Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Andy - když domyslíte filosofii, kterou prezentujete, tak by vlastně silnice, dálnice, radiály, tunely a okruhy se nemusely stavět vůbec. Všude bychom se dostali tramvají a vlakem...promiňte, ale připomíná mi to uvažování soudruhů v SSSR, kteří při výstavbě továrny Lada/Žiguli vážně uvažovali, že auta nebudou prodávána soukromníkům, ale bude mnoho taxi... mimochodem, ted jsem se díval na možnost dopravy Praha-Poděbrady - vlak jede 51 min/1,10 h a stojí 78 Kč (+dotace) pro jednoho, bus jede 45 mim a stojí od 55 Kč.
Pokud si to spočítáte tak vlastním autem je to (zejména pro rodinu) opravdu nejen nejpohodlnější, ale i levnější - nejen ...
Takže - už aby Blanka/městský okruh ale i Pražský okruh, radiály a dálniční síť v ČR byly dokončeny !
Kdo výstavbu brzdí škodí !!!
Pokud si to spočítáte tak vlastním autem je to (zejména pro rodinu) opravdu nejen nejpohodlnější, ale i levnější - nejen ...
Takže - už aby Blanka/městský okruh ale i Pražský okruh, radiály a dálniční síť v ČR byly dokončeny !
Kdo výstavbu brzdí škodí !!!
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
... a jeho kapacita výrazně vzroste už po zprovoznění 1.části Vysočanské radiály a MÚK Veselská-Kbelská.andy píše:Papírově pokračování MO dostavěno není, fakticky však ano (Průmyslový polookruh), takže kapacitní přívod od východu existuje.JirkaS píše:Ty plánované intenzity po PO jsou velké, ale ty se do Blanky nemohou nikdy dostat - nejsou dostavěny radiály ani pokračování MO. ... ukončení MO u mostu Barikádníků nedovolí nárůst intenzit z východní strany - ... chybí kapacitní komunikace.
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Holešovičky jsou ucpané vlivem křižovatky Argentinská-Plynární a tu přeci Blanka obchází a nacpala by do Holešoviček další značnou zátěž.JirkaS píše:Mezi Průmyslovým polookruhem a Blankou máte buď Povltavskou nebo Holešovičky. Povltavská nemá kapacitu a Holešovičky jsou ucpané již dnes.andy píše:Papírově pokračování MO dostavěno není, fakticky však ano (Průmyslový polookruh), takže kapacitní přívod od východu existuje.
Což je nepřípustné.
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Hluboce se mýlíte. Prostorové nároky individuální automobilové dopravy - IAD (tj. m2 potřebné plochy na přepravenou osobu) jsou tak obrovské, že ve městech musí být především také MHD, která má tyto nároky mnohonásobně menší. Jsme ve Evropě, nikoli např. v Americe.obr píše:Andy - když domyslíte filosofii, kterou prezentujete, tak by vlastně silnice, dálnice, radiály, tunely a okruhy se nemusely stavět vůbec. Všude bychom se dostali tramvají a vlakem...
Takže uvnitř města především MHD a velkokapacitní stavby pro IAD především na okraji. To platí obzvlástě u Prahy s rozsáhlým historickým jádrem a např. severní část MO (tzv. Blanka) je už příliš blízko památkové rezervaci a zbytečně zatahuje na navazující komunikace uvnitř města nadměrné množství IAD (stejně jako severojižní magistrála).
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
(Patří to spíš do "Blaňky", ale tady je pár předchozích komentářů)
Co se týče Blanky coby alternativy k Jižní spojce, např. pro cesty ve směru letiště - Spojovací (Jarov) mám s Jižní spojkou velmi negativní zkušenost a raději i dnes jedu přes Povltavskou, Veletržní a Letnou (i rozkopanou). Navíc se Jižní spojka stane již tento rok o něco málo atraktivnější díky otevření 512-514. Důležité je co nejdříve dodělat 511, čímž se omezí negativní dopad úzkého hrdla ve Štěrboholích a na sjezdu na Spořilovskou spojku.
Pořád si nedovedu představit, kde se ta zátěž nabere. Všechny směry, které mohou využít ulici K Holešovičkám po otevření Blanky, ji už využívají dnes. Jedinou výjimkou jsou cesty z oblasti Letné na R10 a D11, které dnes jedou (či spíše postávají) přes Palmovku nebo trochu chytřeji Povltavskou - pro tyto cesty začnou představovat Holešovičky v kombinaci s Blankou alternativu, zejména po zprovoznění VR a MÚK Veselská/Kbelská (jak píše Juno o kousek dříve) - to ovšem zase zatraktivní PP, takže část dopravy ze severu na jih se tam přesune (vrátí), protože třeba od D1 na D8 je to po PP přeci jen trochu blíž, než Blankou.Juno píše:...Holešovičky jsou ucpané vlivem křižovatky Argentinská-Plynární a tu přeci Blanka obchází a nacpala by do Holešoviček další značnou zátěž.
Což je nepřípustné.
Co se týče Blanky coby alternativy k Jižní spojce, např. pro cesty ve směru letiště - Spojovací (Jarov) mám s Jižní spojkou velmi negativní zkušenost a raději i dnes jedu přes Povltavskou, Veletržní a Letnou (i rozkopanou). Navíc se Jižní spojka stane již tento rok o něco málo atraktivnější díky otevření 512-514. Důležité je co nejdříve dodělat 511, čímž se omezí negativní dopad úzkého hrdla ve Štěrboholích a na sjezdu na Spořilovskou spojku.
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Ano, je k té rezervaci docela blízko, ale musíte brát v úvahu, že ona rezervace naní ani zdaleka ve středu města, ale (ve své podstatě) na jeho okraji: severním směrem jsou už jen Dejvice a potom údolí Vltavy, ale městská zástavba téměř žádná.Juno píše:Hluboce se mýlíte. Prostorové nároky individuální automobilové dopravy - IAD (tj. m2 potřebné plochy na přepravenou osobu) jsou tak obrovské, že ve městech musí být především také MHD, která má tyto nároky mnohonásobně menší. Jsme ve Evropě, nikoli např. v Americe.obr píše:Andy - když domyslíte filosofii, kterou prezentujete, tak by vlastně silnice, dálnice, radiály, tunely a okruhy se nemusely stavět vůbec. Všude bychom se dostali tramvají a vlakem...
Takže uvnitř města především MHD a velkokapacitní stavby pro IAD především na okraji. To platí obzvlástě u Prahy s rozsáhlým historickým jádrem a např. severní část MO (tzv. Blanka) je už příliš blízko památkové rezervaci a zbytečně zatahuje na navazující komunikace uvnitř města nadměrné množství IAD (stejně jako severojižní magistrála).
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Ano, Blanka se staví k centrální části Prahy 6 (východní Dejvice, Bubeneč) stejně jako k panelovým sídlištím na jihu a východě, ačkoli toto území má charakter okrajové části centra Prahy.MPMP píše:Ano, je k té rezervaci docela blízko, ale musíte brát v úvahu, že ona rezervace naní ani zdaleka ve středu města, ale (ve své podstatě) na jeho okraji: severním směrem jsou už jen Dejvice a potom údolí Vltavy, ale městská zástavba téměř žádná.
A Blanka (na rozdíl od Dany a jejích modifikací) kromě tunelu pro MO vyžaduje ještě další dlouhý tunel pod Hanspaulkou a podle mě i druhý Letenský tunel, aby odlehčila Letenské nám. a obytnou zástavbu Letné.
Tak je to špatné řešení (jak známo, vedení města se vyhnulo procesu EIA).
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Standa píše:Pořád si nedovedu představit, kde se ta zátěž nabere...
Vyplývá to z jednoduché úvahy. Část dnešních stojících kolon se přesune do tunelu. Tím pádem ostatní uvidí, že se dnes používané trasy uvolnily, a vezmou je útokem. Proto je tak důležité současně se zprovozněním severozápadního MO zklidnit magistrálu.
To určitě, ale zase na cestě Blankou nebude žádný semafor, což ji pro někoho může učinit atraktivnější (určitě minimálně pro cizince, který pojede podle mapy, ale nejen pro něj - prostě atraktivita nepřetržité cesty po silnici pro motorová vozidla).Standa píše:třeba od D1 na D8 je to po PP přeci jen trochu blíž, než Blankou.
Nezlobte se, ale tady si trochu protiřečíte. Jelikož nejste sám, kdo má s Jižní spojkou negativní zkušenosti, pokusí se řada lidí jet raději "spojkou" severní, tzn. Blanka - Holešovičky. Navíc se asi shodneme, že pokud Blanka "pojede", tak to nebudete brát přes Veletržní. Pokud nepojede, nic jiného Vám nezbude. Problém je, že spousta lidí vsadí na první možnost. Čili se dostáváme k závěru: všichni budou volit cestu Blankou, a to až do úplného vyčerpání její kapacity.Standa píše:Co se týče Blanky coby alternativy k Jižní spojce, např. pro cesty ve směru letiště - Spojovací (Jarov) mám s Jižní spojkou velmi negativní zkušenost a raději i dnes jedu přes Povltavskou, Veletržní a Letnou (i rozkopanou).
Souhlasím - ze všech připravovaných staveb v Praze je to teď ta nejdůležitější.Standa píše:Důležité je co nejdříve dodělat 511
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Souhlasím, ale víte, jak to u nás je - dovedu si představit, že dokud nebude jižní část R1 vypadat hůř než Jižní spojka, tak ten tlak nebude zas tak horkejmartini píše:...výhledově není na jihu R1 kapacita...
Tím se zároveň potvrzuje i Junovo konstatování, že tlak na R1 518/519 bude i po dokončení Blanky a jihu R1.
To je za současného stavu zřejmě jediné schůdné řešení - nevím, jaké měly ŘSD a magistrát důvody, proč tak nepostupovaly.martini píše:Čili já říkám: zanesme do ÚP (nejspíš už nového) variantu na kterou je vydáno souhlasné stanovisko EIA...
Jsem bohužel téhož názoru.martini píše:Btw: Dle tohoto rozhodnutí MMR to bude na 518 následovat na 90% záhy se stejným výsledkem.
Jasně, ale jak už tady zaznělo, tunel k MO je hudba velmi vzdálené budoucnosti. Do té doby do naopak souvisí velmi těsně.Juno píše:To s tím nesouvisí (jde o jižní část Podbabské), tunel k MO odbočuje ze severní čtyřpruhové části Podbabské.andy píše:Počet pruhů Podbabské ve směru do centra se má snížit na jeden - viz závěry zjišťovacího řízení záměru ... Tramvajová trať Podbaba – ČD Podbaba – 1. etapa, Praha 6.
Nic takového jsem přece neřekl. Tvrdím jen, že po otevření severozápadního MO Blanka nebude průjezdná, a podepřel jsem to věcným argumentem. Pokud tomu pořád nevěříte, zkuste se někdy projet Berlínem po trase A113 - A100 - A111 a uvidíte to trochu jinak.obr píše:Andy - když domyslíte filosofii, kterou prezentujete, tak by vlastně silnice, dálnice, radiály, tunely a okruhy se nemusely stavět vůbec.
Souhlasím na 100 % a nechápu, proč ŘSD spolu s magistrátem mají neustále potřebu dělat takové seky jako v tomto případě.obr píše:Kdo výstavbu brzdí škodí !!!
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
No nevěřte tomu, že něco "zklidníte" jinak, než osazenim zákazu vjezdu .. nebo aspoň tim zúženim na dva pruhy jak v Podbabský. Pokud se teda ta fronta popojížděcích aut s neurotickejma šoférama dá vydávat za všeobecný zklidnění. Minimálně po dobu dopravní špičky (v Praze čti: za světla) se auta chovaj jak povodeň, natečou všude kde to neni zahražený. Nebo pokud to neni zajednosměrkovanej Karlín, kterym se nikam projet nedá.
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Nějaké studie na to vznikaj, tak se nechme překvapit, co z nich vypadne a jaká bude po volbách vůle něco z toho realizovat. Snížení počtu pruhů je ale základní krok, bez kterého se skutečně o nějakém zklidňování těžko dá mluvit. Karlín nicméně považuju za příklad toho, že když se chce, tak to jde.jonáš píše:No nevěřte tomu, že něco "zklidníte" jinak, než osazenim zákazu vjezdu .. nebo aspoň tim zúženim na dva pruhy jak v Podbabský. Pokud se teda ta fronta popojížděcích aut s neurotickejma šoférama dá vydávat za všeobecný zklidnění. Minimálně po dobu dopravní špičky (v Praze čti: za světla) se auta chovaj jak povodeň, natečou všude kde to neni zahražený. Nebo pokud to neni zajednosměrkovanej Karlín, kterym se nikam projet nedá.
BTW všimli jste si, jak jsme postupně od ÚR 519 nakonec probrali všechno možný?
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Točíme se pořád kolem jednoho - Blanka by měla (podle mě) bez problému pobrat větší část toho, co dnes jezdí po magistrále, a větší část toho, co dnes jezdí přes Letnou (Veletržní i tunelem, schází se na stejné křižovatce). Jaká další auta tam pojedou? Moje zmínka o špatných zkušenostech s Jižní spojkou směřovala k tomu, že její využití jako alternativy k průjezdu severní částí města závisí především na jejím stavu a nikoli na existenci či neexistenci Blanky, čili žádná doprava v mnou popsané relaci se z Jižní spojky do Blanky nepřeleje (zejména bude-li Jižní spojka odlehčena, což se stane před otevřením Blanky), protože tam prostě nejezdí ani dnes. V tomto smyslu si snad až tolik neprotiřečím.andy píše:Standa píše:Pořád si nedovedu představit, kde se ta zátěž nabere...
Vyplývá to z jednoduché úvahy. Část dnešních stojících kolon se přesune do tunelu. Tím pádem ostatní uvidí, že se dnes používané trasy uvolnily, a vezmou je útokem. Proto je tak důležité současně se zprovozněním severozápadního MO zklidnit magistrálu.
...Nezlobte se, ale tady si trochu protiřečíte. Jelikož nejste sám, kdo má s Jižní spojkou negativní zkušenosti, pokusí se řada lidí jet raději "spojkou" severní, tzn. Blanka - Holešovičky. Navíc se asi shodneme, že pokud Blanka "pojede", tak to nebudete brát přes Veletržní. Pokud nepojede, nic jiného Vám nezbude. Problém je, že spousta lidí vsadí na první možnost. Čili se dostáváme k závěru: všichni budou volit cestu Blankou, a to až do úplného vyčerpání její kapacity.Standa píše:Co se týče Blanky coby alternativy k Jižní spojce, např. pro cesty ve směru letiště - Spojovací (Jarov) mám s Jižní spojkou velmi negativní zkušenost a raději i dnes jedu přes Povltavskou, Veletržní a Letnou (i rozkopanou).
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
No jsme už trochu mimo, to je pravda , ale vše souvisí se vším, v tomto případě konkrétně s tlakem na dokončení 518-520:andy píše:...BTW všimli jste si, jak jsme postupně od ÚR 519 nakonec probrali všechno možný?
A o tom ta OT debata je, když bude 512-515, Blanka i K Holešovičkám průjezdná, bude to sice dobře, ale klesne ten tlak na 518-520, a naopak. Můj názor je, že otevření dvou nových kapacitních spojnic v západo-východním směru (respektive jejich částí) povede k tomu, že se situace na dlouho výrazně zlepší (z pohledu rychlé realizace 518-520 tedy zhorší), možná s dočasnou výjimkou Holešoviček (ale těm stejně pomůže spíš pokračování MO nebo dostavba VR na Balabenku, než 518-520).andy píše:Souhlasím, ale víte, jak to u nás je - dovedu si představit, že dokud nebude jižní část R1 vypadat hůř než Jižní spojka, tak ten tlak nebude zas tak horkej ...martini píše:...výhledově není na jihu R1 kapacita...
Tím se zároveň potvrzuje i Junovo konstatování, že tlak na R1 518/519 bude i po dokončení Blanky a jihu R1.
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Ja si taky myslím, že to s Blankou po zprovoznění nebude tak tragické.
Zaprvé se výrazně díky okruhu uvolní Jižní spojka, což znamená že cesta z východu města na západ bude porád výhodná i tudy, navíc z výstupních komunikací z města ven na západ je pořád a dlouho bude nejkapacitnější a nejvýhodnější ulice K Barrandovu.
Za druhé, město nemůže generovat tak obrovská kvanta "nové" dopravy, dneska musí vše jezdit přes Letnou nebo jinými městskými komunikacemi, Blanka na sebe určitě něco natáhne, nicméně její kapacita je troufám si říct tak 3-4 násobná oproti současné trase se semafory + současná trasa nezanikne, ale bude použitelná taky. Tranzit bude ještě dlouho veden i značen po PPO a jižní části MO a R1 - to se týká i tranzitu Ústí n. L - Plzeň....
Jiná věc je, že v Holešovičkách to bude mnohem horší než dnes, v současnosti tam auta ve špičce stojí, popojíždějí a jinak nepříjemně smrdí, s Blankou sice nejspíš pojedou plynule nicméně bude jich o to víc, spousta lidí se z Kolbenky a Poděbradské stáhne na PPO a VR.
Výstavba 518-520 v tomto ohledu nehraje tak velkou roli, sice poměrně slušně odlehčí Holešovičky i Blanku ale problém Holešoviček neřeší... Umožní ale lepší spojení směr letiště, kapacitní Břevnovská radiála bude chybět ještě dlouho...
Zaprvé se výrazně díky okruhu uvolní Jižní spojka, což znamená že cesta z východu města na západ bude porád výhodná i tudy, navíc z výstupních komunikací z města ven na západ je pořád a dlouho bude nejkapacitnější a nejvýhodnější ulice K Barrandovu.
Za druhé, město nemůže generovat tak obrovská kvanta "nové" dopravy, dneska musí vše jezdit přes Letnou nebo jinými městskými komunikacemi, Blanka na sebe určitě něco natáhne, nicméně její kapacita je troufám si říct tak 3-4 násobná oproti současné trase se semafory + současná trasa nezanikne, ale bude použitelná taky. Tranzit bude ještě dlouho veden i značen po PPO a jižní části MO a R1 - to se týká i tranzitu Ústí n. L - Plzeň....
Jiná věc je, že v Holešovičkách to bude mnohem horší než dnes, v současnosti tam auta ve špičce stojí, popojíždějí a jinak nepříjemně smrdí, s Blankou sice nejspíš pojedou plynule nicméně bude jich o to víc, spousta lidí se z Kolbenky a Poděbradské stáhne na PPO a VR.
Výstavba 518-520 v tomto ohledu nehraje tak velkou roli, sice poměrně slušně odlehčí Holešovičky i Blanku ale problém Holešoviček neřeší... Umožní ale lepší spojení směr letiště, kapacitní Břevnovská radiála bude chybět ještě dlouho...
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Pokud sám přiznáváte, že jste uvažoval o JS jako alternativě k průjezdu severní částí, tak snad není úplně mimo domněnka, že někdo jiný zase bude naopak uvažovat o Blance jako o alternativě k Jižní spojce. Totéž platí i pro směr sever-jih.Standa píše:Moje zmínka o špatných zkušenostech s Jižní spojkou směřovala k tomu, že její využití jako alternativy k průjezdu severní částí města závisí především na jejím stavu a nikoli na existenci či neexistenci Blanky, čili žádná doprava v mnou popsané relaci se z Jižní spojky do Blanky nepřeleje (zejména bude-li Jižní spojka odlehčena, což se stane před otevřením Blanky), protože tam prostě nejezdí ani dnes. V tomto smyslu si snad až tolik neprotiřečím.
Stando, i kdyby tam další auta nejela, tak si zkuste představit, jak bude v praxi vypadat ono "bez problémů pobrat". Na některých částech magistrály i jižní spojky se jede ve 2x3 pruzích, a přesto se tam stojí. Namítnete, že je to kvůli semaforům, ale i když ty v Blance nebudou, tak budou u výjezdů z ní. A jejich propustnost se stavbou Blanky nezmění - pořád to budou úzká hrdla. No a jelikož - jak jsme se tady doufám vesměs shodli - většinu aut na MO budou řídit Pražáci a ne tranzitující, tak mi z toho vychází jediný možný závěr.Standa píše:Točíme se pořád kolem jednoho - Blanka by měla (podle mě) bez problému pobrat větší část toho, co dnes jezdí po magistrále, a větší část toho, co dnes jezdí přes Letnou (Veletržní i tunelem, schází se na stejné křižovatce). Jaká další auta tam pojedou?
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
právě na tu nákladní dopravu se stačí podívat kterékoli ráno před zmiňovanou Kbelská x VeselskáJuno píše:"Tlak na 518+519 opadne" - to je zcela mylná představa! Víte jak malý podíl je v Praze tranzitní dopravy?Mike píše:jestli se postaví a zprovozní 511, tak veškerý tlak na 518+519 opadne ... tranzit prostě pojede okolo Prahy ...
Nákladní tranzit (i cílová doprava do protější břeh) sice bude muset přes Vltavu jihem, ale všechna osobní se budou cpát i severem - tedy po MO. ...
kamiony do Tesca se otáčí na mostě na Proseku už dnes ( u DUA )
ve stejné době je výživná i Průmyslová před sjezdem na ŠR a ŠR v tomtéž místě také.
odpoledne zase vynikne sjezd z Proseka k Hloubětínu
IAD je v tom samozřejmě taky, ale většina si již našla náhradní trasu, to je také důvod přecpaného Proseka a "využitého" P+R u M Letňany
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Nicméně pořád to rozhodnutí bude záviset především na stavu Jižní spojky (minimálně do otevření Břevnovské radiály), který se snad ještě letos zlepší (už se nemůžu dočkat ) a po zprovoznění 511 výrazně zlepší (na prioritním významu 511 jsme se tady už shodli snad úplně všichni). To samé platí i pro sverojižní směr, čili plánované zklidnění magistrály bych nechal až po otevření východní části MO (asi i s Libeňskou spojkou - to by pak skutečně pomohlo i Holešovičkám)andy píše:Pokud sám přiznáváte, že jste uvažoval o JS jako alternativě k průjezdu severní částí, tak snad není úplně mimo domněnka, že někdo jiný zase bude naopak uvažovat o Blance jako o alternativě k Jižní spojce. Totéž platí i pro směr sever-jih.Standa píše:Moje zmínka o špatných zkušenostech s Jižní spojkou směřovala k tomu, že její využití jako alternativy k průjezdu severní částí města závisí především na jejím stavu a nikoli na existenci či neexistenci Blanky...
Řekl bych, že na Jižní spojce se stojí kvůli té šňůře kamionů (nakonec i ten semafor na Barranďáku je hlavně kvůli nim) a na magistrále je zase velký podíl dopravy směřující do centra, která samozřejmě Blankou nepojede. Každopádně v tuto chvíli jenom teoretizujeme, uvidíme, jak to bude vypadat v praxi (osobně se toho nebojím, ale sázet se nebudu - vzhledem k tomu, že sázky většinou prohrávám, už nesázím na výsledky, které považuji za žádoucí ).andy píše:... Na některých částech magistrály i jižní spojky se jede ve 2x3 pruzích, a přesto se tam stojí. Namítnete, že je to kvůli semaforům, ale i když ty v Blance nebudou, tak budou u výjezdů z ní...
Re: Blanka po zprovoznění
Myslím, že dříve či později, přestanou dvou pruhové tunely pod Stromovkou kapacitně stačit. Původní projekt hloubeného tunelu Stromovkou v trase železniční trati byl přeci jen 2x3 pruhy. (Neobhajuji původní projekt, jde mi o kapacitu 2x3).
Strahovský tunel má stavební rezervu, že zde lze vybudovat alespoň rouru třetí, bez omezení dopravy ve stávajících rourách.
Avšak na Blance v oblasti dvou pruhových tunelů, žádnou stavební rezervu, bez zastavení dopravy ve stávajících rourách, nevidím. A to považuji za chybu.
(Historické srovnání: V roce 1869 se také zdálo, Vinohradský železniční tunel stavěný již tehdy dvojkolejně, bude kapacitně stačit a dnes tam máme dvojkolejné tunely už tři.)
Strahovský tunel má stavební rezervu, že zde lze vybudovat alespoň rouru třetí, bez omezení dopravy ve stávajících rourách.
Avšak na Blance v oblasti dvou pruhových tunelů, žádnou stavební rezervu, bez zastavení dopravy ve stávajících rourách, nevidím. A to považuji za chybu.
(Historické srovnání: V roce 1869 se také zdálo, Vinohradský železniční tunel stavěný již tehdy dvojkolejně, bude kapacitně stačit a dnes tam máme dvojkolejné tunely už tři.)
Naposledy upravil(a) miho dne 28.9.2010 20:03:47, celkem upraveno 1 x.
Re: Blanka po zprovoznění
Tak se stejnym způsobem jak pod Vinohradama jednou postaví někde v Podbabě třeba Cecilka. Ono obecně je lepší mít několik středně kapacitních tras než jednu mamutí, řiká se tomu diverzifikace .. aspoň jde projet jinudy, když se jedna ucpe. Navíc zůstávaj dosavadní 2x2 pruhy na povrchu.
Kdyby to takhle brali za C&K monarchie, bude se sto let bádat zda tunel čtyřkolejnej nebo rovnou šestikolejnej, a jezdit se furt bude jen do Vršovic
Kdyby to takhle brali za C&K monarchie, bude se sto let bádat zda tunel čtyřkolejnej nebo rovnou šestikolejnej, a jezdit se furt bude jen do Vršovic
Re: Blanka po zprovoznění
Ale tu Cecilku, nehledě na to, že bude nesrovnatelně dražší než další tubus Blanky, bude potřeba někde kapacitně napojit na stávající sít. A v tom vidím problém.
Ve Zlíchovském tunelu je připraveno taky napojení na tunel Radlické radiály.
Před stanicí metra Pankrác je už 36 let připravena tunelová odbočka a jak se teď bude hodit při výstavbě spojky na trasu D, bez výluky provozu na trase C.
Ve Zlíchovském tunelu je připraveno taky napojení na tunel Radlické radiály.
Před stanicí metra Pankrác je už 36 let připravena tunelová odbočka a jak se teď bude hodit při výstavbě spojky na trasu D, bez výluky provozu na trase C.
Re: Blanka po zprovoznění
jonáši - s tou diverzifikací s vámi souhlasím ano, po dobudování MO a SOKP a radiál nebude konec světa. Bude se dál stavět a posilovat slabé články systému. taky se dá předpokládat, že budou jiné dopravní směry, intenzity a třeba i dopravní technologie. Přeci jen jde o výhled desítek let
Re: Blanka po zprovoznění
Taky si myslím, že se tu moc straší přecpaností... Do 20. září jsme měli přes Vltavu v Praze jednu jedinou tranzitní trasu pro NA a v podstatě i jedinou kapacitní pro OA a to ještě se semaforem. Po dostavbě obou okruhů budou čtyři (pro NA dvě), od roku 2012 budou hotové tři západovýchodní spojení. Pokud jednou dojde i na tu 518ku v šestipruhu, tak doprava bude v Praze dlouhodobě vyřešená...
Re: Blanka po zprovoznění
Tohle mě dřív taky trápilo, než jsem si uvědomil, že je to de facto jedno - maj tam auta stát ve dvou pruzích, nebo ve třech? V těch dvou je to možná i lepší - jakmile si lidi vyzkoušej, že to nejede, tak třeba zvolí jiný způsob dopravy.miho píše:Myslím, že dříve či později, přestanou dvou pruhové tunely pod Stromovkou kapacitně stačit. Původní projekt hloubeného tunelu Stromovkou v trase železniční trati byl přeci jen 2x3 pruhy. (Neobhajuji původní projekt, jde mi o kapacitu 2x3).
Re: Blanka, den otevřených dveří
Vidím, jak si pěkně libujete a hájíte primátora Béma. Ale zkuste si taky přiznat, že snaha o dostavbu Blanky čili kompletního severního segmentu MO, když není v provozu (a dokonce ani není připravený) severní segment PO, je naprostým rozvrácením dopravní koncepce Prahy. Ta je obsažena ve strategickém plánu z roku 2000 schváleném ZHMP a za jeho nedodržení či flagrantní porušení je zodpovědný především Ropák Bém (plán byl v jeho kompetenci). Zároveň je to lékař, který tak paradoxně chystá zhoršení dopadů na zdraví tisíců obyvatel podél navazujících komunikací, kde vlivem MO Blanka značně vzroste provoz. A vědomě tam připravuje (spolu s dalšími) poškození životního prostředí, které je trestné.obr píše:... (je) Blanka krásné a velké dílo. A to, že se realizuje i v této době, je obrovským úspěchem magistrátu, pražské ODS a Béma.
Nové vedení radnice bude mít dost práce, aby zabránilo nejhoršímu a nebyla předčasně dokončena další magistrála, která by do vnitřního města napumpovala další průjezdnou dopravu.
Myslím, že už dost lidí si taky uvědomuje, že povrchové vedení MO kolem univerzitního areálu a průtočným profilem Vltavy podle územního plánu z roku 99 je nesmysl.
Nejenom z té magistrály (tj. prvořadé výstavby velkokapacitní komunikace vnitřkem města), ale ani z povodně 02 si dosavadní vedení radnice nevzalo poučení …
Myslím, že je třeba to krásné ale vadné dílo na konci zásadně vylepšit a zároveň zařídit, aby neškodilo předčasným kompletním zprovozněním. Řešitelné to je ...
Re: Blanka, den otevřených dveří
Pořád nechápu tyhle teorie, že existence Blanky napumpuje do Prahy další dopravu. Tranzit bude mít průjezd zakázán. OA, které jezdí skrz Letnou, se přesunou do Blanky. Kdo bude navíc jezdit přes Prahu? Vždyť i na magistrále tvoří OA projíždějící Prahou jen malou část zátěže.