Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Odpovědět
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od dvs »

Nevyšla jim studie ušetření dva tunely po odvěsnách místo tří ... MUK Vychovatelna by byly kolony na vjezdu i výjezdu a udělat ...

Nejdůležitější je, že nebudou vymýšlet předělávání MO zase od začátku a bude se pokračovat v současné přípravě.

Co se týče 518, 519 prezentován ten tunel severně od Bohnic, ale novinak pro mne byla nová info bude studie zahloubené Kamýcké místo přivaděče Rybářka.

Jinak docela zajímavá prezentace a je dobré poslechnout i názory.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od P_V »

Je ale zvláštní, že před lety paní Šenarové takový nápad zamítli s poukazem na nevyhovující stoupání. A najednou to už fyzicky jde, že to pohořelo až na mikrosimulaci. (neviděl jsem to celé)
Lynx
Příspěvky: 3702
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Lynx »

Na příliš velkém stoupání pohořelo podzemní připojení na okruh pod skálou, pod Bulovkou, asi takto:

https://mapy.cz/s/gumahapoke

Pod Holešovičkami to sklonově vychází, je to přeci jen o něco delší trasa. Je na to i nějáká studie:

https://mapy.cz/s/gobojacoku
Sauce
Příspěvky: 616
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Sauce »

Určitě to stojí za to shlédnout celé. Sice Se spíše mluvilo o MO než o SOKP, ale rozhodně to dobře člověku přibližuje téma určování variant a jejich vyřazování.
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od kot »

No, dvě hodiny je pěkná nálož ! Ale přes víkend to zkusím překousat...
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od dd »

Taky by se to dalo shrnout tak, že se lidi okolo Scheinherra snažili 2 roky najít varianty a došli k tomu, že žádná lepší než stávající plán v zásadě není. Jak u MO, tak PO. Tunel u Čimic a zrušení MÚK Rybářka lze chápat spíš tak, že "něco" najít museli, aby nevypadali jako úplní pitomci, protože stavbu zdrželi o další 2 roky.

Za odpůrce to vystihl p. Zima, který prohlásil, že se studie (o MO) jej nepřesvědčila a že on si to nemyslí.

Je to až zoufalé sledovat, jak je s odpůrci potřeba jednat v rukavičkách, opatrně volit slova a plýtvat tolik energie a peněz na ověřování nemožného, i když je roky jasné, že vybrané řešení je zdaleka nejlepší a v řadě případů i jediné reálně postavitelné.

Na druhou stranu, optimistickým pohledem, jestli ztratili 2 roky, tak jim zbývají konce mandátu ještě další 2. A třeba se za tu dobu udělá aspoň nějaký skutečný posun v přípravě.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Jen krátký dotaz dd: Tam padlo, že je nerealizovatelné i ta teď už současná nová více zatunelovaná varianta MO nebo mluvíš o zahloubení v Holešovičkách příp. něčem jiném ? Já měl za to, že ta tunelová varianta MO je už docela jistota, že se začne připravovat, nebo ne ? :)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od dd »

Ne, naopak. To zůstalo jako jediná proveditelná varianta.

Padlo tam, že není realizovatelná varianta "bez třetí strany trojúhelníka" (MO x V Holešovičkách x Libeňská spojka). Firma 4roads pracovala 3/4 roku na studii 13 alternativ k současnému trasování a došli k tomu, že při zachování všech požadavků není žádná z nich proveditelná vůbec a při snížení požadavků je proveditelná jedna. Ale to snížení požadavků povede ke vzniku 2-3 problémových míst (to nejhorší: spojení 6 pruhů do 2 na nějakých 500-700 metrech), což v modelu dopravy způsobilo zácpy až k Balabence.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Díky za podrobnosti, neviděl jsem to bohužel ještě celé, je toho dost. Takže "současný stav" je ten, že zbytek MO musí být v tunelu, v tom dlouhém, jak "vymysleli" nově, ale musí se postavit i Libeňská spojka, tak jak se plánovalo. No, myslím, že to, že bez komplet trojúhelníku je tu dopravu prakticky nemožné mít bez kolon, je na první pohled jasné, když tam prakticky všude vedou 6-pruhy, ale spojky mají být 4-pruhy. Ale snad se po xx studiích už začne opravdu připravovat MO :crazy:
A zahloubení V Holešovičkách bude ? :mrgreen:
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od dd »

K zahloubení ulice V Holešovičkách to řekl Semerád z 4roads jak to je - zahloubení se může udělat až po dokončení MO a PO. Není objízdná trasa a za provozu to je neproveditelné. Tragikomické bylo, když se pak redaktor několikrát snažil od Scheinherra zjistit jaký má plán, termíny, atd. Nebyl schopný říct nic.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Super díky za předběžné info :ok: No jsem zvědavý, kolik toho současná koalice stihne do konce volebního období připravit pro MO :mrgreen: Pro D0 očekávám tak 2-3 memoranda.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od P_V »

To zahloubení ale bude vyžadovat i přestavbu MÚK Vychovatelna. Snad je vyústění Libeňské spojky na to připraveno.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2067
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Jirka L »

Aram96 píše:Takže "současný stav" je ten, že zbytek MO musí být v tunelu, v tom dlouhém, jak "vymysleli" nově, ale musí se postavit i Libeňská spojka, tak jak se plánovalo.
Nikoliv. O variantě bez výstavby Libeňské spojky se nejednalo. Ale zkoumalo se, jestli místo tohoto lze realizovat toto
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Rozumím, a ztroskotalo to na příliš strmém stoupání, tak je ?
Docela i škoda, že to nejde, hlavu a patu by to i mělo, ovšem by zase většina tunelových úseků musela být v 6-pruhu, takže na mnoha místech by také vznikly problémy.
Mě popravdě přijde nejlepší postavit MO v tom "zmoderněném" habitu, libeňskou spojku tak jak byla navržena a poté V Holešovičkách určitě zahloubit. Pokud to půjde až po realizaci MO a PO, tak by měli pořádně začít pomáhat s PO :mrgreen:
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od kot »

Arame zkusím to video krátce shrnout /další "pozorovatelé" mě mohou doplnit/. Na žádost magistrátu došlo na ověření, zda by místo úseku MO( ať je navržen po novu či po staru ) cca od Bílé skály k budoucí Libeňské spojce nestačily POUZE zahloubené Holešovičky + Libeňská spojka. Zkoušeli 12 verzí, které se staly neprůchozími buď z důvodů příliš velkého stoupání, či vzniku velkých kongescí nebo z důvodu bourání většího množství domů. To je to nejkratší možné shrnutí. Za mě je velmi dobře, že všechny zkoumané varianty dotáhly do 3d či dalších zobrazení. Je to pochopitelné pro každého, i pro majitele vidlí, kteří by chtěli zkoumat další možnosti, jen aby se nestavělo. Dále bude ustanovena "komis" ve které kromě odborníků budou i zástupci obyvatel Holešoviček, která by měla pracovat na přípravě zahloubení. Z ověřování vyplynulo na 100 % , že část MO NEJDE NAHRADIT zahloubenými Holešovičkami za předpokladu ZRUŠENÍ PROVOZU na Povltavské - nový bulvár v přírodě. Jinak, pokud jsem něco opomněl prosím o doplnění.
Sauce
Příspěvky: 616
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Sauce »

Tak to je. Teď by mě mnozí nejspíše nejradši ukamenovali, ale já si myslím, že bylo dobře, že se varianta se začleněním holešoviček do MO spoli s Libeňskou spojkou prozkoumala takto podrobně. Sám jsem byl docela fanouškem. Teď když je jasné, že jiná alternativa, než stavět Povltavskou část trojúhelníka není, se alespoň na magistrátu mohou soustředit na stávající řešení bez jakýchkoli "zkoumání jiných variant". Za mě to vyhozené peníze nebyly.

V minulosti jsem vedení Pirátů v oblasti dopravy moc nebral, ale musím se přiznat, že jsem v poslední době změnil názor. Spoustu projektů opravdu rozjetých mají a i slavný Scheinherr mi i bez vykoupených pozemků pod budoucími zelenými pásy připadá jako docela "fajn" politik. Sice to není bůhví jaký odborník, ale přehled rozhodně má.
Tomáš Němec
Příspěvky: 397
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Tomáš Němec »

Sauce: Z médií na mě Scheinherr také tak působí, tedy celkem pozitivně (mimochodem není od pirátů ale za Prahu sobě). Jen mu nedokážu odpustit, že stále ještě nevyřešil to nefunkční osvětlení na MÚK Satalice na Vysočanské radiále/D0. Sám jsem to u něj několikrát urgoval a nestalo se vůbec nic. Dřív aspoň na maily odpovídal, teď už to ignoruje. Přitom je to taková blbost, ale s obrovským přínosem pro bezpečnost. Až tohle vyřeší, pak ho možná začnu i chválit, jinak ne. Sorry za OT v tomto vlákně.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od P_V »

(a ještě se nějak mentálně vyrovnat s konzervací Libeňského mostu nebo novými cyklopruhy na Modřanské, Evropské...)
Lynx
Příspěvky: 3702
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Lynx »

kot píše:Zkoušeli 12 verzí, které se staly neprůchozími buď z důvodů příliš velkého stoupání, či vzniku velkých kongescí nebo z důvodu bourání většího množství domů.
To mi připomíná Járu Cimrmana, který byl také mistrem ve zkoumání slepých uliček. Zjistil například, že vydechováním cigaretového kouře do vody, zlato nevzniká :-)

Je k vzteku, že se kvůli tomuhle všechno posunulo o 2 roky. Na druhou stranu mohlo být i hůř, kdyby odpůrci pořád donekonečna mleli o tom, že je třeba některá z těch slepých uliček průchozí ... takže nakonec je to asi pokrok. Ale jen o krok. jeden krok.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Myslím, že by to opravdu mohlo do budoucna pomoci tomu, že nikdo už nebude vymýšlet psí kusy a bude se připravovat prostě jen tohle po další volební období, ať bude u kormidla kdokoli. SNAD :jidlo:
Mike
Příspěvky: 5003
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Mike »

P_V píše:(a ještě se nějak mentálně vyrovnat s konzervací Libeňského mostu nebo novými cyklopruhy na Modřanské, Evropské...)
tak, tak
to po 10letech svítící lampy na vjezdu do Prahy nezachrání...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Sauce
Příspěvky: 616
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Sauce »

Tak oni z části počítají s výstavbou Břevnovské radiály, minimálně po Vypich. Ta se objevila právě v tom videu zvýrazněnou barvou. Tím by se Evropská mohla teoreticky dost vyprázdnit a zklidnit. Přece jenom si tam u Bořislavky nemohu představit veškerý provoz Centrum - Letiště. Myslím, že tam byla i otázka na dokončení Vysočanské. Jak jsem říkal, shlédnutí stojí za to minimálně už kvůli radiálám o kterých se tam i zmiňují.

Ale ty lampy chápu. Vím, že na to vedení může hledět jako vyhazování peněz, ale přece jenom je to dost frekventované a "o hubu".
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od kot »

Sorry za OT : Ale stejný problém je na OK Úlibice . Tam je rovněž "sto let" osvětlení, které rovněž nikdy nesvítilo...
Saljack
Příspěvky: 571
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Saljack »

Mě taky příjde, že se to konečně hýbe a hlavně to má hlavu a patu. Ne jako, že jeden směr MO okruhu povede tunelem a druhý kolem Vltavy nebo příšerná křižovatka na Českobrodské. Myslím, že tahle varianta je přijatelná pro většinu lidí a doufám, že to dopadne a do deseti let se začne stavět.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Souhlas, vidím to stejně, to staré řešení hlavu a patu na mnoha místech nemělo. Jen by mě zajímalo, jak chtějí do zahloubeného úseku připojit Vysočanskou radiálu v budoucnu. Myslím si, že tahle radiála je z nyní nedokončených 1. nebo 2. nejdůležitější. :kladivo:
PS: mám takové menší porovnání s D1 okolo Brna. Ta se prostě chystá 20 let a kromě pár změn v pár křižovatkách se posledních 10 let chystá to samé a když by se to postavilo už teď, tak to bude zase nedostatečné a nekomfortní řešení. A ono se to má stavět z většiny až za cca 8-10 let. :shock: Opravdu buďte tam rádi, že vám MO někdo poctivě zmodernizoval.
Odpovědět

Zpět na „Městský okruh“