Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Famózní na tom je, že všechno nacpou přes Libeňskou spojku do zahloubených Holešoviček. A taky se mi líbí, jak počítají s Vysočanskou radiálou II... O tom, že tam je Břevnovská radiála v poslední etapě raději mlčme, aby si nevšimli, i když ono se s ní už stejně nepočítá.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Mě fascinuje, jak se vždycky na něco upnou. Viz ten odkaz na nebourání a neupravování Libeňského mostu. Přitom kdyby chtěl v dnešní době někdo něco podobného stavět, tak budou rozhodně všema deseti proti, a budou říkat, že je to betonové brutalistní monstrum, které se tam absolutně nehodí. Zničí to přírodu a vůbec.
Ale když jde o udržení toho aby se nic nedělalo a už to tam pár desítek let stojí, tak tu betonovou obludu hájí do roztrhání těla jako vrchol architektury. Docela schizofrenie, kde jde zjevně o jediný cíl NESTAVĚT VŮBEC NIC
Ale když jde o udržení toho aby se nic nedělalo a už to tam pár desítek let stojí, tak tu betonovou obludu hájí do roztrhání těla jako vrchol architektury. Docela schizofrenie, kde jde zjevně o jediný cíl NESTAVĚT VŮBEC NIC
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Tak jsem se tim proklikal. Pokud je tohle ideologicka baze "dualu", tak největší jobstopper je zatizeni uz tak pretizenych Holesovicek kombinaci radialni a okruzni dopravy, navedeni okruzni dopravy do Kbelske (která bude ještě dlouho suplovat D0), od pocatku nedostatecna kapacita 1+1 pruhove sekce v Povltavske atd atd. To jim musí při oponenture rozebrat každý student stredni dopravni průmyslovky. Výhodou těchto nikym nevolenych a nami vsemi financovanych spolku je, za za nic nenesou odpovědnost a jejich malůvky fixou do mapy tak mohou byt na urovni moji 4lete netere. A ty pindy by k tomu sesmolila asi taky...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Tak u rekonstrukce Libeňského mostu ale nejde o nějakou pitomou inženýrkou stavbu vymyšlenou v Metroprojektu či tím zoufalcem Kotasem. Libeňský most je od Pavla Janáka. Takže tam celkem chápu, že se jedná o inženýrskou stavbu, na kterou mají být kladeny nejvyšší nároky památkové ochrany. Že se za ta desetiletí posunulo vnímání i estetická hodnota těchto staveb je smutný fakt, který nás ovšem neopravňuje k tomu, abychom tak zacházeli i s objekty z dob, kdy si s tím dali špičkoví architekti opravdu velkou práci. A že si dnes Kotas a jemu podobní myslí, že dokážou navrhnout něco funkčního a zároveň esteticky kvalitního je bohužel jejich omyl, který jim ale řada lidí žere. Hlavně ti, co jim ty zakázky přiklepávají...Lynx píše:Mě fascinuje, jak se vždycky na něco upnou. Viz ten odkaz na nebourání a neupravování Libeňského mostu. Přitom kdyby chtěl v dnešní době někdo něco podobného stavět, tak budou rozhodně všema deseti proti, a budou říkat, že je to betonové brutalistní monstrum, které se tam absolutně nehodí. Zničí to přírodu a vůbec.
Ale když jde o udržení toho aby se nic nedělalo a už to tam pár desítek let stojí, tak tu betonovou obludu hájí do roztrhání těla jako vrchol architektury. Docela schizofrenie, kde jde zjevně o jediný cíl NESTAVĚT VŮBEC NIC
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Hlavně by ovšem ten most měl být funkční. Jestliže se ovšem rozpadají vzorky i bez zatížení, tak ať je most od kohokoliv, most, který nic neunese, je k ničemu. Což samozřejmě nijak nebrání tomu udělat funkční repliku.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Snad si Jirko nemyslíš, že by bojovníci proti přestavbě kývli na "bezcennou repliku"... To by bylo řečí !
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Co jsem tak měl možnost vidět původní rekonstrukční záměr, tak o věrné replice nebyla vůbec řeč. Takže se není moc čemu divit. No a pak je tady další hledisko, totiž kvalita odvedené práce na té replice. Protože když se podíváte, jak třeba vypadá tenhle sloup na mostě přes železnici na Prašném mostě, tak to bych rozhodně nebral jako zdařilou práci. Tudy cesta fakt nevede, to není kvalitní řemeslo dovedené do detailu. https://mapy.cz/s/1LVl6 vs. http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 ... es/38.htmlJirkaS píše:Hlavně by ovšem ten most měl být funkční. Jestliže se ovšem rozpadají vzorky i bez zatížení, tak ať je most od kohokoliv, most, který nic neunese, je k ničemu. Což samozřejmě nijak nebrání tomu udělat funkční repliku.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Což ovšem znamená, že by se aktivisti měli zaměřit na kvalitu projektu a provedení, ne na rekonstrukci něčeho, co rekonstruovat nejde, pokud z mostu nechceme mít jen lávku pro pěší. Protože beton v samotné konstrukci prostě nevymění. U železobetonových staveb časem bude problém v degradaci samotné konstrukce, které nelze zabránit.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
No podle mě bylo třeba v první řadě zastavit to, co bylo zamýšleno. Ono to totiž nedávalo smysl ani z památkového, a ani z dopravního pohledu. A těžko tomu můžete ladit detaily, když to je celé špatně. Že se teď ukazuje, že most je v horším stavu, než se předpokládalo, znamená uvažovat nad novým přístupem vedoucím k jeho rekonstrukci, čili řečeno trochu přesněji obnově za účelem zachování architektonické jedinečnosti i samotné funkčnosti.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
V květnu byly uveřejněny průzkumy prvního zkoumaného pilíře, ze kterých vyplývá, že jediná možná rekonstrukce je rekonstrukce formou demolice. Takže bavit se lze o replice, ale stávající most tam prostě fyzicky neustojí. Ten by se časem zřítil vlastní vahou a netrvalo by to už moc dlouho. Víceméně pro jistotu či spíš jako alibi se teď budou zkoumat další dva pilíře, ale výsledek bude na 99 procent podobný. Tedy že ten most nemá šanci. Tenkrát byly betonové konstrukce v začátcích a ten beton je prostě mizerný.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Ovšem to, že pilíře jsou k ničemu, je stejně tak velká rána pro jeho zastánce, jako pro ty, co chtěli most rozšiřovat na původních základech. Aspoň teda soudě podle té odfláknuté vizualizace, kde plácli novou mostovku na staré pilíře a ani si nedali tu práci je nějak retušovat, aby most působil opravdu opraveným dojmem. Takže oba tábory mají stejný výchozí bod a je třeba najít společnou řeč.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Částečná replika by podle mě mohla být řešením. Rozšiřování ten most podle mě nutně nepotřebuje. Slouží hlavně pro lokální dopravu a jezdí po něm asi nejméně aut ze všech pražských mostů (můj dojem, nikoliv měření).
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Tady bych si dovolil opravit, po Karlově mostě toho jezdí určitě méně.Lynx píše:Částečná replika by podle mě mohla být řešením. Rozšiřování ten most podle mě nutně nepotřebuje. Slouží hlavně pro lokální dopravu a jezdí po něm asi nejméně aut ze všech pražských mostů (můj dojem, nikoliv měření).
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Tak vždycky je tu ještě Karlův most.
Edit: abych jen blbě netlachal - TSK Q3 2015:
Edit: abych jen blbě netlachal - TSK Q3 2015:
Kód: Vybrat vše
Barrandovský 135700
Hlávkův 68800
Barikádníků 55800
Jiráskův 48100
Štefánikův 18900
Libeňský 17000
Závodu míru 17000
Čechův 13700
Palackého 12900
Legií 12100
Trojský 12100
Mánesův 9000
Království a půl princezny za 511.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Pro mě překvapující tabulka, dojmy nebývají vždy správné. Takže to opravuji na to, že to není klasický tranzitní most, jako ty 4 nahoře, které se vymykají ostatním, které mají do 20 tisíc.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Není to počítáno zrovna v době povodní, kdy na mostě byly vyklizené ty autobazary...? No 17000 je sice relativně vysoké číslo, ovšem tak nějak mám pocit, že to tady nehraje vůbec roli. Jsou místa, kde 17000 vozidel způsobí pohromu, ale rozhodně k těmto místům nepatří Libeňský most. Na Čechově mostě je o pár tisíc méně a vidím to jako mnohem problematičtější místo, o mostě Legií nemluvě, kde je o 5000 míň.... Největší slabinu vidím v intervalu semaforu na holešovickém předmostí a blbém křížení hlavních směrů a samozřejmě i v křižovatce u Kauflandu, kde prostě někdo uvažoval 3 a dopadlo to, jak to dopadlo. Ale že by se kvůli tomu musel rozšiřovat Libeňský most?
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
V přestavbě mostu je i úprava křižovatek. U tohoto mostu dojde k rekonstrukci v okamžiku, kdy spadne. Do té doby bude neustálé hledání, jak s tím nic nedělat. Intenzity mě tedy taky překvapily.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Intenzity mi taky přijdou zvláštní, protože kdykoliv tam jdu, je tam provoz minimální. Taky nevím, kam by se těch 17000 nacpalo na obou stranách mostu.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Asi jednak klame tělem, protože na něm na rozdíl od řady dalších nestojí kolony právě díky relativní propustnosti předmostí, jednak 17000 není na město zas tak moc. Tabulka denní variace udává pro období 7-19 hodinový podíl relativně konzistentně cca 6-7 %, to je na směr a hodinu nějakých 550 aut.
Návazné úseky:
Voctářova (Libeňský most - Zenklova) 18300
Voctářova (Libeňský most - U Rustonky) 27100
Jankovcova (Dělnická - U Průhonu) 11800
Dělnická a jižní část Jankovcovy nejsou ve sledované síti.
Metodiku neznám, údaje jsou veřejné. https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/roo ... ty-dopravy
Návazné úseky:
Voctářova (Libeňský most - Zenklova) 18300
Voctářova (Libeňský most - U Rustonky) 27100
Jankovcova (Dělnická - U Průhonu) 11800
Dělnická a jižní část Jankovcovy nejsou ve sledované síti.
Metodiku neznám, údaje jsou veřejné. https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/roo ... ty-dopravy
Království a půl princezny za 511.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
S tim Trojskym se nepovedlo copy-paste, že je tam stejný numero jako u Legií, nebo ještě tehdy nebyl v provozu?
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Tak si na to kliknou, prostě to vyšlo stejný (ostatně i o pár řádků výš).
Ještě 2016:
Ještě 2016:
Kód: Vybrat vše
Barrandovský 136600
Hlávkův 69200
Barikádníků 60200
Jiráskův 47300
Štefánikův 18400
Závodu míru 17700
Libeňský 15700
Čechův 13900
Palackého 13700
Trojský 13200
Legií 12300
Mánesův 9000
Království a půl princezny za 511.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Vedení Prahy schválilo zakázku na dostavbu vnitřního okruhu
13. září 2017 9:51
Praha začne připravovat tendr na dostavbu části vnitřního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. Projekční práce mají vyjít na 350 milionů korun a mělo by se začít stavět v roce 2024. Zakázku v úterý podpořili radní včetně těch za Trojkoalici, přestože původně měli výhrady. Zastupitelé návrh projednají až po sněmovních volbách.
Zdroj: https://praha.idnes.cz/mestsky-okruh-do ... zpravy_rsr
13. září 2017 9:51
Praha začne připravovat tendr na dostavbu části vnitřního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. Projekční práce mají vyjít na 350 milionů korun a mělo by se začít stavět v roce 2024. Zakázku v úterý podpořili radní včetně těch za Trojkoalici, přestože původně měli výhrady. Zastupitelé návrh projednají až po sněmovních volbách.
Zdroj: https://praha.idnes.cz/mestsky-okruh-do ... zpravy_rsr
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Stropnického zákopová válka pokračuje. Už aby byly komunální volby a ti Zelení Khmérové šli od válu.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
A kdo ti řekl, že po nich naopak neposílí své pozice?Kuba píše:Stropnického zákopová válka pokračuje. Už aby byly komunální volby a ti Zelení Khmérové šli od válu.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
No, to co předvádí s tím svým vypelichaným knírkem /naštěstí/ moc lidí nebere...