MÚK Pelc-Tyrolka

Odpovědět
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od Mikulik »

nevím, jak to bude na mostě široké, ale radši bych jel na kole po chodníku, než ve vozovce. Stejně po tom chodníku nikdo chodit nebude. Kam by asi ten dotyčný šel?! Stejně by jel tramvají a do Zoo se chodí přes Stromovku, to přeci každýmu jasný. A autobus jezdí taky od metra Holešovic, takže furt nevím, kdo po tom chodníku bude chodiť. Takže ten bych určitě vyhradil cyklistům.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od kot »

Mikulíku, překládám tvoji poslední větu správně? "Vyhradil chodník cyklistům" = Zakázal vstup na chodník chodcům. /jinak do dnes jsem žil v představě, že chodník je od slova choditi/
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od Mosquit »

O čem je tato diskuze? Však na mostu Barikádníků se přece nic nemění. Ve studii je Trojský most. Pro rychlejší cyklisty možnost průjezdu po vozovce (cyklopiktogramy) - oba směry, pro pomalejší smíšená stezka (chodníko-cyklo-stezka), dokonce obousměrná po obou stranách.

Souhlasím s tím, že tam nikdo jezdit nebude.

P.S: Holešovičkama a po mostě B. na kole občas jezdím, ale jen ve směru dolů, a to ráno když je zácpa.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od Standa »

Nový most cyklisty asi pobere bez problému (i když dvě stezky pro cyklisty se mi docela nelíbí), spíš mne zaujaly ty cykloboxíky na rampách na most Barikádníků a do K Holešovičkám (zatím jsem se utěšoval, že šlo o omyl), to je taková skoro výzva, aby se tam jezdilo víc, což mi připadá docela hloupé. Představa, že auta pojedou do kopce po skoro dálnici rychlostí supícího cyklisty tak dlouho, až kvůli tomu zavřou MO až na Smíchov... Pořád se straší, jak to K Holešovičkám nepobere a teď tam budou nahánět cyklisty :shock: . Mimochodem, dnes jsem poprvé potkal cyklistu i na sedmdesátkovém úseku na Průmyslové, naštěstí směrem z kopce. Jestli tam ale odpoledne pojede do kopce, tak to bude maso.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od Mosquit »

Tam je otázkou, co lze dnes reálně naprojektovat (např. vzhledem k tomu, že je to městská komunikace s Vmax = 50). Zda to není povinné u nově budovaných křižovatek.

Je to sice jen návrh, ale spousta toho už je hotového. Mě třeba mrzí, že na východní straně MÚK je jen přechod a ne i přejezd pro cyklisty. Cyklisti se snaží dotáhnout legalizaci jízdy po chodnících m. Barikádníků - a z východní strany lze pak buď pokračovat na A2 směr Bulovka / Libeň (to je kapitola sama o sobě - cyklisti tam mají jezdit v cyklopruhu, co s tím udělá nárůst dopravy ani nechci vidět), nebo k budově UK a dál nahoru serpentýnama směr Kobylisy - v tomto případě ale budou "muset" sesednout a přes přechod přetlačit.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od MPMP »

Mosquit píše:... nebo k budově UK a dál nahoru serpentýnama směr Kobylisy - v tomto případě ale budou "muset" sesednout a přes přechod přetlačit.
Tak to bych chtěl vidět - možná jeden ze sta. ;)
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od Mosquit »

No jasně, proto jsem to psal v uvozovkách. Místo toho, aby se tam udělal přejezd (který - z pohledu řidiče - je i lepší, protože na něm cyklista přednost nemá), tak se to zase udělá takhle s tím "že se to nějak udělá a budem to tolerovat".
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od pp21 »

Mosquit píše:...Místo toho, aby se tam udělal přejezd (který - z pohledu řidiče - je i lepší, protože na něm cyklista přednost nemá), tak se to zase udělá takhle s tím "že se to nějak udělá a budem to tolerovat".
No, pokud se nepletu, tak je u nas cykloprejezd v krizovatce se semafoty stale v pravnim vzduchoprazdnu. Neni nijak osetreno, kdo ma prednost kdyz ma auto zelenou a vpravo od nej ma zelenou i cyklista a auto odbocuje doprava. Resi se to tak, ze tato situace proste nenastane, coz znamena dalsi cyklus semaforu jen pro cyklo. Opravte me pokud se pletu.
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od Mikulik »

Kote, možná mě špatně chápete. Myslím tím, že bych cyklisty převedl z vozovky na chodník. Přesně tak, jak je to za Vyšehradským tunelem. Tam máte jasně vyznačeno, prostory pro chodce a pro cyklisty. Ono je strašně krásné udělat takové pruhy, ale jak říkám já. To jsou pruhy pro ODVÁŽNÉ SEBEVRAHY cyklisty a ne takové kochající se cyklisty jako jsem já. Na Barandovském mostě také jezdí cyklisti po chodníku. Co nechápu, že se neustále vytváří desítky konfliktních míst ve smyslu cyklista - auto, když se to vše dá řešit, tak krásně jednoduše. Kdybyste četl můj příspěvek, tak jsem chtěl říci, že stejně po tom mostě nikdo nepůjde, protože kdo bydlí v Troji a dál pojede stejně tramvají nebo busem. Prostě pěšky tam půjde fakt málokdo, jedině že by byla snad výluka atd. Cyklopřejezd je pod Vyšehradem u Folimanky vyznačený hned vedle přechodu.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od Mosquit »

Jenže tou jízdou po chodníkové stezce zase naštvete spoustu těch odvážných sebevrahů - lidí, co dojíždí každý den do práce, a nechtějí:
- zvonit na chodce jdoucí přes celou šířku chodníko-stezky
- sesedat na každém přechodu (případně čekat, až nic nepojede, neboť cyklista jedoucí po souběžné stezce NEMÁ před odbočovacím autem přednost, na rozdíl od vyhrazeného pruhu)
- rychlé cyklisty na silničkách, kteří nechtějí poskakovat po obrubnících (a vede-li souběžná stezka, nemůžou ze zákona jet po silnici).

Proto jsou na mostě dle značení povolené obě varianty, tj. rychlejší pojedou v cyklopruhu po silnici, ti opatrnější po stezce po "chodníku" :-)
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od adamos »

Sám bych to líp leřekl, díky!
Přesně z toho důvodu jezdím po Nuseláku po silnici, neb než člověk najede na chodník a za mostem sjede na nějakou kloudnou silnici, proteče Vltavou hodně vody. Pardon.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od pasky »

Jsem sám, komu finální podoba ve směru z Kobylis přijde trochu nedořešená ohledně značení? Zlobí mne totiž, že není jasně vyznačený přechod z BUS pruhu na odbočovací pruh směr Blanka.

Panorama ani Streetview novou situaci ještě neukazují, ale i ta stará trochu problém ilustruje: https://mapy.cz/s/tEQF - všimněte si, že podle značky pokračuje BUS pruh ještě za místem, kde jsou orientační tabule se směrovkou do Blanky (dokonce je nad ní na tom samém sloupu teď ještě bílá šipka vpravo), formálně BUS pruh končí až úplně těsně před rampou. Vodorovné značení navíc mlčí zcela.

Samozřejmě, že ve skutečnosti tak nikdo nejezdí, ale důsledek nejasného značení je, že auta se řadí do pravého pruhu ve zcela náhodných momentech a když se chcete přeřadit až později, než to napadne pár kolegů za vámi, stává se to zbytečně diskomfortní až mírně rizikové (navíc protože za kamerami spousta lidí šlápne na plyn). Optimální by se mi jevilo BUS pruh ukončit v místě autobusové zastávky jasnou přerušovanou čárou a tím řidičům jasně ukázat, kde by se měli přeřadit - stačilo by nakreslit tu čáru a sundat nebo vyměnit tabuli s vyznačením pruhů.

Pokud to zní rozumně, máte nějaký tip, jak ten podnět předat někomu kompetentnímu? Je nejlepší napsat Dolínkovi na praha.eu?
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od dvs »

Dolínek už ten dotaz dostal a i na něj odpověděl:

Vážený pane radní,

rád bych věděl, popřípadě si dovolil navrhnout, zda se nechystá zrušení BUS pruhu v ulici V Holešovičkách ve směru do centra.
Po otevření tunelového komplexu Blanka zde již kolony nestojí a pruh tak postrádá smysl. Téměr každý den zde potkávám zmatené řidiče riskantně odbočující z mostu na poslední chvíli, protože neví, kdy a zda ten pruh skončí, nebo jak se mají dostat do tunelu, když tam vede BUS pruh. Bylo by tedy praktické nejen jej zrušit, ale i doplnit vodorovné dopravní značení - šipky, který pruh vede kam.

Děkuji.
__________________

Odpověd od radního
29.01.2016
Dobrý den, rozhodnutí o zrušení vyhrazeného BUS pruhu a úpravu vodorovného dopravního značení v ulici V Holešovičkách ve směru do centra je dle zákona 361/2000Sb., ve znění pozdějších předpisů v kompetenci silničního správního úřadu (odbor dopravních agend Magistrátu hl. m. Prahy). Technická správa hl. m. Prahy je připravena v případě obdržení požadavku od silničního správního úřadu vyhrazený pruh pro BUS odstranit a vyznačit vodorovné dopravní značení. S pozdravem, Petr Dolínek
http://dotazy.praha.eu/dotaz/znaceni-ji ... do-centra/
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od pasky »

Díky moc! Neví ale někdo, co to ale znamená prakticky - kdy / z jakých pohnutek silniční správní úřad nějaký požadavek vyrobí nebo jak ho k tomu lze přimět?
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od dvs »

Tak jsem kounul do historie a jsou tu fotky od kasmeho
http://kasme.rajce.idnes.cz/malovanka-1 ... 124731.jpg
http://kasme.rajce.idnes.cz/malovanka-1 ... 124733.jpg
Aktuální stav je stejný nebo tam ještě něco přidali?
Když na to tak koukám v klidu na fotkách, tak "právně" bus pruh končí asi až tím portálem s kulatými značkami směrů.
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od pasky »

Ano, tak jako na té první fotce to vypadá i teď, a došel jsem ke stejnému závěru. Ale kdybych tam nebyl sám, bez jízdy v bus pruhu bych si to odbočení nelajsnul.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od Mike »

je to taková krásně politická odpověď
neboli - neotravuj, má to na starost někdo jiný
ne že by napsal - ano, pověřil jsem ředitele příslušného odboru, aby tuto situaci řešil
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od kot »

Miku, tvá glosa je super :ok: . Přesně na tomhle případu je vidět "práce" politika. Není divu, že se drží na špičce, když v tom "umí" tak dobře chodit... :mrgreen:
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od pasky »

Zabralo to jen pár minut, tak jsem svůj příspěvek, mírně rozšířený o info z reakcí a označený jako stížnost/podnět poslal mailem šéfům http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi ... sionId=159 resp. http://www.praha8.cz/Oddeleni-silnicnih ... niho-uradu - schválně, jestli se v příštích dnech ozvou, nebo budou dělat, že maily se jich netýkají a budu to muset poslat datovkou.
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od pasky »

(Paní z Prahy 8 mne promptně přeposlala také přímo na magistrát, neboť jde o silnici 1. třídy - tušil jsem to. Uvidíme, co bude dál...)
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od pasky »

Z oboru dopravních agend magistrátu mi odpověděl Ing. Aleš Krejča způsobem, který přiznávám, že mi pár věcí osvětlil:
Dopravní značení je v naprostém pořádku neboť zde (odbočení z ulice V Holešovičkách do Troje resp. do tunelového komplexu Blanka) platí ustanovení § 21 odst. 6 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů který říká "Řidič odbočující vpravo musí dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen. Tam, kde je povolena jízda podél tramvaje vlevo, musí dát přednost v jízdě i tramvaji.

Z Výše uvedeného vyplývá, že řidič jedoucí po ulici V Holešovičkách ve směru do centra může do vyhrazeného jízdního pruhu vjet a odbočit (vpravo) na sjízdnou rampu vedoucí ke komunikaci Povltavská (směr Libeň a Vysočany nebo tunelový komplex Blanka), aniž by porušil jakákoliv ustanovení v zákoně.

Vážený pane, věřím, že Vám moje odpověď vysvětlila problematiku značení jízdních pruhů v ulici V Holešovičkách.
Tenhle odkaz do zákona nezní úplně přesvědčivě, to se ovšem změní, když k tomu doplním odkaz na § 13 odst. 2 a § 14 odst. 1. Vyplývá z toho, že:

* vyhrazený pruh můžu použít jako odbočovací, tedy teoreticky nepředstavuje značení problém
* vyhrazeným pruhem můžu předjíždět! to se přiznám, že jsem nevěděl

Stejně se mi ta situace moc nelíbí, protože jak ukazují i zdejší reakce, většina lidí takhle vyhrazené pruhy nebere; já mám od autoškoly stále jen pár let a tohle jsem si tedy neodnesl. Navíc není jasné, "odkdy" je vhodné se přeřadit k odbočování - zkusím v tom smyslu odepsat. Co si myslíte Vy?

(I když vzhledem ke směru zácp by z materiálního hlediska mohlo být ok projet ten vyhrazený pruh celý.)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od P_V »

pasky píše:vyhrazený pruh můžu použít jako odbočovací, tedy teoreticky nepředstavuje značení problém
To z toho právě nevyplývá. Zákon povoluje do toho pruhu vjet za účelem odbočení, což ale není užití pruhu k řazení PŘED odbočením. Byla by zajímavá diskuse s PaCHem, že jsem do pruhu vjel už XXX metrů předem, jelikož tak činím za účelem pozdějšího odbočení. A jaká je dovolená hodnota toho XXX.
Z reakce pána bych je řadil do kategorie osob, kteří sice znají teorii odpředu i odzadu, ale realitou jsou nepolíbeni. Nepochopil na co podnět poukazuje a odpověděl na něco jiného.
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od pasky »

Na mé rozpaky reagoval ještě ze stejného odboru pan David Nováček:
Opíráme se o následující fakta. Dopravní značení na portálech zejména informuje řidiče o cílech. Do vyhrazeného jízdního pruhu (zde pro autobusy MHD) smí řidiči ostatních vozidel podélně vjet zejména při odbočování či vjíždění na pozemní komunikaci.
Dále platí, že při vjíždění na vyhrazený jízdní pruh nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě vozidlo, pro které je jízdní pruh vyhrazen.

Z toho vyplývá, že užití vyhrazeného jízdního pruhu pro vykonání vlastního odbočení k Blance je možné.

Děkujeme za Váš zájem o tuto problematiku, Vaším podnětem se budeme nadále zabývat.
Spíš bych se klonil k tomuto výkladu, než výhradám P_V - pokud můžu odbočit, zařadit se předtím přece logicky musím, zvláště když se v zákonu píše, že při odbočení musím najet k pravému okraji vozovky.

Samozřejmě neznámá dovolená hodnota XXX je ten prvek nejistoty, se kterým mám od začátku taky problém... zatím se ale asi spokojím s tím, že se tím budou dále zabývat (ať to znamená cokoliv), popravdě jsem potěšen, že mi vůbec odpověděli. :) Pokud budou PaCHové dělat problémy, třeba se Vám tahle korespondence bude hodit do správního řízení.
Sopko
Příspěvky: 149
Registrován: 26.3.2009 6:59:03

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od Sopko »

Jezdím tudy každý den a tohle vysvětlení mě fakt neuspokojuje. Je tam dost zmatek, někdo hned za radarama se řadí vpravo, někdo za zastávkou a někdo na poslední chvíli, vše po radaru a tedy ve zvýšené rychlosti. Podstatně bezpečnější řešení by bylo jednoznačně vyznačit místo, odkud se dá sjet z hlavního pruhu doprava a tam BUS pruh ukončit.
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: MÚK Pelc-Tyrolka

Příspěvek od balik »

Sopko píše:Jezdím tudy každý den a tohle vysvětlení mě fakt neuspokojuje. Je tam dost zmatek, někdo hned za radarama se řadí vpravo, někdo za zastávkou a někdo na poslední chvíli, vše po radaru a tedy ve zvýšené rychlosti. Podstatně bezpečnější řešení by bylo jednoznačně vyznačit místo, odkud se dá sjet z hlavního pruhu doprava a tam BUS pruh ukončit.
Přesně tak, špatně se do toho vyhrazeného pravého zařazuje. Pokud jste ve středním (pomaleji jedoucím) štrúdlu a chcete odbočit, tak Vám za pravým uchem už shora sviští rychlíci. Pokud už jste se do toho pravého dostal, tak Vám ze středního štrúdlu vjíždějí pod kola další (později) odbočující.
Odpovědět

Zpět na „Městský okruh“