D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Honey72 »

ŘSD nic moc neřeklo, aby nebyl na pana vyvíjen mediální nátlak :D .


"Mohu potvrdit, že jsme se sešli a jednání proběhlo. Dohodli jsme se, že v jednání budeme pokračovat ve velice krátké době," nastínil ředitel Správy ŘSD v Hradci Králové bez bližších podrobností. "Věříme, že najdeme společné řešení, které bude rychlejší než proplést se celým procesem, který následuje po odvolání. Jsme domluveni, že se opět sejdeme," dodal.

[url]Zdroj: https://krkonossky.denik.cz/zpravy_regi ... 20121.html[/url]
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od 1975 »

...a vyslalo teprve "plukovníka", a ne generála :o) Já sice podobné nicneříkající ptydepe nenávidím, ale je jasné, že v této fázi jednání je to asi maximum, co řeknou... i když tím de facto neřekli skoro vůbec nic:o)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od kot »

No, neřekli, ale na straně druhé si nechali prostor pro další jednání. Čili je šance se s vyděračem na něčem domluvit.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Michal R »

To kot & 1975:

Asi takhle. Požadavky byly sděleny, vedení HK pobočky ŘSD zcela pochopitelně nemělo mandát hnedle něco závazně přislíbit.
Takže nyní si s tím v Praze lámou hlavu. By na tom dalším jednání si řekli co a jak je možné a co už ne...
A pak se uvidí, jak dál.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od kot »

Ať to bude po dobrém / dohodou / nebo po zlém / rozhodnutím odvolacího orgánu /, hlavně ať se tak stane co nejrychleji.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Honey72 »

Aram96 píše:Dokud nebude schválena ta investice obchvatu Ch.Hradiště a Zboží, tak se obávám, že případných odpůrců by mohlo být docela dost. Je to už schváleno, nebo to zůstalo viset na vládě ?

V již aktualizovaném letáku ( :ok: ) je pořád jen věta o čekání na schválení. Připravuje se to ale více než rok. :crazy: Tohle by mohla být jedna z prvních věcí pro Kupky. Teda pardon, Kupku.
Jednal jsem se starostou, ohledně varianty obchvatu, kterou jim mám tedy nakonec zakreslit do mapky.
Podle dnešních informací od starosty Ch.Hradiště se to asi moc nepohnulo. Dle jeho slov, obchvat do DK nad Labem je stále ve formě studie. Aktuálně se řeší implementace do územního plánu. Hradiště+DK má předjednáno, že obchvat bude vyvolanou investicí D11, vláda se však musí memorandem zavázat k financování téměř 1 miliardy Kč. Hned jak se tak stane (pokud se tak stane, přece jen už je jiná vláda, která hodlá šetřit), Královéhradecký kraj začne projektovat.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Xyzc »

Honey72 píše:
Aram96 píše:Dokud nebude schválena ta investice obchvatu Ch.Hradiště a Zboží, tak se obávám, že případných odpůrců by mohlo být docela dost. Je to už schváleno, nebo to zůstalo viset na vládě ?

V již aktualizovaném letáku ( :ok: ) je pořád jen věta o čekání na schválení. Připravuje se to ale více než rok. :crazy: Tohle by mohla být jedna z prvních věcí pro Kupky. Teda pardon, Kupku.
Jednal jsem se starostou, ohledně varianty obchvatu, kterou jim mám tedy nakonec zakreslit do mapky.
Podle dnešních informací od starosty Ch.Hradiště se to asi moc nepohnulo. Dle jeho slov, obchvat do DK nad Labem je stále ve formě studie. Aktuálně se řeší implementace do územního plánu. Hradiště+DK má předjednáno, že obchvat bude vyvolanou investicí D11, vláda se však musí memorandem zavázat k financování téměř 1 miliardy Kč. Hned jak se tak stane (pokud se tak stane, přece jen už je jiná vláda, která hodlá šetřit), Královéhradecký kraj začne projektovat.
No ono to bude dost přes miliardu. Protože k tomu patří i HK - Jižní propojení. U přivadeče do Dvora by se dali srazit náklady cca na 1/2, kdyby se nestavěla ta zbytečná estakáda podél Žirče za cca 350 mega. Místo toho by se zóna na Borkách dala napojit přímo na sever do OK u Karsitu. Dokonce i místní by to upřednostňovali, jenže město chce tu drahou estakádu. Navíc PČR chce S9,5 místo S7,5. Další otázka je jak to bude s tím HK - jižní propojení. Nemám tušení v jaké kategorii to šlo na vládu, nejspíš S7,5. Jenže se tam počítá s 11k voz./24h, což nedává moc smysl a je k tomu potřeba upravit i úsek od čističky až po Štefánikovu a to v tom asi taky nebude.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od michal »

Tady je k tomu obchvatu vyhledávací studie: https://m.mudk.cz/filemanager/files/431891.pdf
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Xyzc »

Michal R píše:To kot & 1975:

Asi takhle. Požadavky byly sděleny, vedení HK pobočky ŘSD zcela pochopitelně nemělo mandát hnedle něco závazně přislíbit.
Takže nyní si s tím v Praze lámou hlavu. By na tom dalším jednání si řekli co a jak je možné a co už ne...
A pak se uvidí, jak dál.
Ale prd. Je to naopak. Není to o tom, co Holubec požaduje, ale o tom, co ŘSD může nabídnout.
Jeho požadavek na odhlučnění polí je zcela mimo a obsluha jeho pozemků není výstavbou dálnice nijak dotčena.
ŘSD tak může nabídnout jen jednu věc, co je v mezích zákona. Buď to Holubec, resp. jeho právník příjme nebo ne.
Na tom jednání by Mátl nic víc nezmohl, jen by se kodrcal do HK. I ředitel HK správy má u jednání význam hodnostáře, aby bylo vidět, že to ŘSD myslí vážně.
Takže míček je na Holubcově straně.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od kot »

2 Xyzc : Vidím to úplně stejně. Většina jeho požadavků je mimo mísu...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Honey72 »

Jenom zopakuji, kterou variantu si Hradiště se Dvorem nakonec vybralo. Podle mne by bez větve okolo Žirče měli větší šanci. Nechápu, proč by měl stát financovat komunikaci, která s dálnicí vůbec nesouvisí? To už je vyčůranost Dvora Králové. Spíš bych uvítal prodloužení obchvatu o kousek na opačnou stranu, jako přeložku 307.
Přílohy
ch.hr.jpg
ch.hr.jpg (249.53 KiB) Zobrazeno 5077 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od michal »

Když jsem viděl v té vyhledávací studii v ÚP ten východní obchvat na II/300 , tak se divím, že chtějí raději tu estakádu, než to. Přitom jim problém s dopravou na II/300 zůstane.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Michal R »

Xyzc píše:
Michal R píše:To kot & 1975:

Asi takhle. Požadavky byly sděleny, vedení HK pobočky ŘSD zcela pochopitelně nemělo mandát hnedle něco závazně přislíbit.
Takže nyní si s tím v Praze lámou hlavu. By na tom dalším jednání si řekli co a jak je možné a co už ne...
A pak se uvidí, jak dál.
Ale prd. Je to naopak. Není to o tom, co Holubec požaduje, ale o tom, co ŘSD může nabídnout.
Jeho požadavek na odhlučnění polí je zcela mimo a obsluha jeho pozemků není výstavbou dálnice nijak dotčena.
ŘSD tak může nabídnout jen jednu věc, co je v mezích zákona. Buď to Holubec, resp. jeho právník příjme nebo ne.
Na tom jednání by Mátl nic víc nezmohl, jen by se kodrcal do HK. I ředitel HK správy má u jednání význam hodnostáře, aby bylo vidět, že to ŘSD myslí vážně.
Takže míček je na Holubcově straně.
Tak předně, spor či jednání je vždy předmětem dvou (ne-li více) stran, takže pokud jedna strana "požaduje" a druhá "nabízí", nejde jedno bez druhého a ostatní je balast....

A vůbec nejsme ve sporu o tom, zda Holubec požaduje nesmysl nebo racionální věc. To je dokonce vedleší. ŘSD musí především (už kvůli případným budoucím sporům) projevit jednoznačný a nezpochybnitelný zájem se domluvit. Jakkoli je nutností jednat vždy v souladu se zákonem, tak snad nejste tak naivní, abyste nevěděl, že sebelepší paragrafové znění má vždy nějakou "pružnost"...

Jinými slovy, pokud je ŘSD tím, kdo se chce domluvit, tak musí jednat... Neříkám tím, že má přistoupit na kdejaký nesmysl, ale autoritářské řeči o tom, kdo "má míček na své straně hřiště" vedou k zakopání pozic, ve svých důsledcích pak k oddálení stavby a zvyšování nákladů... Sorry, takhle zjednodušený pohled svědčí buď o neznalosti skutečných procesů, aneb "na každý problém vždy existuje jedno rychlé, snadno proveditelné, špatné řešení..."

Pokud jste někdy vyjednával o nečem důelžitějším, než je výše kapesného, tak to musíte vědět...
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Xyzc »

Michal R píše:
Xyzc píše:
Michal R píše:To kot & 1975:

Asi takhle. Požadavky byly sděleny, vedení HK pobočky ŘSD zcela pochopitelně nemělo mandát hnedle něco závazně přislíbit.
Takže nyní si s tím v Praze lámou hlavu. By na tom dalším jednání si řekli co a jak je možné a co už ne...
A pak se uvidí, jak dál.
Ale prd. Je to naopak. Není to o tom, co Holubec požaduje, ale o tom, co ŘSD může nabídnout.
Jeho požadavek na odhlučnění polí je zcela mimo a obsluha jeho pozemků není výstavbou dálnice nijak dotčena.
ŘSD tak může nabídnout jen jednu věc, co je v mezích zákona. Buď to Holubec, resp. jeho právník příjme nebo ne.
Na tom jednání by Mátl nic víc nezmohl, jen by se kodrcal do HK. I ředitel HK správy má u jednání význam hodnostáře, aby bylo vidět, že to ŘSD myslí vážně.
Takže míček je na Holubcově straně.
Tak předně, spor či jednání je vždy předmětem dvou (ne-li více) stran, takže pokud jedna strana "požaduje" a druhá "nabízí", nejde jedno bez druhého a ostatní je balast....

A vůbec nejsme ve sporu o tom, zda Holubec požaduje nesmysl nebo racionální věc. To je dokonce vedleší. ŘSD musí především (už kvůli případným budoucím sporům) projevit jednoznačný a nezpochybnitelný zájem se domluvit. Jakkoli je nutností jednat vždy v souladu se zákonem, tak snad nejste tak naivní, abyste nevěděl, že sebelepší paragrafové znění má vždy nějakou "pružnost"...

Jinými slovy, pokud je ŘSD tím, kdo se chce domluvit, tak musí jednat... Neříkám tím, že má přistoupit na kdejaký nesmysl, ale autoritářské řeči o tom, kdo "má míček na své straně hřiště" vedou k zakopání pozic, ve svých důsledcích pak k oddálení stavby a zvyšování nákladů... Sorry, takhle zjednodušený pohled svědčí buď o neznalosti skutečných procesů, aneb "na každý problém vždy existuje jedno rychlé, snadno proveditelné, špatné řešení..."

Pokud jste někdy vyjednával o nečem důelžitějším, než je výše kapesného, tak to musíte vědět...
Já jen říkam jaký je stav věci.
Situace umožňuje pouze jedinou nabídku (s nějakými drobnými variacemi). Pokud jste četl odvolání a rozumíte problematice, jistě tušíte jakou.
Právě kvůli budoucím sporům se ŘSD musí chovat také jako řádný hospodář. Tudíž zájem se dohodnout mít musí, ale nesmí si vytvořit nějaký precedens, co se mu jednou vrátí. Takže se musí pohybovat v nějakých mantinelech.
Teď už je míček opravdu na straně p. Holubce, on se musí rozhodnout jestli na nabídku přistoupí nebo ne. Další dohoda bude takřka nemožná, protože se neodvolával proto aby něco získal. Ale proto, že se přesunul z Prahy na venkov, aby měl klid a z principu tam tu dálnici nechce.
A přesouvat dálnici někam za Horní Žďár nebo k Radči kvůli němu nikdo nebude.
Pokud víte jak funguje příprava liniových staveb v ČR, tak Vám musí být jasné, že by to bylo na tak dlouhu, že spadnutí odvolání na KU KHK je proti tomu drobnost a razantní změna trasy by byla násobně delší.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od kot »

No, pokud se posunul z Prahy na venkov a není úplný trouba, tak by měl vědět, že D11 je tam plánovaná už "100 let" a tudíž si mohl hledat místo k bydlení o např.10 km na nějakou stranu od osy plánované dálnice.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Honey72 »

100 let ne Kote, ještě před 25-30 lety byla trasa soudruhy naplánována kolem Chvalkovic a podél říčky Beluňky. Hajnici by dálnice obcházela východně od obce. Každopádně, barák tu Holubec koupil zřejmě až v době, kdy byla chvalkovická trasa zavržena a počítalo se už jen s kocbeřskou.
Holubec musí vědět, že vyhovět mu ve všech bodech nelze a vždy se bude jednat o pouhý kompromis. A ví to i ŘSD, protože by to byl nebezpečný precedens a konec výstavby dálnic u nás. Takže buď Holubec na nějakou kompenzací kývne anebo nás čeká dlouhé období protahování.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od vodouch2000 »

V mapce posledního letáku se šedivě objevila přeložka II/299 (a zprovozněná 1107).
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/33/ ... rutnov.pdf
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od michal »

Jen si tak říkám, jestli jsme opravdu tak bohatý stát, že chceme radši absolvovat ten drahý cirkus s tou přeložkou, místo aby se bývaly daly dvě dálniční křižovatky nenormově od sebe. Což by na provoz na D11 nemělo žádný vliv.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Honey72 »

Tak ono by stačilo jen postavit obchvat souběžně s dálnicí, jenže to by s tím nemohl Dvůr tak dobře vyběhnout a nechat si vybudovat i zbytek, tj. obchvat Zboží a přivaděč do Žirče. Mě se tedy také trasa přeložky nelíbí a nechápu Hradiště, co z toho bude nakonec mít? Nejdřív Hradiště pláče, že osada Rýcholka bude dálnicí odříznuta a nakonec si jí Dvorem nechají uvěznit mezi komunikacemi.
Dvě MÚK by šlo sice vyřešit třeba kolektorem, za mě by stačila i jedna MÚK na západě Hradiště, jenže od Hradišťského potoka silnice 37 i dálnice začíná dlouze stoupat a najíždějící vozidlo by se nedokázalo rozjet a bezpečně zařadit a možná, že i stoupací pruh bude začínat dřív než uvažovaná MÚK. To by si vyžádalo velké zářezy a náspy a zábor zdejších jablečných sadů. Už to, že je protne dálnice je leckomu proti srsti. A posunutí MÚK do polí pod sady je zase blízko obce a tohle zřejmě smetla ze stolu jako první.
Prostě, miliarda, na které vydělá jen Dvůr. Hradišti provoz ubude jen zčásti, když doprava na II/611 zůstane vedena přes obec.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Aram96 »

Měla zde být jedna křižovatka s 299 a obchvatem Zboží a ne dvě a bylo by po problému. Když už to navrhli ale takhle, tak za mě se má spolu s dálnicí klidně řešit Hradiště i Zboží jakožto nejbližší přivaděče.
Nicméně nevím, proč se nepostaví krátké obchvaty samotných obcí, ale komplet celá přeložka, která zas tak potřeba není. Na tohle by mělo ŘSD dát opravdu maximálně 50% prostředků. :ko: Hlavně ať začne už dálnice, přivaděč se může řešit potom. Dvůr nejsou Pardubice a tahle přeložka není I/36.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Honey72 »

Slib, že se to začne stavět zároveň s dálnicí jim nikdo nedal. Ono to ani nemá být součástí 1108, takže v letáku by to stále zůstalo šedivé. Stavět to bude v každém případě kraj, ale chce to za státní peníze. Pokud to nedopadne, hrozí dvě věci. Kraj se na nějakou monstr stavbu co si v hospodě vymysleli místní může vybodnout :-) A obce do stavby dálnice budou chtít hodit vidle. Pokud jim tato možnost zbyla. Ovšem pokud jim byla celá akce přislíbena, aby došlo k ÚR, byla by to od státu rána pod pás.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Xyzc »

Honey72 píše:Tak ono by stačilo jen postavit obchvat souběžně s dálnicí, jenže to by s tím nemohl Dvůr tak dobře vyběhnout a nechat si vybudovat i zbytek, tj. obchvat Zboží a přivaděč do Žirče. Mě se tedy také trasa přeložky nelíbí a nechápu Hradiště, co z toho bude nakonec mít? Nejdřív Hradiště pláče, že osada Rýcholka bude dálnicí odříznuta a nakonec si jí Dvorem nechají uvěznit mezi komunikacemi.
Dvě MÚK by šlo sice vyřešit třeba kolektorem, za mě by stačila i jedna MÚK na západě Hradiště, jenže od Hradišťského potoka silnice 37 i dálnice začíná dlouze stoupat a najíždějící vozidlo by se nedokázalo rozjet a bezpečně zařadit a možná, že i stoupací pruh bude začínat dřív než uvažovaná MÚK. To by si vyžádalo velké zářezy a náspy a zábor zdejších jablečných sadů. Už to, že je protne dálnice je leckomu proti srsti. A posunutí MÚK do polí pod sady je zase blízko obce a tohle zřejmě smetla ze stolu jako první.
Prostě, miliarda, na které vydělá jen Dvůr. Hradišti provoz ubude jen zčásti, když doprava na II/611 zůstane vedena přes obec.
Ono je potřeba podívat se na to v širším kontextu.
1) Na jednu stranu si tu někteří stěžují, že se staví nekoncepční krátké obchvaty jednotlivých obcí, místo jedné větší investice, která trasu narovná a udělá ji silničářsky správně. Na druhou stranu, když se něco takového navrhne, je to taky špatně.
2) Studie na porovnání variant okolo Rýcholky a podél D11 se dělala. Ten přivadeč podél D11 by stál stejně jako tohle zaústěné někam před Zboží. Jenže takhle se trasa zkrátí natolik, že se ušetří polovina délky obchvatu Zboží. Takže 2 krátké obchvaty Zboží a Choustníkáče by stáli asi o 1/3 víc než tahle přeložka. To už fakt má cenu postavit až ke Karsitu.
Pro Choustníkáč je obrovská výhoda, že takhle jim ta doprava na Dvůr půjde úplně mimo obec. Doprava nahoru na Kocbeře by šla přes obec po staré silnici v jakékoli variantě. Dle dopravního modelu má po staré od Choustníkáče do Kocbeří jezdit 10 voz./24h. Takže jim v obci bude jezdit jen místní doprava do Dvora nebo na D11. Mít tam souběžně stávající + novou silnici a ještě dálnici by opravdu nebyla, žádná výhra.
3) Rýcholka není žádná osada, je to primárně zemědělské družstvo. Jinak tam je 6 montovaných domků, z nich jen 2 nebo 3 jsou obývané. Předchozí starosta byl navázaný na ZD, proto mu šlo hlavně o zemědělské plochy, současnému jde víc o lidi.
4) MUK na křížení s II/299 by nešla právě kvůli tomu stoupání, návrhové pomalé vozidlo by se rozjelo na 50 km/h až někde za tunelem (min. po 7 km). Takovou prasárnu by PČR, resp. MV nikdy nedovolilo, totéž ŘSD resp. MD.
5) Ta přeložka II/299 od MUK Choustníkáč po Karsit je fakt dobře navržená a rozhodně dává smysl a nevidím problém v tom aby jí celou platil stát. V pardubickém kraji jich kvůli D35 financuje vícero. Nezanedbatelně také zkrátí dojezdovou dobu do HK.
Zato přeložka s estakádou pro napojení Juty je předražená blbost, co stojí o dost víc než II/299 a stát by jí rozhodně financovat neměl. Kraj by se pak kvůli ceně musel vrátit k přímému napojení od Juty na sever ke Karsitu a to by bylo jedině dobře. I pro něj, protože údržba té estakády by se jim časem jistě prodražila.
6) Miliarda+ je částka vč. jižního propojení HK. Samotná přeložka II/299 v S9,5, bez toho napojení Juty, by se měla vejít do 350 mil. bez DPH.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Aram96 »

Jen na svou obranu uvedu, že jsem myslel, že ta přeložka právě má být součástí stavby dálnice. Pokud se o ní jedná od začátku jako o vedlejší investici kraje (byť tím místní chtějí podmínit dálnici :crazy: ), tak je to v pořádku. A kraj ať si klidně u SFDI vyjedná peníze (podobně jako Pardubický), proti tomu nic nemám. Měl bych proti tomu něco, kdyby to prostě bylo součástí stavby dálnice, přitom nejde o silnici první třídy.

ad 3: podle vizualizace to ale vypadá, že křižovatka s 299 by byla naopak ještě na rovině. To křižovatka s 300 je ve stoupání (a nevadí to). Nicméně tu nehodlám rozpoutávat diskusi, jestli je správný počet MÚK dvě nebo jedna. Jen to člověku přijde zajímavé, že tak malé město má 2 MÚK. Dalo by se to pochopit, kdyby třeba ta s II/300 měla v budoucnu návaznost na nějaký obchvat DKnL někam dál. Ale to asi v plánu úplně není. Tudíž na první pohled by bohatě stačila jedna MÚK pro napojení. Toť vše.

A pokud je tohle řešení i levnější než samotné obchvaty těch obcí, tak to schvaluji o to víc. Jak smysluplná je ta přeložka té "trojky" to už si hodnotit opravdu netroufám (a je mi to jedno).

Jinak si ale myslím, že samotný obchvat Ch.Hradiště by pro ně byl lepší. Protože takhle se stane něco na dálnici a mají v obci většinu provozu, která se vrátí na 37.
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od Xyzc »

Aram96 píše:Jen na svou obranu uvedu, že jsem myslel, že ta přeložka právě má být součástí stavby dálnice. Pokud se o ní jedná od začátku jako o vedlejší investici kraje (byť tím místní chtějí podmínit dálnici :crazy: ), tak je to v pořádku. A kraj ať si klidně u SFDI vyjedná peníze (podobně jako Pardubický), proti tomu nic nemám. Měl bych proti tomu něco, kdyby to prostě bylo součástí stavby dálnice, přitom nejde o silnici první třídy.

ad 3: podle vizualizace to ale vypadá, že křižovatka s 299 by byla naopak ještě na rovině. To křižovatka s 300 je ve stoupání (a nevadí to). Nicméně tu nehodlám rozpoutávat diskusi, jestli je správný počet MÚK dvě nebo jedna. Jen to člověku přijde zajímavé, že tak malé město má 2 MÚK. Dalo by se to pochopit, kdyby třeba ta s II/300 měla v budoucnu návaznost na nějaký obchvat DKnL někam dál. Ale to asi v plánu úplně není. Tudíž na první pohled by bohatě stačila jedna MÚK pro napojení. Toť vše.

A pokud je tohle řešení i levnější než samotné obchvaty těch obcí, tak to schvaluji o to víc. Jak smysluplná je ta přeložka té "trojky" to už si hodnotit opravdu netroufám (a je mi to jedno).

Jinak si ale myslím, že samotný obchvat Ch.Hradiště by pro ně byl lepší. Protože takhle se stane něco na dálnici a mají v obci většinu provozu, která se vrátí na 37.
Připojovák z MUK na II/299 směrem na Trutnov by byl do stejného sklonu jako je na MUK Kocbeře. Z těch Kocbeří je to ale na vrch stoupání už jen 3km.
Ono přiznejme si, že to návrhové pomalé vozidlo se dnes v praxi téměř nevyskytuje. NA udělala obrovský pokrok, i ty přetížené ten kopec vyjedou rychlostí aspoň 60km/h. Stejné je to i s bržděním. Po stavbě únikové zóny v Mohelnici v ní skončilo několik aut ročně (občas i měsíčně), teď už 10 let nic. Únikové pruhy na D8 nikdo nikdy nepoužil (tuším, že tam jsou 3). Proto není ani tady pod kopcem, i když by to dle TP vycházelo.
Pokud dojde k nehodě na D11 a jejímu uzavření, doprava pojede po bývalé I/37. Je to S11,5 a trasa by byla kratší než souběžný obchvat, který by se stáčel ke Zboží, muselo by se z něj odbočovat zpět na starou II/299 a pak zpět na starou I/37. Ten obchvat bude navíc užší.
Okolo Choustníkáče je 280 m.n.m., tady ještě žádné klimatické problémy nehrozí. Po vystoupání na kopec bude dálnice přes 500 m.n.m., tam už je riziko nehod a uzavírek o dost větší, ale to je až za MUK Kocbeře.
Dvůr Králové má 15,5k obyv., taková Mohelnice má 9k a taky bude mít dvě MUK. A dlouho to vypadalo, že bude mít 3.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D11 1108 Jaroměř – Trutnov

Příspěvek od michal »

Mně to přijde, že ta múk Choustníkovo Hradiště dává smysl jen s tou přeložkou, která ale nebyla a není součástí dálnice. Jinak si moc neumím představit, kdo by jel od DKnL do ChH , aby jen na Trutnov, když je i múk Kocbeře. Bez té přeložky by podle mě bývaly dávaly smysl dvě poloviční múk. U ChH sjezd HK-DKnL a nájezd pro směr DKnL-HK a na múk Kocbeře nájezd DKnL-PL a sjezd PL-DKnL.
Odpovědět

Zpět na „D11“