Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze

Odpovědět
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od andy »

Juno píše:Předchozí zprovoznění PO 518+519 vytváří jenom nezbytný předpoklad pro kompletní zprovoznění MO Malovanka-PTyrolka, ale celé řešení to není. Musí být účinná regulace (omezování) v centrální oblasti vč. Holešoviček (či lépe přednostní výstavby jejich obchvatu v trase MO), protože i s PO jsou v modelech Holešovičky přetížené.
Důsledné zklidnění magistrály vám asi nikdo neudělá bez výstavby východního MO a Libeňské spojky.
A jak si představujete regulaci (omezování) v centrální oblasti bez zklidnění magistrály? :shock: Myslím, že se zklidnění dá udělat i bez východního MO - ještě je tu přece PPO ( kdybych chtěl říct hodně kacířskou myšlenku, tak bychom mohli diskutovat, jestli vůbec východní MO je potřeba a nestačilo by trochu vypulírovat PPO, ale je mi jasné, jak by taková debata dopadla, tak nechci zbytečně lít olej do ohně :P ). Samozřejmě, je nepříjemné, že na něm ještě nějakou dobu budou kamiony, ale řekl bych, že žít se s tím dá a na zklidnění je v poslední době velký tlak zejména ze strany MČ Praha 2 a dopravní výbor na to celkem slyší.
Standa píše:Bylo to opravdu způsobeno zkolabováním sjezdů na Smíchov? Nesouviselo to spíš s neprůjezdností v místě stavby Blanky nebo nějakými jinými komplikacemi (nehoda a podobně)?
To je dost dobře možný, ale neznamená to, že podobné situace nemůžou nastávat po otevření Blanky. Řeknu to tedy jinak: Po zprovoznění severozápadní části MO v pracovní dny po ránu bude dopravní stupeň 4 - 5 naprosto běžný - klidně se s Vámi vsadím třeba o láhev dobré whisky :)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od Sosa »

Standa píše:
andy píše:No, vidím, že někteří martiniho a Junovo argumenty pořád nepochopili, tak se pokusím to přiblížit na příkladu, který se sice netýká Holešoviček, ale snad z něj bude jasné, o co jde. Jet ráno z Pankráce na Letnou autem je dnes totální blbost. Ve chvíli, kdy se otevře Blanka, už by to ovšem mohla být rychlejší a příjemnější cesta než mrznout 10 minut při čekání na tram na Vltavský. Říkám mohla, protože nebude - a to kvůli tomu, že stejnou úvahu provedou desítky a stovky mých spoluobčanů a vezmou Městský okruh po ránu útokem, což ho nevyhnutelně musí ucpat. Tohle není nějaká paranoia pí Šenarové, to (pochopitelně ne moc nahlas) přiznává i Magistrát a TSK a bude to fungovat jak na Pankráci, tak i v Holešovičkách. Ono je sice pěkné, že v Blance nebudou žádné semafory, ale auta z ní budou muset taky někam vyjet a tam už ty semafory budou.
1) Jet z Pankráce na Letnou autem bude samozřejmě blbost i po zprovoznění Blanky, protože na Letné bude pořád problém s parkováním (je tam zóna a nové garáže asi taky nebudou zadarmo). Třeba já mám parkování v práci ve Vysočanech určitě jednodušší, než na Letné, ale stejně je to jeden ze dvou hlavních důvodů, proč jezdím převážně MHD (spolu s potřebou alespoň trochy pohybu, abych netloustl :) ).
2) Tahle úvaha, že ten nápad jet autem dostane víc lidí a MO se ucpe, určitě napadne víc řidičů, zejména těch zkušenějších Pražáků, takže se to nepokusí zrealizovat všichni hned.
3) Pokud by se přesto sešlo dost nadšenců a MO se ucpal, tak by asi celá řada z nich pro příště volila návrat ke staré dobré MHD, a díky nepochybné medializaci by spousta dalších potenciálních uživatelů MO byla rovnou odrazena. Dynamika přelévání dopravních toků funguje obousměrně, byť se o tom zelené mantry o indukované dopravě nerady zmiňují!

Pokud někdo chtěl jezdit autem do práce,tak ho určitě dnešní kolony neodradily.Proto nepředpokládám že by se intezity o tolik zvedly.
andy píše:K té Mrázovce, která podle některých všechno skvěle pobrala - už loni se občas vyskytly stojící kolony nejen před Mrázovkou, ale až před Zlíchovský tunel!! A to je v současnosti MO méně atraktivní než magistrála, tak si představte, jak to tam asi bude vypadat po otevření Blanky.
Bylo to opravdu způsobeno zkolabováním sjezdů na Smíchov? Nesouviselo to spíš s neprůjezdností v místě stavby Blanky nebo nějakými jinými komplikacemi (nehoda a podobně)?

Většinou to byl problém na druhé straně Strahovského tunelu,kde nebyla kapacitní křižovatka a stačila někde poblíž jedna nehoda....
Proto to obsluha tunelu řešila tak,že nepovolila vjezd do tunelu,aby auta nestála v tunelu.Po odstranění závady se to celkem rychle rozjelo.
andy píše: ...Jediná věc, která podle mě má smysl, je důsledné zklidnění magistrály zároveň s otevřením Blanky - tím se velká část stávající dopravy přesune a pro novou, indukovanou dopravu nezbude tolik prostoru.
...
Na druhou stranu, Blanka v ranní špičce taky bude stát - o to se klidně vsadím...
No pokud bude Blanka stát, tak se nemusí zklidňovat magistrála, prostor pro indukovanou dopravu tam evidentně nebude... :geek:
Blanka určitě stát nebude,pokud nebudou kapacitní výjezdy,tak se zastaví doprava už před vjezdem do tunelu.Stejně tak jak je to na Mrázovce.Ale to bude záležet spíše na dopravě nad tunelem,vzhledem k tomu,že bude obsluha tunelu určitě zase ovládat SSZ na křižovatkách přilehlých k tunelu,stejně tak jak je to dnes na Strahovkém tunelu a Mrázovce.

Pokud jste se běžně pohybovali na MSíchově před otevřením Mrázovky a dnes tak mi musíte dát za pravdu že je tam menší provoz i přes výstavbu mnoha kanceláří a nových obchodů.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od Standa »

andy píše:...kdybych chtěl říct hodně kacířskou myšlenku, tak bychom mohli diskutovat, jestli vůbec východní MO je potřeba a nestačilo by trochu vypulírovat PPO, ale je mi jasné, jak by taková debata dopadla, tak nechci zbytečně lít olej do ohně :P ...
To opravdu nedělejte, jako obyvatel Jarova se už nemůžu dočkat okruhu na Spojovací a mohl bych explodovat :evil: ! A to si už vůbec netroufám odhadnout, jak by na takový nápad, de facto znamenající zapojení ulice V Holešovičkách do MO (protože na nějaké rozumné řešení tunelem asi hned tak nebude peníz) reagovala paní Šenarová :twisted: !

Opatrný dotaz: co si představujete u stupně 4-5 pod pojmem "naprosto běžný" a co si představujete pod pojmem "láhev dobré whisky" ?
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od andy »

Standa píše:To opravdu nedělejte, jako obyvatel Jarova se už nemůžu dočkat okruhu na Spojovací a mohl bych explodovat :evil: !
OK - nechci Vás mít na svědomí ( kdo by mi jinak koupil whisky :D )
Standa píše:Opatrný dotaz: co si představujete u stupně 4-5 pod pojmem "naprosto běžný"
min. 1x týdně
Standa píše:a co si představujete pod pojmem "láhev dobré whisky" ?
Johnnie Walker Black Label, Jim Beam Black nebo tak něco Obrázek
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od Standa »

Andy, obávám se, že v průměru jednou do týdne v té Blance ta 4 - 5 asi bude. Jednou kvůli nějaké třeba i drobné nehodě, jindy kvůli fotbalu na Spartě nebo jiné mimořádnosti. To holt k městskému provozu patří a děje se to skoro všude. I tam, kde už mají okruhy "hotové" - v Paříži, v Madridu. Na druhou stranu, ta hrozba zácpy i v jinak průjezdných místech taky motivuje k používání MHD (i když směrem do centra vidím jednoznačně jako motiv #1 to parkování). Takže se vsadit nemůžu, to bych asi projel :) !
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od andy »

Standa píše:Andy, obávám se, že v průměru jednou do týdne v té Blance ta 4 - 5 asi bude.
No dobře, tak 2x ;) Mám na mysli obvyklou ranní špičku, fotbalisti jsou něco jinýho.. Ale nebudu Vás hecovat, jenom je prostě potřeba vzít v potaz, že stejně jako na magistrále je podíl tranzitu marginální, na MO tomu nebude jinak (stále se bavíme o osobních autech). Čili valná většina těch aut bude muset na MO nejen najet, ale pak z něj zase někde sjet - a to je problém. Řešení, které navrhujete - rozsvítit červené křížky - sice odradí od cesty autem další lidi, ale ti, kteří už vyjeli, se vracet nebudou - v tu chvíli už jim to totiž vyjde nastejno. Takže kolona nezůstane stát v tunelu, ale už před ním (viz Jižní spojka dnes).
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od mapman »

Popírat skutečnost, že po zprovoznění Blanky výrazně naroste provoz v ulici V Holešovičkách, to pánové nemůžete, k tomu skutečně dojde. Jinou otázkou je, jestli existuje nějaké efektivní řešení, jak tento nárůst zvládnout. Budování tunelu tak jak je zakreslen v návrhu nového územního plánu, to je sice řešení efektivní s konečnou platností ale není v průběhu několika příštích let realizovatelné takže je potřeba hledat řešení jiné. Ať už půjde o nějaký protihlukový tubus, tichý "gumový" asfalt nebo jinou regulaci provozu.

Jako obyvatel Letné se na Blanku nesmírně těším, třeba i proto, že mi velmi zrychlí cestu na sever města do Letňan nebo na výpadovky ve východní části města. Po jejím zprvooznění (spolu s VR) už nebudu řešit jestli jet na Hradec přes Libeň a Hloubětín nebo Přes Holešovičky a Letňany, vždycky to bude ta severnější varianta. A to je jen jeden příklad z mnoha. Holešovičky je po třeba řešit a to co nejdříve, a na magistrátě to bohužel hlavy duté zatím řeší pouze značkou omezující rychlost na 50 km/h. Existují vůbec i nějaké jiné návrhy na úpravu té ulice, než její přeložení? Víte někdo o něčem konkrétním sepsaném? Mám na mysli třeba ty protihlukové tubusy a jiné podobné úpravy....

Řešení, které by dočasně situaci mohlo pomoct (ale řeší jen hluk a ne emise) mě napadá pouze v tom, oddělit průjezdní pruhy od třetího kolektorového pruhu obsluhujícího území, dokázal bych si představit konfiguraci s 1m širokým střeďákem s betonovým svodidlem, vnitřní pruhy rychlé pruhy u střeďáku šírky 2,5 m, vnější 3,5 m (dnes bych řekl že mají všechny pruhy 3,5 m, čili dá se z nich ukrajovat, podobně jako na MÚK na Pankráci) a kolem nich z metr vozovky vyčlenit pro konstrukci protihlukového tubusu ala Hradec Králové, se svodidly po obou stranách. Z venčí by pak už byl jen kolektorový pruh, obsluhující území. Tři pruhy už jsou tam beztak dnes všude, akorát na některých místech slouží k parkování. To se dá pro toto řešení zrušit. Jednalo by se o cca 1 km dlouhý úsek od ulice U Hercovky až k napojení Zenklovy...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od martini »

Ten nápad se mi celkem zamlouvá, užší levý pruh 2,5 m by nevadil, stát i jet 50 km/h se v něm dá v pohodě :-). Nemyslím si však, že by se o tomto řešení uvažovalo na některých oficiálních místech, tedy přesně jak říkáš :-(. Myslím si, že zkušenosti s tubusy však nejsou nijak valné a např. tubus v Řepích se měl dle mých posledních informací rozebírat a nahrazovat klasickými PHS (asi z toho nějak sešlo/odložilo se to, neb investiční prostředky nejsou). Nevím, jaké přesné zkušenosti jsou s tubusem v HK, ale co jsem viděl, hodně se špiní a jeho údržba není snadná (tudíž ani levná). Pro Holešovičky ve zmíněném úseku by toto řešení však "dočasně" hodně pomohlo... A hlavně by paní Šenarová ztratila významnou část munice pro svůj boj...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od pp21 »

mapman píše:... Holešovičky ... dokázal bych si představit konfiguraci s 1m širokým střeďákem s betonovým svodidlem...
Nevím nevím jestli by ten 1 metr stačil. Jednak jdou tam lampy (OK, ty se můžou dát po stranách či na ten "tubus"), ale hlavně tam díky klopení zatáček je rozdílná výšky jízdních pásů (v řádu několika desítek cm, místy možná až 0,75 metru). To by si vyžádalo nějakou tu opěrnou zeď + svodidla dole i nahoře .. a to se obávám do 1 metru nevleze. No a nebo by se muselo předělat celé těleso silnice a naklopit v zatáčkách oba jízní pásy stejně, což by taky nebylio jednoduché.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od dvs »

Co by trochu pomohlo:
- dokončit a zprovoznit rozestavěné věčné stavby
- MUK D8-Veselská-Kbelská
- Vysočanskou radiálu od Kbelské po R1
- nezaškuntovat jižní spojku pod Spořilovem
- rozšíření R1 od D11 k Běchovickému mostu o kolektor a 3 pruh
--> odvede se tím doprava ze severu do jižní části Prahy 4 a tím by se mohla trochu zkrátit délka kolony a počet aut.

Kolonu je potřeba zkrátit tak, aby se dal udělat 1 až 2 odbočovací pruhy do Blanky, kde nebudou stát auta.
Objíždět Prahu po Kbelské, R1 Štěrboholské se vyplatí pokud bude mít člověk subjektivní dojem, že to pojede.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od kasme »

Pánové, už se vám čas na debatu krátí... :) :)

Dnes je to na den přesně tisíc dnů, pokud tedy dobře počítáme (plus mínus nějakej ten slib), do loni slíbeného termínu zprovoznění 20.12.2012...

Některá místa na povrchu už jsou hotova, některá se pomalu blíží do finální podoby, ale máme i místa, kde se ještě "nekoplo".

Tak držme všem palce, ať už se neobjevují další komplikace a ty stávající se podaří úspěšně vyřešit...
filip-ze
Příspěvky: 28
Registrován: 6.3.2010 12:06:02
Bydliště: Zabrze (Polsko)

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od filip-ze »

kasme píše:slíbeného termínu zprovoznění 20.12.2012...
a po par hodinach provozu bude konec sveta :lol:
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od P_V »

filip-ze píše:
kasme píše:slíbeného termínu zprovoznění 20.12.2012...
a po par hodinach provozu bude konec sveta :lol:
To je jen špatně přečtená TZ, že se toho dne otevřou brány podsvětí a lidstvo se na prašném mostě (nikoli v prach) obrátí, projde tunelem, na jehož konci se ocitne v kotli SAT2A (nikoli SATanA). :)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od Sosa »

P_V píše:
filip-ze píše:
kasme píše:slíbeného termínu zprovoznění 20.12.2012...
a po par hodinach provozu bude konec sveta :lol:
To je jen špatně přečtená TZ, že se toho dne otevřou brány podsvětí a lidstvo se na prašném mostě (nikoli v prach) obrátí, projde tunelem, na jehož konci se ocitne v kotli SAT2A (nikoli SATanA). :)
No zkrátka to neuměli aztékové dobře přeložit :lol:
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Blanka po zprovoznění

Příspěvek od martini »

Sosa píše:No zkrátka to neuměli aztékové dobře přeložit :lol:
Asi spíš Máyové, ale dost OT :kladivo:
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Juno »

Standa píše:Každopádně ještě bude na 518 a 519 co překreslovat, slaďovat a nově žádat, ale on asi nebude ani velký tlak ze strany ŘSD, protože stejně nebudou peníze na realizaci. ...
Blanka byla schválena na provozní stav s plnou funkcí PO518+519, takže na okruh tlak bude.
Zda se podaří dřív postavit a zprovoznit kompletní MO Malovanka - PTyrolka, o tom pochybuju a doufám, že se tak nestane.
Ale předběžné zprovoznění Špejchar - Troja - Holešovice (tj. obchvat Letné) bude nesporný a velký přínos, v tom se shodneme.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Juno »

Mike píše:jestli se postaví a zprovozní 511, tak veškerý tlak na 518+519 opadne ... tranzit prostě pojede okolo Prahy ...
"Tlak na 518+519 opadne" - to je zcela mylná představa! Víte jak malý podíl je v Praze tranzitní dopravy?
Nákladní tranzit (i cílová doprava do protější břeh) sice bude muset přes Vltavu jihem, ale všechna osobní se budou cpát i severem - tedy po MO. Myslíte, že se tam vejdou?
Podle jednoho z modelových výpočtů bude (jen osobních) na PO (519) 61,5 tisíc/d a k tomu na čtyřpruhovém MO pod Vltavou celkem 89 tisíc. Kudy myslíte, že těch cca 60 tisíc pojede?
Pražský sever by byl bez PO zřejmě nadále ucpaný - a tahle situace by neměla vyvolávat tlak na urychlenou výstavbu PO 518+519?
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od JirkaS »

Juno píše:Nákladní tranzit (i cílová doprava do protější břeh) sice bude muset přes Vltavu jihem, ale všechna osobní se budou cpát i severem - tedy po MO. Myslíte, že se tam vejdou?
"Vejdou" se teď na Letnou, tak proč by se nevešly do Blanky. Nebo to jako myslíte, že kvůli otevření Blanky začne přes Prahu jezdit více osobáků?
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Juno »

JirkaS píše:
Juno píše:Nákladní tranzit (i cílová doprava do protější břeh) sice bude muset přes Vltavu jihem, ale všechna osobní se budou cpát i severem - tedy po MO. Myslíte, že se tam vejdou?
"Vejdou" se teď na Letnou, tak proč by se nevešly do Blanky. Nebo to jako myslíte, že kvůli otevření Blanky začne přes Prahu jezdit více osobáků?
Blanka bude stimulovat k jízdě severem ty, co objížděli jihem, ale i některé další, kteří jezdí dnes MHD.
Výsledek modelového výpočtu vyjadřuje rozložení intenzit na předpokládané síti při uspokojené poptávce. Dosud se vždy (co já vím) modelovala situace, kdy je na severu hotov PO 518+519 a k tromu MO v různém stavu dostavby.
Zde tedy (v profilu Vltavy na severu): MO (tj. Blanka) 89,1 a PO 70,2 tis.voz/d. Když by nebyl PO, kudy pojede těch 70 tisíc? Nákladní jihem a kudy osobní? Vejde se do čtyřpruhového tunelu dalších cca 60 tisíc osobních? Nevejde. A např. po ul.M.Horákové přes Letenské nám. pojede dalších 37,3 tisíc, tj. to, co je tam asi dnes - či spíše bylo před rozvrtáním ul.M.Horákové.
Kudy tedy pojedou? Na to teď zkuste odpovědět.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od pp21 »

Juno píše:Zde tedy (v profilu Vltavy na severu): MO (tj. Blanka) 89,1 a PO 70,2 tis.voz/d. Když by nebyl PO, kudy pojede těch 70 tisíc? Nákladní jihem a kudy osobní? Vejde se do čtyřpruhového tunelu dalších cca 60 tisíc osobních?
Pro který rok je vypočten ten model co zmiňujete? A jak jste došel k číslu dalších cca 60 tisíc osobních? Kdybych se to pokoušel seriózně odhadnout, došel bych spíš k číslu 20 - 30 tisíc.
Myslím že v těch 70.000 na severu je minimálně 20.000 nákladních (nechce se mi teď hledat tu objemnou studii a přesvědčovat se přesně), dále pak v tom bude i část dopravy severně od R1 (tj přes Kralupy a Velvary) a pak v tom bude velká část tranzitu v ose východ - západ, která pojede jihem.

Nicméně i těch dalších 20-30.000 je furt dost...
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Juno »

Petr Pokorný píše: Pro který rok je vypočten ten model co zmiňujete? A jak jste došel k číslu dalších cca 60 tisíc osobních? Kdybych se to pokoušel seriózně odhadnout, došel bych spíš k číslu 20 - 30 tisíc.
Myslím že v těch 70.000 na severu je minimálně 20.000 nákladních ...
Model je pro rok 2010 zpracovaný v roce 2001.
Cca 60 tis.voz/d je zatížení PO 519 po odečtení (všech) nákladních (těch model nepředpokládal 20 tisíc).
Já nic neodhaduji, jen odečítám z hotových pentlí.

Ale neměli bychom se nějak přesunout do "Blanky po zprovoznění" ?
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od JirkaS »

Juno píše:Blanka bude stimulovat k jízdě severem ty, co objížděli jihem, ale i některé další, kteří jezdí dnes MHD.
Výsledek modelového výpočtu vyjadřuje rozložení intenzit na předpokládané síti při uspokojené poptávce. Dosud se vždy (co já vím) modelovala situace, kdy je na severu hotov PO 518+519 a k tromu MO v různém stavu dostavby.
Zde tedy (v profilu Vltavy na severu): MO (tj. Blanka) 89,1 a PO 70,2 tis.voz/d. Když by nebyl PO, kudy pojede těch 70 tisíc? Nákladní jihem a kudy osobní? Vejde se do čtyřpruhového tunelu dalších cca 60 tisíc osobních? Nevejde. A např. po ul.M.Horákové přes Letenské nám. pojede dalších 37,3 tisíc, tj. to, co je tam asi dnes - či spíše bylo před rozvrtáním ul.M.Horákové.
Kudy tedy pojedou? Na to teď zkuste odpovědět.
Nepojedou, nebude jich tolik. Sám píšete, že Blanka bude stimulovat některé, kteří by jinak jeli MHD. Takže pokud bude Blanka zacpaná, moc stimulovat nebude. Navíc nevěřím tomu, že tolik lidí sedne do auta navíc jen proto, že se průjezdnost trochu zlepší. Komu MHD nevyhovuje, ten ji už teď nepoužívá, komu vyhovuje, měnit nebude. Tady může víc problémů způsobit redukce MHD (až bude po volbách a DP dojdou prachy - po Bémově roztrhání papíru se změnami má MHD peníze tak do října).
Stejně tak ti, co dnes tranzitují a objíždějí jihem, nebudou mít důvod volit Blanku. Ty plánované intenzity po PO jsou velké, ale ty se do Blanky nemohou nikdy dostat - nejsou dostavěny radiály ani pokračování MO. Existence Blanky samotné nijak nezlepší přístupnost po Břevnovské radiále ani po Evropské nebo Radlické, stejně tak ukončení MO u mostu Barikádníků nedovolí nárůst intenzit z východní strany - opět chybí kapacitní komunikace. Pro tranzit tak ve špičce bude Blanka výhodná jen pro ty samé směry, které již dnes jezdí přes Letnou.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Juno »

JirkaS píše:Nepojedou, nebude jich tolik. ... Pro tranzit tak ve špičce bude Blanka výhodná jen pro ty samé směry, které již dnes jezdí přes Letnou.
Tuhle odpověď jsem čekal, myslím si něco podobného. Až na to, že Blanka - po úplném dokončení - přeci jen vyvolá dosti masivní přesun těch, co objíždějí dnes jihem. Tím by se zcela zaplnila kapacita navazujících komunikací na severu: V Holešovicích Vrbenského - U Uranie - Libeňský most, dále Povltavská - Čuprova, Holešovičky a Trojská do Kobylis i Bohnic a ve všech těchto ulicích by se vytvořily permanentní zácpy - tedy dopravní situace by celkově byla (vlivem dokončené Blanky) ještě podstatně horší než dnes. A např. V Holešovičkách, kde je doklad o překročení limitů znečištění a hluku pro daleko menší intenzity, by se mimo to poškodilo životní prostředí (už tady o tom byla řeč).
To vše je ovšem stav krajně nežádoucí a nemělo by k němu dojít - předpokládám, že se to bude v následujícím období všelijak řešit (i to už se tady nakouslo).
Tedy vlastně žádné nové poznatky - jen rozvedení důvodů, že tlak na urychlenou výstvbu PO 518+519 bude značný a ne, že "tlak na (výstavbu) 518+519 opadne" a že po výstavbě Blanky "pořád to bude lepší, než dnes".
Naposledy upravil(a) Juno dne 31.3.2010 23:06:22, celkem upraveno 1 x.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od andy »

JirkaS píše:
Juno píše:Nákladní tranzit (i cílová doprava do protější břeh) sice bude muset přes Vltavu jihem, ale všechna osobní se budou cpát i severem - tedy po MO. Myslíte, že se tam vejdou?
"Vejdou" se teď na Letnou, tak proč by se nevešly do Blanky.
Vidím to trochu podobně - Blanka bude tak jako tak zasekaná Pražáky, takže těch pár přespolních navíc už se v tom pekle celkem ztratí.
JirkaS píše:Sám píšete, že Blanka bude stimulovat některé, kteří by jinak jeli MHD. Takže pokud bude Blanka zacpaná, moc stimulovat nebude.
To je sice pravda, ale v tu chvíli už bude pozdě. Jak správně píšete, celková průjezdnost Prahou se kvůli omezené kapacitě "radiál" nezvýší, zvýší se ale absolutní číslo aut v provozu - a to přesně o tolik aut, kolik se vejde do 2x2 pruhů v šestikilometrovém tunelu. Tato auta nebudou mít jak odjet a už se ani nebudou mít jak vrátit.
JirkaS píše:Komu MHD nevyhovuje, ten ji už teď nepoužívá...
Tak jednoduché to není - existují relace, kde se dnes autem jet prostě nevyplatí, zatímco s Blankou by se to - za předpokladu, že bude průjezdná - vyplatilo. A na tento mylný předpoklad se právě plno lidí naláká.
JirkaS píše:Ty plánované intenzity po PO jsou velké, ale ty se do Blanky nemohou nikdy dostat - nejsou dostavěny radiály ani pokračování MO. Existence Blanky samotné nijak nezlepší přístupnost po Břevnovské radiále ani po Evropské nebo Radlické, stejně tak ukončení MO u mostu Barikádníků nedovolí nárůst intenzit z východní strany - opět chybí kapacitní komunikace. Pro tranzit tak ve špičce bude Blanka výhodná jen pro ty samé směry, které již dnes jezdí přes Letnou.
Papírově pokračování MO dostavěno není, fakticky však ano (Průmyslový polookruh), takže kapacitní přívod od východu existuje.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od JirkaS »

andy píše:Papírově pokračování MO dostavěno není, fakticky však ano (Průmyslový polookruh), takže kapacitní přívod od východu existuje.
Mezi Průmyslovým polookruhem a Blankou máte buď Povltavskou nebo Holešovičky. Povltavská nemá kapacitu a Holešovičky jsou ucpané již dnes.
Odpovědět

Zpět na „Městský okruh“