Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Nevyšla jim studie ušetření dva tunely po odvěsnách místo tří ... MUK Vychovatelna by byly kolony na vjezdu i výjezdu a udělat ...
Nejdůležitější je, že nebudou vymýšlet předělávání MO zase od začátku a bude se pokračovat v současné přípravě.
Co se týče 518, 519 prezentován ten tunel severně od Bohnic, ale novinak pro mne byla nová info bude studie zahloubené Kamýcké místo přivaděče Rybářka.
Jinak docela zajímavá prezentace a je dobré poslechnout i názory.
Nejdůležitější je, že nebudou vymýšlet předělávání MO zase od začátku a bude se pokračovat v současné přípravě.
Co se týče 518, 519 prezentován ten tunel severně od Bohnic, ale novinak pro mne byla nová info bude studie zahloubené Kamýcké místo přivaděče Rybářka.
Jinak docela zajímavá prezentace a je dobré poslechnout i názory.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Je ale zvláštní, že před lety paní Šenarové takový nápad zamítli s poukazem na nevyhovující stoupání. A najednou to už fyzicky jde, že to pohořelo až na mikrosimulaci. (neviděl jsem to celé)
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Na příliš velkém stoupání pohořelo podzemní připojení na okruh pod skálou, pod Bulovkou, asi takto:
https://mapy.cz/s/gumahapoke
Pod Holešovičkami to sklonově vychází, je to přeci jen o něco delší trasa. Je na to i nějáká studie:
https://mapy.cz/s/gobojacoku
https://mapy.cz/s/gumahapoke
Pod Holešovičkami to sklonově vychází, je to přeci jen o něco delší trasa. Je na to i nějáká studie:
https://mapy.cz/s/gobojacoku
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Určitě to stojí za to shlédnout celé. Sice Se spíše mluvilo o MO než o SOKP, ale rozhodně to dobře člověku přibližuje téma určování variant a jejich vyřazování.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
No, dvě hodiny je pěkná nálož ! Ale přes víkend to zkusím překousat...
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Taky by se to dalo shrnout tak, že se lidi okolo Scheinherra snažili 2 roky najít varianty a došli k tomu, že žádná lepší než stávající plán v zásadě není. Jak u MO, tak PO. Tunel u Čimic a zrušení MÚK Rybářka lze chápat spíš tak, že "něco" najít museli, aby nevypadali jako úplní pitomci, protože stavbu zdrželi o další 2 roky.
Za odpůrce to vystihl p. Zima, který prohlásil, že se studie (o MO) jej nepřesvědčila a že on si to nemyslí.
Je to až zoufalé sledovat, jak je s odpůrci potřeba jednat v rukavičkách, opatrně volit slova a plýtvat tolik energie a peněz na ověřování nemožného, i když je roky jasné, že vybrané řešení je zdaleka nejlepší a v řadě případů i jediné reálně postavitelné.
Na druhou stranu, optimistickým pohledem, jestli ztratili 2 roky, tak jim zbývají konce mandátu ještě další 2. A třeba se za tu dobu udělá aspoň nějaký skutečný posun v přípravě.
Za odpůrce to vystihl p. Zima, který prohlásil, že se studie (o MO) jej nepřesvědčila a že on si to nemyslí.
Je to až zoufalé sledovat, jak je s odpůrci potřeba jednat v rukavičkách, opatrně volit slova a plýtvat tolik energie a peněz na ověřování nemožného, i když je roky jasné, že vybrané řešení je zdaleka nejlepší a v řadě případů i jediné reálně postavitelné.
Na druhou stranu, optimistickým pohledem, jestli ztratili 2 roky, tak jim zbývají konce mandátu ještě další 2. A třeba se za tu dobu udělá aspoň nějaký skutečný posun v přípravě.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Jen krátký dotaz dd: Tam padlo, že je nerealizovatelné i ta teď už současná nová více zatunelovaná varianta MO nebo mluvíš o zahloubení v Holešovičkách příp. něčem jiném ? Já měl za to, že ta tunelová varianta MO je už docela jistota, že se začne připravovat, nebo ne ?
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Ne, naopak. To zůstalo jako jediná proveditelná varianta.
Padlo tam, že není realizovatelná varianta "bez třetí strany trojúhelníka" (MO x V Holešovičkách x Libeňská spojka). Firma 4roads pracovala 3/4 roku na studii 13 alternativ k současnému trasování a došli k tomu, že při zachování všech požadavků není žádná z nich proveditelná vůbec a při snížení požadavků je proveditelná jedna. Ale to snížení požadavků povede ke vzniku 2-3 problémových míst (to nejhorší: spojení 6 pruhů do 2 na nějakých 500-700 metrech), což v modelu dopravy způsobilo zácpy až k Balabence.
Padlo tam, že není realizovatelná varianta "bez třetí strany trojúhelníka" (MO x V Holešovičkách x Libeňská spojka). Firma 4roads pracovala 3/4 roku na studii 13 alternativ k současnému trasování a došli k tomu, že při zachování všech požadavků není žádná z nich proveditelná vůbec a při snížení požadavků je proveditelná jedna. Ale to snížení požadavků povede ke vzniku 2-3 problémových míst (to nejhorší: spojení 6 pruhů do 2 na nějakých 500-700 metrech), což v modelu dopravy způsobilo zácpy až k Balabence.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Díky za podrobnosti, neviděl jsem to bohužel ještě celé, je toho dost. Takže "současný stav" je ten, že zbytek MO musí být v tunelu, v tom dlouhém, jak "vymysleli" nově, ale musí se postavit i Libeňská spojka, tak jak se plánovalo. No, myslím, že to, že bez komplet trojúhelníku je tu dopravu prakticky nemožné mít bez kolon, je na první pohled jasné, když tam prakticky všude vedou 6-pruhy, ale spojky mají být 4-pruhy. Ale snad se po xx studiích už začne opravdu připravovat MO
A zahloubení V Holešovičkách bude ?
A zahloubení V Holešovičkách bude ?
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
K zahloubení ulice V Holešovičkách to řekl Semerád z 4roads jak to je - zahloubení se může udělat až po dokončení MO a PO. Není objízdná trasa a za provozu to je neproveditelné. Tragikomické bylo, když se pak redaktor několikrát snažil od Scheinherra zjistit jaký má plán, termíny, atd. Nebyl schopný říct nic.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Super díky za předběžné info No jsem zvědavý, kolik toho současná koalice stihne do konce volebního období připravit pro MO Pro D0 očekávám tak 2-3 memoranda.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
To zahloubení ale bude vyžadovat i přestavbu MÚK Vychovatelna. Snad je vyústění Libeňské spojky na to připraveno.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Rozumím, a ztroskotalo to na příliš strmém stoupání, tak je ?
Docela i škoda, že to nejde, hlavu a patu by to i mělo, ovšem by zase většina tunelových úseků musela být v 6-pruhu, takže na mnoha místech by také vznikly problémy.
Mě popravdě přijde nejlepší postavit MO v tom "zmoderněném" habitu, libeňskou spojku tak jak byla navržena a poté V Holešovičkách určitě zahloubit. Pokud to půjde až po realizaci MO a PO, tak by měli pořádně začít pomáhat s PO
Docela i škoda, že to nejde, hlavu a patu by to i mělo, ovšem by zase většina tunelových úseků musela být v 6-pruhu, takže na mnoha místech by také vznikly problémy.
Mě popravdě přijde nejlepší postavit MO v tom "zmoderněném" habitu, libeňskou spojku tak jak byla navržena a poté V Holešovičkách určitě zahloubit. Pokud to půjde až po realizaci MO a PO, tak by měli pořádně začít pomáhat s PO
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Arame zkusím to video krátce shrnout /další "pozorovatelé" mě mohou doplnit/. Na žádost magistrátu došlo na ověření, zda by místo úseku MO( ať je navržen po novu či po staru ) cca od Bílé skály k budoucí Libeňské spojce nestačily POUZE zahloubené Holešovičky + Libeňská spojka. Zkoušeli 12 verzí, které se staly neprůchozími buď z důvodů příliš velkého stoupání, či vzniku velkých kongescí nebo z důvodu bourání většího množství domů. To je to nejkratší možné shrnutí. Za mě je velmi dobře, že všechny zkoumané varianty dotáhly do 3d či dalších zobrazení. Je to pochopitelné pro každého, i pro majitele vidlí, kteří by chtěli zkoumat další možnosti, jen aby se nestavělo. Dále bude ustanovena "komis" ve které kromě odborníků budou i zástupci obyvatel Holešoviček, která by měla pracovat na přípravě zahloubení. Z ověřování vyplynulo na 100 % , že část MO NEJDE NAHRADIT zahloubenými Holešovičkami za předpokladu ZRUŠENÍ PROVOZU na Povltavské - nový bulvár v přírodě. Jinak, pokud jsem něco opomněl prosím o doplnění.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Tak to je. Teď by mě mnozí nejspíše nejradši ukamenovali, ale já si myslím, že bylo dobře, že se varianta se začleněním holešoviček do MO spoli s Libeňskou spojkou prozkoumala takto podrobně. Sám jsem byl docela fanouškem. Teď když je jasné, že jiná alternativa, než stavět Povltavskou část trojúhelníka není, se alespoň na magistrátu mohou soustředit na stávající řešení bez jakýchkoli "zkoumání jiných variant". Za mě to vyhozené peníze nebyly.
V minulosti jsem vedení Pirátů v oblasti dopravy moc nebral, ale musím se přiznat, že jsem v poslední době změnil názor. Spoustu projektů opravdu rozjetých mají a i slavný Scheinherr mi i bez vykoupených pozemků pod budoucími zelenými pásy připadá jako docela "fajn" politik. Sice to není bůhví jaký odborník, ale přehled rozhodně má.
V minulosti jsem vedení Pirátů v oblasti dopravy moc nebral, ale musím se přiznat, že jsem v poslední době změnil názor. Spoustu projektů opravdu rozjetých mají a i slavný Scheinherr mi i bez vykoupených pozemků pod budoucími zelenými pásy připadá jako docela "fajn" politik. Sice to není bůhví jaký odborník, ale přehled rozhodně má.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Sauce: Z médií na mě Scheinherr také tak působí, tedy celkem pozitivně (mimochodem není od pirátů ale za Prahu sobě). Jen mu nedokážu odpustit, že stále ještě nevyřešil to nefunkční osvětlení na MÚK Satalice na Vysočanské radiále/D0. Sám jsem to u něj několikrát urgoval a nestalo se vůbec nic. Dřív aspoň na maily odpovídal, teď už to ignoruje. Přitom je to taková blbost, ale s obrovským přínosem pro bezpečnost. Až tohle vyřeší, pak ho možná začnu i chválit, jinak ne. Sorry za OT v tomto vlákně.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
(a ještě se nějak mentálně vyrovnat s konzervací Libeňského mostu nebo novými cyklopruhy na Modřanské, Evropské...)
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
To mi připomíná Járu Cimrmana, který byl také mistrem ve zkoumání slepých uliček. Zjistil například, že vydechováním cigaretového kouře do vody, zlato nevznikákot píše:Zkoušeli 12 verzí, které se staly neprůchozími buď z důvodů příliš velkého stoupání, či vzniku velkých kongescí nebo z důvodu bourání většího množství domů.
Je k vzteku, že se kvůli tomuhle všechno posunulo o 2 roky. Na druhou stranu mohlo být i hůř, kdyby odpůrci pořád donekonečna mleli o tom, že je třeba některá z těch slepých uliček průchozí ... takže nakonec je to asi pokrok. Ale jen o krok. jeden krok.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Myslím, že by to opravdu mohlo do budoucna pomoci tomu, že nikdo už nebude vymýšlet psí kusy a bude se připravovat prostě jen tohle po další volební období, ať bude u kormidla kdokoli. SNAD
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
tak, takP_V píše:(a ještě se nějak mentálně vyrovnat s konzervací Libeňského mostu nebo novými cyklopruhy na Modřanské, Evropské...)
to po 10letech svítící lampy na vjezdu do Prahy nezachrání...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Tak oni z části počítají s výstavbou Břevnovské radiály, minimálně po Vypich. Ta se objevila právě v tom videu zvýrazněnou barvou. Tím by se Evropská mohla teoreticky dost vyprázdnit a zklidnit. Přece jenom si tam u Bořislavky nemohu představit veškerý provoz Centrum - Letiště. Myslím, že tam byla i otázka na dokončení Vysočanské. Jak jsem říkal, shlédnutí stojí za to minimálně už kvůli radiálám o kterých se tam i zmiňují.
Ale ty lampy chápu. Vím, že na to vedení může hledět jako vyhazování peněz, ale přece jenom je to dost frekventované a "o hubu".
Ale ty lampy chápu. Vím, že na to vedení může hledět jako vyhazování peněz, ale přece jenom je to dost frekventované a "o hubu".
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Sorry za OT : Ale stejný problém je na OK Úlibice . Tam je rovněž "sto let" osvětlení, které rovněž nikdy nesvítilo...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Mě taky příjde, že se to konečně hýbe a hlavně to má hlavu a patu. Ne jako, že jeden směr MO okruhu povede tunelem a druhý kolem Vltavy nebo příšerná křižovatka na Českobrodské. Myslím, že tahle varianta je přijatelná pro většinu lidí a doufám, že to dopadne a do deseti let se začne stavět.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Souhlas, vidím to stejně, to staré řešení hlavu a patu na mnoha místech nemělo. Jen by mě zajímalo, jak chtějí do zahloubeného úseku připojit Vysočanskou radiálu v budoucnu. Myslím si, že tahle radiála je z nyní nedokončených 1. nebo 2. nejdůležitější.
PS: mám takové menší porovnání s D1 okolo Brna. Ta se prostě chystá 20 let a kromě pár změn v pár křižovatkách se posledních 10 let chystá to samé a když by se to postavilo už teď, tak to bude zase nedostatečné a nekomfortní řešení. A ono se to má stavět z většiny až za cca 8-10 let. Opravdu buďte tam rádi, že vám MO někdo poctivě zmodernizoval.
PS: mám takové menší porovnání s D1 okolo Brna. Ta se prostě chystá 20 let a kromě pár změn v pár křižovatkách se posledních 10 let chystá to samé a když by se to postavilo už teď, tak to bude zase nedostatečné a nekomfortní řešení. A ono se to má stavět z většiny až za cca 8-10 let. Opravdu buďte tam rádi, že vám MO někdo poctivě zmodernizoval.