Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
čili museli by dopravu řešit systémově a ne aktivisticky....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
čili by měli řešit dopravu (auta), a na lidi srát.
Dát na kulaťák semafory je nehezké řešení, rozdělující náměstí na další části - místo vcelku pohodlného přechodu budou lidi čekat třeba minutu na přejití, což fakticky to náměstí rozdělí.
Vždycky nadávám, když se potřebuju dostat z horní části Žitné do Anglické, a 100m úsek mi trvá 6 minut. https://mapy.cz/s/16d84
Dát na kulaťák semafory je nehezké řešení, rozdělující náměstí na další části - místo vcelku pohodlného přechodu budou lidi čekat třeba minutu na přejití, což fakticky to náměstí rozdělí.
Vždycky nadávám, když se potřebuju dostat z horní části Žitné do Anglické, a 100m úsek mi trvá 6 minut. https://mapy.cz/s/16d84
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
No ja kdybych mel na prechodu cekat celou jednu minutu (!!!) tak se z toho zhroutim a tu ulici proste neprejdu. To bych proste nedal. Minutu cekat.... V Praze jsou miliony semaforu a zrovna na tomhle by lidi fakt nemohli minutu počkat...
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Tohle je právě ta ukázka zelené demagogie. Máme jedno náměstí, přes které jde v dané oblasti veškerá doprava. Vyřešíme to tedy tak, aby se na tom náměstí chodcům výborně přecházelo, nerozdělovalo se, mohli se trousit jak budou chtít a pořádat na vozovce sousedské slavnostii, a že doprava kvůli tomu stojí široko daleko, na to hází bobek polární liška, protože auta jsou zlá. Už to, že o takové variantě někdo vůbec reálně uvažuje, aniž by byl promptně odeslán do blázince, natož si ji ještě troufne realizovat v praxi je ukázkou toho, jak už jsme z těch zelených nesmyslů kolektivně zblblí. V normálním světě by měla radnice mít pouze dvě možnost: Buďto tu dopravu odvést jinam nebo tam udělat rozumný kompromis, aby náměstí zůstalo v rámci možností průjezdné. Semafor na vytíženém přechodu lze za takový kompromis jistě požadovat.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Ta doprava má v tomhle rozsahu prostě jezdit jinudy. Navíc zrušenim konečný u Internacionálu tam vzniknul takovej prostornej a nevyužitej plac, na kterej by se vjezdy do tunelu náramně dobře vešly .. jenže to se tehdy nevědělo, že to kolečko tam neni na věčný časy
Jinak marně vzpomínám, jestli někdy v historii byly z kulaťáku do Svatovítský dva pruhy, i podle map tam byl vždycky jen jeden. Ono je tam to výjezdový hrdlo dost ouzký, aby se to tam všechno vešlo, chtělo by to toho Engela drobet přebourat
Jinak marně vzpomínám, jestli někdy v historii byly z kulaťáku do Svatovítský dva pruhy, i podle map tam byl vždycky jen jeden. Ono je tam to výjezdový hrdlo dost ouzký, aby se to tam všechno vešlo, chtělo by to toho Engela drobet přebourat
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Tak proč né? Když se chce všechno jde...
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Ve stredu (statni svatek a minimalni provoz) jsem se na kulataku nachomýtnul. Pulka kulataku ucpana kvůli vyjezdu do Svatovitske - chodecky provoz stylem "svabi na pivo" a nepruraznost nekterych ridicu je smrtici kombinace. Tam by to opravdu chtelo resit nejak koncepcne a velkoryseji. Me nic jiného nez podchod pro "tranzitujici" chodce (napojeny ovšem na podchod metra) kombinovany se semaforovanym pristupem na tramvajove zastávky a 2+2 pruhy pro vozovku nenapada. Pokud teda aktivisti neprinuti auta levitovat...
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Ten podchod by tam měl být jednoznačně, přesně jak píšete - napojený na podchod metra. Škoda, že se to tam velkoryseji neřešilo už při výstavbě metra, ale tenkrát holt nebyl takový provoz.mts píše:Ve stredu (statni svatek a minimalni provoz) jsem se na kulataku nachomýtnul. Pulka kulataku ucpana kvůli vyjezdu do Svatovitske - chodecky provoz stylem "svabi na pivo" a nepruraznost nekterych ridicu je smrtici kombinace. Tam by to opravdu chtelo resit nejak koncepcne a velkoryseji. Me nic jiného nez podchod pro "tranzitujici" chodce (napojeny ovšem na podchod metra) kombinovany se semaforovanym pristupem na tramvajove zastávky a 2+2 pruhy pro vozovku nenapada. Pokud teda aktivisti neprinuti auta levitovat...
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Nebo místo na přecházení. Tedy bez přednosti pro chodce.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Tenkrát šel hlavní dopravní proud do Čs. armády. Proto na té ulici jsou taky dvoupruhové přechody řízené světly...Quercus píše:Škoda, že se to tam velkoryseji neřešilo už při výstavbě metra, ale tenkrát holt nebyl takový provoz.
Do Svatovítské toho tehdá zas tak moc nejelo.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Mám nápad a co takhle zrušit autobusák, kde se dřív jezdilo na Suchdol a udělat takový půlkruháč? Tedy nebylo by potřeba jezdit kolem zastávky tramvaje min. jeden směr by se odlehčil. Něco jako tady. Jen si říkám, jestli by tam pak nemusely na kříženích být semafory, takže by to byl další průser
https://mapy.cz/s/16Yri
(trochu kostrbatě
https://mapy.cz/s/16Yri
(trochu kostrbatě
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
A ono už se tam na Suchdol nejezdí?
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Momentálně je tam jen výstupní: https://ropid.cz/wp-content/uploads/map ... y-stav.pdf
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
To je jen docasny stav po dobu uzavirky Korunovacni.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Podchody vážně nemám rád, ale tohle je místo, kde by opravdu fungoval, zvláště kdyby v něm byla i řada obchodů (třeba jako u Muzea). Měl by být součástí vestibulu, na noc zavřený a paralelně s ním na vhodném místě i přechod (klidně s mnohem delším intervalem, to je ok). Většina pěšího provozu stejně vede z metra.
Znamenalo by to Svatovítskou na kdovíjakdlouho na tom místě úplně rozkopat. Ale myslím, že dlouhá vyklizovací šipka na Evrospká -> Gymnazijní by to spolu s průjezdnou Korunovační mohla rozumně pobrat.
Znamenalo by to Svatovítskou na kdovíjakdlouho na tom místě úplně rozkopat. Ale myslím, že dlouhá vyklizovací šipka na Evrospká -> Gymnazijní by to spolu s průjezdnou Korunovační mohla rozumně pobrat.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Dávám k všeobecné diskuzi tento článek od AutoMatu
http://denikreferendum.cz/clanek/23969- ... e-auto-mat
http://denikreferendum.cz/clanek/23969- ... e-auto-mat
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
- V roce 2015 došlo na vybrané síti k nárůstu denního dopravního výkonu o téměř 600 tisíc vozokilometrů. To je vůči roku 2014 nárůst cca o 4%.
- Od podzimu 2015 do léta 2016 došlo k Praze k dalšímu nárůstu dopravy překračujícímu 120 tisíc vozokilometrů
Zbytek zpravy jsou spekulace, ktere tvrdi, ze za vsechno muze Blanka. Jestli si chce dat nekdo praci s jejich postupnym vyvracenim, tak to nebude mit zas tak slozite.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
včera jsem trasu Břevnov - Střížkov absolvoal asi za 10minut
uvážím-li, jaký čas ( emise, hluk atp. ) bych tím strávil "před Blankou" tak nevím, co chtějí tomu tunelu vytýkat
bylo to asi v 18:30-18:45, čili rozhodně ne mimo špičku ( a proto jsem také musel Holešovičkami, protože pod Bulovku se v tuhle dobu nesmí...)
uvážím-li, jaký čas ( emise, hluk atp. ) bych tím strávil "před Blankou" tak nevím, co chtějí tomu tunelu vytýkat
bylo to asi v 18:30-18:45, čili rozhodně ne mimo špičku ( a proto jsem také musel Holešovičkami, protože pod Bulovku se v tuhle dobu nesmí...)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Je to banda demagogů. Sčítají hrušky s jablky. Nikdo nemluví o tom, že auto dnes stojí pár korun. Řada lidí si radši koupí starou Fabii než v MHD chytit chřipku. Jaký je roční nárůst počtu osobních aut Blanka neblanka ? Filllller je v.l !!
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Dnes jsem jel po dlouhé době MHD do práce. Vlakem a metrem. Nepřišlo mi, že je MHD málo využíváno. Dle mého názoru nějaký větší posun lidí z IAD do MHD nehrozí hlavně z důvodu toho, že by to MHD nezvládla. Proto by mělo být prioritou zlepšit plynulost provozu.
O významu Blanky asi není potřeba diskutovat, každý, kdo znal ulice nad Blankou před otevření musí uznat, že Praze velmi pomohla.
O významu Blanky asi není potřeba diskutovat, každý, kdo znal ulice nad Blankou před otevření musí uznat, že Praze velmi pomohla.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Rozhodně pravda, že pomohla, mě jen připadá, že spousta věcí okolo je dělaných k horšímu. Co třeba zaslepení u Vorlíků? Tam by bývalo bylo velmi pěkné napojení, kdyby se na to dřív myslelo ostatně si říkám, že by se dalo vyřešit i teď. Například se mohl udělat spojení výjezdu z tunelu od Troji k Vorlíkům, tak že by hned v točce byla odbočka, která by vedle hned po tratí a ústila před křižovatkou Slavíčkova U Vorlíků. Peléova byla dřív obousměrná? Ulice pod Hradbami by mohla normálně navazovat do Svatovítské.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Co k tomu říci, prostě Praha 6. Co si tam vydupali, to je jenom k horšímu.
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
tak dlouho zklidňovali, až jim tam klidně celý den stojí auta
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
To nebyl záměr?
Re: Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Lidé jezdí IAD místo MHD z různých důvodů, kot tu zmiňuje chřipku, někdo vozí vejcajk, jiný hodně popojíždí, další jezdí mimo hlavní přepravní proudy, nespočet mamin potřebuje objet kroužky. Ostatní prostě jezdí autem skoro vždy a všude (kam to jde). Kapacita je argument hodně vzadu, navíc obvykle (pokud se nebavíme o busech z Kačerova do Krče) není problém navýšit kapacitu. Argument, že nemůže přesednout z auta do MHD, protože kdyby to udělali všichni, tak MHD zkolabuje, je klasická výmluva těch, co to nikdy neudělajíSosa píše:Dnes jsem jel po dlouhé době MHD do práce. Vlakem a metrem. Nepřišlo mi, že je MHD málo využíváno. Dle mého názoru nějaký větší posun lidí z IAD do MHD nehrozí hlavně z důvodu toho, že by to MHD nezvládla. Proto by mělo být prioritou zlepšit plynulost provozu.