D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od caveman »

MD ČR píše: ...která bude výrazně více zatížena po dostavbě D35 ve srovnání s dnešním stavem...
Zcela upřímně mi připadá, že ve špičkách jsou znát i ty zprovozněné cancoury do Jaroměře a Časů..
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Honey72 »

Doposud bývala D11 od Poděbrad do Hradce poměrně klidná, hlavně o víkendech a v pozdních hodinách, ale nyní je opravdu menší nárůst znát a ještě větší nastane po otevření do D35 do Ostrova. Nyní navigace vybírají z obou tras dle aktuálního dopravního zatížení a také podle toho, kam se za Prahou či v Praze jede. Ale od prosince bude severní trasa zřejmě nabízena ve většině případů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od MPMP »

Já bych zůstal klidný, pořád ještě je nemalé procento řidičů, kteří pojednou radši o 10 minut déle, jen když to bude celé po dálnici (znám osobně více takových případů).
A "střelci" taky vědí, že na dálnici mají větší šanci urvat čas proti navigaci. Na jedničce to moc nejde a na plné jedničce vůbec.
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od kollma »

Zajímavý, já bych řekl, že u těchhle dvou případů je to spíš naopak. :D Většina lidí podle mě radši pojede kratší a i lehce delší trasu po jedničkách, protože ušetří na benzínu (obzvlášť v týhle době). A jinak když já jedu podle waze, tak na dálnici při 130-140 km/h někdy i lehce ztratím podle předpokládanýmu času (pár minut na 100 km), ale na volnější jedničce to pak rychle doženu (dejme tomu mimo obec tak do 110 km/h tacho).
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od kot »

Kollmo souhlas s tím nahnáním času ! Na 100 km jedničky naženu vždy více než na 100 km dálnice. Pochopitelně mluvím vždy o nikoliv o špičkách dopravy. Ale s úsporou benzinu / nafty / si zdaleka jist nejsem. Respektive vůbec mě nenapadla souvislost mezi jedničkou a úsporou. Spíše bych vsázel na úsporu na dálnici, pokud pojedu dle rychlostních limitů na obou trasách.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od MPMP »

Tak úspora "ježděním po jedničkách" mě teda nenapadla, ale souhlasím, že 90 na volné jedničce je za úplně "jiné peníze", než 130 po dálnici.
Ale já primárně psal o lidech, kteří se na dálnici cítí jistější, protože nemohou zabloudit. ;)
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od martas »

Vydán závěr zjišťovacího řízení EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... tovaci.pdf
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od kot »

martasi : v Africe čtu dobré zprávy stále nejraděj... díky
Ladi
Příspěvky: 59
Registrován: 29.8.2018 0:26:47

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Ladi »

2026-2030 to je nějaké sci-fi. Ten termín je nesmírně ambiciózní. Vždyť úsek po Jirny to je od 2018 nebo kolik a dokončení 2024 i když se dnes jedná prakticky jen o doplnění vodorovného značení.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Aram96 »

Tak něco se tam napsat musí. :)
Ale jinak je to dobře. Ať je to připraveno a zkapacitňuje se klidně po částech podle stavu vozovky.
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od alabastr »

Má tato akce svůj leták? Nenašel jsem ho, takže si odpovím sám, nejspíš nemá. V jaké fázi se leták obvykle objeví? Až po EIA? Nebo po schválení záměru projektu?
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Japao Joe »

Ladi píše:2026-2030 to je nějaké sci-fi. Ten termín je nesmírně ambiciózní. Vždyť úsek po Jirny to je od 2018 nebo kolik a dokončení 2024 i když se dnes jedná prakticky jen o doplnění vodorovného značení.
Bohužel se jedná hlavně o doplnění PHS mimo trvalý zábor dálnice s kompletním kolečkem.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Aram96 »

Letáky jsou někde na něco, co je sotva ve studii (někdy je příprava i pozastavena - nebylo schváleno CK MD), na něco se objevily až někdy po UR (většinou menší akce). Takže je to různé. Leták na tuto akci ale očekávám, na D5 je. Předpokládám, že kvůli projednání bude vznikat i vizualizace, což se hodí především před územním řízením. Kdoví ale jestli se nepojede v DUSP. Nevím, proč by nemělo. :jidlo:

Ladi: realizačně 100 a 1, ale přes povolení půjde o podobně náročné kolečko. Vzhledem k okolí a odporu může to papírové zkapacitnění u Prahy trvat déle, než to následné až k Poděbradům. :)
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Mosquit »

V oblasti Jiren to bude tedy 3+3+kolektory kvůli blízkosti exitů kolem plánované stanici VRT a novému sjezdu "Nehvizdy-východ"? Tedy 2+3+3+2 ?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od mapman »

Ne, "Nehvizdy-východ", resp. exit Čelákovice, bude více než 2 km od exitu Jirny, takže žádné kolektory.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Mosquit »

Takže se na to rovnou použije výjimka o zkrácení minimální vzdálenosti 4km na půlku pro ""v blízkosti větších sídelních útvarů ." ?
A to tím větším sídelním útvarem tady jsou Nehvizdy, Jirny, nebo snad Praha?

To bude zase náboj pro škodiče při vydávání povolení.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od kot »

No, Praha určitě ne. Ta už tam 3 + 3 zatím bez PHS má.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od MPMP »

Mosquit píše:To bude zase náboj pro škodiče při vydávání povolení.
Tady se bude škodit těžko, protože to je celé kvůli VRT terminálu. Leda, že by "profesionální škodiči" byli už i proti vlakům. :D
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od martas »

PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od PetrN »

Konec úseku v Km 40,110, tzn. necelé 2km před mostem přes Labe, to myslí vážně nebo si dělají srandu? Vždyť až na Exitu 42 dochází ke značnému poklesu intenzit. Samotný most by prozatím přece neměl být problém, pokud by odbočovací resp. připojovací pruhy (které již na mostě jsou) přecházely do průběžných krajních pruhů. Samozřejmě až v případě dalšího rozšíření směr Sedlice by se most jako takový musel řešit... Nebo mě dokáže někdo vysvětlit důvod? Na druhou stranu je takto řešené ukončení právě levého pruhu správnější než přechod pravého v přídatný pruh...
Jinak harmonogram výstavby dle EIA je postupně v letech 2028-2031
Snímek obrazovky 2024-01-10 142632.png
Snímek obrazovky 2024-01-10 142632.png (265.64 KiB) Zobrazeno 524 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Že to ještě někoho překvapuje. Vždyť u nás je zvykem dělat vše polovičatě a pak to minimálně 2x předělat. Přitom z logiky věci, má být D11 6 pruh až do Sedlic, kde bude mimo jiné přestavět to křížení dálnic, které vypadá jak služební sjezd. Takže by se už teď měl vyřešit i most přes labe, tím spíš že mu bude v době přestavby skoro 40 let. možná i přes podle toho kdy se reálně začne.
R48 -> D48 se podařilo!
darwousek
Příspěvky: 930
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od darwousek »

Nechce se jim přestavovat most :) . Klasika pojďme to udělat na 90% těch 10% nikomu vadit nebude. Věřím že by se ty 2km+ most v celé té stavbě finančně ztratili.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od PetrN »

darwousek: jak jsem psal, tak pro provoz v režimu 3+3 po Exit 42 není IMHO nutné přestavovat most přes Labe. Jako I.etapa rozšíření D11 je to za mě OK, v druhé fázi by mohl následovat samotný most a dále až po Sedlice, kam to zřejmě časem potřebné bude. Každopádně na Exitu 42 dochází k významnému poklesu intenzit oproti navazujícímu úseku, a to o necelých 20% jak u osobní tak i nákladní dopravy (po zprovozňování D35 ten rozdíl bude v relativním porovnání zřejmě menší, ale furt významný pro rozhraní 6 a 4-pruhového uspořádání)...
Já prostě jen nepochopím, proč to rozšíření neprotáhnout fakt jen o 1,6km dále, přesně k začátku mostu, který podle mě šířkově vyhovuje pro 2 průběžné pruhy a 1 přídatný, když ty přídatné na něm po většinu délky jsou a šířka mostu zdá se po celé jeho délce stejná a zúžení nastává až za ním, viz. fotka
Přílohy
most_labe.jpg
most_labe.jpg (127.37 KiB) Zobrazeno 484 x
JakubMD
Příspěvky: 313
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od JakubMD »

Borci v klidu...
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/255515
V tuto chvíli je odevzdán čistopis DÚSP. Harmonogram uvažoval s výstavbou v letech 2026-2027. Mosty D11-038 a D11-039 jsou projektovány na 3pruh, na D11-040..3 na 2 přímé a jeden odobočovák.
Přílohy
D11-038.JPG
D11-038.JPG (69.12 KiB) Zobrazeno 473 x
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Aram96 »

Za mě by měla první etapa 6-pruhu na D11 opravdu končit exitem 42.
Možná je to takhle ukončeno proto, že se zkapacitnění mostu plánuje až s navazujícím úsekem nebo jako samostatná stavba. Osobně bych raději viděl řešení takové, že opravdu pravý průběžný z 6-pruhu přechází v dlouhý odbočovák na exit 42. A vzniká připojovákem z exitu.

Navazující zkapacitnění lze řešit nejspíš dvojím způsobem. Buď plnohodnotné zkapacitnění mostu přes Labe, nebo si umím představit, že se přídatné pruhy exitu 42 na mostě využijí pro 3.pruhy D11 a větve křižovatky se nově povedou po nových úzkých mostech vedle. Akorát by mohl být problém vlevo, tam by totiž zasahoval do přírodní rezervace. Vpravo nikoli.

Koukám teď ještě do kategorizace dálnic a ta bude důvodem, proč zkapacitnění končí tam, kde končí. :D Ona totiž není vyznačena až k I/32. :crazy:
Pak je prvním krokem aktualizace této kategorizace, to lze očekávat až tak za 5 let nejdřív.
A rozhodně by měl být 6-pruh do budoucna v plánu opravdu až k D35. Křižovatku s D35 bych přestavěl určitě dříve než bude 6-pruh. :kladivo:

Edit: pardon, neviděl jsem příspěvek JakubaMD při odeslání příspěvku. Takže to vypadá nakonec nadějně, že by opravdu mohlo dopadnout řešení se vznikem/ukončením 6-pruhu exitem 42. :ok:
Odpovědět

Zpět na „D11“