Eurovia CS píše: Dobrý den, nové značení budeme realizovat. Je však třeba absolvovat úřední kolečko. Až dostaneme všechna patřičná povolení a vyjádření od MHMP, značení bude provedeno.
MÚK Malovanka
Re: MÚK Malovanka
Křižovatku má zatím zřejmě pod palcem Eurovia...
Re: MÚK Malovanka
Hlavně aby bylo dobře i svislé značení a při jízdě ze SAT na Bílou Horu mne to při jeho sledování nenutilo přejíždět do pravého, který přijíždí z centra... Že to má ve správě Eurovia je logické, stavebně není předáno.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: MÚK Malovanka
Napadá mně otázka ohledně oblouku od Strahovského tunelu směrem na Bílou Horu. Již teď je hodně prudký, a to se tam vlastně odbočuje z levého pruhu. Až se zprovozní Blanka, bude se tam odbočovat z odbočováku vpravo, takže oblouk bude mnohem utaženější. Jaká rychlost tam bude bezpečná? Již teď se tam většinou jezdí tak 40 km/h.
Re: MÚK Malovanka
Informace o dopravním opatření na komunikaci Patočkova vždy od pátku večer do neděle
Od 24. října do 2. listopadu 2014 bude ve dvou termínech omezen provoz v Patočkově ulici v úseku ulic Pod Královkou – Na Hubálce. Důvodem je osazování bezpečnostních prvků (dopravních knoflíků Z 10) pro řízení výjezdů z tunelového komplexu Blanka a ze Strahovského tunelu.
Termíny:
1) 24. 10. 2014 od 21.00 hodin - 27. 10. 2014 do 24.00 hodin
směr z centra – Strahovský tunel - Pod Královkou:
uzavírka části jízdních pruhů, doprava bude vedena po zbylé části komunikace v jednom jízdním pruhu
2) 31. 10. 2014 od 21.00 hodin - 2. 11. 2014 do 15.00 hodin
směr do centra Strahovský tunel - Na Hubálce:
uzavírka části jízdních pruhů, výjezd z tunelu a průjezd po komunikaci Patočkova bude zachován v jednom jízdním pruhu
Investorem této stavební akce je Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s., zhotovitelem spol. ELTODO, a.s.
http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi ... na_23.html
Od 24. října do 2. listopadu 2014 bude ve dvou termínech omezen provoz v Patočkově ulici v úseku ulic Pod Královkou – Na Hubálce. Důvodem je osazování bezpečnostních prvků (dopravních knoflíků Z 10) pro řízení výjezdů z tunelového komplexu Blanka a ze Strahovského tunelu.
Termíny:
1) 24. 10. 2014 od 21.00 hodin - 27. 10. 2014 do 24.00 hodin
směr z centra – Strahovský tunel - Pod Královkou:
uzavírka části jízdních pruhů, doprava bude vedena po zbylé části komunikace v jednom jízdním pruhu
2) 31. 10. 2014 od 21.00 hodin - 2. 11. 2014 do 15.00 hodin
směr do centra Strahovský tunel - Na Hubálce:
uzavírka části jízdních pruhů, výjezd z tunelu a průjezd po komunikaci Patočkova bude zachován v jednom jízdním pruhu
Investorem této stavební akce je Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s., zhotovitelem spol. ELTODO, a.s.
http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi ... na_23.html
Re: MÚK Malovanka
Informace o dopravním opatření na Patočkově ulici
Od 7. listopadu 2014 od 21.00 hodin do 9. listopadu 2014 do 15.00 hodin bude uzavřena ve směru do centra v úseku Pod Královkou – Na Hubálce ulice Patočkova. Důvodem je osazování bezpečnostních prvků - dopravních knoflíků Z 10 – pro řízení nouzových výjezdů z tunelového komplexu Blanka a ze Strahovského tunelu při havarijních stavech (požár, nehoda apod.).
4. listopad 2014
Doprava bude vedena po objízdné trase: Patočkova – Pod Královkou – Bělohorská – Myslbekova – Patočkova.
Výjezd a vjezd do Strahovského tunelu ve všech směrech bude zachován.
Autobusové linky 174, 180 a 502 ve směru do centra budou vedeny po objízdné trase a zastávka „Na Petynce“ bude v době uzavírky zrušena bez náhrady.
Investorem této stavební akce je Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s., zhotovitelem spol. ELTODO, a.s.
Od 7. listopadu 2014 od 21.00 hodin do 9. listopadu 2014 do 15.00 hodin bude uzavřena ve směru do centra v úseku Pod Královkou – Na Hubálce ulice Patočkova. Důvodem je osazování bezpečnostních prvků - dopravních knoflíků Z 10 – pro řízení nouzových výjezdů z tunelového komplexu Blanka a ze Strahovského tunelu při havarijních stavech (požár, nehoda apod.).
4. listopad 2014
Doprava bude vedena po objízdné trase: Patočkova – Pod Královkou – Bělohorská – Myslbekova – Patočkova.
Výjezd a vjezd do Strahovského tunelu ve všech směrech bude zachován.
Autobusové linky 174, 180 a 502 ve směru do centra budou vedeny po objízdné trase a zastávka „Na Petynce“ bude v době uzavírky zrušena bez náhrady.
Investorem této stavební akce je Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s., zhotovitelem spol. ELTODO, a.s.
Re: MÚK Malovanka
foto: podvečerní Malovanka
zaměřeno na dokončenou instalaci "proměnného vodorovného značení"
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ka/141112/
zaměřeno na dokončenou instalaci "proměnného vodorovného značení"
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ka/141112/
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: MÚK Malovanka
Nechci být hnidopich, ale co na to rozhledové poměry?
Re: MÚK Malovanka
Těm to asi vadit nebude. Spíš je zajímavý, jak se tvrdošíjně drží pověra, že "rostliny .. mají zmírnit hluk a emise".
Re: MÚK Malovanka
Určitě zmírní opticko-estetické emise
Re: MÚK Malovanka
Nebo je ještě dostatečně nevycepovali, měly by, ale v praxi to moc nedělaj. Psychika cestujícího je taky důležitá
Re: MÚK Malovanka
Možná jsem naivní, ale nějaké zmírnění těch emisí bych tam očekával taky - hluk se určitě odráží míň od rostlinstva, než od betonové stěny a prachu na listech asi taky ulpí víc, než na zdi.
Re: MÚK Malovanka
no to jsem na to zvědavTSK píše:Aktualizace řídícího systému tunelů SAT a Blanky včetně realizace definitivního dopravního značení v ul. Potočkova.
Re: MÚK Malovanka
Dobrej příspěvek, to už tu budeme zpochybňovat i elementární přírodní zákony ?jonáš píše:Těm to asi vadit nebude. Spíš je zajímavý, jak se tvrdošíjně drží pověra, že "rostliny .. mají zmírnit hluk a emise".
Není nic jednodušího než si vybrat místo cca 500 m od dálnice někde na poli.
Běžte tam na podzim, když je zaoráno, pak v květnu když je obilí již vidět a těsně před sklizní.
Jestli i běžným uchem nepoznáte rozdíl v hluku od dálnice utlumený těmi rostlinami tak jste nahluchlý.
Re: MÚK Malovanka
Akustický zákony nezpochybňuju, mj. protože jsem je shodou okolností vyštudoval. Tady ovšem nemáte 500 m pole, ale pár šlahounů před betonovou zdí. Možná tam desetina decibelu v květnu bude a to se za ty miliony vyplatí. Estetický zákony to jistě pro spoustu lidí naplní, stejně jako pudr na nebožačce stižený leprou.
Jinak na tom poli si budete stejně užívat spíš v závislosti na konfiguraci terénu, hraně pankejtu, teplotě povrchu vozovky a hlavně momentálních meteorologických podmínek v danym místě (bydlim v ďolíčku cca 1 km od R4 a ranim poslechem u okna můžu předpovídat počasí .. někdy to neni slyšet vůbec).
Jinak na tom poli si budete stejně užívat spíš v závislosti na konfiguraci terénu, hraně pankejtu, teplotě povrchu vozovky a hlavně momentálních meteorologických podmínek v danym místě (bydlim v ďolíčku cca 1 km od R4 a ranim poslechem u okna můžu předpovídat počasí .. někdy to neni slyšet vůbec).
Re: MÚK Malovanka
Jak se podle toho dá určovat počasí? Když je slyšet, bude hezky, a když není slyšet, nebude hezky?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: MÚK Malovanka
Řekl bych, že se to bude odvíjet od atmosférického tlaku, konkrétní závislosti nechci tipovat.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: MÚK Malovanka
Tlak vzduchu. Podle šíření hluku pozná, jaký je tlak vzduchu a podle toho, jaké bude počasí.Lenny píše:Jak se podle toho dá určovat počasí? Když je slyšet, bude hezky, a když není slyšet, nebude hezky?
Re: MÚK Malovanka
z vlastní zkušenosti dle míry "tlumení" hluku
- vítr
- rostliny
- tlak
- vítr
- rostliny
- tlak
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: MÚK Malovanka
Závisí i na teplotě, v chladných přízemních vrstvách se lépe odráží a hluk je slyšet víc. Vliv má také vlhkost vzduchu.
Re: MÚK Malovanka
Vlhkost určitě, ta ovlivňuje zejména přímý útlum v atmosféře. A značný vliv musejí mít i "akustické čočky" nebo spíš "hranoly" dané různými hustotami vzduchu ve výškových vrstvách, můžou buď zvuk šířící se původně horizontálně nasměrovat "do vesmíru" nebo naopak rozptyl směřující do luftu ohnout k zemi (takže pohodlně přejde přes 5 m vysokou protihlukovku .. nemam přesnou hlukovou paměť, ale mam dojem že výstavbou se situace v naší vzdálenější lokaci spíš mírně zhoršila, zatimco úroveň v blízkosti klesla z hrozné na trochu méně hroznou). Kecal jsem, počasí z toho nepředpovim, ale rozptyl dle povětrnostní situace bude v desítkách dB. Bohužel nedělám v oboru a hlukoměr je pro mě nedosažitelnej.
Tady jsou nějaký změřený závislosti www.udrzitelnavystavba.cz/WP4_papers/24_Polic.pdf vše na pásech dřevin v desítkách metrů šířky .. prostě nic moc, hlavně to pomáhá psychicky. To samozřejma břevnovákům přeju, ale jinak bych to nepřeceňoval. Otázkou je, jak tam ta zeleň bude prosperovat, expozice NOx a dalších emisí u vyústění tunelu bude značná.
Tady jsou nějaký změřený závislosti www.udrzitelnavystavba.cz/WP4_papers/24_Polic.pdf vše na pásech dřevin v desítkách metrů šířky .. prostě nic moc, hlavně to pomáhá psychicky. To samozřejma břevnovákům přeju, ale jinak bych to nepřeceňoval. Otázkou je, jak tam ta zeleň bude prosperovat, expozice NOx a dalších emisí u vyústění tunelu bude značná.
Re: MÚK Malovanka
A základní problém silnic a vůbec liniových staveb je, že nejde o bodový zdroj hluku, kde intenzita klesá s druhou mocninou vzdálenosti, ale při běžnym provozu je to prakticky zdroj liniový (v rovnym úseku přímkový), a tam intenzita klesá se vzdáleností lineárně. Takže při útěku na desetinásobek vzdálenosti neklesne o 20 dB, ale jen o 10 dB. Což možná v tom úvodu zmíněný studie podcenili, při pokusu o přímé měření před zelení a za zelení. Když už teda nastal ten exkurs do akustiky.
Re: MÚK Malovanka
Když si vezmete studii konfliktní stavby např. BD,tak se bavíte o tom, že je tam 48, uděláte stavební opatření (ne PHS) a je tam 44 - super - z hlediska normy všichni jásají.
Tedy tvrzení "rozptyl dle povětrnostní situace bude v desítkách dB" je podle mého diplomaticky řečeno přehnaný.
Pro srovnání - obyčejná betonová PHS má vzduchovou neprůzvučnost B1 <15 dB.
Obecně ja ta studie zajímavá co do tvrzení ve smyslu "snížení dopravního hluku v rozmezí (0,3 – 4,5) dB (A), lidské vnímání tohoto efektu je nepodstatné". Snížení o 4dB dělá tichý asfalt, jeho instalaci snad pozná každý na vlastní uši a na peněžence taky.
Takže útlum 2,5 dB jen listím je paráda.
Tedy tvrzení "rozptyl dle povětrnostní situace bude v desítkách dB" je podle mého diplomaticky řečeno přehnaný.
Pro srovnání - obyčejná betonová PHS má vzduchovou neprůzvučnost B1 <15 dB.
Obecně ja ta studie zajímavá co do tvrzení ve smyslu "snížení dopravního hluku v rozmezí (0,3 – 4,5) dB (A), lidské vnímání tohoto efektu je nepodstatné". Snížení o 4dB dělá tichý asfalt, jeho instalaci snad pozná každý na vlastní uši a na peněžence taky.
Takže útlum 2,5 dB jen listím je paráda.
Re: MÚK Malovanka
Bude to někdo měřit před realizací a pak po ní? Reálný výsledek by mě fakt zajímal !
Re: MÚK Malovanka
Ono je to ještě trochu složitější, protože na jednu stranu měření hluku v decibelech je exponenciální, odhlučnění komunikace o 3 db má efekt, jako kdyby intenzita provozu klesla na polovinu, na druhou stanu se ale zase sluch přizpůsobuje hluku, tedy snížení či zvýšení výkonu zdroje hluku, není-li skokové, pocitově vnímáme méně výrazné, než jaké je ve skutečnosti.jonáš píše:A základní problém silnic a vůbec liniových staveb je, že nejde o bodový zdroj hluku, kde intenzita klesá s druhou mocninou vzdálenosti, ale při běžnym provozu je to prakticky zdroj liniový (v rovnym úseku přímkový), a tam intenzita klesá se vzdáleností lineárně. Takže při útěku na desetinásobek vzdálenosti neklesne o 20 dB, ale jen o 10 dB. Což možná v tom úvodu zmíněný studie podcenili, při pokusu o přímé měření před zelení a za zelení. Když už teda nastal ten exkurs do akustiky.