynu objednatele k podání žádosti o
povolení vydání stavebního povolení
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Že bychom se dostali v roce 2024 na hranice ?
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/p ... oprava_ele
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/p ... oprava_ele
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Ano, hranici okresu Trutnov se dokončením stavby 1107 opravdu velmi přiblížíme...
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Nevíte, co platí? Koukám, že 23.5. pak RM na twitteru psal, že:1975 píše:Časová osa na D1109:
• Termín podání Žádosti o vydání ÚR: 20. 12. 2017
• K 1. 11. 2019 byla zaslána Výzva k zahájení prací na konceptu DSP (doba na zpracování dle smlouvy 8 měsíců)
• Termín vydání ÚR: 11. 12. 2019, v právní moci od 25. 1. 2020 s dobou platnosti 5 let.
• Termín odevzdání konceptu DSP: 30. 6. 2020
• Předpoklad zpracování auditu bezpečnosti PK: 31. 7. 2020, jehož závěry budou zapracovány do čistopisu DSP
• Předpoklad odevzdání záborového elaborátu: 30. 9. 2020 (na koncept DSP)
• Předpoklad odevzdání čistopisu DSP: 31. 10. 2020
• Předpoklad zahájení výkupů pozemků: 11-12/2020
...tak uvidíme, zahájit koncem 2020 výkupy, by bylo super.
D11 - 2 úseky ve výstavbě, jednáme se zhotoviteli o urychlení staveb a zprovoznění 22 km v příštím roce. Chybějící pozemky na 1107 pravomocně vyvlastněny; 1108 - čekáme na zahájení ÚŘ na SÚ, DSP v konceptu; 1109 - ÚR v právní moci, zpracována DSP, letos se zahájí výkupy pozemků
... a někde jsem zachytil, že "do konce června 2020 požádá ŘSD o SP"...
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Pane kolego, tentokráte jsem z tvého příspěvku úplně nepobral, na co se ptáš ...Zkusím můj překlad Mátla: Ve výstavbě úsek 1106 - původní dokončení 05/2022 - pracuje se na urychlení /volby za rohem.../ 1107 - původní dokončení 12/2021 - tváříme se že oba úseky urychlíme o rok /volby...../ 1107 respektive sjezd z dálnice a KO - pozemky judříka pro výstavbu KO pravomocně vyvlastněny. 1108 - příští pátek oslavíme 22 měsíců od podání žádosti o ÚR ( viz tvá vše dokonale shrnující tabulka ) 1109 - viz tvá tabulka. Poslední tvá věta uvedená a ukončená ... by v případě její realizace byla OPRAVDOVÝM urychlením na místo nějakého PR ! Přijde mi , že na vše jsi si odpověděl předtím sám !
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Podle termínu měli mít 30.6. DSP v konceptu, čistopis na konci října. Když podle RM (23.5.) mají do konce června požádat o SP, znamená to, že příprava DSP byla rychlejší než plánovali? Nebo?
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Rozumím ! Tak já čerpám údaje od "kováře", ze kterého informace padají kvalitní a ve velkém : Nick 1975 !!! Takže asi tak...
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
V Trutnově bude od 1.7. zprovozněna na MÚ kancelář D11. Měla by řešit info k prodeji pozemků. Včera to uvedla MF Dnes, ale Honey, vůbec se ani slovem nezmínili, že jsi jim to poradil ty.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
zajímavý článek v Krkonošském deníku...
tak doufejme... že se "brzo" bude stavět...
https://krkonossky.denik.cz/zpravy_regi ... 00711.html
tak doufejme... že se "brzo" bude stavět...
https://krkonossky.denik.cz/zpravy_regi ... 00711.html
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Umíte to sem někdo hodit v neplacené formě, prosím ? A na konci tohoto nepřečtitelného článku je odkaz na bourání domů v Trutnově opět kvůli D11. Šlo by to ? díky
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Stačí použít ten trik s rychlým přerušením aktualizace. Víceméně rychlý dvojklik na tlačitko pro aktualizaci stránky.
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Tak hlásím totální uklikanost a výsledek vždy pouze zlomek sekundy. Možná tak picosekundu a pak se článek opět zavře... Kdo umí, umí, Já to zjevně nejsem !
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
celý článek:
U Trutnova vyrostou na D11 tři obří mosty, jeden bude vyšší než Nuselský
11.7.2020, 05:56
Tři obrovské mosty vyrostou u Trutnova při budování dálnice D11. Nejdelší bude v Trutnově v městské části Poříčí. Bude dlouhý 713 metrů a vysoký 30 metrů. Most mezi Zlatou Olešnicí a Bernarticemi přes údolí říčky Ličná bude dlouhý 670 metrů a vysoký 47 metrů. Bude tak vyšší a delší než proslulý Nuselský most v Praze.
Nuselský most je dlouhý 485 metrů a vysoký 42,5 metru. Třetí mohutný most vznikne mezi Bernarticemi a Lamperticemi. Ten výškou také dorovná slavný "Nuselák". Bude vysoký 42 metrů a dlouhý 350 metrů. Mosty se stanou součástí 21 kilometrů dlouhého dálničního úseku z Trutnova Stříteže na hranice s Polskem. Na něm vznikne 25 mostů, z toho třináct, které budou delší než 100 metrů, a dva tunely. Z 21 kilometrů zaberou mostní stavby čtyři kilometry. „Půjde o nejsložitější úsek dálnice D11. Obdobná stavba vznikne na trase dálnice z Jaroměře do Trutnova, kde se bude stavět 24 mostů a jeden tunel (u Výšinky). Pokud budeme mít všechna povolení, chceme úseky z Trutnova na hranice a z Jaroměře do Trutnova stavět zároveň. Záleží, jak rychle se nám podaří vykoupit pozemky a získat stavební povolení,“ říká Michal Doubek, investiční referent z krajské správy ŘSD v Hradci Králové.
Ředitelství silnic a dálnic vybuduje od Trutnova na hranice s Polskem rovněž dva půlkilometrové tunely, které se budou realizovat podle zásad Nové rakouské tunelovací metody, tři mimoúrovňové křižovatky a osm protihlukových stěn.
Nejtěžší úsek na D11
Náročností stavby v kopcovitém terénu půjde o nejsložitější úsek na trase D11 z Prahy přes Hradec Králové na státní hranice s Polskem. Stavba potrvá tři roky. Podle plánů má začít v roce 2024 a skončit v roce 2027, ministerstvo dopravy chce ale její začátek výrazně urychlit kvůli napojení na polskou rychlostní silnici S3. Ta se má propojit s českou D11 na hraničním přechodu Lubawka-Královec. Poláci mají mít hotovo na přelomu let 2023 a 2024.
„Dálniční stavby z Trutnova na hranice a z Jaroměře do Trutnova budou náročné na výstavbu kvůli poloze v podhorské, kopcovité krajině. Není to rovina jako kolem Hradce Králové, kde je mostů menší počet,“ vysvětluje Michal Doubek, investiční referent z krajské správy ŘSD v Hradci Králové.
Tunely podle rakouské metody
Nejtěžší bude vybudovat tunely a mosty. Mezi Jaroměří a Královcem ŘSD postaví celkem 49 mostů. Mezi Jaroměří a Trutnovem vyroste tunel u Výšinky, levý tubus bude dlouhý 780 metrů, pravý tubus 756 metrů. U Trutnova budou dva půlkilometrové tunely - v Poříčí pod Poříčským hřbetem (540 a 576 metrů) a za Trutnovem směrem na Zlatou Olešnici (oba tubusy budou dlouhé shodně 492 metrů). Těsně u hranic vznikne také nejdelší silniční tunel v Polsku, dlouhý 2,3 km.
Na české straně se budou stavět tunely v kopcovitém terénu. "Předpokládáme, že tunely se budou realizovat podle zásad Nové rakouské tunelovací metody," upřesňuje Michal Doubek z ŘSD.
Vedle budování tunelů, mostů, mimoúrovňových křižovatek, protihlukových stěn a silnice musí ŘSD také počítat s přeložkami ostatních silničních komunikací a inženýrských sítí, vodohospodářských a energetických objektů, plynovodů. „Pokud budeme mít všechna povolení, chceme obě stavby, tedy z Trutnova na hranice a z Jaroměře do Trutnova, stavět zároveň. Záleží, jak rychle se nám podaří vykoupit pozemky a získat stavební povolení,“ popisuje Doubek.
Problém nastane, až Poláci dostaví rychlostní silnici S3 do Lubawky a nebude připravené napojení na českou dálnici D11. „Silnice první třídy I/16 od hranic v Královci má nevhodné uspořádání a není schopná převzít zátěž z polské S3,“ připomíná investiční referent ŘSD.
„Polská S3 se nemůže napojit na žádnou naši silnici první nebo druhé třídy, na hranici by prostě končila. Nechtěl bych být ministrem dopravy v roce 2024 v případě, že tam Polák dorazí a skončí ve slunečnicích. To by byla evropská ostuda, fiasko,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček koncem června v rozhovoru pro lidovky.cz.
Autor: Jan Braun
U Trutnova vyrostou na D11 tři obří mosty, jeden bude vyšší než Nuselský
11.7.2020, 05:56
Tři obrovské mosty vyrostou u Trutnova při budování dálnice D11. Nejdelší bude v Trutnově v městské části Poříčí. Bude dlouhý 713 metrů a vysoký 30 metrů. Most mezi Zlatou Olešnicí a Bernarticemi přes údolí říčky Ličná bude dlouhý 670 metrů a vysoký 47 metrů. Bude tak vyšší a delší než proslulý Nuselský most v Praze.
Nuselský most je dlouhý 485 metrů a vysoký 42,5 metru. Třetí mohutný most vznikne mezi Bernarticemi a Lamperticemi. Ten výškou také dorovná slavný "Nuselák". Bude vysoký 42 metrů a dlouhý 350 metrů. Mosty se stanou součástí 21 kilometrů dlouhého dálničního úseku z Trutnova Stříteže na hranice s Polskem. Na něm vznikne 25 mostů, z toho třináct, které budou delší než 100 metrů, a dva tunely. Z 21 kilometrů zaberou mostní stavby čtyři kilometry. „Půjde o nejsložitější úsek dálnice D11. Obdobná stavba vznikne na trase dálnice z Jaroměře do Trutnova, kde se bude stavět 24 mostů a jeden tunel (u Výšinky). Pokud budeme mít všechna povolení, chceme úseky z Trutnova na hranice a z Jaroměře do Trutnova stavět zároveň. Záleží, jak rychle se nám podaří vykoupit pozemky a získat stavební povolení,“ říká Michal Doubek, investiční referent z krajské správy ŘSD v Hradci Králové.
Ředitelství silnic a dálnic vybuduje od Trutnova na hranice s Polskem rovněž dva půlkilometrové tunely, které se budou realizovat podle zásad Nové rakouské tunelovací metody, tři mimoúrovňové křižovatky a osm protihlukových stěn.
Nejtěžší úsek na D11
Náročností stavby v kopcovitém terénu půjde o nejsložitější úsek na trase D11 z Prahy přes Hradec Králové na státní hranice s Polskem. Stavba potrvá tři roky. Podle plánů má začít v roce 2024 a skončit v roce 2027, ministerstvo dopravy chce ale její začátek výrazně urychlit kvůli napojení na polskou rychlostní silnici S3. Ta se má propojit s českou D11 na hraničním přechodu Lubawka-Královec. Poláci mají mít hotovo na přelomu let 2023 a 2024.
„Dálniční stavby z Trutnova na hranice a z Jaroměře do Trutnova budou náročné na výstavbu kvůli poloze v podhorské, kopcovité krajině. Není to rovina jako kolem Hradce Králové, kde je mostů menší počet,“ vysvětluje Michal Doubek, investiční referent z krajské správy ŘSD v Hradci Králové.
Tunely podle rakouské metody
Nejtěžší bude vybudovat tunely a mosty. Mezi Jaroměří a Královcem ŘSD postaví celkem 49 mostů. Mezi Jaroměří a Trutnovem vyroste tunel u Výšinky, levý tubus bude dlouhý 780 metrů, pravý tubus 756 metrů. U Trutnova budou dva půlkilometrové tunely - v Poříčí pod Poříčským hřbetem (540 a 576 metrů) a za Trutnovem směrem na Zlatou Olešnici (oba tubusy budou dlouhé shodně 492 metrů). Těsně u hranic vznikne také nejdelší silniční tunel v Polsku, dlouhý 2,3 km.
Na české straně se budou stavět tunely v kopcovitém terénu. "Předpokládáme, že tunely se budou realizovat podle zásad Nové rakouské tunelovací metody," upřesňuje Michal Doubek z ŘSD.
Vedle budování tunelů, mostů, mimoúrovňových křižovatek, protihlukových stěn a silnice musí ŘSD také počítat s přeložkami ostatních silničních komunikací a inženýrských sítí, vodohospodářských a energetických objektů, plynovodů. „Pokud budeme mít všechna povolení, chceme obě stavby, tedy z Trutnova na hranice a z Jaroměře do Trutnova, stavět zároveň. Záleží, jak rychle se nám podaří vykoupit pozemky a získat stavební povolení,“ popisuje Doubek.
Problém nastane, až Poláci dostaví rychlostní silnici S3 do Lubawky a nebude připravené napojení na českou dálnici D11. „Silnice první třídy I/16 od hranic v Královci má nevhodné uspořádání a není schopná převzít zátěž z polské S3,“ připomíná investiční referent ŘSD.
„Polská S3 se nemůže napojit na žádnou naši silnici první nebo druhé třídy, na hranici by prostě končila. Nechtěl bych být ministrem dopravy v roce 2024 v případě, že tam Polák dorazí a skončí ve slunečnicích. To by byla evropská ostuda, fiasko,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček koncem června v rozhovoru pro lidovky.cz.
Autor: Jan Braun
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Vodouchu díky za celý článek ! Poněkud mě pobavil investiční referent krajské správy ŘSD pan Doubek, ke kterému zatím neproniklo, že dosud totéž ŘSD nedodalo všechny podklady potřebné pro vydání ÚR na 1108. Takže časový rozdíl zahájení výstavby mezi oběma úseky bude minimálně 1 rok. Njn....
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Laický dotaz, sorry - co přesně prosím probíhá mezi odsouhlasením čistopisu DSP a podáním SP? Podle letáku byl nyní koncept předán podle plánu 30.6., čistopis by měl být odevzdán na konci října, do konce roku snad schválený....proč tedy je v letáku SP až 2023???
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Podle DSP se udělají geometrické plány a začnou se vykupovat pozemky. Také se může zjistit odlišnost proti DÚR, takže se řeší změny ÚR případně se doumísťují nové objekty. Potom samozřejmě hlavně inženýrská činnost, tzn. vyjadřovačky jednotlivých dotčených orgánů, síťařů (+věcná břemena) atd., což u dálniční stavby může být ve velkém objemu.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko
Díky. A platí tedy pořád, že ideálně se chce mít vykoupeno vše/maximum před podáním SP, protože pak je účastníkem méně subjektů, je tak?