Standa píše:andy píše:No, vidím, že někteří martiniho a Junovo argumenty pořád nepochopili, tak se pokusím to přiblížit na příkladu, který se sice netýká Holešoviček, ale snad z něj bude jasné, o co jde. Jet ráno z Pankráce na Letnou autem je dnes totální blbost. Ve chvíli, kdy se otevře Blanka, už by to ovšem mohla být rychlejší a příjemnější cesta než mrznout 10 minut při čekání na tram na Vltavský. Říkám mohla, protože nebude - a to kvůli tomu, že stejnou úvahu provedou desítky a stovky mých spoluobčanů a vezmou Městský okruh po ránu útokem, což ho nevyhnutelně musí ucpat. Tohle není nějaká paranoia pí Šenarové, to (pochopitelně ne moc nahlas) přiznává i Magistrát a TSK a bude to fungovat jak na Pankráci, tak i v Holešovičkách. Ono je sice pěkné, že v Blance nebudou žádné semafory, ale auta z ní budou muset taky někam vyjet a tam už ty semafory budou.
1) Jet z Pankráce na Letnou autem bude samozřejmě blbost i po zprovoznění Blanky, protože na Letné bude pořád problém s parkováním (je tam zóna a nové garáže asi taky nebudou zadarmo). Třeba já mám parkování v práci ve Vysočanech určitě jednodušší, než na Letné, ale stejně je to jeden ze dvou hlavních důvodů, proč jezdím převážně MHD (spolu s potřebou alespoň trochy pohybu, abych netloustl
).
2) Tahle úvaha, že ten nápad jet autem dostane víc lidí a MO se ucpe, určitě napadne víc řidičů, zejména těch zkušenějších Pražáků, takže se to nepokusí zrealizovat všichni hned.
3) Pokud by se přesto sešlo dost nadšenců a MO se ucpal, tak by asi celá řada z nich pro příště volila návrat ke staré dobré MHD, a díky nepochybné medializaci by spousta dalších potenciálních uživatelů MO byla rovnou odrazena. Dynamika přelévání dopravních toků funguje obousměrně, byť se o tom zelené mantry o indukované dopravě nerady zmiňují!
Pokud někdo chtěl jezdit autem do práce,tak ho určitě dnešní kolony neodradily.Proto nepředpokládám že by se intezity o tolik zvedly.
andy píše:K té Mrázovce, která podle některých všechno skvěle pobrala - už loni se občas vyskytly stojící kolony nejen před Mrázovkou, ale až před Zlíchovský tunel!! A to je v současnosti MO méně atraktivní než magistrála, tak si představte, jak to tam asi bude vypadat po otevření Blanky.
Bylo to opravdu způsobeno zkolabováním sjezdů na Smíchov? Nesouviselo to spíš s neprůjezdností v místě stavby Blanky nebo nějakými jinými komplikacemi (nehoda a podobně)?
Většinou to byl problém na druhé straně Strahovského tunelu,kde nebyla kapacitní křižovatka a stačila někde poblíž jedna nehoda....
Proto to obsluha tunelu řešila tak,že nepovolila vjezd do tunelu,aby auta nestála v tunelu.Po odstranění závady se to celkem rychle rozjelo.
andy píše:
...Jediná věc, která podle mě má smysl, je důsledné zklidnění magistrály zároveň s otevřením Blanky - tím se velká část stávající dopravy přesune a pro novou, indukovanou dopravu nezbude tolik prostoru.
...
Na druhou stranu, Blanka v ranní špičce taky bude stát - o to se klidně vsadím...
No pokud bude Blanka stát, tak se nemusí zklidňovat magistrála, prostor pro indukovanou dopravu tam evidentně nebude...