Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Dopravně to nevidím jako problém, stavebně se leccos zjednoduší. Takže za mě jednoznačné ANO.
Souhlasím, že to je pro nás neobvyklé, ale to byly před 120 lety automobily taky a pokud bychom nepřijímali žádné změny, jezdíme ještě na koních.
Souhlasím, že to je pro nás neobvyklé, ale to byly před 120 lety automobily taky a pokud bychom nepřijímali žádné změny, jezdíme ještě na koních.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Zdá se to být v pořádku i z hlediska plynulosti dopravy (jinde v Evropě prokázaná nutnost tří pruhů v obou směrech na takové hlavní komunikaci), ale na dvou místech se mi zdá, i když to není nejlépe vidět, že výjezdy z tunelů okruhu jsou příliš krátké a hned za nimi jsou semafory a přechody pro chodce, takže to může ve špičkách zahltit zpětně i hlavní tunelový tah (viz tu nešťastnou křižovatku po výjezdu z Blanky u Mostu barikádníků, kde místní radní odmítají změnu, a která leckdy vytváří zácpu v tunelech až do Dejvic). V takových případech by mělo dobro města a většiny obyvatel prostě mít přednost, takže ať se na tohle v tom projektu, který je jinak asi to nejlepší, co se dalo vymyslet, podívají odborníci.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Je to otázka kvalitního značení. V tom bych problém úplně nehledal ...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
No problemoPavel Q píše:Koukal jsem se na dokumentaci, co si myslíte na docela často se vyskytující levá odbočení v tunelu, podobná jako v Mrázovce?
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Taky mě to docela zaujalo...
Třeba úsek českobrodská - k žižkovu: připojí se pruh zprava... ted je 700 m 3pruh po kterým levý přechází plynule v odbočovací. Jinými slovy všicí co tím úsekem jen tranzitují mají 700 m na to, aby se přesunuli o jeden pruh vpravo. Příjde mi to jako docela dost manévrování! Přišlo by mi lepší, kdyby ten připojovák v půlce ukončili a ten levý odbočovák pak začali.
Opačný směr to stejné, jen opačně. Úsek černokostelecká - českobrodská úplně to stejné. Jestli tím chtějí udržovat řidiče v pozoru?!
No je to první nástřel, určite to bude mít ještě vývoj, ale stejně...
Třeba úsek českobrodská - k žižkovu: připojí se pruh zprava... ted je 700 m 3pruh po kterým levý přechází plynule v odbočovací. Jinými slovy všicí co tím úsekem jen tranzitují mají 700 m na to, aby se přesunuli o jeden pruh vpravo. Příjde mi to jako docela dost manévrování! Přišlo by mi lepší, kdyby ten připojovák v půlce ukončili a ten levý odbočovák pak začali.
Opačný směr to stejné, jen opačně. Úsek černokostelecká - českobrodská úplně to stejné. Jestli tím chtějí udržovat řidiče v pozoru?!
No je to první nástřel, určite to bude mít ještě vývoj, ale stejně...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Ve stanovisku na pokračování MO je to jedna z podmínek. viz https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP093krtek700 píše:Já jsem asi hloupý, ale jak prosím souvisí to zahloubení kbelské s MO.
Konkrétně je tam takto zformulovaný bod:
70) V předstihu před zahájením stavby MO zkapacitnit Průmyslový polokruh, resp. předpokládané MÚK s ulicemi Poděbradskou a Kbelskou v oblasti Hloubětína jak to předpokládají vstupní podklady modelového zatížení komunikační sítě použité v dokumentaci. stanovisko (zip)
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
V čem otevíráte to velké pdf?
http://mestskyokruh.info/download/mo-uds2019.pdf 269MB
http://mestskyokruh.info/download/mo-uds2019.pdf 269MB
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Acrobat Reader mi zvládne prohlédnout tak 5-6 výkresů ve výkresové části a pak mi klekne kvůli nedostatku paměti, ale stačí občas zavřít a znovu otevřít
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Vida, to jsem si myslel, že to je pomalé tím, že na to koukám na pravěkém počítači. Ale nejsem sám
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
ve vizualizacích asi ne, ale třeba tohle je na situačce na str. 125krtek700 píše:Já jsem asi slepý, ale ve vizualizacích jsem ji neviděl. V těch dopravních modelech je logicky v tunelu, takže na vizualizaci to nemůže být vidět. Upřímně ale ani na té staré vizualizaci není Vysočanská radiála.mapman píše:Pánové, zárodek Vysočasnké radiály je pěkně vidět na těch vizualizacích, na které jsem o pár postů výše odkazoval:Resp. v podkladech zde:mapman píše:Tak vizualizace v koukatelném formátu ke stažení zde:
http://mestskyokruh.info/mestsky-okruh-ma-novou-podobu/
http://mestskyokruh.info/urbanisticko-dopravni-studie/
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Reakci jsem přenesl z jiného tématu sem, abychom byli ve správné škatulce. Tohle je celkem zásadní věc,jestli ten nový projekt MO okruh dále zdrží a případně o kolik let ? Ví někdo, zda se bude dělat nová EIA ?1975 píše:ÚR v tom nehraje roli - nejde o pozemky POD STAVBOU, ale o ty zelené pásy, které NEJSOU předmětem ÚR. Ano, musí je schválit Rada a pak i Zastupitelstvo, ale když to ani nepředloží...Myslím že oproti Dolínkovi se toho teď v pražské dopravě děje podstatně více. Mě Scheinherr zatím příjemně překvapil a nepřijde mi že by měl něco proti SOKP. Sám ale radu Hl. města Prahy nepřemůže a pokud vím, vykoupení pozemků rada schválit musí a bez ÚR je v tom hrozně moc ALE, taky bych se do toho nepouštěl. . Už jen tím novým projektem MO udělal více než celá předchozí zastupitelstvo.
Nový projekt MO - už se ví, zda bude potřeba nová EIA a tedy celý MO nabere dalších několik let zpoždění ? (což podle některých teorií je ten pravý účel toho nového projektu...)
Je jasné, že je to nové řešení zase luxusnější pro všechny, ale jde o to, zda to právě na tom nekrachne a celé to zase jen zdrží výstavbu o dalších mnoho let. 100 mld už je pořádná pálka.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Čert vem pálku ! Na časové úspoře, úspoře PHM, a kultuře cestování i zkulturnění okolí a situace obyvatel poblíž trasy se tato investice zcela URČITĚ vyplatí....
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Mě se nelíbí, že všechny tunely na MO budou na sebe těsně navazovat. Takže problém v jednom z tunelů bude znamenat zastavení provozu ve všech. Problém třeba na Štěrboholské spojce z centra může znamenat uzavření všech tunelů až k Mrázovce. V předešlé variantě byl alespoň úsek Blanka - Balabenka na povrchu.
Délka tunelu bude o 100% větší, tak velká změna projektu si vyžádá aktualizaci EIA a tím i zdržení. Tolik obyvatel zase v okolí nebydlí, alespoň ale bude moci vzniknout spousta nových budov na místě současné silnice a okruh nebude rušit cyklisty při jízdě vedle současné Povltavské.
Délka tunelu bude o 100% větší, tak velká změna projektu si vyžádá aktualizaci EIA a tím i zdržení. Tolik obyvatel zase v okolí nebydlí, alespoň ale bude moci vzniknout spousta nových budov na místě současné silnice a okruh nebude rušit cyklisty při jízdě vedle současné Povltavské.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
2 Anonym : Navíc ti v Povltavské šajnhér postaví "rekreační zónu". Asi tam lidi budou jezdit na dovolenou....
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Vedení v navazujících tunelech je naprosto v pořádku, spíš to chce změnit myšlení policajtů a inženýrů v tom, aby se doprava nezastavovala před tunelem, ale pouze regulovala přímo v tunelu. Od čeho ty tunely mají prvotřídní vybavení a ventilaci... S růstem počtu e-aut bude klesat i problém s exhalacemi, s růstem počtu různých asistentů i problém se zvýšeným rizikem nehody. Ale může to fungovat i v dnešní době, co třeba taková M30 v Madridu? Dnes tam i jeden z mála úseků nad zemí pod bývalým stadionem Atletica cpou pod zem...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Praha letos zahájí geologický průzkum pro dostavbu okruhu.
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/p ... oprava_ele
Geologický průzkum se neuskuteční prostřednictvím hloubených štol tak, jak je tomu například v případě Radlické radiály či stavby metra D z Pankráce do Písnice, ale město nechá udělat více než stovku sond.
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/p ... oprava_ele
Geologický průzkum se neuskuteční prostřednictvím hloubených štol tak, jak je tomu například v případě Radlické radiály či stavby metra D z Pankráce do Písnice, ale město nechá udělat více než stovku sond.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Blanka 2: Město vybralo firmy, které provedou 81 průzkumných vrtů
https://zdopravy.cz/blanka-2-mesto-vybr ... rtu-41641/
"Geotechnický průzkum navazuje na dendrologický a biologický průzkum a je součástí prací pro vyhotovení dokumentace pro územní rozhodnutí. Začne v březnu a potrvá deset měsíců. Firmy provedou celkem 81 vrtů o hloubce 100 až 150 metrů.
Následujících deset měsíců prozradí zásadní poznatky o vlastnostech hornin v oblasti, podzemích vodách nebo zemině. Některé z poznatků budeme dále podrobovat i laboratorním zkouškám, řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr."
https://zdopravy.cz/blanka-2-mesto-vybr ... rtu-41641/
"Geotechnický průzkum navazuje na dendrologický a biologický průzkum a je součástí prací pro vyhotovení dokumentace pro územní rozhodnutí. Začne v březnu a potrvá deset měsíců. Firmy provedou celkem 81 vrtů o hloubce 100 až 150 metrů.
Následujících deset měsíců prozradí zásadní poznatky o vlastnostech hornin v oblasti, podzemích vodách nebo zemině. Některé z poznatků budeme dále podrobovat i laboratorním zkouškám, řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr."
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Nevím, jestli už to nebylo dostupné i někde jinde:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Samozřejmě jsem to neviděl celé, ale půl hodinky stačilo .. za mě jedině Byť to bude o 3 km hloubených tunelů delší a vznikne jeden opravdu dlouhý tunel, který bude vycházet hůř na větrání a dráž každý rok na provoz, tak si myslím, že jde o nesrovnatelné zlepšení. Domnívám se, že starý návrh byl v dnešní době naprosto neprojednatelný. Tohle bych řekl, že je skrz projednatelnost mnohem přívětivější a tudíž není vyloučeno, že i s těmi všemi změnami ÚP apod. bude nakonec vše zprovozněno o x let, ne-li desítek let dříve. Aby tohle nakonec nebylo hotové dřív než celý pražský okruh
Ale celkově je vidět, že to, co ti chlapi říkají, má hlavu a patu a mnohé přínosy na všechny strany. Jsem rozhodně fandou modernějších řešení u infrastruktury obecně i když to bude třeba o 1/3 dražší. Nejde jen o tunely, ale o celkové pojetí města, které zde bude další desítky, možná stovky let a tohle do toho zapadá mnohem lépe, než starý návrh.
Ale celkově je vidět, že to, co ti chlapi říkají, má hlavu a patu a mnohé přínosy na všechny strany. Jsem rozhodně fandou modernějších řešení u infrastruktury obecně i když to bude třeba o 1/3 dražší. Nejde jen o tunely, ale o celkové pojetí města, které zde bude další desítky, možná stovky let a tohle do toho zapadá mnohem lépe, než starý návrh.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Majkii, díky za odkaz. Poctivě jsem to zkouknul a kupodivu vydržel až do konce. Nešlo mi ani tak o již známé slidy vizualizací, ale spíše o vztah aktérů /Hlaváček, Šajnhér,Kasl/ k příchozím divákům /diskutérům/, kteří si sebou přinesli "vidle". Prezentace určitě splnila účel a Kasl i Hlaváček byli velmi dobře připraveni. Kupodivu se moc nedařilo automatářovi ani dalším "vidlákům"... Pouze se trochu "bojím" o Šajnhéra. Adolf Hitler má na posledních filmových záběrech před svou smrtí, kdy vyznamenává příslušníky hitlerjugend Parkinsona na levé ruce. Šajnhér, kdykoliv mluví na mikrofón, má pěkný třes v pravé nebo levé noze...Že by taky Parkinson ?
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Já jsem to zkouknul letem světem skoro celé a opravdu to bude hodně luxusní. V podstatě bylo vyhověno maximálně požadavkům na co nejmenší zásahy do města a tím i do prostoru chodců, cyklistů, bydlení, takže je to v podstatě "zelený" projekt ...... Tady už nemá ani žádný zelený (tedy kromě těch ultra fanaticos odmítají auta úplně) skoro žádný důvod protestu, tak už neví co by. Argumentují cenou atd.
Cena bude opravdu vysoká, ale jiná možnost není. méně "zelená" varianta je neprůchozí a vzhledem k tomu,že teď pár let Praha nestaví prakticky vůbec nic, tak snad na tohle peníze dá dohromady.
Cena bude opravdu vysoká, ale jiná možnost není. méně "zelená" varianta je neprůchozí a vzhledem k tomu,že teď pár let Praha nestaví prakticky vůbec nic, tak snad na tohle peníze dá dohromady.
Tohle dělají nervní lidé, vím to, protože to někdy mám tendenci taky dělat Takže to nemusí být přímo až takováto nemoc, je to jen doklad toho, že ten člověk je nervní, ne moc uvolněnýkot píše:.. Pouze se trochu "bojím" o Šajnhéra. Adolf Hitler má na posledních filmových záběrech před svou smrtí, kdy vyznamenává příslušníky hitlerjugend Parkinsona na levé ruce. Šajnhér, kdykoliv mluví na mikrofón, má pěkný třes v pravé nebo levé noze...Že by taky Parkinson ?
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Já se na to koukám, zatím jsem asi v 1/3, ale to existuje pouze toto video? Není někde ještě jedno, kde by bylo pořád vidět jen na plátno bez střídání s detailními záběry na přednášejícího? Já chápu, že je potřeba také vidět na člověka, co právě přednáší, ale to přece stačí z dálky a ne, abych mu viděl až do ucha. Navíc, když něco popisuje, zároveň ukazuje, ale to místo není vidět na záběru. Jediné, co je vidět je přednášející.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Dnes v 18h je online diskuze na téma
"Velké změny Prahy: ulice V Holešovičkách a severní část Pražského okruhu 518, 519"
https://www.facebook.com/camppraha/vide ... 955198339/
"Velké změny Prahy: ulice V Holešovičkách a severní část Pražského okruhu 518, 519"
https://www.facebook.com/camppraha/vide ... 955198339/
Náměstek pro rozvoj Petr Hlaváček a náměstek pro dopravu Adam Scheinherr představují nejzásadnější změny Prahy. Tentokrát se budou věnovat ulici V Holešovičkách a severní části Pražského okruhu 518, 519.
Každá dopravní stavba vzbuzuje velké emoce a často i odpor. Některé dopravní stavby jsou natolik zásadní pro městský systém, že i přes jejich negativa převáží veřejný zájem k tomu, aby vznikly.
Je možné najít kompromis mezi veřejným zájmem a veřejným zdravím? Ulice V Holešovičkách patřila mezi jedno z hlavních témat současné koalice stejně jako rozumné řešení Pražského okruhu.
Jak se hledalo rozumné, společensky a finančně únosné řešení ulice V Holešovičkách ve vztahu ke studii Městského okruhu?
A jak se Praze podařilo nastavit připomínkování procesu EIA PO 518 a 519, aby byl co nejvíce městotvorný a ohleduplný ke svému okolí?
___
Akce v době vládních omezení přenášíme živě bez diváků. Přenos můžete sledovat na facebookové stránce CAMP Praha.
Otázky do diskuze můžete pokládat přes http://www.slido.com pod heslem #campujonline
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Ke shlédnutí i na Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=i7II8RHUfnY
https://www.youtube.com/watch?v=i7II8RHUfnY
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Nezvládnu to shlédnout celé. Dozvíme se něco nového?