Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Musíte porovnat, kdy a za jakého režimu se stavěla jižní část okruhu a za jakého nyní. Krásně je s jednotlivými úseky vidět, jak se požadavky čím dál víc zpřísňují. Začalo to Mrázovkou, která nikdy nebyla v plánu a i přes Smíchov to mělo vést po povrchu v místě zbouraného ČKD, to samé Blanka, původně jen plánovaný hloubený tunel pod Stromovkou, jinak zbourat půl města a most přes řeku. Podobně to je i v jiných městech v Evropě. Za chvíli se tímhle tempem už bude stavět jen v podzemí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
...druhé zdůvodnění může být, že tím, že to všechno svedete pod zem, se na povrchu uvolní místo pro nějaký ten spřátelený developmentek - koukněte například na tu Balabenku - u estakády byste to asi neprodali, ale v parku", to už je jiná...tam už zaparkujete elektrokoloběžek...
plus ještě proč se tedy nezakopou i ty vlaky, ty to území taky nepěkně rozdělují:o)
jinak čert vem ty náklady, je to stavba na sto let... mám jen obavu, že se to neprosadí "rychleji", jak si tam nalhával Kasl...
plus ještě proč se tedy nezakopou i ty vlaky, ty to území taky nepěkně rozdělují:o)
jinak čert vem ty náklady, je to stavba na sto let... mám jen obavu, že se to neprosadí "rychleji", jak si tam nalhával Kasl...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Pokračování Vysočanské radiály bylo vždy v tunelech, je to dáno terénem. Mezi Blankou a Balabenkou je cyklostezka u vody. To považuji za hlavní dovod vedení v tunelu.
Nicméně v Praze se už dlouho nic nestaví, Praha musí mít na investice spousty peněz a i tato stavba by se začla za minimálně 5 let spíše později.
Nicméně v Praze se už dlouho nic nestaví, Praha musí mít na investice spousty peněz a i tato stavba by se začla za minimálně 5 let spíše později.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Vzhledem k tomu, že je to opět nová varianta, tak EIA, UR, výkupy, SP, výběr zhotovitele, stavba, tak uvedení do provozu za minimálně 10 let. Když to dobře půjde.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Zeptejte se v Brně, kde předchozí magistrát nebyl bepodobný tomu současnému pražskému... Vizualizací a modelů ukázali na tři volební období, ale reálně se nedělo nic. Totéž prorokuji i v současné Praze.
Tedy malůvka pěkná, byť úrovňové křížení je naprostý nesmysl... Cožpak si nikdo nepamatuje, co dělali s Jižní spojkou semafory před vjezdem na Barrandovský most? A že je kvůli "výrobě kolon" odstranili?
Tedy malůvka pěkná, byť úrovňové křížení je naprostý nesmysl... Cožpak si nikdo nepamatuje, co dělali s Jižní spojkou semafory před vjezdem na Barrandovský most? A že je kvůli "výrobě kolon" odstranili?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Taky se mi úrovňové křížení nelíbí, ale je třeba u výjezdu z Mrázovky a de facto i z Blanky na Letné... a aspoň nějak to funguje, ne? kdyby to měla být cena za prosazení...ale bohužel to je spíš další oddálení.
Pokud jde o peníze, může si Praha dávat 5mld. ročně (které není schopná proinvestovat jinde) bokem a než dojde na kopnutí do země, bude mít pěkný balík.
Pokud jde o peníze, může si Praha dávat 5mld. ročně (které není schopná proinvestovat jinde) bokem a než dojde na kopnutí do země, bude mít pěkný balík.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Kde vidíte úrovňové křížení?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
..u výjezdů z těch tunelů? třeba na Jarově?
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
To rozlišení není nic moc, ale hlavní trasa je snad vykřížená všude mimoúrovňově a to že rampy vedou na úrovňové křižovatky snad není nic nenormálního..?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
...jsem laik, takže asi ne "nenormálního", ale řekl bych méně kapacitní než původně navrhované řešení - byť to s těmi poloměry oblouků zabíralo nějakou tu plochu, to zas jo.
... a hlavní trasa tam není vidět de facto nikde - což by zjevně záměr... (je totiž schovaná pod zemí.o)
... a hlavní trasa tam není vidět de facto nikde - což by zjevně záměr... (je totiž schovaná pod zemí.o)
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Úrovňové křižovatky fungují i u Blanky, tak snad budou nějak fungovat i zde.
Jinak ty termíny jsou moc optimistické. Vezměte si, jak dlouho se řeší územko na radlickou radiálu. Tam už dokonce je vyražená průzkumná štola, ale územko, natož stavba v nedohlednu. Z toho mi vychází, že územko na konci tohoto volebního období je blbost. Navíc neříkejte mi, že se nebude muset opakovat EIA. Nebo minimálně provést nějaké ty verifikace staré EIA apod., které musí dělat ŘSD.
Jinak ty termíny jsou moc optimistické. Vezměte si, jak dlouho se řeší územko na radlickou radiálu. Tam už dokonce je vyražená průzkumná štola, ale územko, natož stavba v nedohlednu. Z toho mi vychází, že územko na konci tohoto volebního období je blbost. Navíc neříkejte mi, že se nebude muset opakovat EIA. Nebo minimálně provést nějaké ty verifikace staré EIA apod., které musí dělat ŘSD.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Tohle bych řekl, že nebude daleko od pravdy. Už jen to nasvícení těch nových návrhů vs starých1975 píše:...nechci být paranoidní, ale skoro bych řekl, že to je i záměr...vizošky jsme ukázali...klasické, přesvícené, krásné zelené versus ten původní tmavý šedý hnus, tak co byste chtěli? My se snažili.... a teď můžeme zase zpátky řešit čínu, duhové vlajky a tak....ale třeba jsem jen zapšklej, a oni to vážně chcou.
aebo je tam pak s radiálama omylem ukázaná ta původní představa...
Aha, já to ale pochopil tak, že jsou v plánu úrovňové křižovatky přímo na okruhu, nebo to jsem se spletl ? Rád bych se mýlil Blanka jede a úrovňové jsou až na výjezdech, ne, tady se mi zdálo, že to je normální křížení okruhu s vedlejšími silnicemi (ne všechny) ...HP píše:Úrovňové křižovatky fungují i u Blanky, tak snad budou nějak fungovat i zde.
Jinak ty termíny jsou moc optimistické. Vezměte si, jak dlouho se řeší územko na radlickou radiálu. Tam už dokonce je vyražená průzkumná štola, ale územko, natož stavba v nedohlednu. Z toho mi vychází, že územko na konci tohoto volebního období je blbost. Navíc neříkejte mi, že se nebude muset opakovat EIA. Nebo minimálně provést nějaké ty verifikace staré EIA apod., které musí dělat ŘSD.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
jo jo, "nasvícení", pohled z "větší výšky", spoustu již vzrostlých, samozřejmě zelených stromů...všechny klasické finty.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
To se ti jen zdálo, úrovňové křižovatky jsou na větvích, ne na hlavní trase...Aram96 píše: Aha, já to ale pochopil tak, že jsou v plánu úrovňové křižovatky přímo na okruhu, nebo to jsem se spletl ? Rád bych se mýlil Blanka jede a úrovňové jsou až na výjezdech, ne, tady se mi zdálo, že to je normální křížení okruhu s vedlejšími silnicemi (ne všechny) ...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Snad to tak je, ale mrkni např. na obrázek č.4 ? To není okruh co vede "zleva doprava" ?mapman píše:To se ti jen zdálo, úrovňové křižovatky jsou na větvích, ne na hlavní trase...Aram96 píše: Aha, já to ale pochopil tak, že jsou v plánu úrovňové křižovatky přímo na okruhu, nebo to jsem se spletl ? Rád bych se mýlil Blanka jede a úrovňové jsou až na výjezdech, ne, tady se mi zdálo, že to je normální křížení okruhu s vedlejšími silnicemi (ne všechny) ...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Rozdíl oproti předchozí studii je v tom, že propojili tunel pod Bílou Skálou s tunelovým komplexem Balanenka - Malešice, tj. zahloubili ho v okolí Balabenky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Taky jsem se lekl, že tam bude úrovňové křížení na hlavní trase, ale žádné jsem nenašel. Osobně se mi nový projekt líbí mnohem více než starý. Nejsou tu megalomanské kruháče, podivné rampy s průhlednými PHS, které ve městech po pár letech vypadají fakt ohyzdně, a celkově hlukové zatížení pro město bude mnohem menší. Samozřejmě otázka je cena / dostupné prostředky.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Že při té okrašlovací snaze nevzali i zpodzemnění Holešoviček i s Vychovatelnou.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Lidi, tohle Praha nezaplatí, kdyby se posr... Vlasta měla původně stát 50 mld., tohle bude tak za kilínko. Navíc mi to nejde dokopy s Bursíkovou politikou (další auto si nekupujte). Takže kolem r. 2030 bude v Praze "jen" kolem 100.000 aut, pouze EL-ka a různé sdílenosti. Nač pak stavby za desítky miliard?
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Řekněme si to narovinu, Strahovský tunel stál tuším 5,5mld. Kč, což byla naprosto nepředstavitelná částka na tu dobu. Mrázovka má účetní hodnotu tuším kolem 7mld. Kč a je dlouhá cca 1km. Blanka stála bez "drobností" necelých 40mld. Kč a je 5,5km dlouhá. Z toho lze usuzovat, že 1km tunelu městského okruhu v minulosti stál minimálně 7mld. Kč. Takže nějaká inflace, trošku kšeftíků a tohle je něco mezi 80 - 100mld. Kč. Nic co by si Praha nemohla dovolit. Ostatně se už 4 roky nic pořádnýho nestaví..nms píše:Lidi, tohle Praha nezaplatí, kdyby se posr... Vlasta měla původně stát 50 mld., tohle bude tak za kilínko. Navíc mi to nejde dokopy s Bursíkovou politikou (další auto si nekupujte). Takže kolem r. 2030 bude v Praze "jen" kolem 100.000 aut, pouze EL-ka a různé sdílenosti. Nač pak stavby za desítky miliard?
Podívejme se na to reálně, tohodle se nikdy nedočkáme...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Jako mistni musim rict, ze ta Liben ci Balabenka vypada podstatne lepe. Jako mistni znaly dopravni situace a nasledku dani prednosti vyjizdejicimu autu z ulice Bulovka na cely mestsky okruh ve smeru do Troji musim rict, ze nevim, jak toto chteji za provozu v useku mezi Novovysocanskou a V Holesovickach postavit., pokud to nema byt cele razene...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Bude to (a to jsem optimistou, spíš si myslím, že nebude) úplně stejnej boj jako na Letný. Libeňská spojka byla navržena stejně, jako kdysi Legerova. Tedyy uzavřít->piloty->nosný strop na nich->silnice->otevřít vršek->hloubit dvoupatrově spodek. Odhaduju kompletní uzavírku na rok a půl.michal píše:Jako mistni musim rict, ze ta Liben ci Balabenka vypada podstatne lepe. Jako mistni znaly dopravni situace a nasledku dani prednosti vyjizdejicimu autu z ulice Bulovka na cely mestsky okruh ve smeru do Troji musim rict, ze nevim, jak toto chteji za provozu v useku mezi Novovysocanskou a V Holesovickach postavit., pokud to nema byt cele razene...
Balabenka bude stát za to, ale nic co by se už v Praze nestavělo. Opět bych si myslel půl/půl a objízdná trasa někde po panelech jako na letný.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Domnívám se, že na Českobrodské by to sneslo ještě jeden výjezd od jihu na východ. Tím už budou všechny 3 výjezdové směry bez levých odbočení, takže by se kolona neměla vzdouvat do tunelu.
S financováním bude jiný problém. I kdyby na to Praha měla, musí si ty peníze nejdřív půjčit. Ale ze zákona má zastropovaný dluh, a to na tohle stačit nebude. Navíc ještě bude souběžně stavět metro D. Stavba se bude muset rozsekat na víc etap s časovými odstupy, i když z dopravního hlediska by bylo záhodno postavit vše najednou.
S financováním bude jiný problém. I kdyby na to Praha měla, musí si ty peníze nejdřív půjčit. Ale ze zákona má zastropovaný dluh, a to na tohle stačit nebude. Navíc ještě bude souběžně stavět metro D. Stavba se bude muset rozsekat na víc etap s časovými odstupy, i když z dopravního hlediska by bylo záhodno postavit vše najednou.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Já osobně bych jen podotkl, že ve 20.letech se bude budovat buď metro D, nebo městský okruh, obě stavby určitě ne, to nemůže Praha nikdy zaplatit, leda se opravdu pořádně zadlužit ... i když by to samozřejmě bylo super ...
Čím dál víc si začínám myslet, že tento návrh vznikl opravdu jen pro ukojení potřeb části voličů (vizualizace, sliby, ...) a vznikl právě tak, aby byl neufinancovatelný a tudíž se nechal u ledu ...
Čím dál víc si začínám myslet, že tento návrh vznikl opravdu jen pro ukojení potřeb části voličů (vizualizace, sliby, ...) a vznikl právě tak, aby byl neufinancovatelný a tudíž se nechal u ledu ...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Tak dlouho se mi nestalo, abych s takovou úlevou zjistil, že jsem se zcela mýlil...mapman píše:To se ti jen zdálo, úrovňové křižovatky jsou na větvích, ne na hlavní trase...Aram96 píše: Aha, já to ale pochopil tak, že jsou v plánu úrovňové křižovatky přímo na okruhu, nebo to jsem se spletl ? Rád bych se mýlil Blanka jede a úrovňové jsou až na výjezdech, ne, tady se mi zdálo, že to je normální křížení okruhu s vedlejšími silnicemi (ne všechny) ...
Ale zjevně jsem nebyl sám, kdo z náhledů na serveru novinky.cz nabyl dojmu, že je plánováno úrovňové křížení na hlavní trase. Ufff.