Komunální politika v Praze

Off-topic pokec
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od kot »

Takže dneska první den voleb. Jsem na tu Prahu zvědavý, koho si Pražani zvolí a jaké koalice z toho vypadnou. Doufám, že klauni půjdou od válu...
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Michal R »

hele, kote, jenom aby ses neradoval předčasně... když se totiž zamyslím nad Prahou, tak při znalosti místních poměrů bych se nedivil, kdyby Piráti sice utrpí porážku v mandátech, ale nakonec se stejně objeví jako součást nějaké koalice na magistrátu... a ke zděšení tohoto fóra jim zůstana v gesci doprava...
JakubMD
Příspěvky: 313
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od JakubMD »

No já doufám, že si zvolíme stejné klauny co tu byly poslední 4 roky. V dopravě toho udělali celkem dost.
Je k pobavení když na "odborném" fóru někdo komentuje dopravu v Praze a ani neví, že Piráti dopravu doteď neměli, ale co, hlavně že ubrali jeden pruh a dali ho těm zpropadeným cyklistům a taky nezakotvili do ústavy právo na parkování, kde se mi zlíbí.
Vždycky si směju, když mi někdo začne vyprávět, že nemůže v Praze parkovat kde chce, může, ale musí si to zaplatit. Což je celkem v ČR problém, když tu každej somruje, že se o něj stát nestará.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Jak tak na mě působila část předvolební pražské debaty, kterou jsem náhodou z části zkoukl, tak bych řekl, že Piráti si nějak moc nepohorší. A to nehledě na to, že nejlepší v debatě byl určitě Nacher (nicméně Hřib také působil zdatně). Jednak mají celkem loajální základnu (právě hlavně v Praze) a když se to vezme celkově, tak je toho za nimi jako za koalicí vidět docela dost. Jestli se ty věci někomu líbí nebo ne, to je věc druhá, ale nenazýval bych je asi udržovací “vládou” jako to předchozí uskupení. Prostě se toho docela dost dělo, byli vidět, a ono to může stačit. Spíše bych si vsadil na Piráty než na toho uhlazeného šaška Čižinského. :)

Dopravu na současné síti bych si z dálky neodvážil hodnotit (ty úpravy, cyklopruhy atd.) ale co se týče projektů do budoucna, myslím, že odvedli kus práce a to IMHO správným směrem. Mluvím o projektu, kterému patří toto téma. Ještě kdyby pořádně namysleli zbylé radiály a příprava se rozběhla. :jidlo:
MHD rozjeli taky dobře, všude možně nějaké projekty. :ok:
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od pivko »

Ach ano, paní Lněničková...

https://twitter.com/search?q=gabriela%2 ... yped_query

Jinde zas plácala, jak se ta zbylá část MO (kterou její strana navrhla a tváří se, jak o něj hrozně stojí) musí ještě prověřit, aby tam nebyla tahlencta dopravní indukce...

A pak se někdo diví, že ty jejich řeči, jak hrozně chtějí dobudovávat silniční infrastrukturu, neberu vážně... A taky neberu, že dopravu má zrovna formálně na starosti někdo jiný z koalice. Oni jsou v koalici, oni mají primátora. Nemůžou se tvářit, že za ty chybné kroky může někdo jiný. Navíc jejich program (jak jsem odkazoval výše) je v oblasti silniční dopravy mnohem horší, než Prahy Sobě...

A jinak se mi zdá, že moc naskakujete na jejich PR. Těch pár set metrů tramvajových tratí, co postavili, to opravdu nestojí za řeč. Takže za mě jen začali metro D a opravu Baranďáku, což jsou věci, co by se asi staly za kterékoli reprezentace. Proti tomu stojí masivní omezování automobilové dopravy v podstatě na každém kroku a úvahy o revolučních změnách (třeba omezení magistrály bez dostavby okruhu, definitivní uzavření Smetanova nábřeží a Malé Strany), ke kterým jim jistě případný druhý mandát dá jistě vzpruhu.

A pokud jde o to parkování - problém je hlavně v tom, že parkovací místa jsou rušena bez náhrady. Třeba na té Malé Straně - nikde široko daleko tam není podzemní parkoviště. Plně chápu, že v takovém historickém místě nemají parkující auta v ulicích co dělat. Ale proč už dávno nejsou pod zemí?
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od kot »

Dopravní indukce - hezké sousloví se naučila. A ta dle ní nejspíše může za pravidelná "parkoviště" napříč Prahou... :zvraci:
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od MPMP »

... a vyřeší se tím, že zhoršíme průjezdnost stíávajícíh ulic a nepostavíme nové. To nevíš?
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od ML90 »

pivko píše:Těch pár set metrů tramvajových tratí, co postavili, to opravdu nestojí za řeč. Takže za mě jen začali metro D a opravu Baranďáku, což jsou věci, co by se asi staly za kterékoli reprezentace.
Jenže ty jiné reprezentace to nezačaly. Stejně jako ty tramvajové tratě. V součtu to možná není zas až tolik km, ale těch tratí taky není úplně málo a hlavně jsou na místech, kde měly být už dávno (např. prodloužení na velké sídliště Libuš ze současné konečné se úplně nabízí). Nemluvě o přípravě tratí na Václaváku nebo přes Sherwood, což je sice pár metrů, ale pro dopravu v centru naprosto zásadní změna.

Jinak je tam taky Dvorecký most, lávka z Holešovic do Karlína, po letech keců dokončená úprava spodní části Václaváku (a obecně na spoustě místech zlepšování tragického veřejného prostoru), Smetanovo nábřeží, připravuje se už diskutovaná realizovatelná verze MO, trolejbusová trať...
pivko píše:Proti tomu stojí masivní omezování automobilové dopravy v podstatě na každém kroku
Když je to údajně tak masivní, tak určitě dokážete vyjmenovat spoustu konkrétních míst "na každém kroku", která to jsou. Takhle je to mlácení prázdné slámy tak možná do předvolebních politických diskusí.
Adam108
Příspěvky: 199
Registrován: 10.7.2014 17:07:55
Bydliště: Praha

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Adam108 »

Taky bych chtěl vědět, kde k nějakému "masivnímu" omezování IAD došlo.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od MPMP »

Nevím, co má na myysli pivko, ale já pozoruju omezování typu "stokrát nic umořilo osla". Tu kousek BUS-pruhu místo dvou "všeobecných" jízdních pruhů, tu jízda po tramvajových kolejích, tu zrušení nástupního ostrůvku pro tramvaje, tu přemalování jízdních pruhů (čti zúžení), tu balisety na křižovatce osazené tak, že při prvním průjezdu vážně přemýšlíte kudy jet, a další podobné úpravy si jistě doplní každý sám.
Jsou to jednotlivosti, které lze označit za "prkotiny" a v daném místě mají jistě svůj důvod a význam (zejména pro "neautomobilisty"). Chápu, že jde o město a v omezeném prostoru se musí všichni nějak "poskládat", zástavba jednoznačně není "nafukovací".
Doplnit tyto změny podporou výstavby silniční infrastruktury tam, kde to smysl dává (MO, PO, radiály), tak všem těmhle změnám budu tleskat. Pokud ale probíhají POUZE tyto změny a to bez jakékoli předchozí diskuze a naopak případná výstavba nové silniční infrastruktury je odkazována na stále další a další studie, návrhy a posuzování, tak z toho cítím minimálně nechuť k vyváženému rozvoji dopravní infrastruktury (a to jsem to vyjádřil hodně mírně).
JakubMD
Příspěvky: 313
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od JakubMD »

MPMP píše:a naopak případná výstavba nové silniční infrastruktury je odkazována na stále další a další studie, návrhy a posuzování, tak z toho cítím minimálně nechuť k vyváženému rozvoji dopravní infrastruktury (a to jsem to vyjádřil hodně mírně).
Můžete uvést nějaké příklady? Zatím čtu jen plácání.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od ML90 »

MPMP píše:Pokud ale probíhají POUZE tyto změny a to bez jakékoli předchozí diskuze a naopak případná výstavba nové silniční infrastruktury je odkazována na stále další a další studie, návrhy a posuzování, tak z toho cítím minimálně nechuť k vyváženému rozvoji dopravní infrastruktury (a to jsem to vyjádřil hodně mírně).
Tohle zrovna tady nebude úplně populární názor, ale tady by to teda chtělo nějakým způsobem definovat, co to znamená "vyvážený rozvoj dopravní infrastruktury" a jestli třeba ten rozvoj náhodou v minulosti nebyl vychýlený právě směrem k IAD. K tomuhle vedle např. dostavby MO jednoznačně patří důraz na rozvoj veřejné dopravy, ale třeba i rozumné sítě tras pro cyklisty a omezování IAD v některých částech města.
Adam108
Příspěvky: 199
Registrován: 10.7.2014 17:07:55
Bydliště: Praha

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Adam108 »

Přijde mi, že problém je hlavně v tom, že se tyto dopravní "prkotiny" (zúžené pruhy atd.) dotýkají ega automobilistů, kterým je připomínáno, že nejsou jedinými účastníky silničního provozu.

Samozřejmě všechno má svoje proti, a taky se mi ne vždy líbí hyzdění veřejného prostoru balisety a podobnými výtvory. Občas jsou ty opatření vyloženě proti všem (např. auta na kolejích).

Nějaké příklady (ne nutně realizované v minulých 4 letech):

- Rozšíření nástupních ostrůvků na malostranské: Od jistých diskutujících jsem zde četl velký hate, přitom auta při hustotě provozu která tam je opravdu odbočovací pruh vpravo na nábřeží E. Beneše nepotřebují, navíc jsou na hlavní. Rozšířené ostrůvky naproti tomu využije 1000+ lidí za den

- Ubrání pruhu na Bělohorské před Vypichem: Sice to vypadá jako velké omezení pro auta, což je ale optický klam, protože se auta sice řadí jen v jednom pruhu, ten ale jede 2x rychleji. Reálně tam kapacita mohla klesnout o 5-10%. Co bych vytkl je, že v návaznosti na toto "dočasné" opatření se nezačala připravovat výstavba BUS pruhu na tramvajových kolejích směrem z centra, po jehož výstavbě by se místo opět stalo zcela komfortním jak pro MHD, tak IAD. Další problém je v tom, že nejsou jasně daná pravidla, jak (ne)zipovat, při koloně není tedy jasné, zda se všichni mají řadit vpravo ještě 1 km před začátkem BUS pruhu nebo dojet těsně před jeho začátek a až pak se cpát (zipovat) vpravo. To by nejen na tomto místě chtělo vyjasnit a udělat nějakou osvětu.

Uznávám, že na 60% míst jsou ta dopravní opatření jen plýtváním barvy a plastu, ale u dalších je jejich dopad nesporný.

Z investic se v jediném volebním období podařilo zahájit stavbu holešovické lávky, dvoreckého mostu, metra D, 3 tramvajových tratí, postavil se BUS pruh na strakonické atd. ODS vládla jak dlouho? Když se množství investic a dopad investic z doby jejich vlády podělí časem, který na to byl, moc dobře to pro ně taky nedopadne.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od MPMP »

JakubMD: omlouvám se, pokud je můj pocit nesprávný, nabyl jsem takový dojem z posledních let. Žádné odkazy nemám, nejsem "chodící encyklopedie prohlášení magistrátu", nicméně o možnosti nahradit severovýchodní segment MO zahloubením křižovatly v Hloubětíně a použítím PPO se diskutovalo dost dlouho a myslím, že i vážně (naštěstí to padlo pod stůl), o mýtném v ulicích "uvnitř okruhu", který neexistuje se taky diskutuje dlouho a se vší vážností (opět zatím není "k realizaci"), o zrušení MÚK a vystavění úrovňové křižovatky se SJM na Pankráci se také hovoří a nevím o tom, že by to magistrát prohlásil "za blbost", atd, atd.
Ano, máme nyní, zdá se průchodnou, variantu dostavby MO (za to jednoznačně kladné body), jsem ale pesimista a mám neodbytné "šimrání v zádech", že ona podpora této variantě vychází i z (nikoli nereálného) předpokladu, že na tak drahou stavbu dlouho nebudou peníze, takže realizace je stejně v nedohlednu (opakuji, je to jen "šimrání v zádech", jak to bude doopravdy si řekneme za 5 - 10 let).
Máme ale též zastavenou výstavbu Radlické radiály a hrozbu "předělávání projektu", zastavenou projekci Břevnovské radiály (a pomohla by křižovatce Vypich mnohem víc než BUS na kolejích), o pokračování Vysočanské radiály k MO ani nemluvím.

ML90: O vychýlení výstavbu směrem k IAD v minulosti přesvědčen nejsem, se zbytkem příspěvku souhlasím. Zejména bych podepsal požadavek na rozvoj MHD, zejména pak na budování funkčních tangenciálních spojů, protože dostat se dnes z východního okraje metropole na jeho jižní okraj MHD si můžete vybrat jestli "metrem do centra - přestup - metrem z centra" (úhrnem 50 minut), nebo "kus metrem a zbytek přeplněným autobusem" za podobný čas. Pak jasně vítězí IAD, které to v ranní špičce trvá stejně, ale v podvečer mimo špičku to je 15-20 minut.

Obecně: ten, kdo podpoří a dotáhne do realizace dostavbu MO a radiál a maximálně pomůže dostavbě PO (o podpoře dostavby PO byly také často opodstatněné pochybnosti - viz prohlášení některých zastupitelů), bude mít moji plnou podporu a to včetně NÁSLEDNÉHO omezení IAD ve "vnitřním městě". V takové situaci tam pojede jen ten, kdo tam bude mít cíl a bude jen na něm, zda tam pojede MHD, nebo IAD s přesně definovaným omezením.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Mike »

nechci tu rozepisovat všechny úpravy v blízkém okolí ( Praha 14 a Hloubětín )
ale uvědomte si, že kdyby předrepublikoví stavitelé nenavrhli ulice na Vinohradech takové, jaké jsou, tak se tam nevešly ani cyklopruhy, ani tramwaje
a že té IAD tenkrát bylo...
rovněž tak "komunističtí" projektanti na sídlištích
kam byste ty bus pruhy v takových Letňanech dali ?
a té IAD bylo tenkrát taky méně...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
pjezek164
Příspěvky: 193
Registrován: 9.7.2012 9:30:55

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od pjezek164 »

->Mike: To je o strategii. Tu současná garnitura nemá a hlavně nespolupracuje na ní. Oni žijí dneškem a tím, co z toho mají oni. Čest výjimkám, ale těch je málo. Přitom městský okruh je strategický dopravní prstenec kolem centra, do něhož pak lze omezovat dopravní vstupy, bez něj nikoli. Materiál je, včetně recyklátů, technika je, lidi jsou, peníze také, jen na nesprávných místech. Takže dokud se nechopí řízení stratégové a skuteční odborníci, tak to bude vždy o takové malé politické mafii neumětelů, kteří se jinde neuživí.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od kot »

Hodně tvrdý pohled na naší politickou scénu...
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od pivko »

Ale no tak, pánové... Jedno se teda té současné koalici musí přiznat, PR mají opravdu zvládnuté dokonale, když těm jejich řečem tolik lidí věří i tady.

1. Kde je omezována IAD - úplně všude, ale když chcete výčet, máte ho mít, určitě nebude kompletní:

- Již diskutovaný Klárov - to není jen odebrání jednoho pruhu ve směru od mostu k úřadu vlády - to je taky ještě umístění autobusové zastávky do toho jednoho pruhu. Takže dřív byly dva pruhy, dnes jeden, který stojí, kdykoli tam stojí bus.

- Zenklova / Vosmíkových - znemožnění objetí tramvaje v zástavce u Kříže a stažení do jednoho pruhu nahoře u Bulovky => kolony nejen na Zenklově ale i na Prosecké a Povltavské, pravidelné ucpávání té velké polo-MÚK Čuprova / Povltavská / Prosecká.

- Vinohradská - znemožnění objetí tramvaje v zastávce v celém úseku od magistrály po Jiřího z Poděbrad ve směru z centra.

- Magistrála - geniální Čižinského zastávka na Štvanici a les balisetů na Vltavské => kolony na magistrále i ve směru z centra, kde dříve bývaly spíše výjimečně, dnes denně.

- Poděbradská, Kolbenova - stažení do jednoho pruhu hned na několika místech.

- Vypich, stažení do jednoho pruhu => prodloužení kolon

- Želivského - stažení do jednoho pruhu na Malešickém náměstí (aktuálně v realizaci)

- Modřanská - snížení MPR, stažení do jednoho pruhu

to jsou jenom ty, co mě nyní z hlavy napadly, určitě jich je ale ještě mnohem víc. Často jde o vytížené komunikace, pohříchu suplující doposud nedostavěnou kapacitní infrastrukturu...

2. Vychýlení ve prospěch IAD - to si děláte srandu, že jo? Plánovaná infrastruktura není dostavěna ani z poloviny...

Jinak for the record: Samozřejmě, že Praha potřebuje jak investice do silniční infrastruktury, tak do VHD. To myslím nikdo nezpochybňuje - nicméně i zde se lze jen dotázat, jak se třeba za 4 leté v
vlády současné koalice pohnulo s další letitou ostudou Prahy a to je absence kolejové dopravy na letiště...

Mně prostě vadí ta zcela zjevná válka proti řidičům. Jednak proto, že je nepřiznaná - a schovává se za vznešené kecy o "městu pro všechny" a potom, že se týká nejen historického centra, kde by se to ještě dalo pochopit ale i výpadovek suplujících práve ty nedostavěné kapacitní komunikace.

Jo a ještě madam Lněničková reloaded - ona je ta, kdo by za Piráty byl radním pro dopravu.

https://twitter.com/GLnenickova/status/ ... 4110196737

Ostatně také nechápu, odkud se vzal ten názor, že Praha Sobě je v tomhle ohledu horší než Piráti, to totiž není - ani náhodou. V programu sekci o dostavbě silniční infrastruktury v Praze měli, i docela rozumně napsanou (skutečná vůle to realizovat je samozřejmě otázka).
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od pivko »

A komu by to nestačilo, tak zde čerstvě pan Zábranský. Jako udávat Bukurešť jako místo, kterému škodí dálniční okruhy, i když žádný nemá, ten matroš, co musej hulit, ten má fakt grády a chtěl bych taky.

https://twitter.com/adamzabransky/statu ... 6372368384
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od ElWapp »

FYI: Zenklova proběhla před volbami 2018.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od ElWapp »

Jinak (vybrané body, k ostatnímu snad později):
- Kolejové spojení na letiště nestaví Praha, stejně jako Pražský okruh.
- Malešické náměstí? Nemělo to být nějaké jiné?
- Kde je Modřanská stažena do jednoho pruhu?
- Malostranská - Na Hellichově je vliv stojící tramvaje výrazně větší než ten jeden dodávkobus jednou za čtvrt hodiny...
Adam108
Příspěvky: 199
Registrován: 10.7.2014 17:07:55
Bydliště: Praha

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Adam108 »

Ad pivko - Jak napsal ElWapp, přece nemůžete myslet vážně, že autobus v intervalu 15 minut omezuje dopravu. Ale dobře, že jste to uvedl hned na začátek, alespoň si jde rovnou udělat představu o zbytku vašeho příspěvku.
Tady asi bude jádro problému - těžko se vede diskuze, když druhá strana není schopna vidět jediné opatření v dobrém světle. Klárov může posloužit jako docela dobrý lakmusový papírek, vzhledem k tomu, že přínos pro chodce, kteří se nemusejí mačkat na malém tramvajovém ostrůvku, je zřejmý.
Dále, obecné tvrzení “prodloužily se kolony” nic neznamená - o tom už jsem psal nahoře. Opravdu vzrostl počet člověkohodin v nich strávený?
Jinak v pár bodech s vámi souhlasím (Zenklova), pár nemůžu hodnotit protože je osobně neznám.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od pivko »

No mě teda narvat vše ze dvou do jednoho pruhu, kde ještě staví autobus, optimální nepřijde. Navíc je tam obrovské pěší prostranství na druhé straně. Pokládal bych přinejmenším za rozumné, tam pro ten autobus udělat záliv. A psal jsem to na začátek proto, že se tento příklad diskutoval výše, ne proto, že bych ho považoval vůči těm ostatním za prioritní.

Jinak s tou argumentací "to je toho, vždyť chvilku počkáte" se bohužel setkávám často. Zcela ovšem opomíjíte, že když pojedete přes půlku Prahy, tak je při vzrůstající četnosti těchto opatření v součtu klidně půlhodina navíc, když se "zadaří".
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Michal R »

To pivko:
Pane kolego, díky za Váš výčet... Já jako znalý P4 dodám: nesmyslně zúžená Novodvorská, Na Strži, Mariánská... A takhle by se dalo pokračovat dlouho. Tahle nepřiznaná válka už stála městský rozpočet více než 1mld. Kč....
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Anonym »

Ještě zapomínáte na mizení parkovacích míst.
Příklad Vinohradská:
Dříve se na ulici vešla tramvajová zastávka, tramvaj měla vlastní pás a auta nemusela čekat. V ulici na pravé straně bylo zhruba 10 parkovacích míst.
https://www.google.cz/maps/@50.0785913, ... 312!8i6656

Dnes je tramvajová zastávka v jízdním pruhu a z 10 parkovacích míst zbyly 3 jen pro zásobování:
https://en.mapy.cz/zakladni?pano=1&pid= ... 85248&z=19

Nebo třeba Karlovo náměstí, dříve 2 pruhy doleva a jeden rovně
https://www.google.cz/maps/@50.0775758, ... 384!8i8192
Dnes jen 2 pruhy:
https://en.mapy.cz/zakladni?pano=1&pid= ... 75345&z=19

Nebo Koněvova:
Dříve byly parkovací místa na obou stranách ulice:
https://www.google.cz/maps/@50.0879253, ... 312!8i6656

Nyní zbylo pár parkovacích míst:
https://en.mapy.cz/zakladni?pano=1&pid= ... 78257&z=18

Cyklostezky jsou dávány tam, kde není potřeba a tam kde je to potřeba například na Nádražní, což je cyklostezka A1, se na cyklisty kašle. Dříve se cyklista jednoduše objel, místa bylo dost. Nyní je tramvaj oddělená, což je ok, ale na silnici je silný provoz autobusů a pro cyklisty je silnice nevhodná. Musí jezdit po chodníku, kdyby aspoň byly pro cyklisty nájezdy na chodník.

https://en.mapy.cz/zakladni?pano=1&pid= ... 49611&z=16

Co se tramvajových tratí týče, tak za plus má současné vedení Prahy za trať na Pankrác. Jižní tramvajová tangenta je potřeba a místní jsou proti z důvodu, že přijdou o parkovací místa. Vedení Prahy zvolilo oproti předchozím vládám salámovou metodu - nestavět trať celou, ale po kouskách. Odpor místních je tak nižší, protože v jeden čas přijde o parkovací místa méně lidí.
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“