Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Odpovědět
MPMP
Příspěvky: 3319
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od MPMP »

Mike píše:takže ano, zrušit ta parkovací místa, postavit PHS a sundat 50kmh
Neupadl's v mládí na hlavičku? To chceš stavět PHS před okna těch domů? Ti by se ti poděkovali. :kladivo:
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od JirkaS »

Mike píše:zasádní ovšem je, že na té pankráci před 70lety žádná výpadovka nebyla
kdežto v holešovičkách ano
Jenže tehdy to nebyla výpadovka dnešního typu, byly na ni normálně napojené ulice a normální křižovatky. Zrovna jedna v místě toho pomníku.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Jarda Š. »

MPMP píše: To chceš stavět PHS před okna těch domů? Ti by se ti poděkovali. :kladivo:
Poděkovali, nepoděkovali, holt "norma je norma a ta se musí dodržet, ať se to líbí nebo ne". Spousta lidí takhle dopadla při stavbě železničních koridorů, že teď místo výhledu na trať mají před okny PHS.
MPMP
Příspěvky: 3319
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od MPMP »

Jarda Š. píše:
MPMP píše: To chceš stavět PHS před okna těch domů? Ti by se ti poděkovali. :kladivo:
Poděkovali, nepoděkovali, holt "norma je norma a ta se musí dodržet, ať se to líbí nebo ne". Spousta lidí takhle dopadla při stavbě železničních koridorů, že teď místo výhledu na trať mají před okny PHS.
Ona nějaká norma dovoluje postavit do městské ulice ne kraj chodníku PHS? :?: To jsou mi věci ...
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od P_V »

MPMP píše:Ona nějaká norma dovoluje postavit do městské ulice ne kraj chodníku PHS? :?: To jsou mi věci ...
např, nebo
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od kot »

Když se chce všechno jde... I ty PHS.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od 1975 »

Je to podle odborníků z několika odborných firem. Nevím proč do toho trapně taháte hloupou invektivu s Automatem ? :ko:

Hluk je tam až k 75 dB a povolený limit je 60 dB ve dne a 50 dB v noci. Přičemž u hluku to nefunguje lineárně ale logaritmicky, takže např. hluk vyšší o 3 dB je dvojnásobná intenzita akustického tlaku. Kromě toho v tom hrají roli křivky slyšitelnosti, ale to už je zbytečné rozebírat.
Ano, měření odborníků byla dělána PŘED úpravami a za 70. PO úpravách TSK slíbilo už v červenci 2014 měření, výsledky ale nikde. A ani vy je nemáte. Ale vy VÍTE, že to je hodně. Přesně jako Vráťa Filler - on prostě ví a to stačí.
A právě proto, aby se nepletly pojmy s dojmy, jsou v zákoně, resp. vyhlášce, konkrétní hodnoty a konkrétní postupy, jak je měřit. Aby se to nemuselo odhadovat laicky, "po lidsku". Já naprosto souhlasím, že pokud to zákonu nevyhovuje, pak je potřeba dále řešit. ale stejně tak, pokud to vyhovuje, tak nemá mít nikdo právo kafrat, že se mu to stejně zdá moc. Jestli se mu to zdá, je to sen. Jestli to chce změnit, nechť prosadí změnu zákona. Ale ne, že když nám to vyhovuje (brždění a napadání procesních chyb), tak jedeme podle zákona a pokud ne, tak přeci tak nějak po lidsku....
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Dr.Fe1 »

1975:

Hele, ty Vráťo Filere v bledě modrým, já právě narozdíl od tebe nejsem fanatik co prosazuje jedno na úkor druhého. Čili jsem pro normální lidské řešení. Pro to, aby se našel rozumný kompromis. To není jen tupě technokraticky vyhovět normě, ale vyjít si vstříc a dohodnout se, tak aby byla ujma na obou stranách co nejmenší. Ono totiž ani při dodržení normy nepřestane být hluk obtěžujícím, to nikdo "nevypne". Ty jsi extrémista hledící jen na svůj pohled a svůj prospěch, jako Vráťa, kterým tak rád nazýváš jiné.

Kromě toho ani tichý asfalt nesníží hluk o 20 dB, ale tak o 5dB možná max o 10 dB. Takže norma s největší pravděpodobností dodržena nebude ani po tomto opatření. Proto si myslím, že snížení rychlosti na 50 km/hod není pro řidiče žádná zásadní ujma a lidem v místě bydlícím a pracujícím to alespoň částečně uleví. Pro mě je to rozumný kompromis, ale to člověk tvého typu s fanatickou preferencí jednoho na úkor druhého zřejmě není s to pochopit.

Jen ještě dodám,, že já bydlím na severu Prahy a v místě pravidelně jezdím jako řidič. Jako chodec se tam vyskytuji jen ojediněle ba vyjímečně. Takže je to vlastně promě "ujma" že tam musím jezdit pomaleji. Přesto mi to nedělá žádný problém a divím se, že pro řadu lidí to tak obrovský problém je. Copak nemáte žádný ohled na lidi co tam bydlí ? Vůbec vás to ani nenapadne, Vráťo 1975 ? Nechápete, že tak něják v lidské společnosti je potřeba si vzájemně vyhovět a ne jen jet to svoje "přes mrtvoly" ? Docela mě děsíte .......
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od 1975 »

Trošku od Šumavy k Tatrám, ne? Aneb "když nesouhlasí fakta s mou teorií, tím hůř pro fakta", co?
Popořadě:
1) já osobně tam nemám s 50 žádný problém, dodržuju jí. Co mi vadí, že byla zavedena na základě argumentu, "že to je kvůli hluku". Tak říkám, skutečně nyní změřme, a pokud asfalt pomohl, zvyšme zpátky a nebuzerujme. Kvůli bezpečnosti tam není. Žádní cyklisti, ani chodci tam nejsou. Jak to, když tam bydlí TOLIK lidí? Nápověda: ve skutečnosti jich tam bydlí překvapivě relativně málo. Sám jsem v severní části dlouho žil a z ohledu na paní Šenarovou jezdil z Proseka narozdíl od tebe metrem:o)
2) aha, poučujeme o logaritmické podstatě hluku a pak se nám něco sníží jen o 5dB? Nebo dokonce jen o 10dB? To je o dost, milý Watsone, to by tam byl hluboký les... Ve srovnatelných podmínkách na 5.května to bylo o 3dB, což je "o půlku"...
3) jasně, ty nic ani trochu neprosazuješ, jen chceš aby to bylo podle tebe. Klasika, vráťo. Já nechci, aby to bylo "podle mýho", ale abychom zákony (=dohodnuté kompromisy) brali férově v každém případě, ne jen když se nám to zrovna hodí. A abychom se drželi faktů (=měření) a ne jen pocitů. A úplně ideálně, aby ta měření byla objektivní, ne jako když na celé ulici to v 2007 měřili jen u paní madam, která snad jediná na té ulici má stará, jistě velmi kvalitní okna, a pak nám to nevychází. Opět, nápověda - dobrá okna dokáží hluk snížit taky klidně o těch 3-5dB (=vnitřní samozřejmě). A zase, já nemám problém jí je klidně koupit - jenže právě jí a tobě podobným ve skutečnosti o žádný takový kompromis nejde - vy jen nechcete, aby tam někdo jezdil... I ten Heydrich měl radši jet na kole, aby tam na těch kostkách těm lidem aspoň trochu ulevil, no ne?
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Dr.Fe1 »

1975:

Zjevně nechcete pochopit to co píšu a nebo to vůbec nečtete a jen opakujete svoje hloupé útoky s Automatem a podobně. Co vám na to říct, když já o voze a v o koze.

ad 1) Hluk tam objektivně je i nyní, to snad nechcete popírat. I když ho nemáte exaktně změřený. To že je tam 50 km/hod neberu jako nějákou buzeraci ale jako rozumný kompromis. Když už tam mají "dálnici" pod okny, tak ať to alespoň částečně zmírníme.

ad 2) Snažil jsem se vám vysvětlit, že s největší pravděpodobností se ani s pomocí tichého asfaltu do normových hodnot nedostanete. Protože do těch chybělo před tím cca 20 dB. Tichý asf. udělá 5-10 dB, takže to nestačí. Takže to nepřevracejte jiným směrem.

ad 3) Já prosazuji z mého hlediska rozumné kompromisní řešení, vy to máte postavené zcela sobecky jen podle svých priorit. Jste sociopat. Já nejsem žádná velký altruista, ale alespoň nějáké základní ohledy na okolí beru. Vy jste zjevně ten typ člověka, co když si sousedi na zahradě dávají v neděli odpoledne kávu, tak jim k tomu pustíte cirkulárku, protože vám to žádná norma nezakazuje.
Dále si pletete venkovní hluk s vnitřním. Těch 50 dB v noci a 60 dB ve dne platí pro VENKOVNÍ prostory. Uvnitř je norma v obytných prostorách 30 a 40 dB.
Jinak se mi zase snažíte podsunout toho vráťu, ale částečně vám přiznávám pravdu. Opravdu by bylo nejlepší, aby tam po povrchu výpadovka nevedla - proto jsem pro zatunelování. A do té doby co vede po povrchu jsem pro rozumné kompromisní řešení, tedy žádný extrémismus ani na jednu stranu.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Jinak navrhuji toto neproduktivní OT ukončit, protože zjevně se naše priority zásadně rozcházejí a nemá to cenu dále pitvat.
Sporilovak
Příspěvky: 285
Registrován: 28.5.2013 12:26:29

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Sporilovak »

Naprostý souhlas s tím, že rezidenti mají také svá práva na bydlení v příznivém prostředí a je třeba na ně brát ohled. Některé komunikace byly dostavěny o mnoho let později do hotového sídliště (např. Spořilovská až po 20-ti letech). Automobilisté mají svá práva, ale nesmějí při jejich užívání omezovat práva jiných. Stanovisko Dr.Fe1 je tedy správné a zohledňuje obojí. Jinak u hluku zákony preferují automobilismus a jde jednoznačně o diskriminaci rezidentů. Dokonce dochází na úrovni Ministerstva zdravotnictví a poslanecké sněmovny k protlačování hlukových limitů, které prokazatelně poškozují zdraví! Tyto limity se zvyšují díky vyjímkám. Tak platí podle zákona limity 60/50dB, ale kde nám to nevyjde tak dáme vyjímku např. 74/67dB. Co na tom že tam lidé nemohou spát a dusí se výfuky. My tam nebydlíme a je nám to u pr.... Na to že WHO doporučuje např. kvůli zdraví noční limity dokonce jen 40dB a tedy ještě o 10dB nižší než naše zákony prostě se.... A tak jsou naši obyvatelé nuceni snášet noční hluk při vyjímce třeba i o 30dB vyšší!
Následky takového hluku a výfukových zplodin jsou pak děsivé - oslabení imunity, nárůst diabetu, srdečně-cévních onemocnění, astmatu a řady dalších onemocnění. Suma sumárum např. co vydělá mýto padne na opravy silnic, nápravu poškození životního prostředí a zdraví obyvatel. Takže nakonec nula od nuly pojde. Ale jen málo odborníků je schopno to vidět takto komplexně.....
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Honey72 »

Hluk zkracuje život o roky, což mohu potvrdit. Když okolo nás vedli půlroční objížďku a najednou se na městské silnici denně i v noci objeví štrůdl aut ze silnice první třídy, bylo to už na psychiatra. Náš domek stojí metr od silnice. Už jsem nevěděl co mám ze zoufalství dělat. Zavřená okna, vibrace. Navíc ti řidiči byli dost neohleduplní. Nemohl jsem auto dávat do garáže nebo jen vyložit nákup, by se zbláznili, kdybych na deset sekund zastavil. Jediné, co mě drželo nad vodou, že to za pár měsíců skončí. Jenže ti lidé u velkých magistrál tuto útěchu nemají. Nějaké řešení je v nedohlednu a ke všemu jim pod okny projíždí desítky tisíc aut denně. Lituji je a pokud kolem jejich domů jedu, tak mi ta padesátka absolutně nevadí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Jarda Š. »

Na Pankráci také "výpadovka" byla "odjakživa". Vedla tudy císařská silnice Praha - Vídeň, a to ve stopě dnešních ulic (Bělehradská, Nuselská) Táborská, Na Pankráci, Budějovická (Vídeňská). SJM byla postavena paralelně, protože uvedené ulice kapacitně nestačily.
Kubajsu
Příspěvky: 1310
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Kubajsu »

Sporilovak píše:Následky takového hluku a výfukových zplodin jsou pak děsivé - oslabení imunity, nárůst diabetu, srdečně-cévních onemocnění, astmatu a řady dalších onemocnění.
Jestli se tady náhodou nezaměňuje korelace s kauzalitou (imunita, astma jasně, ale diabetes???)...
Viz biopotraviny způsobují autismus :crazy:
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od 1975 »

Dr.Fe1 píše:1975:

Zjevně nechcete pochopit to co píšu a nebo to vůbec nečtete a jen opakujete svoje hloupé útoky s Automatem a podobně. Co vám na to říct, když já o voze a v o koze.

ad 1) Hluk tam objektivně je i nyní, to snad nechcete popírat. I když ho nemáte exaktně změřený. To že je tam 50 km/hod neberu jako nějákou buzeraci ale jako rozumný kompromis. Když už tam mají "dálnici" pod okny, tak ať to alespoň částečně zmírníme.

ad 2) Snažil jsem se vám vysvětlit, že s největší pravděpodobností se ani s pomocí tichého asfaltu do normových hodnot nedostanete. Protože do těch chybělo před tím cca 20 dB. Tichý asf. udělá 5-10 dB, takže to nestačí. Takže to nepřevracejte jiným směrem.

ad 3) Já prosazuji z mého hlediska rozumné kompromisní řešení, vy to máte postavené zcela sobecky jen podle svých priorit. Jste sociopat. Já nejsem žádná velký altruista, ale alespoň nějáké základní ohledy na okolí beru. Vy jste zjevně ten typ člověka, co když si sousedi na zahradě dávají v neděli odpoledne kávu, tak jim k tomu pustíte cirkulárku, protože vám to žádná norma nezakazuje.
Dále si pletete venkovní hluk s vnitřním. Těch 50 dB v noci a 60 dB ve dne platí pro VENKOVNÍ prostory. Uvnitř je norma v obytných prostorách 30 a 40 dB.
Jinak se mi zase snažíte podsunout toho vráťu, ale částečně vám přiznávám pravdu. Opravdu by bylo nejlepší, aby tam po povrchu výpadovka nevedla - proto jsem pro zatunelování. A do té doby co vede po povrchu jsem pro rozumné kompromisní řešení, tedy žádný extrémismus ani na jednu stranu.
Jsem rád, že víte, jestli mám cirkulárku... Až na to, že ta fakta vám tak nějak nejdou.
Ona je totiž ta ulice "starou hlukovou zátěží", takže tam jsou normy 70/60dB venku a 45/35dB vevnitř. Takže naopak velmi pravděpodobně ten asfalt tyhle hodnoty splnit pomůže - tak jako pomohl na 5.května. Kde to exaktně změřeno bylo.
Krásná je vaše definice objektivity - to je právě ten "automatismus". Objektivní je prostě to, co tvrdíte vy. Geniální. A kdo považuje za objektivní např. měření, tak je sociopat.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od JirkaS »

Jarda Š. píše:Na Pankráci také "výpadovka" byla "odjakživa". Vedla tudy císařská silnice Praha - Vídeň, a to ve stopě dnešních ulic (Bělehradská, Nuselská) Táborská, Na Pankráci, Budějovická (Vídeňská). SJM byla postavena paralelně, protože uvedené ulice kapacitně nestačily.
Ještě předtím ta "výpadovka" vedla přímo přes pevnost Vyšehrad. Podle toho se moc řídit nedá :-) A nebyla to silnice Praha - Vídeň, ta šla přes Kolín, Jihlavu a Znojmo. Tohle byla Praha - Budějovice - Linec, stejně jako dneska.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od mts »

Dnesni 5.kvetna se uz za prvni republiky stavela v useku Pankracke namesti-MUK Pankrac jako privadec k budoucimu Nuselskemu mostu. Tehdy se samozrejme uvazovalo o forme nejakeho "mestskeho bulvaru" (at to znamena co to znamena) a ne 6 pruhove kvazidalnice ale ze tudy bude jezdit hafo aut si mohl spocitat kazdej svepravnej clovek uz tehdy...
Sporilovak
Příspěvky: 285
Registrován: 28.5.2013 12:26:29

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Sporilovak »

Kubajsu píše:
Sporilovak píše:Následky takového hluku a výfukových zplodin jsou pak děsivé - oslabení imunity, nárůst diabetu, srdečně-cévních onemocnění, astmatu a řady dalších onemocnění.
Jestli se tady náhodou nezaměňuje korelace s kauzalitou (imunita, astma jasně, ale diabetes???)...
Viz biopotraviny způsobují autismus :crazy:
To je právě to co většina lidí ani netuší : http://www.programypojistoven.cz/hluk-s ... ujeme.html

Je prokázáno, že při dlouhodobém působení se hluk se podílí na rozvoji řady chorob, jako jsou ischemická choroba srdeční, katary horních cest dýchacích, diabetes, vředová choroba žaludku ad. Pro českou populaci byl nejvýznamnější vztah nalezen v případě hluku a vysokého krevního tlaku a u dětí zvýšení případů infekcí horních cest dýchacích. Hluk má také významný vliv na psychiku a často způsobuje únavu, depresi, rozmrzelost, agresivitu, zhoršení paměti, potíže s pozorností a celkové snížení výkonnosti. Jelikož sluch funguje, i když člověk spí, hluk během spánku snižuje jeho kvalitu i hloubku. Dlouhodobě se to pak projevuje trvalou únavou, kterou si lidé často nedokáží vysvětlit
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Dr.Fe1 »

1975 píše:Jsem rád, že víte, jestli mám cirkulárku... Až na to, že ta fakta vám tak nějak nejdou. Ona je totiž ta ulice "starou hlukovou zátěží", takže tam jsou normy 70/60dB venku a 45/35dB vevnitř. Takže naopak velmi pravděpodobně ten asfalt tyhle hodnoty splnit pomůže - tak jako pomohl na 5.května. Kde to exaktně změřeno bylo.
Fakta nejdou vám, nejste informován. V tomto konkrétním případě se počítá s hodnotami které jsem uvedl já, tedy 40/30 dB vevnitř a 60/50 dB venku, protože přirážky na "starou hlukovou zátěž" sice v nařízení vlády stále přežívají, ale velká část hygieniků je odmítá a nechce vydat souhlasné stanovisko pokud se taková věc projednává. Protože tuhle právní kličku se "starou hlukovou zátěží" považují za nemravnou a proti lidskému zdraví. Což je případ právě Holešoviček a protihlukových opatření dělaných v rámci stavby tunelu Blanka v těchto místech.
1975 píše:Krásná je vaše definice objektivity - to je právě ten "automatismus". Objektivní je prostě to, co tvrdíte vy. Geniální. A kdo považuje za objektivní např. měření, tak je sociopat.
Nic jste nepochopil, asi záměrně. To že je značný hluk u čtyřproudé komunikace na níž projíždí "jedno auto za druhým" vám potvrdí každý myslící člověk. A zároveň vám potvrdí, že hluk má negativní vliv na lidské zdraví. V tom není žádný vliv hnutí Automat, to je selský rozum.
Vy se jako extrémně formalistické technokratické klíště držíte toho, že když vám někdo nedá naměřenou hodnotu a papír s razítkem, tak ten hluk neuznáte i kdyby vám na místě měření tekla krev z uší od toho jaký by to byl hluk.
Protože vás nezajímají nějáké ohledy na jiné lidi. Je to mimo vaše chápání,. Vás zajímá jedině splnění technických norem,abyste byl právně z obliga a všechno ostatní je vám u zadele. Proto jsem napsal, že jste sociopat, což zcela nepochybně opravdu jste.
Sporilovak
Příspěvky: 285
Registrován: 28.5.2013 12:26:29

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Sporilovak »

A bohužel tito tupí technokraté a sociopaté vedou lidstvo do pekel a zničí tak i celé generace v budoucnosti....Nejlepší je když dokonce sama Hygienická stanice překročenou hlukovou vyjímku (74/67 dB) odejme a Ministerstvo zdravotnictví ji znovu potvrdí, tak jak to bylo u Spořilovské.
Mike
Příspěvky: 5003
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Mike »

MPMP píše:
Mike píše:takže ano, zrušit ta parkovací místa, postavit PHS a sundat 50kmh
Neupadl's v mládí na hlavičku? To chceš stavět PHS před okna těch domů? Ti by se ti poděkovali. :kladivo:
předpokládám že mnohokrát
ostatně jako každý v mládí

ovšem jestli jim vadí hluk, tak je PHS řešení
holt by si museli vybrat

a otázka parkování město nemusí zajímat, na jejich pozemky se většinou nedá vjet už dnes

2 mts:
díky, tak daleko mé znalosti nesahají, já už holt pamatuji most Klementa Gottwalda stojící
takže situace je vlastně stejná jako s těmi holešovičkami
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od 1975 »

Fakta nejdou vám, nejste informován. V tomto konkrétním případě se počítá s hodnotami které jsem uvedl já, tedy 40/30 dB vevnitř a 60/50 dB venku, protože přirážky na "starou hlukovou zátěž" sice v nařízení vlády stále přežívají, ale velká část hygieniků je odmítá a nechce vydat souhlasné stanovisko pokud se taková věc projednává.
Informován jsem o tomto, až by vás to možná překvapilo, ale to je jedno. "velká část hygieniků" je zase ta klasická argumentační podpásovka, aby to jako podpořilo autora. Nicméně faktem je, nařízení vlády platí a výjimka pro tuhle oblast taky (a nepodsouvejte mi, že z toho mám nějakou radost, já to prostě jen konstatuju, to je celé).
Nic jste nepochopil, asi záměrně. To že je značný hluk u čtyřproudé komunikace na níž projíždí "jedno auto za druhým" vám potvrdí každý myslící člověk. A zároveň vám potvrdí, že hluk má negativní vliv na lidské zdraví. V tom není žádný vliv hnutí Automat, to je selský rozum.
Vy se jako extrémně formalistické technokratické klíště držíte toho, že když vám někdo nedá naměřenou hodnotu a papír s razítkem, tak ten hluk neuznáte i kdyby vám na místě měření tekla krev z uší od toho jaký by to byl hluk.
Protože vás nezajímají nějáké ohledy na jiné lidi. Je to mimo vaše chápání,. Vás zajímá jedině splnění technických norem,abyste byl právně z obliga a všechno ostatní je vám u zadele. Proto jsem napsal, že jste sociopat, což zcela nepochybně opravdu jste.
Ale to víte, že vás úplně chápu, stejně jako vašeho kolegu Spořilováka. O tom, co je "značné" a "evidentní", a tom, kdo je myslící a kdo ne, rozhodujete vy dva (taky třeba jeho brilantní myšlenka, že na Spořilově hluk škodí, ale na Barrandově ty lidi asi léčil). A ostatní jsou sociopati. A proto se sociopaticky dohodli, že mají nějaké zákony a že by měly tak nějak platit - dokud se tedy nedohodnou, že je změní.
Protože to, že ten limit je momentálně nějaká hodnota, není nic než dohoda lidí, to není žádný technický/přírodní zákon - mimochodem proto taky každá země má ty limity jiné. Takže obviňovat zrovna mě z technokratismu je celkem dost mimo, a bez argumentů, ale to vy tady jste dost často.
Kubajsu
Příspěvky: 1310
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Kubajsu »

Sporilovak píše: Je prokázáno, že při dlouhodobém působení se hluk se podílí na rozvoji řady chorob...
Pošlete nějakou vědeckou studii se srovnáním patřičných ovlivněných/neovlivněných souborů (blábol ze stránek pojišťovny to opravdu není). Takhle se dá zkorelovat třeba spotřeba margarínu s počtem rozvodů a vyvozovat sáhodlouhé závěry jak jedno způsobuje druhé.
Prostě v lidské populaci obecně vzrůstá počet těchto, částečně tzv. civilizačních, chorob. Část proto, že se zlepšují diagnostické metody a dokážeme objevit nemoci o kterých se před 50-ti lety vůbec netušilo, že jsou to nemoci (nebo to tak nebylo bráno, např. všemožné duševní poruchy), část proto, že se radikálně změnil způsob života.
Lidi jsou tlustý, takže mají diabetes, žerou hromadu salámu a dalších dobrůtek, tak mají infarkty, dřepí před televizí, v MHD, v autě a neudělají krok po vlastních, tak mají pohybové problémy.
Víceméně nezávisle na tom všem se zvyšuje hluk a když se tyhle 2 křivky dají vhodně do grafu, bude se to tvářit, že hluk způsobuje tohle všechno. Ale je to záměna příčin a následků.

Ano, nepopírám, že hluk je škodlivý (bude způsobovat zřejmě některé potíže psychického rázu - nespavost, deprese apod.). Astma a dýchací problémy zase budou mít příčinu v imisním zatížení, které určitě půjde korelovat s hlukem, ale nebude tam kauzální spojitost.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Příspěvek od Dr.Fe1 »

1975:

Jen krátce, co jsem psal už mnohokrát: Hluk je věc nepříjemná i kdyby vycházel těsně v normě, proto nevidím jako problém snížit v tomto místě rychlost na 50 km/hod. Vy to vidíte jako buzeraci, já ne. Já to beru jako něco co můžu pro místní udělat a vyjít jim vstříc, když už mají takovou "dálnici" pod okny. A tu trochu nepohodlí z pomalé jízdy jsem ochoten obětovat, v takovýchto odůvodněných případech mi snížená rychlost nevadí.
Jinak nevím co píšete o Barrandovu, to si mě zřejmě s někým pletete. o Barrandovu jsem nenapsal ani slovo.

Mike:

Protihlukové stěny v těsně v zástavbě, to je extrémní řešení, kdy jeden problém zmírníte tím, že přiděláte dost jiných, subjektivně pro někoho i horších. Ten tubus by se tam pěkně vyjímal.
Vy vycházíte z krajního postoje, že přednost má vždy silnice a místní si mohou vybrat buď
stěnu nebo se odstěhovat. Čili jako Automat z druhé strany- silnici zakázat. Takové krajní postoje většinou k ničemu dobrému nevedou.

Kubajsu:

To že hluk škodí je myslím si lidsky pochopitelné. Na to není třeba vědecká studie. To snad jedině pokud se byste se chctěl dohadovat o míře škodlivosti, velikosti následků atd. Ale snad rozumíte tomu, že když vám něco permanentně hučí pod oknem, že to minimálě na psychiku má vliv značný.
Odpovědět

Zpět na „Městský okruh“