Gebrian versus tunel Blanka

Odpovědět
sirkeci
Příspěvky: 53
Registrován: 9.11.2009 18:28:49

Gebrian versus tunel Blanka

Příspěvek od sirkeci »

Doporučuju shlédnutí tohoto pořadu:
https://www.stream.cz/gebrianvs/10007853-tunel-blanka

Prosím, nevnímejte to jako kritiku existence tunelu, ale spíš jako kritiku způsobu projektování podobných velkých staveb v ČR. Spíš, než o podstatu existence tunelového komplexu tady jde o řešení různých detailů, které jsou příčinou, že vyřešením jednoho problému jsme si za dost nemalé peníze zadělali mnoho problémů nových.
sirkeci
Příspěvky: 53
Registrován: 9.11.2009 18:28:49

Re: Gebrian versus tunel Blanka

Příspěvek od sirkeci »

Jinak sorry za založení nového tématu, překlikl jsem se. Chtěl jsem jen přidat příspěvek do existujícího tématu "Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze".
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Gebrian versus tunel Blanka

Příspěvek od Standa »

No musím mu dát skoro ve všem za pravdu. Jen ten podchod bych zrovna tady úplně nezatracoval, je to z dopravního hlediska naprosto nejbezpečnější řešení.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Gebrian versus tunel Blanka

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Já naopak s nepatřičností podchodů souhlasím nejvíc ze všeho. Už jsem tady o tom psal. Tunel se dělal hlavně pro to, aby byla auta pod zemí a povrch byl přívětivější k chodcům a obyvatelům obecně. A na Prašném mostě se to přitom zprasilo ve stylu 70. let. Tedy chodci mají chodit počmáraným zatuchlým podchodem a na povrchu je předimenzovaná křižovatka pro auta. Považuji to za největší chybu tunelu Blanka.

Naopak na Malovance to o moc lépe asi nešlo a to ozelenění mi připadá jako nesmysl, který to akorát znepřehlední. Snad jen ten výjezd směr Vypich se dal udělat něják, aby bylo možno odbočení doleva.

Co já bych ještě dodal, jak tam mluvil o těch velkých cedulích, tak mě jako nejhorší přišly některé brutalistní konstrukce na informační tabule, které mají strašlivě tlustou konstrukci. Jedna taková je ve Svatovítské poblíž zástavby a působí to velice nepatřičně. Ve městě v zástavbě by nic takového být nemělo.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Gebrian versus tunel Blanka

Příspěvek od P_V »

Na Malovance s ním musím souhlasit v tom, že je tam nevhodně vyřešen pohyb pěších. Dnešní lávka je odevšud daleko a vede odnikud nikam. V dřívější poloze, kdy vedla z parčíku v Parléřově na druhou stranu přímo k zastávce, byla užitečnější. Právě to se tam navrhuje jako to dodatečné zkultivování.
Přístup na zastávku směr centrum je hotová opičí dráha, zejména když jdete od západu. Přejít po mostě přes tunel tam a zase zpátky, protože chodník ke schodům přímo nevede, je nesmyslně odsunut na ekomost. Přitom nechápu proč nevzniknul oficiální chodník v místě té vyšlapané cestičky na kraji silničního mostu. Navíc by se ušetřilo za výtah, jelikož by to bylo bezbariérové po rovině. I druhý výtah na lávku je zbytečný, podél tunelu je vhodný terén na lomený šikmý chodník.
Nebo by to šlo levněji, místo jedné zastávky uprostřed křižovatky udělat dvě, jednu před a druhou za křižovatkou. Pak by odpadl hlavní důvod přes křižovatku chodit (ale ta lávka napříč by i tak byla užitečná).
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: Gebrian versus tunel Blanka

Příspěvek od pinus »

Já se úplně zhrozil z toho, jak to teď v reálu vypadá na Prašném mostě. Žil jsem několik let poblíž, takže jsem tam chodil a jezdil každý den, ale naposledy jsem tam byl, ještě když se kopalo. To, co tam vzniklo, je naprostá katastrofa. S tunelem jako celkem souhlasím jako s užitečnou stavbou (až na tu cenu), ale jedním z jeho zásadních účelů mělo být zpříjemnění povrchu. A oni na Prašném mostě vytvořili šílenost, kterou ten prostor úplně zlikvidovali a která tam teď bude mnoho desetiletí.

Malovanka byla špatná už předtím, teď je to sice ještě o něco horší, ale tam to bylo tak nějak očekávatelné, takže mi to nevyrazilo dech - a některé ty navrhované úpravy to mohou trochu zlepšit.
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: Gebrian versus tunel Blanka

Příspěvek od pinus »

Takže jak si tak čtu výše publikované příspěvky, naprostý souhlas s panem doktorem Železným jedničkou :-).
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Gebrian versus tunel Blanka

Příspěvek od Dr.Fe1 »

pinius: Díky :) Já o tomhle řešení prašného mostu vím už dlouho (z vizualizací). Bohužel je to takový relikt minulosti, který se někomu podařilo do jinak dobré věci propašovat.

P-V: Souhlasím, že nejlepší by bylo, kdyby byla zastávka mimo křižovatku Malovanka resp. že by byly dvě zastávky (před a za). Ta zastávka je v podstatě jediný důvod proč chodit přes křižovatku.
Vladimír
Příspěvky: 287
Registrován: 14.3.2009 8:52:42
Bydliště: Ostrava

Re: Gebrian versus tunel Blanka

Příspěvek od Vladimír »

I když se pořad vědomě vyhýbal cenovému hodnocení stavby, neubránil jsem, po shlédnutí dokumentu o stavbě železniční rychlotrati mezi Tel Avivem a Jeruzalémem (pořad Objektiv, neděle 25.9.2016), určitému srovnání s Blankou.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096 ... 030400925/

Takže základní data dvoukolejné rychlotrati: celková délka 57 km zahrnuje mj. i:
- nejdelší most v Izraeli délky 1250m
- další most v délce téměř 1 km má primát jako nejvyšší most - 100 m nad údolím
- dále je v trase i nejdelší tunel 11,6 km
- konečná - terminál v Jeuzalémě bude 80 m pod povrchem

Celé dílo má být v přepočtu za 43 mld. Kč, jiné zdroje uvádějí 2 mld. USD.

Přuji všem, jenom pěkný den. ;) :ok:
Odpovědět

Zpět na „Městský okruh“