Gebrian versus tunel Blanka
Gebrian versus tunel Blanka
Doporučuju shlédnutí tohoto pořadu:
https://www.stream.cz/gebrianvs/10007853-tunel-blanka
Prosím, nevnímejte to jako kritiku existence tunelu, ale spíš jako kritiku způsobu projektování podobných velkých staveb v ČR. Spíš, než o podstatu existence tunelového komplexu tady jde o řešení různých detailů, které jsou příčinou, že vyřešením jednoho problému jsme si za dost nemalé peníze zadělali mnoho problémů nových.
https://www.stream.cz/gebrianvs/10007853-tunel-blanka
Prosím, nevnímejte to jako kritiku existence tunelu, ale spíš jako kritiku způsobu projektování podobných velkých staveb v ČR. Spíš, než o podstatu existence tunelového komplexu tady jde o řešení různých detailů, které jsou příčinou, že vyřešením jednoho problému jsme si za dost nemalé peníze zadělali mnoho problémů nových.
Re: Gebrian versus tunel Blanka
Jinak sorry za založení nového tématu, překlikl jsem se. Chtěl jsem jen přidat příspěvek do existujícího tématu "Blanka v provozu a její vliv na dopravu v Praze".
Re: Gebrian versus tunel Blanka
No musím mu dát skoro ve všem za pravdu. Jen ten podchod bych zrovna tady úplně nezatracoval, je to z dopravního hlediska naprosto nejbezpečnější řešení.
Re: Gebrian versus tunel Blanka
Já naopak s nepatřičností podchodů souhlasím nejvíc ze všeho. Už jsem tady o tom psal. Tunel se dělal hlavně pro to, aby byla auta pod zemí a povrch byl přívětivější k chodcům a obyvatelům obecně. A na Prašném mostě se to přitom zprasilo ve stylu 70. let. Tedy chodci mají chodit počmáraným zatuchlým podchodem a na povrchu je předimenzovaná křižovatka pro auta. Považuji to za největší chybu tunelu Blanka.
Naopak na Malovance to o moc lépe asi nešlo a to ozelenění mi připadá jako nesmysl, který to akorát znepřehlední. Snad jen ten výjezd směr Vypich se dal udělat něják, aby bylo možno odbočení doleva.
Co já bych ještě dodal, jak tam mluvil o těch velkých cedulích, tak mě jako nejhorší přišly některé brutalistní konstrukce na informační tabule, které mají strašlivě tlustou konstrukci. Jedna taková je ve Svatovítské poblíž zástavby a působí to velice nepatřičně. Ve městě v zástavbě by nic takového být nemělo.
Naopak na Malovance to o moc lépe asi nešlo a to ozelenění mi připadá jako nesmysl, který to akorát znepřehlední. Snad jen ten výjezd směr Vypich se dal udělat něják, aby bylo možno odbočení doleva.
Co já bych ještě dodal, jak tam mluvil o těch velkých cedulích, tak mě jako nejhorší přišly některé brutalistní konstrukce na informační tabule, které mají strašlivě tlustou konstrukci. Jedna taková je ve Svatovítské poblíž zástavby a působí to velice nepatřičně. Ve městě v zástavbě by nic takového být nemělo.
Re: Gebrian versus tunel Blanka
Na Malovance s ním musím souhlasit v tom, že je tam nevhodně vyřešen pohyb pěších. Dnešní lávka je odevšud daleko a vede odnikud nikam. V dřívější poloze, kdy vedla z parčíku v Parléřově na druhou stranu přímo k zastávce, byla užitečnější. Právě to se tam navrhuje jako to dodatečné zkultivování.
Přístup na zastávku směr centrum je hotová opičí dráha, zejména když jdete od západu. Přejít po mostě přes tunel tam a zase zpátky, protože chodník ke schodům přímo nevede, je nesmyslně odsunut na ekomost. Přitom nechápu proč nevzniknul oficiální chodník v místě té vyšlapané cestičky na kraji silničního mostu. Navíc by se ušetřilo za výtah, jelikož by to bylo bezbariérové po rovině. I druhý výtah na lávku je zbytečný, podél tunelu je vhodný terén na lomený šikmý chodník.
Nebo by to šlo levněji, místo jedné zastávky uprostřed křižovatky udělat dvě, jednu před a druhou za křižovatkou. Pak by odpadl hlavní důvod přes křižovatku chodit (ale ta lávka napříč by i tak byla užitečná).
Přístup na zastávku směr centrum je hotová opičí dráha, zejména když jdete od západu. Přejít po mostě přes tunel tam a zase zpátky, protože chodník ke schodům přímo nevede, je nesmyslně odsunut na ekomost. Přitom nechápu proč nevzniknul oficiální chodník v místě té vyšlapané cestičky na kraji silničního mostu. Navíc by se ušetřilo za výtah, jelikož by to bylo bezbariérové po rovině. I druhý výtah na lávku je zbytečný, podél tunelu je vhodný terén na lomený šikmý chodník.
Nebo by to šlo levněji, místo jedné zastávky uprostřed křižovatky udělat dvě, jednu před a druhou za křižovatkou. Pak by odpadl hlavní důvod přes křižovatku chodit (ale ta lávka napříč by i tak byla užitečná).
Re: Gebrian versus tunel Blanka
Já se úplně zhrozil z toho, jak to teď v reálu vypadá na Prašném mostě. Žil jsem několik let poblíž, takže jsem tam chodil a jezdil každý den, ale naposledy jsem tam byl, ještě když se kopalo. To, co tam vzniklo, je naprostá katastrofa. S tunelem jako celkem souhlasím jako s užitečnou stavbou (až na tu cenu), ale jedním z jeho zásadních účelů mělo být zpříjemnění povrchu. A oni na Prašném mostě vytvořili šílenost, kterou ten prostor úplně zlikvidovali a která tam teď bude mnoho desetiletí.
Malovanka byla špatná už předtím, teď je to sice ještě o něco horší, ale tam to bylo tak nějak očekávatelné, takže mi to nevyrazilo dech - a některé ty navrhované úpravy to mohou trochu zlepšit.
Malovanka byla špatná už předtím, teď je to sice ještě o něco horší, ale tam to bylo tak nějak očekávatelné, takže mi to nevyrazilo dech - a některé ty navrhované úpravy to mohou trochu zlepšit.
Re: Gebrian versus tunel Blanka
Takže jak si tak čtu výše publikované příspěvky, naprostý souhlas s panem doktorem Železným jedničkou .
Re: Gebrian versus tunel Blanka
pinius: Díky Já o tomhle řešení prašného mostu vím už dlouho (z vizualizací). Bohužel je to takový relikt minulosti, který se někomu podařilo do jinak dobré věci propašovat.
P-V: Souhlasím, že nejlepší by bylo, kdyby byla zastávka mimo křižovatku Malovanka resp. že by byly dvě zastávky (před a za). Ta zastávka je v podstatě jediný důvod proč chodit přes křižovatku.
P-V: Souhlasím, že nejlepší by bylo, kdyby byla zastávka mimo křižovatku Malovanka resp. že by byly dvě zastávky (před a za). Ta zastávka je v podstatě jediný důvod proč chodit přes křižovatku.
Re: Gebrian versus tunel Blanka
I když se pořad vědomě vyhýbal cenovému hodnocení stavby, neubránil jsem, po shlédnutí dokumentu o stavbě železniční rychlotrati mezi Tel Avivem a Jeruzalémem (pořad Objektiv, neděle 25.9.2016), určitému srovnání s Blankou.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096 ... 030400925/
Takže základní data dvoukolejné rychlotrati: celková délka 57 km zahrnuje mj. i:
- nejdelší most v Izraeli délky 1250m
- další most v délce téměř 1 km má primát jako nejvyšší most - 100 m nad údolím
- dále je v trase i nejdelší tunel 11,6 km
- konečná - terminál v Jeuzalémě bude 80 m pod povrchem
Celé dílo má být v přepočtu za 43 mld. Kč, jiné zdroje uvádějí 2 mld. USD.
Přuji všem, jenom pěkný den.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096 ... 030400925/
Takže základní data dvoukolejné rychlotrati: celková délka 57 km zahrnuje mj. i:
- nejdelší most v Izraeli délky 1250m
- další most v délce téměř 1 km má primát jako nejvyšší most - 100 m nad údolím
- dále je v trase i nejdelší tunel 11,6 km
- konečná - terminál v Jeuzalémě bude 80 m pod povrchem
Celé dílo má být v přepočtu za 43 mld. Kč, jiné zdroje uvádějí 2 mld. USD.
Přuji všem, jenom pěkný den.