Stránka 1 z 2

Tunely Královská obora (Letná - Troja)

Napsal: 6.5.2009 18:01:42
od Lenny
V červenci letošního roku by měla začít protiražba od letenského portálu, aby dohnaly skluz, který byl způsobem zastavením ražby po propadu ve Stromovce.

Od 30.3. je znova ražena kalota jižního tunelu a od 9.4. severního tunelu.

Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 6.1.2010 15:37:50
od Speedy Gonzales
Dnes uz na webu tunelblanka.cz sviti, ze do setkani celeb v STT zbyva jen 17 metru. Vi nekdo, na kdy je naplanovano prorazeni? (pocitam, ze za mocne ucasti papalasu...)

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 6.1.2010 15:40:37
od jannnn
15.1.

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 8.1.2010 16:39:48
od jannnn
Tak zmena :)

Slavnostni prorazeni 12.1., 13:00

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 8.1.2010 17:03:14
od pavel.hrdina
Jinak jen takova informace na okraj - ted uz se STT razi jen od Troje (to je nutnost pri zmenseni vzdalenosti celeb protirazby pod urcitou mez), takze na Letne se aktualne razi jen JTT. Vcera jsme tam byli na exkursi a je to opravdu zazitek. Postup maximalne 5 m denne a to na 3 odstrely, ty se navic nesmi delat v noci (tedy po 22h). V tunelech s celnim odtezovanim smerem na Hradcanskou se nyni armuje a betonuje dno (v STT, JTT jsme nenavstivili).

Par obrazku pro ilustraci:
Letna-JTT-celba1.jpg
Letna-JTT-celba1.jpg (34.14 KiB) Zobrazeno 29656 x
Letna-JTT-celba2.jpg
Letna-JTT-celba2.jpg (39.35 KiB) Zobrazeno 29664 x
Letna-STT-odtezovani1.jpg
Letna-STT-odtezovani1.jpg (29.33 KiB) Zobrazeno 29666 x
Letna-STT-odtezovani2.jpg
Letna-STT-odtezovani2.jpg (32.98 KiB) Zobrazeno 29658 x

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 10.1.2010 16:26:55
od kasme
většinou sem o Blance nepíšu..., ale už není panna :) :)
Kubajsu píše:9.1. 17:45 došlo k prorážce STT...
Jen pro info: v pátek byla zahájena ražba horní části levého opěří JTT raženého tunelu Brusnice...

více info na http://mo.ttnz.cz/ nebo u "nás" ve fóru

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 12.1.2010 14:38:50
od kasme
vondr píše:Stavba tunelu Blanka pokročila. Dělníci prorážejí severní tubus
http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/sta ... tubus.html

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 26.2.2010 15:52:41
od siesa
Tak me tak napadlo....Nevite nekdo na jaky maximalni vodni sloupec ve Vltave je tunel dimenzovan??? Nebo-li kolikasetletou vodu snese tubus tunelu???

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 26.2.2010 16:15:43
od Lenny
siesa píše:Tak me tak napadlo....Nevite nekdo na jaky maximalni vodni sloupec ve Vltave je tunel dimenzovan??? Nebo-li kolikasetletou vodu snese tubus tunelu???
100 letou by měl vydržet bez problému, snad u tu 500 letou, ale u ní je otázka zda-li by do něj nenateklo přes MÚK Troja. Tak dalece moje informace nesahají :P

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 26.2.2010 16:30:58
od kasme
Stavba je pokud vím dimenzována na 2002 +30 (nechce se mi to teď hledat)
jako vše "nové" v Praze :)
V Troji jsou součástí stavby protipovodňová opatření (jáma byla chráněna od začátku), která navazují na opatření v okolí.
Nějak je chráněn i výdech a čerpací stanice na Císařském ostrově...

----
http://www.tunelblanka.cz/informace-o-p ... p?action=1
Poslední částí tunelového komplexu Blanka je hloubený úsek na trojském břehu. Tunely zde budou budovány v otevřených stavebních jámách. Přes skutečnost, že jsou tunely umístěny za protipovodňovou hrází, byly jedním z důležitých kritérií návrhu i vliv povodňového stavu v řece na možnost vyplavání tunelového tubusu. Po vymodelování propustnosti protipovodňového valu, včetně hydraulického odporu a piezometrické výšky, a následném posouzení konstrukce tunelu byla tato možnost vyloučena. Výstavba Městského okruhu je zde koordinována se stavbou protipovodňových opatření hlavního města (stavba ev.č. 0012)

http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo ... ?action=13

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 26.2.2010 18:11:05
od siesa
Kasme, diky za info..vlastne me ale zajimalo, jak vysoky sloupec vody (zatizeni) snese zelezobetonova roura tunelu. Precijen nadlozi je pouze 14,5 m a s hmotnosti vody by se melo take pocitat. Takze by me zajimalo, zda-li se pri projektovani uvazovalo, jakou povoden to zvladne... (kolik metru vody) :?:

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 28.2.2010 14:32:56
od jonáš
Metr vody odpovídá z hlediska tlaku jen asi 30 cm zeminy, takže v tom bych krizi neviděl, spíš by mohlo hrozit to "vyplavání" kdyby se odemlel zásyp. Že tubus tunelu plave, to bylo i prakticky vyzkoušený už před časem, když se kousek vedle naplavoval do připravený rýhy u břehu vybetonovaný tunel pro metro do Kobylis.

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 28.2.2010 16:55:12
od siesa
Jonasi, vezmu-li prumernou mernou hmotnost sterku a pisku 2 kg/dm3, pak mi tech Vasich 30 cm jako ekvivalent metru vody moc nesedi. Pocital bych spise s pulmetrem. A pokud si dobre pamatuju, dosahla hladina vody Vltavy v roce 2002 11 m, coz je nejakych pet sest metru navi a odpovida to navyseni hmotnosti nadlozi o skoro 50%.
Je my jasne, ze projekt je nejak naddimenzovan a projektanti na toto pamatovali, ale prave to cislo, s jakym bylo operovano by me zajimalo ;)

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 28.2.2010 17:12:32
od jonáš
Berte rozhodně měrnou hmotnost v ulehlym stavu, ne po načechrání bagrem na haldě pískovny. Ono je to jedno, prostě metr vody vyvine podstatně menší tlak než metr nadloží, když na to přijde, a těch cca půl atmosféry, co udělá povodeň navíc proti normální hladině, je z hlediska nutný odolnosti tubusu nula prd. Nepochybně to bude spočítaný aspoň na tu magickou hodnotu "2002" plus 30 cm (nevm proč si jsou tak jisti, že to nemůže příště bejt "2002" plus metr dvacet, ale budiž).

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 28.2.2010 17:19:24
od Lenny
Na tuto otázku by mohli odpovědět v Informačním centru na Letné ve středu. Tam bych se zkusil zeptat.

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 28.2.2010 17:32:16
od siesa
Lenny, diky. ja se na Letnou nedostanu...dik

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 28.2.2010 18:24:18
od Lenny
Ja bohužel taky ne.

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 1.3.2010 8:03:33
od MPMP
jonáš píše:... (nevím proč si jsou tak jisti, že to nemůže příště bejt "2002" plus metr dvacet, ale budiž).
Možná proto, že v tom případě se ta voda rozleje do okolí a výš už nevystoupí, nebo ne? :)

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 1.3.2010 13:52:55
od Juno
kasme píše:Stavba je pokud vím dimenzována na 2002 +30 cm (nechce se mi to teď hledat)
jako vše "nové" v Praze :)
V Troji jsou součástí stavby protipovodňová opatření (jáma byla chráněna od začátku), která navazují na opatření v okolí. ...
Hluboce se mýlíte.
1) Např. obří MÚK Lahovice (nikoli "Zbraslav"), kterou tak pěkně fotografujete, je ve skutečnosti zmetek, který nevyhovuje ani hladině při průtoku Q100, což je předepsáno v ČSN, a všude to se dodržuje, jenom ne tady.

2) Samozřejmě je žádoucí, aby tato MÚK v hlavních propojeních, tedy i vč. Strakonické, byla provozuschopná i při Q2002+alespoň 30 cm, ale teď už to nelze dosáhnout ani nějakou dodatečnou investicí. Estakáda, někde zbytečně vysoká, je v oblasti MÚK tak nízko, že příslušné větve a samotnou Strakonickou nelze při dodržení podjezné výšky ani dodatečně zvednout na potřebnou úroveň. Odpovědné osoby na to byly včas (písemně) upozorněny - kdyby snad šlo o nějaké opomenutí a obdržely i tech.návrh na potřebnou nevelkou změnu nivelety (šlo o něco málo přes 1 m) - kdyby byly námitky, že to "nejde". Měnil se projekt MÚK i mostu přes Vltavu a přesto náprava nebyla učiněna. Odpovědné osoby stavebníka, projektanta i schvalujícího orgánu jsou dobře známy a nesou za tento zmetek plnou odpovědnost. V 50.letech se takovému počínání říkalo "sabotáž", ale taky je to kolaudační závada.

3) A pokud jde o trasu MO, ta zatím vede za MÚK Troja do prostoru MÚK PelcTyrolka, který je a zůstane průtočným územím Vltavy. V době povodně tam bude MO přehražen, tj. bude nefunkční. To rovněž není tím, co se obecně očekává od tak nákladné investice, jako je MO.
Podle mě ještě stojí za to, aby byl úsek MO východně od MÚK Troja přeprojektován (včetně příslušné změny územního plánu).

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 1.3.2010 14:48:17
od MPMP
Juno píše:Podle mě ještě stojí za to, aby byl úsek MO východně od MÚK Troja přeprojektován (včetně příslušné změny územního plánu).
Jak? Na piloty x metrů nad vodu? Nebo celý do tunelu? Aby to neznamenalo, že sice naprojektujeme "perfektní stavbu", ale nikdy nebudou peníze na její realizaci!

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 1.3.2010 14:49:14
od jonáš
Ono je to docela legrační, kdyby to nebylo tragický -- přitom "naproti" v Modřanech dál po proudu je proslulá čerpací stanice Q100, kde musel majitel navézt celý pozemek o metr výše, dokud šiml nebyl spokojen. Ačkoli je to za náspem trati 210, která je celá v dotčeném území postavena jako protipovodňový val. Holt quod licet Skanska (nebo v tom jede Metrostav?) ...

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 1.3.2010 14:57:20
od Lenny
Juno píše:3) A pokud jde o trasu MO, ta zatím vede za MÚK Troja do prostoru MÚK PelcTyrolka, který je a zůstane průtočným územím Vltavy. V době povodně tam bude MO přehražen, tj. bude nefunkční. To rovněž není tím, co se obecně očekává od tak nákladné investice, jako je MO.
Podle mě ještě stojí za to, aby byl úsek MO východně od MÚK Troja přeprojektován (včetně příslušné změny územního plánu).
A jak takové přeprojektování má vypadat? Spokojim se se situačkou v měřítku 1:5 000 a charakteristickými řezy úpravy. Do té doby to beru jako zcela hypotetickou možnost. :P

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 1.3.2010 19:35:36
od Sopko
Juno píše:A pokud jde o trasu MO, ta zatím vede za MÚK Troja do prostoru MÚK PelcTyrolka, který je a zůstane průtočným územím Vltavy. V době povodně tam bude MO přehražen, tj. bude nefunkční. To rovněž není tím, co se obecně očekává od tak nákladné investice, jako je MO.
Podle mě ještě stojí za to, aby byl úsek MO východně od MÚK Troja přeprojektován (včetně příslušné změny územního plánu).
Pokud ještě vůbec někdy přijdou povodně jako v roce 2002 tak si myslím že zavření tunelu na dobu 1-2 týdnů je naprosto bez problémů. Při takové situaci tak jako tak nebude jezdit metro, řada komunikací bude zavřena a město přestane na čas fungovat. Investovat x mld navíc kvůli zabezpečení průjezdnosti za každých podmínek je nehospodárné. Důležitější samozřejmě je, aby závěra byla festovní a oddolala vodě ne jako kabelové průchodky v metru za povodní

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 1.3.2010 21:29:57
od Juno
MPMP, Lenny:
Funkční a krajinářsky přijatelné řešení samozřejmě vyjde dráž než dosavadní ofic. návrh dle býv. Zákosu, který je při zvýšené hladině nefunkční (Povltavská pod žel.mostem se zaplavuje snad už při Q10 či Q20).
MO by se za MÚK Troja opět ponořil do chráněného hloubeného tunelu, který by prošel mezi budovou kolejí a upravenou SZ větví dnešní MÚK a pokračoval podél severního okraje dnešního areálu fakulty UK. Dále by MO vedl už raženými tunely podle návrhu na změnu ÚP od sdužení ZNB (Vl.Šenarové) nebo ve smyslu variant OS podaných do procesů EIA na MO a Libeňskou spojku.
Stávající MÚK PelcTyrolka by zůstala jen pro lokální napojení areálu VŠ na magistrálu. Ta by končila dvěma jednosměrnými větvemi vedenými od mostu Barikádníků zaústěnými do tunelu MO zhruba pod křiž. V Holešovičkách - U Hercovky.
Dnes už je jasné, že MO se v první etapě zprovozní jen mezi Špejcharem (U Vorlíků) a Trojou, a to nepochybně přinese úlevu Letné (na rozdíl od situace po úplném dokončení Blanky). Další pokračování MO až do zprovoznění R1 Ruzyně - Březiněves beztak nemá smysl budovat a do té doby se tedy ušetří i na úseku Troja - Pelc.
Na domyšlení úseku Troja - Libeň je dost času, pro odlehčení magistrály v centru je důležitá výstavba východního úseku MO a nikoli severního - ten může být s výhodou dokončen až jako poslední.

Sopko:
Povodeň i menší voda samozřejmě budou a odpovědně navržené důležité silnice jsou na to vybaveny a fungují (zdá se, že kromě Prahy).

Re: Prorazeni tunelu Kralovska obora

Napsal: 1.3.2010 22:18:08
od Lenny
O tomto řešení jsem slyšel, resp. kdysi četl. Požadavek na překrytí i úseku za hloubenými tunely v tom byl obsažen a dokonce jsem k tomu viděl i nějakou situačku.

Návrh je to pěkný, ale jak je na tom z dopravního hlediska a z ekonomického hlediska? Zatím víme, že z hlediska povodní je zcela bezproblémový.