Strahovský tunel (SAT)
Re: Strahovský tunel (SAT)
Není taky problém únosnost stropu? Mám-li dobrý dojem, je tam mezi stropem a klenbou kanál odvádějící vzduch.
Re: Strahovský tunel (SAT)
Přesně tak, nad stropem jsou dva kanály asi tak na profil průjezdu menšího auta, jeden je na čistej a druhej na znečištěnej vzduch. Do tunelu pak jsou otvory, takový trojúhelničky, jsou vidět když se pozorně podíváte.Sosa píše:Není taky problém únosnost stropu? Mám-li dobrý dojem, je tam mezi stropem a klenbou kanál odvádějící vzduch.
Re: Strahovský tunel (SAT)
Jak je vidět asi z jedné z prvních počítačových prezentací.
- Přílohy
-
- Strahov2.jpg (175.58 KiB) Zobrazeno 11703 x
Re: Strahovský tunel (SAT)
U severního portálu byly v roce 2009 mřížky čtvercové
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... mo/sat/09/
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... mo/sat/09/
- Přílohy
-
- sat-P1140592-900.jpg (61.62 KiB) Zobrazeno 11574 x
-
- sat-P1140596-900.jpg (51.95 KiB) Zobrazeno 11574 x
Re: Strahovský tunel (SAT)
Tohle bylo na tu dobu standardní, nestandardní, nebo nadstandardní technické řešení?
Re: Strahovský tunel (SAT)
Kasme: asi máš pravdu, nevím proč si pamatuju trojúhelníkový tvar. Možná Blanka má trojúhelníčky..
Jinak SAT byl v době vzniku hodně technicky nadoraz a je to i na dnenší poměry velký dílo. Třeba na Malovance původní garáže nad stavební jámou (nedokončeny, dnes se tam staví nějaký to městský centrum ani nevím čeho), rozepínají stavební jámu. Ta Milánská stěna je snad jedna z největších.
Pokud vím, stál SAT snad 5mld. Kč což na tu dobu bylo strašně moc. Následně pak Mrázovka vyšla kolem 7 mld. Kč a má 1km. V tomhle světle vychází Blanka tak nějak do průměru.
Každopádně pro SAT byl myšlenkovým vzorem existující tunel někde v Německu, který má dnes už snad 4 tubusy. Ale zase jsem zapomněl kde to je. Snad bude vědět někdo s lepší pamětí..
Jinak SAT byl v době vzniku hodně technicky nadoraz a je to i na dnenší poměry velký dílo. Třeba na Malovance původní garáže nad stavební jámou (nedokončeny, dnes se tam staví nějaký to městský centrum ani nevím čeho), rozepínají stavební jámu. Ta Milánská stěna je snad jedna z největších.
Pokud vím, stál SAT snad 5mld. Kč což na tu dobu bylo strašně moc. Následně pak Mrázovka vyšla kolem 7 mld. Kč a má 1km. V tomhle světle vychází Blanka tak nějak do průměru.
Každopádně pro SAT byl myšlenkovým vzorem existující tunel někde v Německu, který má dnes už snad 4 tubusy. Ale zase jsem zapomněl kde to je. Snad bude vědět někdo s lepší pamětí..
Re: Strahovský tunel (SAT)
kesu: Mohl by to být Neuer Elbtunnel na A7 v Hamburku, původně měl 3 tubusy a technické řešení vypadá podobně, včetně stropu. Tady je odkaz: https://de.wikipedia.org/wiki/Neuer_Elbtunnel
Re: Strahovský tunel (SAT)
V té ceně se určitě projevil i ochranný systém, musela se razit spousta dalších prostor okolo. Nebo ta komplikovaná technologie výstavby pomocí dvou bočních velkoprůměrových štol s plným vystrojením. Škoda, že si tehdy nenastudovali NRTM.
Re: Strahovský tunel (SAT)
LN4: to by mohl být on.
P_V Ochranný systém ale ani není tak rozsáhlý. Hlavní je vzduchotechnika a větrání. Těch chodeb sloužících výhradně pro kryt je málo. Oproti tomu jakej ementál je metro a co to muselo stát tam, je tohle jenom kapka v moři.
Jak se to vlastně razilo, tu metodu neznám..
díky
P_V Ochranný systém ale ani není tak rozsáhlý. Hlavní je vzduchotechnika a větrání. Těch chodeb sloužících výhradně pro kryt je málo. Oproti tomu jakej ementál je metro a co to muselo stát tam, je tohle jenom kapka v moři.
Jak se to vlastně razilo, tu metodu neznám..
díky
Re: Strahovský tunel (SAT)
Pro každý tubus se razily dvě boční štoly o velikosti tunelu metra, protože na to měl Metrostav techniku. Pak se mezi těmi štolami vyrubal prostředek a ve štolách se vybetonovaly patky pro ostění. Je to vidět v infografice v příspěvku JirkyS
Ochranného systému je tam docela dost, je zakreslen v technické mapě když si to dostatečně zvětšíte.
Ochranného systému je tam docela dost, je zakreslen v technické mapě když si to dostatečně zvětšíte.
Re: Strahovský tunel (SAT)
Díky, to je zajímavý postup..P_V píše:Pro každý tubus se razily dvě boční štoly o velikosti tunelu metra, protože na to měl Metrostav techniku. Pak se mezi těmi štolami vyrubal prostředek a ve štolách se vybetonovaly patky pro ostění. Je to vidět v infografice v příspěvku JirkyS
Ochranného systému je tam docela dost, je zakreslen v technické mapě když si to dostatečně zvětšíte.
Jinak já na tom ochranným systému trochu pracuju, takže si nemyslím, že je tam místo, na kterým bych nestál:)
Není toho až tak moc, "zajímavá" je štola na 14.říjen. Ale jak říkám, vedle toho co je v metru je to relativně malé.
Edit:
Re: Strahovský tunel (SAT)
Díky, to je zajímavý postup..kesu píše:P_V píše:Pro každý tubus se razily dvě boční štoly o velikosti tunelu metra, protože na to měl Metrostav techniku. Pak se mezi těmi štolami vyrubal prostředek a ve štolách se vybetonovaly patky pro ostění. Je to vidět v infografice v příspěvku JirkyS
Ochranného systému je tam docela dost, je zakreslen v technické mapě když si to dostatečně zvětšíte.
Jinak já na tom ochranným systému trochu pracuju, takže si nemyslím, že je tam místo, na kterým bych nestál:)
Není toho až tak moc, "zajímavá" je štola na 14.říjen. Ale jak říkám, vedle toho co je v metru je to relativně malé.
Edit:
To je dost zajímavá mapa, naprosto nechápu, jaktože tohle je dost kompletní a o metru třeba na Klárově tam není nic. A koukám, že mi tam chybí takový divný místo, který jsem si myslel mělo sloužit k přístupu k východnímu tubusu. To na mapičce nemůžu najít.
Re: Strahovský tunel (SAT)
Inu kdyby v té technické mapě bylo zakresleno i to metro, měl bych srovnáníkesu píše: Ale jak říkám, vedle toho co je v metru je to relativně malé.
Re: Strahovský tunel (SAT)
Sám vlastně nevím, co je a není tajné. Jednu dobu to bylo všechno veřejný a teď už se kolem toho chodí zase po špičkách tak nevím. Třeba na tom Klárově je naproti úřadu vlády vlastně prázdná stanice, která sloužila převážně jako dieselovna pro metro A. Dokonce jsou na netu zevnitř i fotky. Nahoře na Letný jsou pak výdechy. Velmi rozsáhlý podzemí je na Radlický. Ale na tom SATu je to celý v podstatně lepším stavu a je to líp vymyšlený.P_V píše:Inu kdyby v té technické mapě bylo zakresleno i to metro, měl bych srovnáníkesu píše: Ale jak říkám, vedle toho co je v metru je to relativně malé.
Re: Strahovský tunel (SAT)
pak ještě B-C spojka, protože chybějící TC Palmovka...
ale to už jsme tu OT
ale to už jsme tu OT
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Strahovský tunel (SAT)
Tahle štola mě tedy také zaujala. K čemu ta štola slouží ? Nic mě nenapadá.kesu píše: "zajímavá" je štola na 14.říjen.
Re: Strahovský tunel (SAT)
Ona je i A-C spojka a je to hlavně pro možnost přepravy souprav. Technologických center je víc a na rozdíl od Klárova fungují.
Na B-C spojce je zajímavý, že tvoří 3/4 závitu, aby to překonalo převýšení mezi trasama.
Jinak štola SAT-14. Říjen je kabelák, sloužilo a slouží to primárně k napájení SAT z metra pro případ nouze elektřinou a možná i vodou. SAT asi nemá studny nebo filtrace vody (tohle si nejsem jistej ale). Ale vede tam těch kabelů fakt dost, nevím co je co. Jak říkám, metro je fakt díra...
Na B-C spojce je zajímavý, že tvoří 3/4 závitu, aby to překonalo převýšení mezi trasama.
Jinak štola SAT-14. Říjen je kabelák, sloužilo a slouží to primárně k napájení SAT z metra pro případ nouze elektřinou a možná i vodou. SAT asi nemá studny nebo filtrace vody (tohle si nejsem jistej ale). Ale vede tam těch kabelů fakt dost, nevím co je co. Jak říkám, metro je fakt díra...
Re: Strahovský tunel (SAT)
Díky za info.
Spojka A-C je pokud vím na obou kolejích, těsně před stanicí I.P.Pavlova (před jako blíže k Nuseláku) odbočuje směrem na Náměstí Míru. Zároveň je tam větrací odbočka (technologické centrum), přičemž větrací objekt je součástí baráku DP v ulici Na Bojišti. To jen tak pro doplnění.
Spojka A-C je pokud vím na obou kolejích, těsně před stanicí I.P.Pavlova (před jako blíže k Nuseláku) odbočuje směrem na Náměstí Míru. Zároveň je tam větrací odbočka (technologické centrum), přičemž větrací objekt je součástí baráku DP v ulici Na Bojišti. To jen tak pro doplnění.
Re: Strahovský tunel (SAT)
A-C je dvoukolejná, ale technologické centrum tam není. Tento úsek metra C je pouze protistřepinový a nespadá do OSM. Větračka tam může být pouze provozní. Jinak tohle Ačko má centrum na Hagiboru. Co by mě zajímalo je, pod koho spadají garáže nad IP Pavlova. Původně to byl nějaký Progocar nebo tak něco, vjezd je z Lublaňský. Ale pod DP to nespadá.Lynx píše:Díky za info.
Spojka A-C je pokud vím na obou kolejích, těsně před stanicí I.P.Pavlova (před jako blíže k Nuseláku) odbočuje směrem na Náměstí Míru. Zároveň je tam větrací odbočka (technologické centrum), přičemž větrací objekt je součástí baráku DP v ulici Na Bojišti. To jen tak pro doplnění.
Re: Strahovský tunel (SAT)
Myslím, že na IP Pavlova sídlí Auto Opat
Re: Strahovský tunel (SAT)
Díky za upřesnění. Já jsem pojmem "technologické centrum" myslel všeobecně zázemí metra s technologií např. větráním, což je pravda v podstatě skoro u každé ražené stanice, vy jste to tedy upřesnil podle terminologie.
Re: Strahovský tunel (SAT)
Ad garáže nad stanicí I.P. Pavlova.
Pokud nevyužívají ty garáže samotné, tak prodejna Auto Opat je ještě od stanice daleko - před Fűgnerovým nám. Ten vjezd z Ljublaňské je cca na úrovni výtahu do stanice I.P. Pavlova. Skoro bych si tipnul, že vjezd do podzemí nad stanicí z dvora je pod tím "novým" barákem vedle. Je to taková ta fasáda 70. léta.adamos píše:Myslím, že na IP Pavlova sídlí Auto Opat
Re: Strahovský tunel (SAT)
Pro zájemce jsem článek o SAT dal na ulozto
https://uloz.to/!3jxz2e7eOqhp/strahov-zip
Je to z časopisu ABC (k 17. sjezdu KSČ ) a je tam krátký popis výstavby + další plánované stavby Zákosu. Mimochodem, nikde jsem nenašel, jak měla vypadat MÚK vnitřního okruhu spojující magistrálu na Nuseláku s radiálou vedoucí Nuslemi k Vltavě. A jsem rád, že k tomuto dílu nedošlo...
https://uloz.to/!3jxz2e7eOqhp/strahov-zip
Je to z časopisu ABC (k 17. sjezdu KSČ ) a je tam krátký popis výstavby + další plánované stavby Zákosu. Mimochodem, nikde jsem nenašel, jak měla vypadat MÚK vnitřního okruhu spojující magistrálu na Nuseláku s radiálou vedoucí Nuslemi k Vltavě. A jsem rád, že k tomuto dílu nedošlo...
Re: Strahovský tunel (SAT)
ono zázemí je pod-nad každou stanicíLynx píše:Díky za upřesnění. Já jsem pojmem "technologické centrum" myslel všeobecně zázemí metra s technologií např. větráním, což je pravda v podstatě skoro u každé ražené stanice, vy jste to tedy upřesnil podle terminologie.
TC má primárně zásobovat úsek energií v připadě využití OSM
no a na Palmovce se nepostavilo, čili celý tento úsek nemá TC
nejlepší je Florenc, takovej panelák pod zemí
a malá z vypouštění
- Přílohy
-
- Kolbenova-Vysocanska.JPG (38.4 KiB) Zobrazeno 10840 x
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Strahovský tunel (SAT)
Mike: Ok, díky za další upřesnění.
dvs: Ten ošklivý "nový" barák bych tipoval, že bude dost možná skrývat taky nějákou technologii, s metrem ale možná nesouvisející. Je ve vlastnictví ČR a ve správě Krajského ředitelství policie - takže asi nějáká stará vnitrácká technologie, bůh ví k jakému nekalému účelu původně za komunistů sloužící. To přízemí bez oken vypadá, jakože tam budou nějáké technické prostory a taky nad střešní rovinu něco vystupuje (možná odvětrání garáží ?).
V prostoru dvora je vidět, že jsou ty dva baráky (tento a ten s tím vjezdem) vzájemně propojené, takže vjezd do garáží bude asi právě tam, pod tímhle domem - jak píšete.
dvs: Ten ošklivý "nový" barák bych tipoval, že bude dost možná skrývat taky nějákou technologii, s metrem ale možná nesouvisející. Je ve vlastnictví ČR a ve správě Krajského ředitelství policie - takže asi nějáká stará vnitrácká technologie, bůh ví k jakému nekalému účelu původně za komunistů sloužící. To přízemí bez oken vypadá, jakože tam budou nějáké technické prostory a taky nad střešní rovinu něco vystupuje (možná odvětrání garáží ?).
V prostoru dvora je vidět, že jsou ty dva baráky (tento a ten s tím vjezdem) vzájemně propojené, takže vjezd do garáží bude asi právě tam, pod tímhle domem - jak píšete.