Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Odpovědět
Far_Away
Moderátor
Příspěvky: 42
Registrován: 14.3.2009 12:05:59
Bydliště: Praha 10

Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Far_Away »

Docela by mě zajímalo, jak to bude vypadat po zprovoznění blanky. Pořád čtu jak zkolabuje a jk to neunese.Tomu já moc něvěřím, přijde mi to nelogické, ale docela jsem přemýšlel nad tím jak bude vypadat barandov. Už dneska je docela zahustěná doprava a kolikrát stojím už ve Zlíchovským,ale po otěvření blanky mi logicky přijde, že sem přivede moře aut,který se budou snažit objet centrum a jet dál,třeba na D1. Myslím si osobně, že po otvření blanky to nejvíc odnese mrazovka a barandov bude docela krásnej špunt z obou stran (než otevřou 518 což v dohledném mileniu nebude).Co si myslíte vy?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Příspěvek od Lenny »

Zapomněl jsi na jeden důležitý fakt, že příští rok bude zprovozněn jižní segment SOKP, který by měl výrazně odlehčit Barrandovskému mostu a části jižní spojky. Ale co s tím udělá zprovoznění Blanky a SOKP těžko říci, jde to nasimulovat, ale ani simulace nejsou přesné, bo např. pracuji z daty ex post, neberou v úvahu neočekávané vlivy apod. Můj osobní tip je, že situace se mírně zlepší. ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Stanley
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 16:13:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od Stanley »

Coz me privadi na otazku - tusite nekdo zda po otevreni jihu SOKP z Barrandaku zmizi ty proklete semafory?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od jonáš »

No já si tipnu že nezmizej, dokud se nepředělá (nedoplní) zmršená smíchovská strana -- při běžný intenzitě provozu by bez toho dávkování byl průplet z Braníka směr Zlíchov skrze pruh odbočující z přímý do díry nebezpečnej až nemožnej. A i kdyby je sundali, tak tam musej dát maximálně padesátku.

IMHO by situaci spravily jen dvě stavební úpravy na smíchovský straně -- rozšíření a zobousměrnění toho horního vemblouda (takže by se směr smíchov-barrandov nemíchal hned za dírou, ale až ve stoupání), to by umožnilo okamžitě odstavit smíchovskej. Ideálně kdyby se aspoň na kus stoupání dal směrem k tramvajový estakádě taky dolepit třetí pruh. Branickej by se dal odstavit, kdyby se ubouralo zábradlí a postavila druhá odbočná rampa na Smíchov z pravýho pruhu ještě před sjezdem do díry, moh by se napojovat na průjezdní úroveň od Chuchle. Obojí by se při troše snahy vlezlo do vymezenýho prostoru už při stavbě, kdyby projektant tehdy trochu myslel a dokázal aspoň zhruba předpovídat zatížení po dobu životnosti díla, až ta komunistická selanka skončí.
Far_Away
Moderátor
Příspěvky: 42
Registrován: 14.3.2009 12:05:59
Bydliště: Praha 10

Re:

Příspěvek od Far_Away »

Lenny píše:Zapomněl jsi na jeden důležitý fakt, že příští rok bude zprovozněn jižní segment SOKP, který by měl výrazně odlehčit Barrandovskému mostu a části jižní spojky. Ale co s tím udělá zprovoznění Blanky a SOKP těžko říci, jde to nasimulovat, ale ani simulace nejsou přesné, bo např. pracuji z daty ex post, neberou v úvahu neočekávané vlivy apod. Můj osobní tip je, že situace se mírně zlepší. ;)
TO Lenny: To mas pravdu se zprovoznenim,ale přemýšlím o druhém směru z mrázovky.Tam jižní segment SOKP moc nepomůže, neboť nevěřím že někdo sjede na břevnově nebo smíchově a pohrne se na SOKP, obzvláště, když není dokončena žádná radiála.Zklidnění určitě dojde ze směru jižní spojka barandov.Čeho se bojím, že do dokončení 518 se udělá špunt z druhé strany ale opravdu těžko říct :) .

To Stanley: Moje poslední informace jsou, že ne. Důvod semaforů je autobusova doprava, která není schopna se zařadit do pruhů směr smíchov přes dopravu.Po otevření jihu sice dojde ke zklidnění,ale tranzit Z R10,D11 možná i D8 (pokud bude trasa strahov pořád zasekaná) stále povalí pře barandak.A to je stále dost dopravy. Takže nadeje neprijde driv nez dokoncej cely SOKP a nebo se nepostaví ten nový most. Pokud má někdo čerstvější info určitě sem :lol:
PS: ty semafory jsou fakt k pláči.kolikrát se mi stalo že nejeli a nikde ani auto a za pár minut naskočily a už to stálo jak dole tak nahoře.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od Bobek »

jonáš píše:IMHO by situaci spravily jen dvě stavební úpravy na smíchovský straně -- rozšíření a zobousměrnění toho horního vemblouda (takže by se směr smíchov-barrandov nemíchal hned za dírou, ale až ve stoupání)...
To by nešlo, vždyť ten vembloud ústí zprava do směru do centra.
Království a půl princezny za 511.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od jonáš »

Jo to máte pravdu, vlastně -- ale ono by taky stačilo rozšířit o pruh výjezd na Barrandov směrem od Smíchova na kraji k železnici, to už se tady taky probíralo. mapa

Jenže dráhy tam maj asi rezervu na třetí kolej ... protože nejblbější situace je právě za tou dírou, tam neni vůbec rozhled ani z jedný strany a potkávaj se tam pruhy od JS a od Smíchova natvrdo. Ovšem ta díra to bude škrtit i tak, takže přes most bude stát bez semaforu souvislá fronta a žádnej průplet od Braníka. Takže bez nový rampy na Smíchov by to nefungovalo.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od martini »

Rampa na Smíchov před dírou by vyřešila opravdu hodně. Třetí pruh do kopce vedle dráhy nejde, jak říkáte, je tam rezerva na další koleje (2) v souvislosti se stavbou tunelu Praha-Beroun, který by měl být první částí VRT u nás.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od Sch »

Rampa Braník Smíchov určitě. A když jsme u těch vizí, tak by se tam možná vešel jednopruhový velbloub ve směru Smíchov-Barrandov, buď mezi směry Zbraslav a na most, nebo jako levé odbočení ze směru na most, to by nemuselo výškově vyjít. Každopádně buď výškově nebo směrově by to byla dost divočina, ale ve srovnání s dírou nebo sjezdem z Barrandova na most pořád vlastně mírná. Levá odbočení jsou docela unikáty, v Německu jich mají pár i na dálnici, ale trochu zrada na řidiče.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od michal »

martini píše:Rampa na Smíchov před dírou by vyřešila opravdu hodně. Třetí pruh do kopce vedle dráhy nejde, jak říkáte, je tam rezerva na další koleje (2) v souvislosti se stavbou tunelu Praha-Beroun, který by měl být první částí VRT u nás.
Já měl za to, že do toho tunelu se bude zajíždět z Mostu inteligence, kudy má vést VRT.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od kasme »

michal píše:
martini píše:Rampa na Smíchov před dírou by vyřešila opravdu hodně. Třetí pruh do kopce vedle dráhy nejde, jak říkáte, je tam rezerva na další koleje (2) v souvislosti se stavbou tunelu Praha-Beroun, který by měl být první částí VRT u nás.
Já měl za to, že do toho tunelu se bude zajíždět z Mostu inteligence, kudy má vést VRT.
Já měl za to, že je to dálniční diskuse...

To je skoro na smazání :)

Více info na dost složité adrese http://www.praha-beroun.cz/
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od Standa »

martini píše:Rampa na Smíchov před dírou by vyřešila opravdu hodně. Třetí pruh do kopce vedle dráhy nejde, jak říkáte, je tam rezerva na další koleje (2) v souvislosti se stavbou tunelu Praha-Beroun, který by měl být první částí VRT u nás.
Uvidíme, jak to tam bude vypadat po zprovoznění 512-514 a zejména časem 511 a zákazu kamiónů na MO (*). Osobně si myslím, že by pak šly semafory dát pryč i bez dalších úprav, zejména ten za mostem v díře, bez té řady kamiónů se ve směru na Barrandov přeci dva pruhy (1 z mostu a 1 ze Smíchova) musí poskládat, když se navíc ani nekříží. Pro MHD se navíc snad jednou vybuduje ten most v Podolí (prodloužení Jeremenkovy) a potom už ten průplet nebude tak náročný.

* - Pokud by se realizoval "spořilovský masakr" (zákaz kamionů mezi Spořilovem a Barrandovským mostem bez 511), tak by se to ukázalo už příští rok.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od jonáš »

K té VRT - on je ten tunel hodně drahá srand, na to aby se do něj najíždělo jen z jedný strany. Ale ta rampa na Barrandov by mohla jít luftem už od mostku přes Hlubočepskej potok, čili by bylo potřeba jen opatrně rozmístit pilíře -- vlastně by vznikl symetrickej velbloud k tomu, co už tam stojí, a napojil by se na výstupní rampu v místě, kde se směrem dolu pruhy rozplejtaj, to je jedinej kousek kde se to dá založit bo to tam vede po skále. Náročný by to bylo asi jak to ouško u Malý chuchle, čili něco kolem miliardy? Ale pokud se v tý díře striktně oddělej pruhy, a na Barrandov pojede jen jeden (levej) a pravej od Smíchova, tak to možná bude stačit.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od michal »

Nevím, kam s tímhle dotazem, ta ho dávám sem. Nějak na fotkách z Letné nevidím, že by se na tu stavbu měly postavit ty garáže? Přeci jen bych čekal, že tam budou alespon nějaké vyčnívající armovací dráty, které spojí garáže s "podzemím"? Může mi to prosím někdo vysvětlit?
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od mts »

Me by v souvislosti s MO zajimala jina vec. Za par let tady budeme mit soustavu tunelu od Malesic pres Blanku, Strahov, Mrazovku az k Zlichovu. Na MO lze cekat kazdy den nejake dopravni komplikace (nehoda, porouchane auto apod) a s tim souvisejici tvorbu kolon. Kolona nekde na Jizni spojce je neprijemna vec ale clovek si to tam odstoji a jede dal. Ale co v te soustave tunelu? Pusti se ty kolony do tunelu nebo se to zasperuje?
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od balik »

mts:
Teď to funguje tak, že do SAT a Mrázovky Vás při zácpě nepustí, čeká se na povrchu. Situace zatím nastává zcela výjimečně, párkrát do roka.
(Signalizace je i před Zlíchovským "krcálkem", ale tam jsem zatím nezažil).
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od mts »

No to je prave ten problem. V te soustave tunelu budou muset v podstate stopnout pul MO. A obavam se, ze to nebude parkrat do roka ale kazdej tyden jednou - staci tukeso nebo zdechla avie... Bezna zklidnena ulicni sit to samozrejme nepobere a bude tu do pul hodiny prazskej kolaps jako bejk. Neco se sice da infotabulema odklonit do druhyho smeru MO nebo pres radialy na R1 ale pokud budou fungovat jako dneska, tzn. ze se z nich dozvime datum, cas a teplotu, tak nechci videt ten masakr...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od jonáš »

michal píše:Nevím, kam s tímhle dotazem, ta ho dávám sem. Nějak na fotkách z Letné nevidím, že by se na tu stavbu měly postavit ty garáže? Přeci jen bych čekal, že tam budou alespon nějaké vyčnívající armovací dráty, které spojí garáže s "podzemím"? Může mi to prosím někdo vysvětlit?
Asi že neni co spojovat, protože ty garáže budou logicky taky pod zemí .. zastavění pláně je prozatim bohudíky nehlasovatelné, jak se ukázalo i u frašky s knihovnou.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od jonáš »

A kvůli tomu "podzemnímu masakru" se Letná zklidňovat nebude, naopak se má upravit na normovaný 2+2 i za cenu kácení aleje (půlaleje) u Molochova .. a o to ještě budou boje.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od michal »

jonáš píše: Asi že neni co spojovat, protože ty garáže budou logicky taky pod zemí .. zastavění pláně je prozatim bohudíky nehlasovatelné, jak se ukázalo i u frašky s knihovnou.
Dost dobře nechápu Vaši odpověď. Jako že postavím hloubený tunel, zasypu metrem zeminy a do toho metru začnu vrtat piloty podzemních garáží? To snad ne, Jonáši...
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od michal »

http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 ... s/034.html na tomhle snímku je vidět druhé podzemní patro garáží, které je vidět zde http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/v ... ka_32.html jako ten malý modrý zub u rampy 2 (nyní zeď na snímku z výstavby). Ale na tom prvním snímku by měla být po stranách stavby viditelná armovací železa pro vyvedení garáží do výšky, ne?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od jonáš »

No mam z toho schematu pocit, že budou profil tunelu šířkově přesahovat, takže dostanou asi po straně vlastní základový pásy a stěny a celistvou základovou desku která možná ani nebude se stropem tunelu přímo spojená .. ale to bychom museli koukat na skutečnej projekt. A třeba už tam je na kraji stavební jámy i něco nalitýho.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od mts »

Bude se obchvat kulataku a prelozka evropske smerem k prasnemu mostu zprovoznovat spolecne s tunelama MO nebo to bude samostatna stavba?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od martini »

Samostatně - později.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od michal »

Jak se na foru objevila ta mapa, kde jsou ty tunely pod Dejvicema od Suchdola a tak, v podstatě "navazující" stavby na MO na Praze 6. To bylo ještě na starém foru, nebo už na novém? kde se to dá sehnat? :twisted:
Odpovědět

Zpět na „Městský okruh“